Toon posts:

monitor voor gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,
Ik zoek naar een nieuw scherm om te gamen nu ik binnenkort men r9 290 binnenheb. Ik vindt heel wat schermen zonder reviews die me wel ideaal lijken. Maar ja op specs alleen kan je niet vertrouwen... Heb dus behoefte aan deskundig advies.

Het moet ips worden, dat is al duidelijk, ben die tn zooi zo beu!
Ook een glanzend of semi-glanzend scherm voor de mooie kleurtjes :)
Vereisten minimun 23", snel genoeg om te gamen, geen bleeding, geen pixeldefecten...
Gewoon een perfect scherm dus! :D

Eventuele mogelijkheden gewoon hd:
pricewatch: AOC E2461FWH Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

Widescreen:
pricewatch: LG 25UM65-P Zwart
pricewatch: AOC q2963Pm Zwart

Zo een widescreen lijkt me wel leuk eigenlijk! Die lg valt goed mee van prijs en is niet al te belachelijk groot. Maar weet zelf niet goed wat ik wil qua formaat. Dus suggesties ongeacht formaat zijn welkom (zelfs 1440p mag), als het maar goed is zonder belachelijke prijs. Want ik zie veel reviews en het lijkt bijna altijd kiezen voor kleur of reactie, zelfs voor 500 euro! :o

Ik zou zeggen max 250 euro, maar als er iets is dat er uitspringt dat duurder is, maar genoeg pixels heeft om me te overtuigen mag dat altijd voorgesteld worden.
Nou suggesties uit eigen ervaring?

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-01 14:51
pricewatch: BenQ XL2420T Zwart
Zie nu pas je budget van 250, en deze gaat daar dik overheen.

[ Voor 22% gewijzigd door midego op 16-04-2014 12:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Laat dat nou net een mat, tn scherm zijn. Ik heb al tn's genoeg gehad en heb er geen behoefte meer aan... Als ze zeggen "mooie kleuren voor een tn" is dat nog altijd redelijk lelijk te noemen. En met men r9 290 zou het zonde zijn om op "maar" full hd te spelen he ;)

Die pricewatch: LG 25UM65-P Zwart lijkt me echt wel leuk, iemand ervaring mee? Vindt enkel duitse reviews die enkel geilen op het beeldformaat en ze niet eens aangeraakt hebben

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31
Een paar tientjes boven je budget maar in die prijs klasse is er niets beters te vinden dan dit:
Koreaanse IPS monitors
:)

Voor nog geen 300 euro heb je dan:
-IPS
-27 inch
-2560*1440 resolutie
-Geen inputlag.
-Nauwelijks ghosting (geen ghosting wanneer je het scherm overclockt)
-60hz wat makkelijk naar 96hz over te clocken is (haalt 99% van de mensen). Ongeveer 40% haalt zelfs 120Hz.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
Vindt ik wel redelijk riskant, maar heb er ook al naar zitten kijken. Vooral deze leek me interessant: pricewatch: Qnix QX2710 Evolution II Zwart
Waar zou je zoiets het beste bestellen?

• ChojinZ
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:10:
Vindt ik wel redelijk riskant, maar heb er ook al naar zitten kijken. Vooral deze leek me interessant: pricewatch: Qnix QX2710 Evolution II Zwart
Waar zou je zoiets het beste bestellen?
Wat vind je er precies riskant aan?
De meeste (ikzelf ook) halen em van Ebay. Een aantal sellers zijn behoorlijk bekend en dus ook betrouwbaar.
Maar lees vooral het topic even door. Dan krijg je een goed beeld van het product en weet je ook meteen wat de ervaringen zijn. :)
Hier nog wat extra leesvoer:
http://www.overclock.net/...onitor-club-read-1st-post

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
Riskant omdat er velen zijn die toch wel dode pixels hebben en de verkopers niet al te graag retourneren en in plaats daarvan een vergoeding geeft (40 euro ofzo).
De schermen zien er goed uit voor een lage prijs, maar dan vraag ik me altijd af waar zit het addertje? Ik denk niet dat je garantie krijgt op je scherm :p
In ieder geval is deze betrouwbaar http://www.ebay.nl/itm/Ma...38d462bdc&_uhb=1#rpdCntId ?
239 inclusief verzending!?! En 260 voor een met perfect pixel, omg moet moeite doen om niet direct te bestellen. Iemand ervaring met deze verkoper?

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-01 15:31

waseland

War... war never changes

BenQ XL2411Z
pricewatch: BenQ XL2411Z Zwart

...nuff said :D'

https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-346446

[ Voor 8% gewijzigd door waseland op 16-04-2014 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weeral een TN, nou ziet er ook wel leuk uit. Maar die koreaantjes kun je "overklokken" tot de refresh heel erg dicht komt bij de benQ, zijn IPS (kleurtjes :p~), zijn 1440p, 27 inch en goedkoper!
Als ik rondkijk naar iets dat mij even interessant lijkt binnen redelijke prijs vindt ik enkel pricewatch: LG 25UM65-P Zwart die niemand heeft en geen enkele review over lijkt te bestaan en eigenlijk toch maar een twijfelachtige verhouding is...

Daarentegen die koreaantjes die felbesproken zijn (op een goede manier) en gewoon goed en goedkoop! Dus wat ik wil horen: iemand die het gekocht heeft en spijt heeft? Anders wordt het een makkelijkere beslissing dan ik dacht :D

• ChojinZ
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:38:
Riskant omdat er velen zijn die toch wel dode pixels hebben en de verkopers niet al te graag retourneren en in plaats daarvan een vergoeding geeft (40 euro ofzo).
De schermen zien er goed uit voor een lage prijs, maar dan vraag ik me altijd af waar zit het addertje? Ik denk niet dat je garantie krijgt op je scherm :p
In ieder geval is deze betrouwbaar http://www.ebay.nl/itm/Ma...38d462bdc&_uhb=1#rpdCntId ?
239 inclusief verzending!?! En 260 voor een met perfect pixel, omg moet moeite doen om niet direct te bestellen. Iemand ervaring met deze verkoper?
Je zal goed moeten kijken naar de voorwaarden voordat je koopt. Uiteraard moet je wel een seller kiezen die niet te moeilijk is met retouneren. Als je twijfelt, altijd eerst informeren bij de seller.
Je hebt overigens gewoon een jaar garantie. Het is het retourneren wat meer tijd en energie kost. Maar ook dat gaat over het algemeen goed.

Maar zoals ik al zei: lees eerst dat andere GoT topic ff door. Het zou zonde zijn als je de monitor koopt en het is uiteindelijk toch niet helemaal wat je verwacht.

Wat voor spellen ga je spelen op de monitor? Als je veel FPS games speelt is het helemaal een aanrader vanwege de overclock mogelijkheden.

Verwijderd

Topicstarter
Doe vanalles met men pc: series en films kijken, browsen, wat schoolwerk en gamen. Dat laatste lijkt altijd het moeilijkste punt te zijn voor een monitor, zeker als je de rest niet wilt verwaarlozen...

De games die ik momenteel heb en op speel/ga spelen: cs: global offence; dayz standalone; insurgency; metro reeks; bioshock infinite; tf2 en vele andere :) (stealsales wat doe je eraan)

Voornamelijk snelle spellen toch die wel wat refreshrate kunnen gebruiken. Ja hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik geneigd ben naar de koreaan. Zal me eerst wat inlezen en kijken welke verkoper de beste reputatie heeft en hopelijk staat er binnenkort eentje te stralen op men bureau!

Btw als er niets staat over mat is de qnix dan glans of is er enkel mat? En is het deftig mat niet van dat wolkjes gedoe?

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

bbblije

Riiiiight

Lees je nog maar is in over die refreshrates. Die hangt nauw samen met de responstijd, en daarbij nooit een garantie dat er wel/geen ghosting optreed.

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2412m.htm de monitor review site.

[ Voor 20% gewijzigd door bbblije op 16-04-2014 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Samenhangen? Niet noodzakelijk denk ik, heb monitors gezien met 120 Hz en een responstijd van 12 seconden. Het beeld komt gewoon met vertraging binnen voor optimalisatie, maar zonder "verlies". Het is dan ook de refresh die bepalind is voor ghosting en niet de reactie dacht ik. Of zie ik dit verkeerd?

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

bbblije

Riiiiight

Een aantal dingen die van belang zijn bij een IPS paneel, ik heb als voorbeeld de Dell U2414H omdat ik daar zelf naar aan het kijken ben.

http://pcmonitors.info/reviews/dell-u2414h
Conclusion

One key consideration for people interested in gaming on such a monitor, in particular, is of course responsiveness. Fortunately this monitor ticked all of the boxes you can expect a 60Hz LCD to tick. Motion blur was not held back by the pixel responsiveness of the monitor – Dell struck a superb balance here by giving just enough acceleration for optimal 60Hz performance without introducing any unwanted overdrive artifacts such as inverse ghosting. Input lag was also very low in our testing, which is another box ticked.
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2414h.htm
Responsiveness and Gaming

The responsiveness of the Dell U2414H was pleasing, and about on par with the faster IPS and PLS models we have tested to date. The average 8.9ms G2G response time couldn't of course compete with fast TN Film models, but for an IPS panel it was good. More pleasing perhaps, certainly compared with some other recent Dell releases, was the freedom from any overshoot problems. That can really be problematic in a whole variety of uses, and so we were pleased Dell hadn't tried to push the response time too far at the expense of overshoot. The screen should be able to handle some fast gaming without problem, although those wanting to play fast FPS or competitive games may want to consider some of the more gamer orientated 120Hz+, TN Film based compatible displays out there, or perhaps something like the Eizo FG2421. Even better still would be models equipped with LightBoost systems or other motion blur reduction backlights for optimum motion blur elimination.
Lag

The Dell U2414H showed an average total display lag of only 4.0ms during the initial tests. This lag was very low overall, equating to a quarter of a frame. We measured half the average G2G response time as 4.45ms and so we can estimate that the signal processing is basically nothing. There will be some minimal margin for error in this as taking half the G2G response time is a close estimation of the pixel response time element. Regardless, the signal processing lag is incredibly low, much like we'd seen on the P2414H (there estimated at 1.05ms) and P2714H (0.95ms). From a lag point of view this means the screen should be perfectly fine, even for fast FPS gaming.

• ChojinZ
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:00:

Btw als er niets staat over mat is de qnix dan glans of is er enkel mat? En is het deftig mat niet van dat wolkjes gedoe?
Durf ik geen antwoord op te geven. Dat kan je beter in het andere topic vragen. Daar zijn mensen die daar meer ervaring mee hebben.
Ik heb zelf de matte uitvoering. Wat bedoel je precies met wolkjes?
bbblije schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:06:
Lees je nog maar is in over die refreshrates. Die hangt nauw samen met de responstijd, en daarbij nooit een garantie dat er wel/geen ghosting optreed.

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2412m.htm de monitor review site.
Het hangt een beetje van de monitor/situatie af maar als je met een overclockscherm werk heeft het overclocken alleen maar een positieve invloed op de g2g/bwb snelheden. In princiepe kan je stellen dat elke verdubbeling van je refreshrate een halvering van je g2g snelheden oplevert. En dat maakt de Koreaanse schermen ook zo interessant. Standaard, op 60hz is de snelheid rond de 8 ms. Door het scherm te overclocken naar 120Hz wordt de reactiesnelheid gehalveerd naar 4 ms.
bbblije schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:06:
Lag

The Dell U2414H showed an average total display lag of only 4.0ms during the initial tests. This lag was very low overall, equating to a quarter of a frame. We measured half the average G2G response time as 4.45ms and so we can estimate that the signal processing is basically nothing. There will be some minimal margin for error in this as taking half the G2G response time is a close estimation of the pixel response time element. Regardless, the signal processing lag is incredibly low, much like we'd seen on the P2414H (there estimated at 1.05ms) and P2714H (0.95ms). From a lag point of view this means the screen should be perfectly fine, even for fast FPS gaming.
Dit stukje moet je met een korreltje zout nemen. Bij een standaard 60hz scherm word elke frame 16ms getoond voordat er een refresh van de frame plaat vind (60 beeldjes gedeeld door 1 seconden is immers 16ms). Nu kan een scherm wel een inputlag hebben van 4ms maar daar merk je dus niets van. Het refreshen is namelijk de bepalende factor.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is een mooi schermpje had het ook al gezien, maar het is wel maar hd :p

De qnix doet het op dit vlak ook heel erg goed hoor, heb video reviews gezien van een paar redelijk bekende youtube gamers. Ze vonden het prachtig om op te spelen en het scherm gaf geen problemen. Het scherm werd gefilmd tijdens het gamen, de prachtige kleuren kon ik niet zien door mijn TN schermpje hier, maar wel nadeloze response zonder ghosting...

De qnix is echt wel populair en velen hebben het al besteld, heb nu al veel opgezocht over het scherm. Het enigste wat de wensen wat overlaat is de bouwkwaliteit. Het lijkt alsof ze behuizingen van andere modellen gewoon gebruiken en daar een nieuw paneel inzetten, daardoor hangen er een paar niet-werkende knopjes aan en is het niet superstabiel (de voet)... Maar het is geen touch en mijn bureau is massief eik en beweegt geen millimeter, daar moet ik ook geen last van hebben denk ik.

Het scherm heeft zijn beperkingen. Zo is er enkel dual-dvi input, who cares iedere kaart die 1440p aankan heeft die uitgang. Vind ik de voet toch irritant, ik haal hem eraf en gebruik de vesa 100mm bevestiging. Ieder "mankement" is eigenlijk geen probleem (toch niet voor mij) en kan misschien sommigen afschrikken, maar dat maakt ze zo goedkoop. Je betaalt enkel voor het paneel (hetzelfde als in bijvoorbeeld de apple 27" schermen) en dat vindt ik nu zo fantastisch. Je krijgt het paneel uit de duurste schermen aan een prijs goedkoper dan de instapmodellen (bij 1440p dan) :9~

IK heb al beslist hoor en ben enkel opzoek naar een betrouwbare verkoper. Als er iemand eentje weet...

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Heb nog een EIZO EV2436W in doos staan.

Dus mocht je interesse hebben, voor 300 wil ik hem wel weg doen. Is in nieuw staat.

(ben zelf overgestapt naar een EIZO CX240)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Excuses dat ik zomaar inhaak op dit verkoop topic, maar ik ben ook bezig met het zoeken van een gamemonitor voor rond de 200-250 euro. Het lijkt me onnodig om hier zelf nog een topic voor aan te maken, aangezien ik ongeveer dezelfde eisen als de topicstarter heb: 27", weinig inputlag en vooral: geen tot weinig backlightbleeding!

Na wat research ben ook ik geïnteresseerd in een Koreaans Qnix monitor, bijvoorbeeld deze: http://www.ebay.nl/itm/Ma...38d462bdc&_uhb=1#rpdCntId

Weet iemand wat de kosten zijn van het verzenden/invoeren van een dergelijke monitor?

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zeer interessant topic dit, ik denk dat ik die Qnix maar eens bestel,er staat toch nergens bij dat er invoer rechten oid opzitten? Aangezien er 'Nu kopen' staat :)

Wat ik eerder zag is het een kwestie van geluk, soms geen invoer rechten/kosten andere keer weer wel.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• ChojinZ
stin00 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:59:
Excuses dat ik zomaar inhaak op dit verkoop topic, maar ik ben ook bezig met het zoeken van een gamemonitor voor rond de 200-250 euro. Het lijkt me onnodig om hier zelf nog een topic voor aan te maken, aangezien ik ongeveer dezelfde eisen als de topicstarter heb: 27", weinig inputlag en vooral: geen tot weinig backlightbleeding!

Na wat research ben ook ik geïnteresseerd in een Koreaans Qnix monitor, bijvoorbeeld deze: http://www.ebay.nl/itm/Ma...38d462bdc&_uhb=1#rpdCntId

Weet iemand wat de kosten zijn van het verzenden/invoeren van een dergelijke monitor?
prutser001 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:07:
Zeer interessant topic dit, ik denk dat ik die Qnix maar eens bestel,er staat toch nergens bij dat er invoer rechten oid opzitten? Aangezien er 'Nu kopen' staat :)

Wat ik eerder zag is het een kwestie van geluk, soms geen invoer rechten/kosten andere keer weer wel.
Het lijkt mij slimmer dat wij (jullie) verder gaan in dit topic:
Koreaanse IPS monitors

Dat is immers HET topic voor vragen mbt Koreaanse IPS schermen. In dat topic is ook veel meer kennis aanwezig. Ik weet wel wat over de schermen maar ook niet alles. En ook ik zeg soms weleens dingen die achteraf niet blijken te kloppen (fout is menselijk he!) O-)

Dus.... ik zie jullie daar! :)

Verwijderd

Topicstarter
OK dan zal eens informeren naar een betrouwbare verkoper.
Pagina: 1