Toon posts:

800 euro Game PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb niet veel ervaring met het bouwen van een game PC en ik heb echt geen idee wanneer een videokaart goed is en wanneer niet. Ik vroeg me af of jullie me zouden kunnen helpen met het opzetten van een goede game PC van ongeveer 800 euro.

mvg.

Dominique

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-04 22:02
Zoiets bijvoorbeeld: reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2014
En check bijvoorbeeld ook een artikel als *Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?

[ Voor 24% gewijzigd door ShitHappens op 23-04-2014 15:24 ]

Verwijderd

Nog een voorkeur voor AMD of Intel? Moet er een monitor in het budget verwerkt worden etc etc

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Neem DAA beleid door en beantwoord punt voor punt alle vragen. Nu is je beginpost helaas te summier om gericht advies te geven.

Let ook op dat je verplicht bent zelf met een begin-systeem te komen.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, dit is mijn eerste thread. AMD of Intel maakt mij niet zoveel uit en er hoeft geen monitor in het budget verwerkt te worden. Ik zal meteen even die vragen in het DAA beleid beantwoorden:

- Ik wil eigenlijk alleen met de PC kunnen gamen, voor andere dingen heb ik een laptop
- Hij mag ongeveer 800-900 euro kosten incl. assemblage (behalve als het natuurlijk makkelijk zelf in elkaar te zetten is)
- Ik heb geen andere componenten over
- Er is niks dat ik echt per se nodig heb in de PC zolang hij maar een aantal jaar meegaat.
- Ik heb het liefst een Nvidia videokaart voor Physx
- Ik heb geen speciale eigen wensen
- Ik wil liever niet overklokken omdat je daar vaak de garantie mee verliest. Als dit niet het geval is wil ik het wel overwegen.

Verwijderd

Topicstarter
oh sorry, ik ben het begin systeem vergeten, ik had ongeveer zoiets in gedachte: http://www.dragoncomputer...path=18_46&product_id=182

dit lijkt mij een redelijk vfatsoenlijke PC, ik weet alleen niet of de gtx 760 nog goed genoeg is of dat ik beter nog wat kan doorsparen en voor een 770 moet gaan. Ook lijkt me 1 TB geheugen fijner dan de 500 GB.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zonder ook maar op je link te klikken kan ik al zeggen dat zelfbouw goedkoper gaat zijn en van hogere kwaliteit. Die site ziet er ook vrij shabby uit, al vind ik de omschrijving bij de voeding wel mooi "bijna niet te horen extreem stille voeding".

Verwijderd

Topicstarter
maar zijn de componenten die erin zitten goed?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:19:
maar zijn de componenten die erin zitten goed?
Het is vaak te duur voor wat je ervoor krijgt.

Ik denk meer aan het volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 166,99€ 166,99
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 69,89€ 69,89
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 265,50€ 265,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Corsair Carbide 300R€ 62,65€ 62,65
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 59,-€ 59,-
1Seasonic M12II Evo 520W€ 60,04€ 60,04
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,90€ 92,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 824,92

CPU: snelle i5, niet overklokbaar. Scheelt in de kosten (kan een goedkoper moederbord en koeler bij).
Mobo: erg goed moederbord met uitstekende audio.
GPU: goede, veel aangeraden GPU waarmee je makkelijk op de hoogste instellingen kan gamen.
HDD: eventueel te vervangen door pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB.
Kast: kies wat je mooi vindt, zolang er maar een ATX moederbord in kan.
RAM: 8GB low profile, lage voltage, lage latency.
Voeding: belangrijkste onderdeel van de pc. Deze is van erg hoge kwaliteit. Alternatieven: pricewatch: Cooler Master VS V550S, pricewatch: OCZ OCZ-ZT550W-EU (erg goedkoop momenteel, wel luider), pricewatch: XFX Pro 550W.
SSD: elke moderne pc moet er één hebben (vind ik, en velen met mij). 240GB voor Windows en alle veelgebruikte programma's.
edit: CPU koeler ontbreekt nog: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2.

Voordelen ten opzichte van die site:
- grotere HDD
- SSD!
- gegarandeerd goede voeding

Nadeel:
- je moet hem zelf in elkaar zetten. Dit is voor iemand die een beetje handig is, niet heel moeilijk. Er zijn eindeloos veel goede build video's op youtube te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 23-04-2014 16:33 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
hmm, als je die extreem stille "arctic fusion" voeding wil, moet je wel 40 extra dokken
windows zit er ook niet bij.

De componenten zijn verder wel redelijk (waarschijnlijk slechte voeding, krappe hdd, geen ssd).

In een winkel betaal je gewoon erg veel voor wat je krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
ok, heel erg bedankt! Ik zal eens kijken of ik het geld bij elkaar kan krijgen om die PC ongeveer te bouwen met windows erbij. Ik vraag me alleen af, zou ik over een jaar of 2/3 een nieuwe videokaart willen, moet ik dan meteen een nieuw moederbord kopen?

Verwijderd

Had ik, vfatsoenlijk als ik ben, eerder geweten van het bestaan van een een Combat Power voeding met maar liefst 750 Watt, had ik em zeker besteld. :*)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:32:
Ik vraag me alleen af, zou ik over een jaar of 2/3 een nieuwe videokaart willen, moet ik dan meteen een nieuw moederbord kopen?
Nee, waarschijnlijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
ok, nice, bedankt :)
Pagina: 1