Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Ik heb jullie hulp nodig. Twee dagen geleden heb ik een TP-link router gekocht, model WDR4300 (beste koop van consumentenbond) en deze aan het UBEE modem aangesloten. Ziggo heeft het UBEE kastje op de modem stand gezet, ipv modem/router, om verstoring met mijn nieuwe router te voorkomen.
Ik heb deze losse router gekocht omdat het wifi signaal van het UBEE modem niet stabiel was en sterk wisselde in signaalsterkte. De internetverbinding viel zelfs uit als ik met mijn laptop op 2 m van het UBEE modem zat.

Met de nieuwe TP link router gaat het iets beter, deze heeft een sterker signaal, maar nog steeds valt het wifi regelmatig uit. Met inSSIDer heb de signaalsterke een poosje gevolgd. Als het wifi goed werkt hangt het 2.4 ghz signaal tussen de 10-35 en het 5 ghz signaal stabiel tussen 45-50. (gemeten op 3 meter afstand tussen laptop en router in de woonkamer) Wanneer het wifi wegvalt is het 5 ghz signaal verdwenen en het 2.4 ghz signaal springt elke seconde van 35 naar 70 en valt ook af en toe weg.

Het enige wat helpt is de router resetten.

Instellingen van router:
2.4ghz op 40 mhz signaal, kanaal op auto.
5 ghz op 40 mhz, kanaal op auto.

Een ziggo monteur is al langsgeweest en heeft een breedbandversterker in de meterkast gemonteerd op de hoofdaansluiting.

Wat moet ik doen op er voor de zorgen dat ik niet 5x per dag de router moet resetten???? Ik word er helemaal gek van dat ik het niet aan de praat krijg. Ziggo helpdesk geeft alleen aan dat het modem goed werkt en dat er zogenaamd een verbindingsprobleem tussen modem en router is.

Graag tips en hulp!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:58
Bekabeld op de router heb je geen problemen?

Hoeveel andere netwerken zitten er in de lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:14

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou zeggen, kijk eens met een app als Wifi Analyzer welk kanaal geschikt is. En zoals nooberke al zei, werkt het via kabel wel naar behoren?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er zijn 9 andere signalen in de lucht. Via de kabel werkt het wel naar behoren.

inmiddels werkt de router wel iets beter, de snelheid is nu goed, steeds tegen de 30 mbps op speedtest.net

Maar ongeveer 1x per dag valt het wifi signaal weg. De 5 ghz band komt niet meer terug, de 2.4 wel, maar verbinding maken is niet mogelijk. Het enige wat helpt is de router resetten.

Misschien maar DD-WRT erop zetten. Al een beetje in de wiki gelezen, het lijkt wel een riskante onderneming te zijn. Is het echt zo moeilijk of valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Het regelmatig uitvallen had ik in het begin ook met een WDR3600; sindsdien draait-ie behoorlijk stabiel (enkele maanden uptime i.p.v. een dag). Voordat je begint met een andere firmware, zou ik dit nog proberen: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Hard_reset_or_30/30/30.

Voor de zekerheid kun je tussendoor ook nogmaals de originele firmware erop flashen en na afloop nog een keer de 30/30/30-reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
Alles lijkt erop dat je veel storing ondervind van naburige netwerken.
Je hebt met InSSiDer de naburige netwerken bekeken. Zoek een kanaal dat het minst druk is, en de meest zwakke buurnetwerken heeft. Stel dat kanaal in, in de WDR4300 i.p.v. de auto stand.
Verder is een kanaalbreedte van 20MHz (de "neighbour friendly mode") beter in de drukke 2,4 GHz wifi-band.
Mogelijk moet je wat buren overtuigen om een bepaald vast kanaal te kiezen en ook over te gaan op de 20 MHz setting. Ik heb ook afspraken gemaakt over kanalen en bandbreedtes met de eigenaren van de meest sterke netwerken om me heen, en dat werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:13:
Misschien maar DD-WRT erop zetten. Al een beetje in de wiki gelezen, het lijkt wel een riskante onderneming te zijn. Is het echt zo moeilijk of valt het mee?
ik heb ook 2 WDR4300's. DD-wrt is appeltje-eitje. Gewoon resetten naar stock, daarna via de webgui flashen en dan beland hij in ddwrt-factory default. Configureren en klaar. Zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 21:21
Hoe zit het met de hardwarematige NAT die (voor zover ik begrepen heb) niet meer werkt met DD-WRT of OpenWRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Dan maar software ipv hardware NAT, met mijn verbinding merk ik geen verschil... (heb een 50/50mbit abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:06
Hey cnillix ik heb in dit http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1589851 topic ook die problemen.
Laat even weten of je ddwrt erop geflasht hebt en of dat geholpen heeft.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwoerdkop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-12-2022
Met veel tamtam werd de TP-WDR4300 als 'beste router van 2013-2014' gepresenteerd, naar aanleiding van een poll onder gebruikers van deze router. Naar aanleiding hiervan het ding gekocht. Had ik niet moeten doen. Conclusie volgt straks.

Ik gebruik de router als switch en AP achter de UBEE, dus is de TP-WDR4300 via een LAN-poort met de UBEE verbonden. Zoals het hoort en zoals ik het al jaren met andere routers met ingebouwde switch en AP's heb gedaan.

De tragedie:

* Met de nieuwste firmware vallen alle wifi-verbindingen regelmatig weg. 'Wegvallen' betekent dat de 5 GHz uit de lucht verdwijnt en de 2,4 GHz wel in de ether blijft maar niet benaderbaar is voor een verbinding. Dat geldt voor alle draadloze devices met allerlei moderne wifi-chips van allerlei makelij.

Spanning eraf - spanning erop en dan werkt het weer een tijdje. De spanning-polonaise naar de wandcontactdoos doen we 21 keer per dag.

* Het bereik van het 5 GHz-gedeelte is bedroevend. De 5 GHz-optie van het UBEE-modem zelf blaft de hele toko door zonder enig probleem. Lijkt wel een paar kW in de ether te slingeren.

Na inlezen op internet blijkt iedereen wereldwijd dezelfde problemen te hebben. Internationaal geldt dit toestel als zeer onbetrouwbaar en zeer slecht presterend.

Tegelijk wordt het ding door leken bejubeld. Wat hebben we dus geleerd:

>>>>Polls onder gebruikers zijn niets waard en moet je consequent negeren.<<<<<

Gelukkig was het leergeld niet al te veel.

Overigens ben ik bekend met de optie van Open-WRT en DD-WRT maar daarvan gaan we niet uit. We gaan uit van af-fabriek. Uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:14
Scheid nou eerst eens het kaf van het koren.

Hoe gaat het nou als je bekabeld op het modem rechtstreeks test?
En bekabeld op de router rechtstreeks?

[ Voor 18% gewijzigd door andy88 op 21-05-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Los van het feit dat het slecht is als je m 21x per dag moet tevoren, is het wel eens in je opgekomen dat je exemplaar stuk kan zijn?
Of, als je toch je garantie niet wilt gebruiken, waarom vertik je het om dd-wrt te gebruiken?
Als je het perse als leergeld wilt beschouwen, wil ik desnoods de kringloop/huisvuil scheiding wel een handje helpen en kom hem graag bij je ophalen. Mijn ouders kunnen wel een upgrade van hun wifi netwerk gebruiken, en met dd-wrt (inclusief flash) ben ik met 3 kwartier helemaal klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door bigfoot1942 op 23-05-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwoerdkop
Ach, even weer wat lesgeven.

Mijn verhaal gaat over een product dat af fabriek niet presteert.

Mijn verhaal gaat niet over een product dat een exemplarische fout heeft of defect is. Dus: er kan niets gerepareerd worden.

En ja, natuurlijk heb ik aan een defect gedacht. Dat zou je gemakkelijk tussen de regels door kunnen lezen. Er zit hier geen monocel-wimbo met LTS Zwakstroom achter (of vóór) de PC.

Mijn verhaal gaat over honderdduizenden exemplaren die af fabriek niet presteren.

Mijn verhaal gaat over mensen die het slechte apparaat de hemel in prijzen omdat ze niet bij machte zijn iets rationeel te beoordelen en ook nog verkeerde criteria hanteren.

Mijn verhaal gaat over een product dat vanuit de fabriek goed moet functioneren en niet na post-aanschaf-modificaties die niet voor iedereen zijn weggelegd. Wel voor mij overigens.

Mijn conclusie is niet alleen dat lekenbeoordelingen nutteloos zijn maar ook dat de TL-WDR4300 een vod is. Een vod dat je nooit moet kopen.

Ik was trouwens al na 29 minuten klaar met DD-WRT flashen plus configureren. Maar daar gaat mijn verhaal helemaal niet over. Totaal niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Zwoerdkop op 24-05-2014 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hoe weet jij dat er "honderdduizenden" niet presteren? Kun je dat op enige wijze onderbouwen? Anders kan jouw mening net zo makkelijk het afvoerputje in als dat jij probeert te doen met de user reviews. Ik heb inmiddels 5 x deze router gekocht en in m'n eigen huis en dat van familie geïnstalleerd. Stock firmware, even kijken welk wifi kanaal handig is en klaar. Dat zijn er dus 5 die het prima doen.

Maar blijkbaar ben jij de enige kenner op dit forum die kan bepalen of een product goed werkt. Gefeliciteerd.

Overigens denk ik dat je even vergeet dat het 2.4ghz spectrum een van de meest gebruikte is, en dat het daarom erg lastig is om te bepalen of het product of de omgeving het probleem is.en dat je veel vaker negatieve reacties zult vinden dan de "honderdduizenden" positieve. Om maar even op zelfde ongefundeerde wijze cijfers rond te slingeren.

[ Voor 25% gewijzigd door Sander op 24-05-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ik heb er ook nog steeds bovenstaande problemen mee.
Ben benieuwd of dd-wrt het verhelpt.
Ga het in ieder geval proberen en anders gebruik ik wel de upc modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Andere firmware wil vaak wel helpen hoor. Al is het omdat b.v. de signaalsterkte in te stellen is, of er andere 'auto-sensing' formules/implementaties gebruikt worden.

Kies eens een fixed kanaal ala 13 (G) ofzo. Auto klinkt leuk, maar als de hele buurt dat ook doet, dan verspringt het spectrum continue en is instelling X die gisteren goed was, mogelijk vandaag juist ongunstig. Verder wil zaken als WMM, AP Isolatie, Selective ACK juist aan of uitzetten ook nog wel eens van invloed zijn ...

[ Voor 1% gewijzigd door SKiLLa op 24-05-2014 19:46 . Reden: typo ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Nog een tip die vaak erg goed werkt: Zet UPnP uit op zowel je modem als op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 07:32
Ik sta op het punt zo'n apparaat te kopen (WRD4300) en hem te flashen met OpenWRT 12.09, echter weet ik niet wat wijsheid is.

het valt me op dat er op de site van OpenWRT gewaarschuwd wordt dat een aantal van deze apparaten onstabiel zijn als het gaat over het wifi signaal. Kan dit mogelijk gerelateerd zijn aan bovenstaand verhaal ?
Is er een goed alternatief voor zo'n 60 euro ?

http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wdr4300

Ik zie dat DD-WRT er ook op draait, de functionaliteit die ik nodig heb is: Wifi Repeater & OpenVPN, iemand ervaring met deze cobi ?

[ Voor 19% gewijzigd door Piet400 op 25-05-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwoerdkop
Sander schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 17:29:
Hoe weet jij dat er "honderdduizenden" niet presteren? Kun je dat op enige wijze onderbouwen? Anders kan jouw mening net zo makkelijk het afvoerputje in als dat jij probeert te doen met de user reviews. Ik heb inmiddels 5 x deze router gekocht en in m'n eigen huis en dat van familie geïnstalleerd. Stock firmware, even kijken welk wifi kanaal handig is en klaar. Dat zijn er dus 5 die het prima doen.

Maar blijkbaar ben jij de enige kenner op dit forum die kan bepalen of een product goed werkt. Gefeliciteerd.

Overigens denk ik dat je even vergeet dat het 2.4ghz spectrum een van de meest gebruikte is, en dat het daarom erg lastig is om te bepalen of het product of de omgeving het probleem is.en dat je veel vaker negatieve reacties zult vinden dan de "honderdduizenden" positieve. Om maar even op zelfde ongefundeerde wijze cijfers rond te slingeren.
Je kunt natuurlijk wel een beetje mauwen als aangeschoten wild maar dat is zonde van de tijd. Je kunt beter je voordeel met m'n info doen. Het ding is een lor en userreviews zijn onbetrouwbaar en dien je niet te volgen.

Ik heb het over 5 GHz in mijn verhaal. Natuurlijk gebruik ik dat. Het was immers de reden tot aanschaf. Als je even op het internet rondsnuffelt zie je dat letterlijk honderdduizenden gebruikers dezelfde problemen hebben. Ga je dat nu nog langer bagatelliseren?

Dus wat is nu precies je punt? Ik hoor 't graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwoerdkop
Sander schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 20:02:
Nog een tip die vaak erg goed werkt: Zet UPnP uit op zowel je modem als op de router.
Aha, zie ik hier een workaround voor het gevoelige en onbetrouwbare vod? Tssss.... Ik zal het eens proberen. wellicht wordt het een iets minder onbetrouwbaar lorvod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
zwoerdkop schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:05:
[...]

Aha, zie ik hier een workaround voor het gevoelige en onbetrouwbare vod? Tssss.... Ik zal het eens proberen. wellicht wordt het een iets minder onbetrouwbaar lorvod.
Het "vod" is in mijn geval de Cisco van Ziggo. Die ging namelijk bij iedere vorm van belasting pakketjes droppen zodra er belasting op kwam. Nadat het daar uit stond ging het al een stuk beter. Daarna voor de consistentie (en aangezien het toch geen zin meer heeft op andere apparaten), overal maar uit gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

zwoerdkop schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:26:
Met veel tamtam werd de TP-WDR4300 als 'beste router van 2013-2014' gepresenteerd, naar aanleiding van een poll onder gebruikers van deze router. Naar aanleiding hiervan het ding gekocht. Had ik niet moeten doen. Conclusie volgt straks.

Ik gebruik de router als switch en AP achter de UBEE, dus is de TP-WDR4300 via een LAN-poort met de UBEE verbonden. Zoals het hoort en zoals ik het al jaren met andere routers met ingebouwde switch en AP's heb gedaan.

De tragedie:

* Met de nieuwste firmware vallen alle wifi-verbindingen regelmatig weg. 'Wegvallen' betekent dat de 5 GHz uit de lucht verdwijnt en de 2,4 GHz wel in de ether blijft maar niet benaderbaar is voor een verbinding. Dat geldt voor alle draadloze devices met allerlei moderne wifi-chips van allerlei makelij.

Spanning eraf - spanning erop en dan werkt het weer een tijdje. De spanning-polonaise naar de wandcontactdoos doen we 21 keer per dag.

* Het bereik van het 5 GHz-gedeelte is bedroevend. De 5 GHz-optie van het UBEE-modem zelf blaft de hele toko door zonder enig probleem. Lijkt wel een paar kW in de ether te slingeren.

Na inlezen op internet blijkt iedereen wereldwijd dezelfde problemen te hebben. Internationaal geldt dit toestel als zeer onbetrouwbaar en zeer slecht presterend.

Tegelijk wordt het ding door leken bejubeld. Wat hebben we dus geleerd:

>>>>Polls onder gebruikers zijn niets waard en moet je consequent negeren.<<<<<

Gelukkig was het leergeld niet al te veel.

Overigens ben ik bekend met de optie van Open-WRT en DD-WRT maar daarvan gaan we niet uit. We gaan uit van af-fabriek. Uiteraard.
Ik weet niet wat ik met die post aanmoet, maar ik kan in ieder geval wel mijn eigen bevindingen neerzetten en ik irriteer me nogal aan je zeer ongegronde posts, dank u:

-stabiel als een rots, nog nooit 1 keer uitgevallen of zulke ongein (met 3x LAN en 8X Wifi 2.4 en 5 Ghz)
-snel
-mogelijkheden zijn enorm
-prijs is fantastisch
-5 Ghz bereik is minder, maar zou de 2.4 Ghz tot 100 meter komen komt de 5 Ghz tot 75, en dat is niet slecht te noemen.
-streamen gaat ook als een rots, ik trek meerdere streams door het ding (TV film van USB3 HDD, 2 mobielen livestream, en nog iPads aan de gang met filmpjes) en hij vertrekt geen spier.
-heb er al 4 mogen plaatsen bij vriendenkring, nog geen enkele klacht gehad, alleen maar loof, want nu gaat alles wel snel i.p.v. die kut-ubee dingen.

Nee, weet je wat ik pas slecht vind: Sitecom, ik heb in 2012 een superdeluxe (ahum) model gekocht á 120 euro, en na 2 jaar en 1 maand gaat het ding kapot, nee niks geen garantie want het staat alleen maar op de doos dat er 10 jaar garantie opzit. Heb het ding ter plekke goeiedag gezegd en in de kliko geflikkerd.

Ik zeg, verklaar het ding DOA of probeer eens ergens anders, die Ziggo routers zijn namelijk altijd de dingen die om de haverklap uitvallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kuusj op 26-05-2014 22:27 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 10:41
Sander schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:21:
[...]

Het "vod" is in mijn geval de Cisco van Ziggo. Die ging namelijk bij iedere vorm van belasting pakketjes droppen zodra er belasting op kwam. Nadat het daar uit stond ging het al een stuk beter. Daarna voor de consistentie (en aangezien het toch geen zin meer heeft op andere apparaten), overal maar uit gezet
Goh, zou je misschien kunnen vertellen wat je hiermee precies bedoelt? Ik heb namelijk ook last van mijn Cisco modem die onwerkbaar wordt als ik een torrent start. Zodra ik dan de torrent uitzet en het modem reboot, is alles weer in orde. Is het uitzetten van UPnP de oplossing hiervoor? En wat zijn dan de nadelige effecten?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ikkuhqhp schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:43:
[...]

Goh, zou je misschien kunnen vertellen wat je hiermee precies bedoelt? Ik heb namelijk ook last van mijn Cisco modem die onwerkbaar wordt als ik een torrent start. Zodra ik dan de torrent uitzet en het modem reboot, is alles weer in orde. Is het uitzetten van UPnP de oplossing hiervoor? En wat zijn dan de nadelige effecten?

Thanks!
Bij mij was het een oplossing voor Skype, en Skype maakt ook gebruik van p2p achtige technieken om de verbindingen een beetje goed te krijgen. Dus grote kans :-) Nadelen: Voor mij niet, ik had 1 of 2 dingen in mijn netwerk die er gebruik van maakten, zoals Plex die zelf een poort kiest naar buiten toe en dan via UPNP open laat zetten. Die heb ik weer terug gezet op een fixed poort en dat gaat goed.

Ik zou het gewoon even proberen, nee heb je, ja kun je krijgen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 10:41
Thanks, ik zal het laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
ikkuhqhp schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:43:
[...]

Thanks!
Stel de maximaal gelijktijdige verbindingen van je p2p programma op een conservatieve waarde van 50; dat zou normaliter moeten werken. Vanaf daar kun je deze eventueel stapsgewijs wat opschroeven. Zorg er ook voor dat de upload van je p2p programma niet hoger is dan 2/3 van je totale uploadcapaciteit.

Off topic. Jouw probleem heeft niets met het topic te maken. Dit gaat specifiek over de ontvangst van wireless signalen van een TP Link router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 14:40
Weet je zeker dat de routerfunctie uit staat op het Ubee modem? Als jet RTR lampje niet brand staat ie uit. Ik heb een "ziggo monteur" hem in bridgemode laten zetten, maar die zette doodleuk het SSID uit. De wifi module staat dus gewoon aan...

ik heb verder ook zo'n probleem, echter nog geen oplossing. tot nu toe twee routers die over de nek gaan, en niet benaderbaar meer zijn. Dit topic ga ik dus volgen ;-)

Gr.

Omdat het kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Helixon heb jij al andere firmware geprobeerd?
Bv dd-wrt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 14:40
Qosmic schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:02:
Helixon heb jij al andere firmware geprobeerd?
Bv dd-wrt?
Heb vanmiddag een Linksys WRT150N met dd-wrt er op geïnstalleerd, en deze gaat ook finaal over de nek. Wireless valt weg en de router is niet benaderbaar meer.. Het rare is dat de originele router een Netgear WNR3500 geen wifi uitval heeft, meer na 2 minuten ook niet meer benaderbaar is...

Omdat het kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:27

3DDude

I void warranty's

Dan is er ergens een nieuwe stoorzender bij gekomen :) is mijn beste gok.

Als dit op al jouw apparatuur optreed is dat erg zuur, maar is er iets veranderd dat je kunt zien? kan je nieuwe netwerken zien met een tool vanaf je laptop of telefoon?
Zijn er nieuwe netwerken bij gekomen? Die er eerst niet waren en nu dus wel?

Kan je op een laptop deze is draaien:

http://www.metageek.net/products/inssider/

[ Voor 11% gewijzigd door 3DDude op 29-05-2014 14:46 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Zijn er in de buurt babyfoons actief? Die zitten op dezelfde band maar zie je niet met een tool als inSSIDer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwoerdkop
IF (router met nieuwste firmware verliest na een kwartier de verbinding op 5 GHz en is daarna alleen nog te reanimeren na onderbreken voedingsspanning) AND (onderzoek op internet leert dat honderdduizenden eindgebruikers hetzelfde probleem hebben) THEN (router is een vod)

IF (router is een vod) AND (eindgebruikers bejubelen het vod) THEN (mening van eindgebruikers zijn onbetrouwbare ijkpunten t.a.v. kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Helixon schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:33:
[...]

Heb vanmiddag een Linksys WRT150N met dd-wrt er op geïnstalleerd, en deze gaat ook finaal over de nek. Wireless valt weg en de router is niet benaderbaar meer.. Het rare is dat de originele router een Netgear WNR3500 geen wifi uitval heeft, meer na 2 minuten ook niet meer benaderbaar is...
zwoerdkop schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:46:
IF (router met nieuwste firmware verliest na een kwartier de verbinding op 5 GHz en is daarna alleen nog te reanimeren na onderbreken voedingsspanning) AND (onderzoek op internet leert dat honderdduizenden eindgebruikers hetzelfde probleem hebben) THEN (router is een vod)

IF (router is een vod) AND (eindgebruikers bejubelen het vod) THEN (mening van eindgebruikers zijn onbetrouwbare ijkpunten t.a.v. kwaliteit)
Jij spreekt in enkelvoud en laat ik in Helixon's post twee routers vermeld zien die problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
zwoerdkop schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:46:

Stemmingmakerij, alweer met je honderdduizenden. Kom eens met onderbouwde cijfers ipv uit de lucht gegrepen geleuter. Ik heb er 5 waar dit probleem niet voorkomt (feit + onderbouwd!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-08 01:32
Ik heb zelf ook de TP Link WRD4300 en moet zeggen dat ik er dik tevreden mee ben.
Van enige instabiliteit geen sprake. Wifi supersnel, terwijl de router op de meest denkbare slechte plek is gestationeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Ook leuk dat iedereen roept maar niemand even post of DD of open werkt :O

Ik zit ook met een *&$(*#&$#@ TPLINK WDR4300. Wifi blijft enkele minuten in de lucht en dan is het weer foetsie... Of je blijft het zien en kunt niet meer aanmelden. Internet staat er vol mee zie ik.
Echt een drama router dit. Bij een familielid precies hetzelfde. Enige wat lijkt te werken is terug naar de allereerste firmware, dan lijkt hij het stabielst. Ik ga het één poging geven met DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Heb deze router zelf ook, wat een *#$@ ding.
Werkt voor geen meter, zeer slecht bereik, nooit stabiel en slechte snelheden

Heb er nu DD-WRT opdraaien, geen verbetering.
Nu wil ik terug naar stock flashen maar dat is blijkbaar niet mogelijk...
Heb al meerdere keren zitten zoeken, heb wel een stockfirmware voor dit model gevonden maar als ik die laat downgrade krijg ik als resultaat weer DD-WRT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 21:20
Ik draai ook DDWRT op dezelfde router, en ben mij werkt hij grotendeels zonder problemen. 2.4 Ghz kanaal heb ik naar 9 gezet om dat 6 en 11 compleet vol zitten hier in de buurt, en dat scheelde al een hoop. Het enige apparaat dat echt problemen ondervind bij mij is mijn Sony smartphone, die moeite heeft met signaalsterkte. Echter ligt dat denk ik voornamelijk aan het toestel zelf.

Ik heb DDWRT er overigens opgezet omdat ik wat meer mogelijkheden wilde mbt port forwarding en vpn server, plus het feit dat ddwrt stabieler en verder door ontwikkeld is als de standaard firmware van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnaak
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-08-2022
Ik heb zelf ook deze router en nu zit ik met met volgend probleem:

Als ik met de telefoon op het wifi netwerk wil ziet hij wel de wifi maar ik kan er geen verbinding mee maken, wachtwoord krijg ik dus niet ingevuld. :?

Weet iemand misschien wat ik misschien ergens verkeerd heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:05

lier

MikroTik nerd

Welke telefoon?
Hoe staat WiFi ingesteld (WPA2 AES, 20MHz 2,4 GHz, n-only, enz.)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
FoOnEeN schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:58:
Ik draai ook DDWRT op dezelfde router, en ben mij werkt hij grotendeels zonder problemen. 2.4 Ghz kanaal heb ik naar 9 gezet om dat 6 en 11 compleet vol zitten hier in de buurt, en dat scheelde al een hoop.
Is kanaal 1 geen betere optie? Met 9 heb je nog steeds last van 6 en 11.

OpenWRT is trouwens ook een optie.. heb het idee dat development van DD-WRT niet meer zo snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Sander schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 17:29:
Ik heb inmiddels 5 x deze router gekocht en in m'n eigen huis en dat van familie geïnstalleerd. Stock firmware, even kijken welk wifi kanaal handig is en klaar. Dat zijn er dus 5 die het prima doen.
Fijn!
Ik heb een TL-WR841N en een TL-WDR3600 (kleine broer van de WDR4300). De WDR3600 ging als router gelijk over z'n nek, waarschijnlijk kon ie het aantal verbindingen (NAT) niet aan. Wat ie wel aan zou kunnen is volgens mij niet te achterhalen en kan TP-Link zelf ook niet zeggen.
De TL-WR841N gebruik ik als AP maar NTP time-sync doet die dan bijvoorbeeld niet. Doorgegeven aan TP-Link maar er wordt niks aan gedaan, dat zegt toch wel iets over de kwaliteit van TP-Link..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook in het bezit van een TL-WDR4300.
Geen enkel ander draadloos netwerk in de buurt.

Connecties:
Aangesloten op WiFi: een camera.
Aangesloten op LAN: een NAS.

WiFi verbinding met Camera begint na ongv. 12 uur te storen er is dan een periode van 2 uur dat de camera nog af en toe verbinding krijgt. Na deze periode is de verbinding compleet verbroken en kan er ook geen connectie meer worden gemaakt met WiFi. Na een herstart werkt alles wee na behoren voor 12 uur. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvoosten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 22:10
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:17:
Hier ook in het bezit van een TL-WDR4300.
Geen enkel ander draadloos netwerk in de buurt.

Connecties:
Aangesloten op WiFi: een camera.
Aangesloten op LAN: een NAS.

WiFi verbinding met Camera begint na ongv. 12 uur te storen er is dan een periode van 2 uur dat de camera nog af en toe verbinding krijgt. Na deze periode is de verbinding compleet verbroken en kan er ook geen connectie meer worden gemaakt met WiFi. Na een herstart werkt alles wee na behoren voor 12 uur. 8)7
Installeer de laatste firmware. Changelog suggereerd dat het bekende bug is die is opgelost. met 50518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
mvoosten schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:26:
Installeer de laatste firmware. Changelog suggereerd dat het bekende bug is die is opgelost. met 50518
Bron?
Bug Fixed:
(1)Fixed the security bug caused by overflowing of kcodes buffer;
(2)Fixed the bug that the WAN connection speed will dropped down after running the router for about a week;
(3)Fixed the bug that TL-WR4300 cannot establish WDS connection in 5G band when the 5G wireless signals of the front-end device which was not broadcasted.
Pagina: 1