Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142607

Topicstarter

Custom openwrt firmware voor de TL-WA850re en de TL-WA750re

Door deze firmware naar de range extender te flashen, krijgt deze de volledige functionaliteit van een router.
Je kunt dan ook de ethernet poort als wan verbinding gebruiken in dit geval.

Vanaf de tp-link firmware kun je de wa850 flashen met de volgende image:tl-wa850re-v1-squashfs-factory.bin
En voor de wa750re: tl-wa750re-v1-squashfs-factory.bin

Firmware details:Houdt er wel rekening mee dat het apparaat slechts 4MB flash geheugen heeft, dit houd dus in dat er geen extra packages meer bij geinstalleerd kunnen worden.

Voor het gebruikers gemak wordt na het flashen ook het wifi aangezet met het ssid:
OpenWrt_TP-LINK_xxxxxx

de x'jes zijn de laatste zes karakters van het mac address van de range extender.
Om de eerste keer in te loggen, is ook geen wachtwoord nodig en is de gebruikersnaam als standaard ingevuld.
Uiteraard is het aan te raden om voor het Wlan en de toegang tot de router beveiliging in te schakelen.

Veel plezier met de extra functionaliteit van de router/range extender.

Meer info in het Engels: http://ooxion.com/openwrt/wax50re/index.html
Mocht je tijdens het flashen de code 1805 krijgen, ook even op de gelinkte pagina kijken (maar is zeldzaam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-04 10:46
Schopje!

Ik heb net openwrt geflashed op deze repeater werkt perfect alleen heb ik niet echt een idee hoe ik de repeater nu goed in moet stellen. Als ik op de wiki kijk zie ik allerlei script & telnet commando's voorbij komen. Kan ik de TL-WA850RE ook als repeater instellen via de webgui? Zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-04 12:44
Is het met deze firmware mogelijk de WA850RE als AP in te zetten ipv een repeater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 11:16
Kan de topic starter een antwoord geven of de device na het flashes naar openwrt nog steeds als repeater kan worden gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 15:11
Ik liep tegen hetzelfde aan.
Bij mensen die repeater geplaatst. Helaas onvoldoende ontvangst omdat al hun stopcontacten zich vlak boven de vloer bevinden.

Nu hebben ze een pc aan vaste kabel en daar zit nu een switche zodat ik hier een AP kan aansluiten. Ik wil dus hun TP-Link WA850RE gaan flashen zodat ik deze toch als AP kan instellen.