Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-11 16:56

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Al enige tijd gebruik ik naar tevredenheid mijn Lumia 925.

De laatste tijd merk ik echter dat het toestel uitvalt. Hij reageert niet meer, de LED’s gaan uit en daarna gaat het scherm uit. Na 10 seconden start de telefoon opnieuw op, waarna hij meestal goed functioneert maar soms ook opeens een lage batterijstand toont (terwijl de batterij vol is).

Ik heb zelf de indruk dat dit alleen gebeurt bij gebruik (zoals apps, internetten) maar de telefoon heeft bijvoorbeeld niet in de zon gelegen of op een andere warme plek. Ik merk zelf wel dat de uitval lijkt te gebeuren bij zware apps, zoals 9Gag.

Waar het uitvallen eerst sporadisch leek voor te komen heb ik nu dat het bijna wekelijks wel een keer gebeurt. De telefoon is eind september besteld maar pas later geleverd en pas in december door mij in gebruik genomen.Effectief dus pas een half jaar oud.

Een hard reset betekent het opnieuw downloaden, registreren en configureren van all mijn apps.
Als blijkt dat dit niet heeft geholpen moet ik (vermoed ik) de telefoon retouneren waarna ik weer opnieuw al mijn apps zal moeten downloaden.

Zijn er geen andere opties?
Hebben jullie dit eerder gezien?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik heb zelf een 925, ruim drie maanden inmiddels, maar dit probleem ken ik niet, ook niet vanuit het Lumia 925 draadje op dit forum voor zover ik weet.

Lijkt me een hardwarefout (voor de zekerheid misschien toch een keer een clean install doen als je dat nog niet gedaan had), en gezien de korte tijd dat je 'm nog maar hebt een duidelijk garantiegeval. Altijd een gedoetje, ik heb zelf tot twee keer toe onsuccesvol m'n voormalige 920 voor reparatie moeten opsturen voordat ik m'n geld terugkreeg, maar je kan er beter haast mee maken.

Probleem bij dit soort zaken is altijd dat ze je telefoon meestal maar kortstondig testen in zo'n reparatiecentrum, te kort om het probleem te reproduceren, en daarna krijg je 'm vaak onverrichter zaken terug. Een dooddoener, maar omschrijf je klacht, hoe vaak en onder welke omstandigheden die zich voordoet, dus goed.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-11 21:27
Overigens kan WP8 gewoon automatisch je apps instaleren, maar helaas niet je homescreen, app content en vele instellingen. Echter schijnt 8.1 daar al een stuk beter in geworden te zijn. Desalniettemin vond ik het opnieuw instellen van mijn Lumia 920 met 8.0 geen grote moeite. Je zou het dus ff kunnen proberen.

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-11 18:35
Zelf heb ik een vergelijkbaar probleem gehad. Inmiddels al een tijdje niet meer.

Bij mij was de telefoon met een volle batterij opeens uit/ reageert nergens op, dat kon ik niet zien.
Het enige wat ik kon doen om hem weer aan te krijgen was de telefoon in de lader stoppen. Dan een paar tellen wachten en hij starten weer op. Maar ik heb ook nooit kunnen vinden wat de oorzaak was of het probleem kunnen dupliceren.