Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welke tv moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-11 11:13
Aangezien ik wel een FAQ kon vinden maar niet een algemeen topic (wat best wel jammer is) stel ik de vraag hier maar.

Ik heb momenteel een 40" Samsung TV (UE40ES5500W) en die bevalt me wel prima, nu heb ik het luxe probleem dat m'n woonkamer helemaal omgegooid is, omdat we nu nieuwe meubels binnen hebben gekregen, hierdoor is de kijkafstand van 2 meter naar ruim 4 meter gegaan, wat er in resulteert dat ik sommige dingen niet meer kan lezen tijdens het gamen. Nu ben ik dus sinds kort aan het rondkijken om een nieuwe tv, maar weet ik niet precies waar ik op moet letten. Hoe groot moet m'n tv? Wat is het verschil tussen refresh rate en geoptimaliseerde? Waarom een led en niet een plasma en ga zo maar door...

Kleine samenvatting van punten:
- 4,5 meter afstand van de tv
- ik game veel (Xbox One en WiiU)
- Ik hou van heldere kleuren
- een goede zwartwaarde vind ik ook wel belangrijk
- 3D is niet een must

Ik heb wel een tv gevonden die er interessant uitziet, maar heb hier helaas weinig over kunnen vinden op het internet: pricewatch: Samsung PS60F5000 Zwart

Indien nodig kan ik een foto plaatsen van de huidige opstelling.

[ Voor 13% gewijzigd door TheNightbringer op 22-04-2014 16:42 ]

Wat is metro? | Webdesign met een grid

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, groter = beter natuurlijk. Wat dat betreft komt die Samsung aardig in de buurt ;)
Maar je moet het ook kunen plaatsen uiteraard.

Bij een TV valt of staat veel met de afstelling. Calibratie is ook nog altijd een overweging.
Wel weet ik dat Samsungs wat feller van kleur zijn en bijvoorbeeld LG's wat minder. Dat komt door de plaat die er voor zit; die is bij Samsung glanzend en bij LG mat.

Qua gamen: de meeste TV's hebben wel een game stand. Daarmee gaat alle beeldbewerking uit en heb je de minste inputlag. Werkt over het algemeen prima.

Zwartwaardes: Plasma is onovertroffen, maar dat gamed meen ik niet lekker. Ben geen gamer dus kan daar slecht over oordelen. Maar als je dat in acht houdt plus de meeste fabrikanten met plasma stoppen, dan zou ik leekker voor LCD LED gaan. Heb je ook de meeste keuze.

Tot slot: ga eens kijken naar een Sony TV. Die zijn echt heel goed af te stellen en geven een heel realistisch beeld :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TheNightbringer
Ik zal me nog eens verdiepen in Sony TV's aangezien ik over 2~3 maandjes pas de tv ga aanschaffen. (wie weet komen er nog nieuwe modellen etc en het WK komt er natuurlijk aan.

pricewatch: Panasonic Viera TX-P55ST60E Zilver

Was ook nog een TV die ik in gedachte had, ik lees er veel goeds over.

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-11 20:51
TheNightbringer schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:36:
Ik zal me nog eens verdiepen in Sony TV's aangezien ik over 2~3 maandjes pas de tv ga aanschaffen. (wie weet komen er nog nieuwe modellen etc en het WK komt er natuurlijk aan.

pricewatch: Panasonic Viera TX-P55ST60E Zilver

Was ook nog een TV die ik in gedachte had, ik lees er veel goeds over.
Die Panasonic geeft beter beeld dan de led-tv's maar heeft wel een hoge input lag bij het gamen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

harde_cynist schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:21:
[...]
Die Panasonic geeft beter beeld dan de led-tv's maar heeft wel een hoge input lag bij het gamen.
De ST60 heeft rond de 70ms inputlag wat op papier veel is, eigenlijk behoorlijk veel als je nagaat dat er ook behoorlijk wat TV's in de range rond de 30 - 40 ms zitten (en lager hier en daar). Echter zijn er genoeg verhalen te lezen over mensen die met veel plezier op hun ST60 gamen. Dus het is zeker wel mogelijk. Mocht je het risico niet willen lopen, de andere series hebben minder lag. Ikzelf game zonder enig issue op mijn VT. Qua zwartwaardes en kleuren vind ik plasma tot op heden onovertroffen ten opzichte van de huidige andere LCD-techniek. Er zitten wel wat nadelen aan plasma waarvoor je gevoelig bent of niet. Sommigen zien op witte vlakken een flikker, de ander niet. Enige manier om daar achter te komen is te gaan kijken. En dan het liefst bij iemand thuis, want onder het TL-licht van de gemiddelde Mediamarkt, BCC of Saturn is niet representatief.

Tevens een verhuizing naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• TheNightbringer
Nou'ja het is niet dat ik een hardcore gamer ben, ik game wel veel maar die inputlag is iets waar ik me waarschijnlijk niet heel erg aan ga storen. Het gaat mij vooral om goede zwartwaardes en mooie (heldere) kleuren.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
TheNightbringer schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:06:
Nou'ja het is niet dat ik een hardcore gamer ben, ik game wel veel maar die inputlag is iets waar ik me waarschijnlijk niet heel erg aan ga storen. Het gaat mij vooral om goede zwartwaardes en mooie (heldere) kleuren.
Dan is de ST60 een zeer goede televisie.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk zelfs de beste. :+

• TheNightbringer
Ik zit nu vooral met de vraag, wat is nu precies het verschil tussen de Viera TX-P55VT60E Zilver en de TX-P55ST60E Zilver en is dat het prijs verschil waard? Ik moet de tv's nog eens in de winkel bekijken, maar ze zullen wel langzaam maar zeker verdwijnen vanwege dat Panasonic met de plasma's stopt.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
TheNightbringer schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:54:
Ik zit nu vooral met de vraag, wat is nu precies het verschil tussen de Viera TX-P55VT60E Zilver en de TX-P55ST60E Zilver en is dat het prijs verschil waard?
Ik adviseer je om dit topic eens te bekijken. Zelf zie ik het als ST=goed, GT=beter(heb ik zelf staan), VT=best en ZT=top(en waanzinnig duur).
Ik moet de tv's nog eens in de winkel bekijken,
Houdt dan rekening met het feit dat het kan tegenvallen en laat je hier niet door afschrikken. Plasma's komen sowieso niet goed over onder honderden tl-buizen. Daarnaast lijken ze in het niet te vallen tussen eveneens honderden schreeuwende lcd's in de winkel-stand met kleuren die je in een thuissituatie voor de komende jaren permanente migraine zullen bezorgen.
maar ze zullen wel langzaam maar zeker verdwijnen vanwege dat Panasonic met de plasma's stopt.
Absoluut waar. Een tv-liefhebber heeft niet meer zo lang de kans om een dergelijk toestel in huis te halen.

• TheNightbringer
Thanks, ik zal eens goed gaan kijken :) is er dan wel een GT uitvoering in 2013 uitgekomen? Aangezien ik alleen de ST en VT kan vinden van 2013. Maar ik zal het ook wel even in dat topic vragen.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
TheNightbringer schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:17:
Thanks, ik zal eens goed gaan kijken :) is er dan wel een GT uitvoering in 2013 uitgekomen? Aangezien ik alleen de ST en VT kan vinden van 2013. Maar ik zal het ook wel even in dat topic vragen.
De GT60 is enkel in de 42" en 50" uitvoering uitgebracht.
Pagina: 1