Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dona
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 08:39

De Dona

Wie anders?

Topicstarter
Mede Tweakers,

Ik heb sinds kort een repeater aangeschaft om op mijn studeerkamer het wifi-signaal om te kunnen zetten naar een bedraad netwerk. Ik kom daar namelijk niet met een netwerkkabel (op een nette manier :+ ).

Aangezien de originele firmware van deze repeater te wensen overliet (iedere dag resetten), ben ik overgestapt op OpenWrt.

Wat wil ik graag bereiken?

De WA850 moet puur als bridge gaan werken. DHCP wordt door de router geregeld. Een voorbeeld van hetgeen ik wil bereiken:

Router [192.168.1.1] ---- Wifi ---- WA850 [192.168.1.x] ---- Ethernet ---- Device [192.168.1.x]

Ik ben zelf al aan het prutsen geweest, maar ik krijg het helaas niet werkend. Kan iemand mij op weg helpen? Ik werk trouwens met de grafische interface LuCi van OpenWrt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dona
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 08:39

De Dona

Wie anders?

Topicstarter
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:24
Misschien kan je hier iets meer: [OpenWrt] Tp-Link TL-WA850re custom firmware Ik zoek ook zoiets. Als openWRT het niet kan dan misschien DD-WRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Misschien al iets meer werkend?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd05
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-09 21:46
Na een paar weken gebruik kwam ik er achter dat de orginele firmware onstabiel en waardeloos was.

Na lang zoeken uitgekomen bij Openwrt.
Dit koste enig wat zoeken, maar het is me gelukt om openwrt erop te krijgen, en in te stellen als repeater , access point .
ook kun je dan via een internet kabel aan je repeater doen, en via daar internet krijgen.

Als er mensen zijn die interesse hebben in een uitleg, hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn085
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-05 17:03
Sjoerd05 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:39:
Na een paar weken gebruik kwam ik er achter dat de orginele firmware onstabiel en waardeloos was.

Na lang zoeken uitgekomen bij Openwrt.
Dit koste enig wat zoeken, maar het is me gelukt om openwrt erop te krijgen, en in te stellen als repeater , access point .
ook kun je dan via een internet kabel aan je repeater doen, en via daar internet krijgen.

Als er mensen zijn die interesse hebben in een uitleg, hoor ik het graag
Ik heb ook sinds kort openwrt draaien maar kom er tot zover niet uit om deze als repeater in te stellen. Kun je mij op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn085
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-05 17:03
Het is inmiddels gelukt volgens deze handleiding: https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=39077

Als je de handleiding van "MODE 1: BRIDGED REPEATER" volgt werkt de repeater perfect, zoals je ook gewent bent met de TP-Link firmware, alleen een stuk stabieler.
Pagina: 1