[DAA] duidelijke(r) terms OP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Ik heb even rondgezocht op het forum en ik kon zo snel geen eerder topic vinden wat hier over gaat.

Wordt het niet eens tijd de regels voor een nette openingspost in het DAA subforum duidelijker neer te zetten. Ik zit nog niet zo lang op Tweakers, maar ik merk dat veel nieuwkomers, waarschijnlijk door een verkeerde insteek, keer op keer vrij korte openingsposten produceren. Dit terwijl het DAA beleid vrij duidelijk is.

Misschien is het mogelijk om in een first post automatisch (een deel van) de tekst van het DAA beleid in te voegen, zodat mensen er echt niet overheen kunnen lezen. Nu begint 70% van de topics eerst met een aantal posts over dat mensen zich aan het beleid moeten houden. Soms past TS de OP meteen aan, soms loopt dit totaal uit de hand (zie bijv. recentelijk hier).

Een andere, minder ingrijpende mogelijkheid zou een verduidelijking/uitbreiding kunnen zijn van de regels, die nu bij het aanmaken van een nieuw topic te voor schijn komen. Nu lees je daar zo overheen mijns insziens.

Ik merk bij andere forumleden dat ze zich hier ook aan storen, omdat het keer op keer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-10 12:47
Je hebt wel gelijk, maar alleen de regels aanpassen gaat waarschijnlijk niet veel uithalen, in het topic wat je als voorbeeld gaf bleek ook maar weer eens hoe omslachtig het maken van een wenslijst eigenlijk is, de ts snapte er werkelijk van. (al verdiende deze ts de titel meest hopeloze geval van het jaar, hij wist, wou en kon echt bar weinig)

Het lijkt me eigenlijk het beste dat je verplicht het DAA beleid moet lezen voordat je iets in het DAA mag plaatsen, hoe is nog wat lastiger maar dat het moet bewijst zich elke paar dagen wel weer eens...
Ook zou het maken van een wenslijst wat makkelijker mogen worden gemaakt, (bij het responsive design is het trouwens onmogenlijk, de optie ontbreekt gewoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Verplicht het DAA beleid lezen lijkt me al een stap in de juiste richting. Het blijkt immers dat topic starters die aparte post niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:03

D4NG3R

kiwi

:)

Het is niet realistisch om te denken dat het 'verplicht' lezen van een beleid verandering brengt, net als dat 99/100 users de regels (welke je moet accepteren) bij het registreren niet leest.

De hele insteek van de meeste nieuwe users is gewoon waardeloos - en door de recente reclameacties zijn er vrij veel nieuwe users bij gekomen.

De xAA subfora geven nieuwe users blijkbaar veel te veel het idee dat ze bij een helpdesk zijn, en bestaande users (Meestal geen user welke langer als een half jaar geregistreerd zijn) voeden het vervolgens aan door toch te gaan helpen. Ja ook ik maak die fout wel eens, maar ik zie bij slechte topics toch vaak de zelfde namen terug komen..

De oplossing? Hardere aanpak in de xAA subfora bij nieuwere users. Ik zie topics langskomen welke gewoonweg grof zijn richting medeusers en soms veel te lang open blijven. Of gebruikers welke 2 of soms zelfs 3x de mist in gaan - meermaals claimen het xAA beleid te gaan lezen - en vervolgens weer de regels straal negeren en vrijwel hetzelfde topic posten.

[ Voor 49% gewijzigd door D4NG3R op 25-04-2014 17:15 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:53:

De xAA subfora geven nieuwe users blijkbaar veel te veel het idee dat ze bij een helpdesk zijn, en bestaande users (Meestal geen user welke langer als een half jaar geregistreerd zijn) voeden het vervolgens aan door toch te gaan helpen. Ja ook ik maak die fout wel eens, maar ik zie bij slechte topics toch vaak de zelfde namen terug komen..
Dit komt vast door een soort van scoringsdrang. Men wil graag zijn/haar kunde of mening laten horen. Het komt zelfs geregeld voor dat als er wordt gezegd dat TS zich aan het xAA beleid moet houden, andere users gaan klagen dat dat niet steeds gezegd moet worden. Voor een deel is dit natuurlijk inherent aan een forum, daar heb je nu eenmaal mensen van heel veel verschillende pluimage.

Misschien dat striktere moderatie daarbij helpt. Ik vond dat voor mijn openingspost een inkoppertje en aangezien ik ook nieuw ben op dit forum heb ik geen referentiekader over hoe erg het op dit moment is en hoe erg het is geweest. Ik report vrij vaak iets (meerdere posts over hetzelfde/onvoldoende eigen inzet/ontsporing etc) en meestal wordt daar wat mee gedaan, soms ook niet. Nu heb ik geen idee hoe de moderatie verloopt (betaalde/onbetaalde medewerkers etc.) of wat het "niveau" van het forum zou moeten zijn, dus ik kan dat niet de schuld geven. Het is alleen wel zonde dat mensen die het leuk vinden goed advies te geven door de matige topic starts gefrustereerd zouden kunnen raken en zich wellicht (op dat subforum) niet meer laten zien.