Toon posts:

PC samenstellen voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Een familielid is op zoek naar een PC om daarop video's te bewerken met Picasa (14 of 16/17). Aangezien ik geen idee heb welke rekenkracht daarbij zou moeten passen (ik doe zelf niet aan videobewerking), wil ik jullie advies vragen.

De belangrijkste motieven zijn snelheid om met Picasa te kunnen werken en prijs. De PC gaat verder niet gebruikt worden voor gaming o.i.d. maar wel voor gebruik van office of internet. Monitor, muis en keyboard zijn reeds aanwezig.

Benodigdheden zijn:
- systeemkast met voeding en koeling (het liefst zo compact mogelijk)
- MoBo, proccessor, geheugen.
- HDD en evt optisch station
- wellicht nog benodigde componenten voor zover ik ze vergeten ben.

Het gebruikte merk is niet belangrijk, maar wel de rekenkracht voor videobewerking en de prijs.

Eventueel volstaaat het om aan te geven welke component het belangrijkste is (Gfx kaart of processor), en een advisering in de richting van bussnelheid e.d. dan kom ik er verder wel ujit.

Dank!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:27
Ik denk dat een i5 ,een SSD en minstens 8GB (16 beter) geheugen prima zijn. Beetje summier sry maar weet het budget niet...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Lees even hoe je een eerste post moet maken, DAA beleid. Je moet o.a. eerst zelf verplicht met een voorstel komen!

Verwijderd

Topicstarter
@ Br00ky: Die heb ik gelezen, maar het is vrij lastig om een eerste voorstel te maken op het moment dat je niet precies weet wat voor een videobewerkingsprogramma belangrijk is (vandaar dat merk er niet toe doet).

@Baloes: dit is iig info wat iik wat aan heb. Is de videokaart ook belangrijk of ligt de rekenkracht met name bij het geheugen, processor en HDD?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:29:
@ Br00ky: Die heb ik gelezen, maar het is vrij lastig om een eerste voorstel te maken op het moment dat je niet precies weet wat voor een videobewerkingsprogramma belangrijk is (vandaar dat merk er niet toe doet).
Dat klopt, het is ook niet om flauw te doen :) . Zo leer je er namelijk echter het meest van.

Uit het beleid:
Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze. Niemand is geboren met die kennis; neem andere topics door, kijk naar de BBG en lees reviews. Zo leer je er zelf ook het meeste van.
Kijk naar vergelijkbare topics in dit subforum, daarmee kom je al een heel eind. Ook dit topic gaat je al een heel eind op weg helpen.

Probeer in je post ook de vragen uit het beleid te beantwoorden (stuk voor stuk). Dan komt er ook meer duidelijkheid over het budget bijv, wat nu nog ontbreekt.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:27
In dit geval is een videokaart niet belangrijk. Vooral CPU (rekenkracht) en de SSD zorgen voor de snelheid.

Uhm...mocht je nou op een gegeven moment meer info willen of lijstjes samen willen stellen van componenten mbv de forumleden dan is het idd eerst ff handig om de door brooky aangehaalde topics door te lezen zodat je zelf al een heel end op weg kunt en het finetunen door de forum leden makkelijker wordt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Baloes op 21-04-2014 19:56 ]

Pagina: 1