Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 09:52
Ik moet zeggen dat ik toch enigszins teleurgesteld ben in de Line-up.
Bijna elke TV heeft last van de donkere hoeken of andere blacklight problemen.
Ook schijnt WebOS niet zo vloeiend te draaien als dat ze werkelijk beloofd hadden.
Zelfs niet op de 730v die al gauw €1000,- kost. Hij moet echt in prijs dalen of de problemen opgelost hebben voordat ik alsnog voor deze serie gaat :)

Ben ik de enige? Of zijn de mensen die hem aangeschaft hebben toch laaiend enthousiast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30
Dubrillion schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:52:

Ben ik de enige? Of zijn de mensen die hem aangeschaft hebben toch laaiend enthousiast?
Ik heb nu twee weken een LB47 630v in mijn bezit en het lijkt alsof mijn problemen zoals hier (http://youtu.be/gXLKX8Dw5rk) minder zichtbaar zijn. Het is dat ik via dit filmpje pas wist dat deze televisies dit probleem hadden.

Daarnaast vind ik het webos wel lekker werken, zeker met de laatste update lijkt het voor mij gevoel een stuk soepeler te gaan. Ik ben er tevreden mee, mede omdat ik een tv wou hebben met een unieke interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

WebOS is nog erg 1.0 dus ik verwacht dat dit in de nabije toekomst nog stukken beter wordt, mits LG er genoeg resources en tijd aan besteed. Ik vind het er op dit moment al erg veelbelovend uitzien. Nu maar hopen dat mijn UB850v inderdaad morgen verstuurd wordt door Plattetvdiscounter :)

Hopelijk komen er mooie WebOS apps van bijvoorbeeld Plex, ik meen gelezen te hebben dat de ontwikkelaar van Plex voor LG 2103 modellen hier al naar aan het kijken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sehnugr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-11-2024
kazuka schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:39:
Nu maar hopen dat mijn UB850v inderdaad morgen verstuurd wordt door Plattetvdiscounter :)
Ik hoop het ook, maar begin het gevoel te krijgen dat er op die dag een stuk meer besteld zijn dan de 48 die zij geleverd zouden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 16:54
sehnugr schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:53:
[...]

Ik hoop het ook, maar begin het gevoel te krijgen dat er op die dag een stuk meer besteld zijn dan de 48 die zij geleverd zouden krijgen.
Laatste nieuws is ze kregen dinsdag een eerste lading, vandaag 2de lading en begin volgende week 3de lading. zucht ik kan niet wachten :( mij is verteld dat ik begin volgende week mn tv kan verwachten, maarja dan krijg je weer: maandag niet verzenden dinsdag verzenden dan woensdag of donderdag pas aanbod ;w

Ondertussen;
http://www.albawaba.com/business/pr/lg-tv-577628

Nergens op de LG site staat dat 3D op deze tv 4K is waarom blijkt dat dan wel uit dit artikel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyrielCC
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:52
LG 55LB870V net getest bij hardware.info. Helaas vallen de zwartwaarden en het contrast nogal tegen...

Komt overeen met de meetresultaten van de LB670V review hier op tweakers.

[ Voor 17% gewijzigd door CyrielCC op 22-05-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubrillion schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:52:
Ik ben zeker nog enthousiast (630V) nadat ik toch wat bang was geworden na al de slechte ervaringen die men post. Webos werkt nu soepel met de update, enige frustratie is dat EPG heel traag laadt. Overzicht van huidige programma's via de live menu optie biedt wel wat soelaas gelukkig. Verder zijn de rare hoeken alleen zichtbaar als je de TV aanzet. Volgens mij is dit vanwege een energy saving modus die ik uit heb staan als ik TV kijk. Want verder valt me dat echt nooit op.

Ik zit nog wel te zoeken naar optimale beeld instellingen voor films kijken en sport bijvoorbeeld. Er zijn zoveel instellingsmogelijkheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:32:
Ik kan bevestigen dat de 630V samen werkt met CI+ incl interactieve TV en VoD van Ziggo.
En ik kan bevestigen dat het werkt met het "kaartje" van Telenet voor de Belgen onder ons.
Opnemen is ook leuk en makkelijk, kwaliteit is zeer goed en de interface gaat zo snel als je verwacht van de simpelere smart TV's met infraroodbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsepiels
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11-2015
Marctraider schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:46:
Zocht een nieuwe TV en 39 inch leek me de beste maat, heb dus een 39LB650V besteld. Is pas in de eerste week juni leverbaar blijkbaar. En alle sites geven aan 'Op voorraad' totdat ik er navraag na doe en dan veranderen ze het opeens naar 'Niet voorradig'

Wil je dus een tv van deze nieuwe lijn bestellen ben ik bang dat je verrast kan worden door de levertijd. Wie weet.
Dat probleem heb ik ook. Vorige week de 60LB730v besteld, was op voorraad, maar bleek toch pas deze week leverbaar. Nu komt hij nóg een week later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
Sinds vandaag de 42LB630V in huis.
Eerste indruk is zeer positief. Prachtig beeld en WebOS werkt fijn en snel na de software update gedaan te hebben. Nu nog wachten op een Plex app voor WebOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:16
Ik zit er ook over te denken om een LG tv met WebOS te halen. Maar alleen als ik alle andere kastjes die ik nu in huis heb kan vervangen. Ik heb nu dus een TV staan (37" Sony) een mediaplayer (AC Ryan Playon HD) en een Apple TV (voor Netflix en AirPlay). Ik begrijp dat AirPlay niet zal werken op de LG, maar ik gebruik AirPlay ttalleen voor uitzending gemist dus daar kan ik wel mee leven als die optie op de TV zit.

Mijn vragen zijn dus:
Ondersteund de LG met WebOS Netflix, Uitzending gemist (Ned 1,2,3 en RTL/ Veronica), maar het belangrijkste, kan ik gemakkelijk mijn Synology NAS vanaf de TV aanspreken? Het liefst gewoon via SMB/ CIFS maar als dat niet werkt snel via uPNP. Ik lees af en toe dat de LG geen folders ondersteund, klopt dat? Als video format is 90% MKV maar er kan nog wel eens een MP4, DIVX of ander formaat tussen zitten.

Als laatste was ik benieuwd naar de digitale Audio Out. Ik zal deze aan mijn Yamaha versterker hangen en hoop dat ik zonder problemen DTS, DD5.1 enz afspeel. Ik ben erg benieuwd of dit allemaal zonder aparte instellingen en extra menu's werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04-2021
Jasper 99 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:21:
[...]

Laatste nieuws is ze kregen dinsdag een eerste lading, vandaag 2de lading en begin volgende week 3de lading. zucht ik kan niet wachten :( mij is verteld dat ik begin volgende week mn tv kan verwachten, maarja dan krijg je weer: maandag niet verzenden dinsdag verzenden dan woensdag of donderdag pas aanbod ;w

Ondertussen;
http://www.albawaba.com/business/pr/lg-tv-577628

Nergens op de LG site staat dat 3D op deze tv 4K is waarom blijkt dat dan wel uit dit artikel?
De test van albawaba geeft me goeie hoop!! Werd toch een beetje zenuwachtig na de 630v review en filmpje. Ook al is het 4k paneel helemaal anders. Kan nu helemaal niet meer wachten, kan de 850 ook nergens vinden in de winkels of geen enkele review op internet. Hoop dat de mensen die in de eerste batch zitten snel foto/filmpjes en een review plaatsen!!

[ Voor 5% gewijzigd door deboer.bas op 23-05-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sehnugr
Jasper 99 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:21:
[...]
Heb zojuist ook even contact opgenomen met de klantenservice omdat ik graag weet waar ik aan toe ben. Zoals je zei komt er begin volgende week een lading binnen, de levering daarop is donderdag. Wel voegde de beste man eraan toe dat LG heeft aangegeven dat ze komende week alle bestellingen kunnen versturen.

Nog even afwachten dus en hopen dat die informatie klopt :)

[ Voor 4% gewijzigd door sehnugr op 23-05-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
deboer.bas schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:06:
[...]

De test van albawaba geeft me goeie hoop!! Werd toch een beetje zenuwachtig na de 630v review en filmpje. Ook al is het 4k paneel helemaal anders. Kan nu helemaal niet meer wachten, kan de 850 ook nergens vinden in de winkels of geen enkele review op internet. Hoop dat de mensen die in de eerste batch zitten snel foto/filmpjes en een review plaatsen!!
Jep ik kan ook niet wachten, blijkbaar duurt het even voordat reviews verschijnen had ze eigenlijk al verwacht, maar zelfs het amerikaanse model heeft nog geen reviews.
sehnugr schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:58:
[...]

Heb zojuist ook even contact opgenomen met de klantenservice omdat ik graag weet waar ik aan toe ben. Zoals je zei komt er begin volgende week een lading binnen, de levering daarop is donderdag. Wel voegde de beste man eraan toe dat LG heeft aangegeven dat ze komende week alle bestellingen kunnen versturen.

Nog even afwachten dus en hopen dat die informatie klopt :)
Ja hoop het wel, neem aan dat zij gewoon hun best doen om de producten zo snel mogelijk uit te leveren. Wel kan ik me niet voorstellen dat niemand hier bij de eerste batch hoorde of 2de? Misschien zijn die al teveel bezig met hun tv om nog op forums te zwerven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Termi schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:40:
[...]

Plex media server al eens geinstalleerd?

Kan iemand al bevestigen dat de 2014-serie van LG werkt met UPC CI+ module?
Lg heeft geen plexx app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
Geen super goeie review van de US versie, maar wel iets. Wel raar dat de US versie 4x hdmi 2.0 heeft.....

http://reviews.lcdtvbuyin...g-lcd-tv/lg-55ub8500.html

En

http://www.ledsmarttvrevi...ultra-hd-3d-smart-led-tv/

[ Voor 23% gewijzigd door deboer.bas op 23-05-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb net een 47LB650 binnengekregen en ik vroeg me af of iemand mij kan adviseren met de juiste instellingen. Ik gebruik de TV op een volledig verduisterde zolderkamer uitsluitend voor gaming vanaf mijn PS4. Ik heb de Spel instelling al geprobeerd, maar dat ziet er echt niet uit in mijn optiek. Heel flets en donker zonder enige vorm van scherpte. Ik heb een beetje zitten pielen, maar nu krijg ik geen mooie zwartwaardes (een donker scherm produceert veel licht nu). Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sehnugr
bram1984 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 18:29:
Ik heb net een 47LB650 binnengekregen en ik vroeg me af of iemand mij kan adviseren met de juiste instellingen. Ik gebruik de TV op een volledig verduisterde zolderkamer uitsluitend voor gaming vanaf mijn PS4. Ik heb de Spel instelling al geprobeerd, maar dat ziet er echt niet uit in mijn optiek. Heel flets en donker zonder enige vorm van scherpte. Ik heb een beetje zitten pielen, maar nu krijg ik geen mooie zwartwaardes (een donker scherm produceert veel licht nu). Iemand tips?
Ik heb laatst al eens rondgekeken omdat ik mijn nieuwe tv straks ook goed wil kalibreren en kwam toen deze handleidingen tegen op hardwareinfo en op computertotaal

Ik denk dat dit een goed startpunt is om je tv af te stellen. Degene op computer totaal heeft volgens mij betrekking op een LG tv (wel een eerdere serie, maar ik verwacht dat je dezelfde instellingen hebt), dus ik zou kijken of je een isf setting hebt aangezien dat schijnbaar het beste beeld zou moeten geven out of the box en vanaf daar misschien nog wat aanpassen

[ Voor 5% gewijzigd door sehnugr op 23-05-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Thanks. Zal zo eens kijken.

Ik probeerde overigens ook draadloos connectie met mijn router te maken, maar na invoer wachtwoord zegt 'ie dat er geen kabel aangesloten is? Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
deboer.bas schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:18:
Geen super goeie review van de US versie, maar wel iets. Wel raar dat de US versie 4x hdmi 2.0 heeft.....

En

Lijkt mij redelijk positief toch? Paar kleine sidenotes die opzich van minder belang zijn voor de meeste (aka geluid/sideviewing etc) verder zeggen ze dat hij goed is voor de prijs van 1999$ haal daar 600 vanaf en dan krijg je de prijs die de meeste hier hebben betaald, volgens mij zouden ze dan laaiend enthousiast zijn :P

Also het zijn nou niet echt kwaliteits reviews niks in detail.

onder: de 850V is opzich de 8500 maar zitten wel verschillen tussen waaronder dat de 8500 dus wel 4 HDMI 2.0 heeft. (also design is anders dan de EU versie)

[ Voor 13% gewijzigd door Jasper 99 op 23-05-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
deboer.bas schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:18:

En

De plaatjes die ik daar zie zijn toch van het ""oude"" europese model de LG 55LA9709 ?
Is het wel zo dat de euro 55UB850V = 55UB8500 ?

En heeft nou niemand nog zon ding in huis??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hier al een week naar een 49ub850v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Hoi allen,

Sinds gister in het bezit van een LG 47LB630V icm een Teufel cinebar.
Werkt perfect :) Twee apparaten die samen alles kunnen.

Echter een vraag die misschien iemand weet. De radio staat hier vaak aan.
Nu dus met de TV en bar.
Hoe kan ik de TV instellen dat het scherm automatisch uitgaat bij Audio only?
Nu springt er standaard het logootje audio only over het scherm.

Via ECO settings kun je het scherm manueel uitzetten, maar kan dit niet automatisch?
Of bv onder een knop op de AB?

Ik kan er in de handleiding niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:59:
Kijk hier al een week naar een 49ub850v.
En hoe bevalt ie? ;)

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
Vandaag een lb730v 65 inch besteld bij plattetv. Hoop dat ie goed is en bevalt, heb ue65hu7500 grhad (4stuks) allemaal banding. Iemand nog tips of de lg dat heeft? En verder nog issues bekend? Hoop nu eens een voed toestel te gaan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsepiels
vegetto1983 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 17:19:
Vandaag een lb730v 65 inch besteld bij plattetv. Hoop dat ie goed is en bevalt, heb ue65hu7500 grhad (4stuks) allemaal banding. Iemand nog tips of de lg dat heeft? En verder nog issues bekend? Hoop nu eens een voed toestel te gaan krijgen :)
Mag ik vragen wat je ervoor hebt betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
2199 hoop dat het een goede keuze is. Iemand al meer ervaring met LG? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ff bladert door de topic dan zie je een review van mij staan van de 42lb730v....ik ben er tot nu toe wel tervreden mee. Verder is het mijn eerste ervaring met LG. En ik heb de eerste update voor webos ook al gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 22:57:
Als je ff bladert door de topic dan zie je een review van mij staan van de 42lb730v....ik ben er tot nu toe wel tervreden mee. Verder is het mijn eerste ervaring met LG. En ik heb de eerste update voor webos ook al gehad.
Wel tevreden klinkt niet erg? Die je toevallig ook gamen? En hoe zit het met ghosting of de andere klachten met donker beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsepiels
vegetto1983 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 20:53:
2199 hoop dat het een goede keuze is. Iemand al meer ervaring met LG? ?
Lijkt me wel. Ik heb de 60LB730v besteld bij allesvoortv.nl (maar volgens mij is dat hetzelfde bedrijf als plattetv.nl) en ik kreeg ook 300 euro korting op de adviesprijs bij het aanvragen van de beste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Hoop dat LG me gaat bevallen. Ben heel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed. Super beeld met 1080p films.
Webos +magic remote is super handig kan zelfs mijn sony receiver met de m.remote bedienen.
Goeie mediaplayer incl. mappenweergave.
Beeld goed instellen duurt wel een paar uur.(teveel keuze.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 22:57:
Hoeist? Nog steeds tevreden? Hoe is de backlight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Heb sinds een week de 32LB561V. Prima beeld en zeer scherp met full hd materiaal. Alleen kom ik er net achter toen ik het ingang signaal wijzigde en zwart beeld kreeg dat er backlight bleeding is in de rechterbovenhoek. Kan het zijn dat dit nog weg gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
vind t bizar dat zulke materialen die gemaakt worden voor dit geld of het nou veel of weinig is deze mankementen kan hebben, of het nu ghosting is of bleeding of banding. ik snap het niet hoelang maken ze al schermen.

Ik durf je niet te zeggen of dat nog weg gaat maar ik zeg wel mocht je jezelf eraan storen dan zou ik hem omruilen het hoort gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:25
Bleeding zal niet meer wegtrekken ofzo hoor. Het is geen image retention of iets dergelijks wat wel kan wegtrekken.

Edit: En als je het alleen hebt bij kanaal wisselen is het niet erg storend toch ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Michaelg op 27-05-2014 10:16 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

libero schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:04:
[...]

De plaatjes die ik daar zie zijn toch van het ""oude"" europese model de LG 55LA9709 ?
Is het wel zo dat de euro 55UB850V = 55UB8500 ?

En heeft nou niemand nog zon ding in huis??
Vandaag eindelijk mail gehad van Plattetvdiscounter.nl dat mijn 55UB850V morgen wordt bezorgd door een elektronica-koerier :)

Zal morgen mijn bevindingen zeker posten maar denk dat meer mensen hem hier wel zullen krijgen morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sehnugr
kazuka schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:19:
[...]

Vandaag eindelijk mail gehad van Plattetvdiscounter.nl dat mijn 55UB850V morgen wordt bezorgd door een elektronica-koerier :)

Zal morgen mijn bevindingen zeker posten maar denk dat meer mensen hem hier wel zullen krijgen morgen ;)
Helaas heb ik nog niets, maar goed de dag is nog niet voorbij :)

Was ook redelijk laat met bestellen (zo rond 7 uur s'avonds), dus zou me niets verbazen als ik hem morgen niet krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
Hier ook dat mailtje gehad. Staat alleen (volgens mij) niet in dat ze morgen gaan leveren. Het koeriersbedrijf neemt contact met je op om een leverdatum af te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Michaelg schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:15:
Bleeding zal niet meer wegtrekken ofzo hoor. Het is geen image retention of iets dergelijks wat wel kan wegtrekken.

Edit: En als je het alleen hebt bij kanaal wisselen is het niet erg storend toch ;)
Tijdens een film/serie zie ik het inderdaad niet alleen maar als het beeld echt op zwart staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sehnugr
Ik heb zojuist een mail gekregen dat ze nog niet precies weten wanneer ze mijn tv zullen leveren, maar dat ze hopen dat het volgende week is.

Wat kan wachten vervelend zijn :(, maar goed het was ook een goede deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
sehnugr schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:51:
Ik heb zojuist een mail gekregen dat ze nog niet precies weten wanneer ze mijn tv zullen leveren, maar dat ze hopen dat het volgende week is.

Wat kan wachten vervelend zijn :(, maar goed het was ook een goede deal
ugh precies hetzelfde. pappa kan wel janken.... het ding is ik wil hem gewoon graag zodat ik ermee kan spelen, dat is 2-5 dagen leuk en dan is het weer gewoon (heb nu een 50 inch plasma dus het is niet noodzaak) maar het voelt echt als hel, kan niet genieten van mn normale tv nu :P

review van de 950V hmm beetje jammer die input lag dat doet me wel echt pijn. Iemand die mogelijkheid heeft om dat te testen als zijn 850V binnenkomt?

http://www.trustedreviews..._review#tr-review-summary

[ Voor 15% gewijzigd door Jasper 99 op 28-05-2014 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
Niet alleen de input lag, ook de zwart waarden en de blokvorming met local dimming aan. (Blooming?)

Hoop dat iemand de moeite neemt om de 55ub850 hierop te testen.

Las als test: computer met zwarte achtergrond, witte muis en dan langzaam over de donkere achtergrond heen muizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 19:34
Die review is echt niet positief! Als dit allemaal of gedeeltelijk ook voor de 850V geldt (en dat is waarschijnlijk zo lijkt me en dan is de 950V ook nog eens de veel duurdere van de twee) dan zit ik eraan te denken mijn bestelling bij plattetvdiscounter te cancellen :-(

"However, its contrast problems make the LG 55UB950V overall an inferior picture performer to those models, while its input lag makes it a no-go zone for gamers. What’s particularly disappointing about this is that we’ve been reporting both these issues with LG TVs for years now, yet they still haven't been addressed.
Verdict
The LG 55UB950V is an aggressively priced UHD TV illuminated by a ground-breaking smart TV system. But while its pictures can look great with the right sort of bright colourful content, overall its contrast and input lag flaws make it hard to recommend, especially given the quality of some of the UHD/4K competition this year."

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sehnugr
Jasper 99 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 00:05:
[...]

ugh precies hetzelfde. pappa kan wel janken.... het ding is ik wil hem gewoon graag zodat ik ermee kan spelen, dat is 2-5 dagen leuk en dan is het weer gewoon (heb nu een 50 inch plasma dus het is niet noodzaak) maar het voelt echt als hel, kan niet genieten van mn normale tv nu :P

review van de 950V hmm beetje jammer die input lag dat doet me wel echt pijn. Iemand die mogelijkheid heeft om dat te testen als zijn 850V binnenkomt?

http://www.trustedreviews..._review#tr-review-summary
Dat is bij mij ook de belangrijkste reden dat ik niet kan wachten. Daarnaast is bij mij de tv wel aan vervanging toe, zit nog met een 40 inch LCD tv (een van de eerste FullHD panelen) die onlangs door toedoen van zoonlief een hele reeks dode pixels laat zien. Zat daarvoor ook al te kijken naar een grotere tv, want 40 inch op een afstand van ongeveer 5 meter vind ik echt te klein.

De inputlag op de 950v voorspeld niet veel goeds, hoop dat het op de 850v minder is of dat ik er niet gevoelig voor ben. verder hoop ik en lijkt het mij dat de beeldkwaliteit toch wel beter zal zijn dan een 8 jaar oude tv?

Edit: De voet van de tv bij die review is trouwens de voet van de 850v, zou de reviewer een foutje gemaakt hebben of zal de review eigenlijk over de 850v gaan?

Ik zie dat ze op de UK site wel beide dezelfde voet hebben (850v en 950v). Handig dat het bij LG zo eenduidig is :)

[ Voor 17% gewijzigd door sehnugr op 28-05-2014 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mijn 55UB850V wordt vandaag tussen 14.00 en 16.00 afgeleverd :) Schrik nu wel een beetje van die review van de 950, met name de input lag voor gaming. Ik sluit er mijn PS4 op aan maar hopelijk is er een game mode o.i.d. die zorgt voor een lage input lag.

Op avforums.com zit wel iemand al met een 49UB850V en die heeft geen problemen met game consoles, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
kazuka schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:31:
Mijn 55UB850V wordt vandaag tussen 14.00 en 16.00 afgeleverd :) Schrik nu wel een beetje van die review van de 950, met name de input lag voor gaming. Ik sluit er mijn PS4 op aan maar hopelijk is er een game mode o.i.d. die zorgt voor een lage input lag.

Op avforums.com zit wel iemand al met een 49UB850V en die heeft geen problemen met game consoles, gelukkig.
Volgens die review hebben LG tv's daar al jaren last van en is de input lag OOK in gaming mode veel te hoog..en ook die contrast en 3D problemen klinken niet best!
Voor nog steeds zo'n bak met geld wil ik wel een TV die op z'n minst niet afgeraden wordt zoals bij die LG 55UB950V.
Uiteraard horen we heel graag jouw bevindingen later vandaag...

[ Voor 7% gewijzigd door melk0r op 28-05-2014 08:41 ]

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
Zie hier de review van tweakers over de samsung:

Review UE55HU8500L

Ook hoge input lag en onder een hoek is het contrast ook niet top.

Ik twijvel ook enorm om de 850v door te laten gaan. Ik ontvang deze vrijdag...voor 100 euro meer kan je een hu7500 kunnen bestellen bij PTD (2050-500euro). Maar de passieve 3d en WebOS vind ik wel ook belangrijk.

Volgens PTD heb je twee uur om de tv te testen :9

[ Voor 35% gewijzigd door deboer.bas op 28-05-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
melk0r schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:38:
[...]

Volgens die review hebben LG tv's daar al jaren last van en is de input lag OOK in gaming mode veel te hoog..en ook die contrast en 3D problemen klinken niet best!
Voor nog steeds zo'n bak met geld wil ik wel een TV die op z'n minst niet afgeraden wordt zoals bij die LG 55UB950V.
Uiteraard horen we heel graag jouw bevindingen later vandaag...
volgens mij was dit ook de klacht bij de ue65hu7500, ik heb deze dan gehad maar last van banding gehad dus teruggebracht, ik heb hier wel op gegamed met mijn PS4 battlefield 4 en dit was perfect, wel had ik de input naam veranderd naar PC waardoor het naar beneden ging weet niet of LG ook zoiets heeft. Volgens mij is het gewoon proberen en kijken of het opvalt met het oog, waardes zijn leuk maar het gaat uiteindelijk om hetgene wat je zelf ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas

Wij verwachten om 17 uur wel een uitgebreide review _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99

Nice, ja ben benieuwd. Opzich denk ik dat het van persoon tot persoon geld of je het storend vind of niet. Uiteraard geld bij de simpelere spellen dat 100Ms niet echt een probleem is. Bij shooters kan dit wel echt irritant zijn.

Ik ben ook benieuwd naar je bevindingen met blooming, die review zegt zet Local dimming naar low en overige instellingen onder 50. Dan is het beeld prima en geen blooming. Ik hoop persoonlijk dat deze tv stiekem gewoon igv meduim local dimming kan zonder echt opvallende problemen. Ze hebben wel aangekaart dat bij meduim en high het contrast en zwartwaardes drastisch verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nou, de TV staat net aangesloten en de eerste korte indruk is goed. Snel even een stukje film gekeken, Blu Ray van The Dark Knight en zwartwaardes (no pun intended :P ) zijn in mijn ogen prima, kleuren spatten van het scherm. Ook heel even een potje Battlefield op de PS4 gedaan en de TV in Game Modus gezet; niets van input lag te merken. Het speelt prima weg. Nou is mijn vorige TV een Philips 42" uit 2007 dus dan is het al snel beter, maar goed :P

WebOS werkt intuïtief, de Smart remote ook. Heb nog niet gekeken of er een software update beschikbaar is, zag wel dat de Netflix app nog niet werkt. Daar staat bij "coming soon"....

HDMI3 poort is dus HDMI 2.0. Mijn PS4 werkte overigens niet op die poort (invalid signal) dus maar op HDMI1 aangesloten.

Ik moet zo sporten dus helaas geen tijd gehad voor een uitgebreide test sessie of verslag maar wellicht vanavond nog en anders morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
Gelukkig, toch nog beetje goed bericht over de 850v. Kijk uit naar de rest van je bevindingen.

Moet je geen hdmi 2.0 kabel hebben? Of moet dat niet uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vegetto1983 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 23:18:
[...]

Wel tevreden klinkt niet erg? Die je toevallig ook gamen? En hoe zit het met ghosting of de andere klachten met donker beeld
vegetto1983 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:29:
[...]

Hoeist? Nog steeds tevreden? Hoe is de backlight?
Jawel, ik ben wel tevreden. Ik was aan het begin erg te spreken over de zwartwaardes. Heb films als Gravity en abraham lincoln vampire hunter gezien en dat waren allen erg donkere films waar het beeld schitterend was en mij de zwartwaardes niet negatief opvielen. Toen ging ik prometheus 3d kijken en hoewel ik de 3d nog steeds geweldig vind, viel hier voor het eerst de zwartwaardes door de mand. Grote delen van de film speelt zich af in grotten waar ze met zaklampjes heen en weer schijnen. Dus wat krijg je dan, kleine delen van het scherm waar zich iets afspeelt en de rest van het scherm wordt ''verlicht' door de zaklampen waardoor het zwart erg lelijk grijzig wordt.

Nogmaals de andere films waren prima en goed te doen zonder dat mij ook iets negatiefs op viel en ik heb er echt van genoten. Geen blooming of andere dingen, helemaal niks. Misschien was het niet zo handig van LG om de bezel zwart te maken, daar je zo niet kan ontkomen aan de vergelijking van wat zwart lijkt en van wat zwart is.

Met gamen heb ik niet zo heel veel ervaring, daar ik alleen oudere consoles heb staan. Wel even aan gehad maar niks noemenswaardigs gezien.

Wat ik overigens fijn vind is dat ik mijn digitale tv kastje kan bedienen met de magic remote. De gedachte was ik stop mijn (oude) module in de tv en dan kan het kastje eruit zodat ik een afstandbediening minder had om te gebruiken. Maar de module is te oud of de tv te nieuw en kreeg de melding dat deze tv niet volledig ziggo gecertificeerd was. En om op te nemen had ik dan toch ook weer een externe harde schijf nodig. Dus ik ben blij dat ik op deze manier een hoop geld kan besparen.

Verder zonder dat ik heel veel ervaringen heb met andere tvs, Krijg ik toch de indruk dat LG altijd wat strenger wordt beordeeld dan andere merken. Andere merken hebben ook problemen met hun zwartwaardes maar bij LG wordt er altijd zo de nadruk op gelegd. Ik weet niet of dit ook bij andere mensen zo overkomt? Misschien is LG daarin wat ook minder, ik kan het niet zeggen. Behalve dan, op mijne ene slechte ervaring na, dat deze tv zeker zijn geld waard is en dat ik bij elke film aan het genieten van het vertoonde beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
deboer.bas schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:10:
Gelukkig, toch nog beetje goed bericht over de 850v. Kijk uit naar de rest van je bevindingen.

Moet je geen hdmi 2.0 kabel hebben? Of moet dat niet uitmaken?
Je kunt gewoon gebruik van je oude hdmi kabel..er is niet zoiets als een hdmi 2.0 kabel, alleen de specificatie is veranderd waardoor er meer data door de al bestaande kabel kan worden gejaagd.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

melk0r schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:39:
Je kunt gewoon gebruik van je oude hdmi v1.4 kabel..er is niet zoiets als een hdmi 2.0 kabel, alleen de specificatie is veranderd waardoor er meer data door de al bestaande kabel kan worden gejaagd.
Voor de duidelijkheid aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4hdmi dus voor 55ub850v,
wat is de vormgegeving van de voet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
kazuka schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:49:
Nou, de TV staat net aangesloten en de eerste korte indruk is goed. Snel even een stukje film gekeken, Blu Ray van The Dark Knight en zwartwaardes (no pun intended :P ) zijn in mijn ogen prima, kleuren spatten van het scherm. Ook heel even een potje Battlefield op de PS4 gedaan en de TV in Game Modus gezet; niets van input lag te merken. Het speelt prima weg. Nou is mijn vorige TV een Philips 42" uit 2007 dus dan is het al snel beter, maar goed :P

WebOS werkt intuïtief, de Smart remote ook. Heb nog niet gekeken of er een software update beschikbaar is, zag wel dat de Netflix app nog niet werkt. Daar staat bij "coming soon"....

HDMI3 poort is dus HDMI 2.0. Mijn PS4 werkte overigens niet op die poort (invalid signal) dus maar op HDMI1 aangesloten.

Ik moet zo sporten dus helaas geen tijd gehad voor een uitgebreide test sessie of verslag maar wellicht vanavond nog en anders morgen :)
Nice :) ! waar ik benieuwd naar ben wat is de afmeting van het voetstuk? Kan het dus nergens vinden en niemand wil het zeggen !! :( ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30
kazuka schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:49:

Je moet even naar instellingen gaan en je tv updaten naar de laatste firmware. Wanneer je dat gedaan hebt kan je de app openen :) .

[ Voor 6% gewijzigd door creapYYY op 28-05-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lprevenier
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-04-2023
Ik heb gisteravond de 55UB850V afgeleverd gekregen door PTD.
Wat mij opvalt is dat er geen sliding speakers 4.1 op de TV aanwezig zijn. Op de website van LG zijn deze speakers wel vermeld in de specificaties. Het modelnummer van deze TV eindigt op ZD ipv ZA. Ik weet niet goed wat de verschillen tussen de 55UB850V - ZA en de 55UB850V - ZD zijn. Is er iemand die wel weet wat de verschillen tussen deze modelnummers zijn?

Ook heb ik geprobeerd de TV te registeren bij LG. Daar kreeg ik de melding dat het serienummer niet geldig is met het verzoek een mail te sturen naar LG. Ik ben nu bang dat ik niet in aanmerking kom voor de WK actie van LG. Wat misschien nog wel erger is, is dat ik wellicht geen garantie krijg van LG Benelux. Ik heb hierover een mail gestuurd naar PTD en hoop vandaag antwoord te krijgen.

Ik ben ook nieuwsgierig naar de optimale instellingen voor deze TV. De mogelijkheden zijn schier onbeperkt dus ik verdwaal in het oerwoud van instellingen.

Ik zou het heel erg fijn vinden om de (optimale) instellingen voor deze TV te kunnen krijgen van iemand die hier verstand van heeft en uitgezocht heeft.

Zodra ik meer weet over de afhandeling van de "problemen" met de registratie van de TV bij LG zal ik hierover berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
lprevenier schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:11:
Ik heb gisteravond de 55UB850V afgeleverd gekregen door PTD.
Wat mij opvalt is dat er geen sliding speakers 4.1 op de TV aanwezig zijn. Op de website van LG zijn deze speakers wel vermeld in de specificaties. Het modelnummer van deze TV eindigt op ZD ipv ZA. Ik weet niet goed wat de verschillen tussen de 55UB850V - ZA en de 55UB850V - ZD zijn. Is er iemand die wel weet wat de verschillen tussen deze modelnummers zijn?

Ook heb ik geprobeerd de TV te registeren bij LG. Daar kreeg ik de melding dat het serienummer niet geldig is met het verzoek een mail te sturen naar LG. Ik ben nu bang dat ik niet in aanmerking kom voor de WK actie van LG. Wat misschien nog wel erger is, is dat ik wellicht geen garantie krijg van LG Benelux. Ik heb hierover een mail gestuurd naar PTD en hoop vandaag antwoord te krijgen.

Ik ben ook nieuwsgierig naar de optimale instellingen voor deze TV. De mogelijkheden zijn schier onbeperkt dus ik verdwaal in het oerwoud van instellingen.

Ik zou het heel erg fijn vinden om de (optimale) instellingen voor deze TV te kunnen krijgen van iemand die hier verstand van heeft en uitgezocht heeft.

Zodra ik meer weet over de afhandeling van de "problemen" met de registratie van de TV bij LG zal ik hierover berichten.
Nee er zit geen sliding 4.1 bij. Deze tv heeft gewoon 2.0 volgens mij. Die 4.1 was bij het alternatief van PTD, maar die had geen HEVC en HDMI 2.0 etc dus. Maarja ik neem aan dat je het niet voor het TV geluid doet simpele boxjes aansluiten is al beter dan zo'n sliding unit ben ik bang. Er zijn nog niet heel veel instellingen bekend, check even dit artikel daar hebben ze het al wel over wat instellingen (over local dimming als je last hebt van blooming naar low zetten anders medium/high heeft een veel beter contrast):
http://www.trustedreviews..._Page-2#tr-review-summary

Dit op het AV forum:
So here is how my picture set up as a starter:

Backlight: 89 (in het artikel staat onder de 50 zetten anders blooming (activatie van leds zichtbaar))
Contrast: 100
Brighness: 54
Sharpness: 27
Colour: 73
Tint: 0
Colour Temperature: C20

Advanced:

Dynamic Contrast: Medium
Dynamic Colour: Medium
Colour Gamut: Wide
Super Resulution: High
Gamma: Medium

Maar dit is maar een instelling die hij zelf mooi vind (al heeft hij wel World of wonder calibratie gebruikt dacht ik.)

ik neem aan dat je het product gewoon kan registreren zou niet begrijpen waarom het niet zou kunnen. Denk een fout bij LG.

Also ik ben nog steeds benieuwd naar de afmeting van de voet van de tv. Kan jij vertellen hoe breed die is ? Ik hoop niet breder dan 80cm ?

[ Voor 3% gewijzigd door Jasper 99 op 29-05-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wanneer ik mijn UB850V in de Game Modus zet, worden alle beeld enhancers uitgezet en local dimming op low. Tot nu toe lijkt het erop dat dit het beste beeld geeft. Niet alleen bij gaming maar ook bij het film kijken.

De input lag is ongeveer 60ms, prima dus. Iemand heeft het getest op avforums.com.

Ik zag dat ik de laatste software versie al had, desondanks is de Netlfix app nog niet live helaas. Had graag de 4K stream van House Of Cards willen checken.

@lprevenier, wat is jouw software versie? Ik kon mijn TV overigens wel registreren op de LG site.

Heb even een foto gemaakt van de TV voor de mensen die de voet vorm graag willen weten en eentje van de software versie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nvKeZ9fM8BoOcqCR6PiU0FwE/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1QZyRUwUxZp5UDBMM7mlgccu/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door kazuka op 29-05-2014 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatuso123
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-04-2024
Ik zit er over te denken om de 65LB730v aan te schaffen maar ben bang dat ik last ga krijgen van de wat donkere hoeken en de lijnen!!

@Moroguna Hoe ervaar jij de donkere hoeken en de eventuele donkere lijnen in beeld? komt dit bij jou ook voor? Of zijn er andere die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelona
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-10-2024
kazuka schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 13:42:
Wanneer ik mijn UB850V in de Game Modus zet, worden alle beeld enhancers uitgezet en local dimming op low. Tot nu toe lijkt het erop dat dit het beste beeld geeft. Niet alleen bij gaming maar ook bij het film kijken.

De input lag is ongeveer 60ms, prima dus. Iemand heeft het getest op avforums.com.

Ik zag dat ik de laatste software versie al had, desondanks is de Netlfix app nog niet live helaas. Had graag de 4K stream van House Of Cards willen checken.

@lprevenier, wat is jouw software versie? Ik kon mijn TV overigens wel registreren op de LG site.

Heb even een foto gemaakt van de TV voor de mensen die de voet vorm graag willen weten en eentje van de software versie:

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie foto's. De voet is niet eens lelijk. Helaas wacht ik nog altijd op de levering door PTD, maar dit ziet er goed uit. Een uitgebreide review zou leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds vorige week de 50LB670V. Ben super tevreden.
Gekocht voor 999 EUR bij EP-partners in België. Hij staat nog in aanbieding tot 31/5 dus je moet snel zijn.
http://www.promobutler.be...tner/led-50lb670v-2049768
  • Super beeld
  • Mooi design
  • WebOS werkt goed en vlot (heb meteen firmware geupdate en LG store is actief), enkel noch wachten op meer apps. yuotube werkt in ieder geval zonder problemen.
  • Magic remote werkt super, als je dat niets vindt is er nog de gewone afstandbediening
  • 3D werkt goed, spijtig dat er enkel 2 brillen bij zijn.
De zwart waardes zijn inderdaad niet super maar de local dimming doet deze sterk verbeteren zoals enkele reviews beschrijven.
Deze functie is standaard vanaf de 67xx reeks geloof ik. De 650V was ook in aanbieding maar daar is geen local dimming op.
De local dimming zones zijn te zien wanneer je bijvoorbeeld de muis over een volledig zwart scherm gaat maar dat hangt af van de local dimming instelling. Niet echt erg vind ik.

In de hoeken is er inderdaad ook last van verminderde helderheid, het zogenaamde Dirty Screen Effect (DSE) . Hier kan ik mee leven omdat bij normaal TV-kijken je er niets van zien. Volgende 2 foto's geven een voorbeeld.
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/14c60k6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/15h1r8w.jpg

Het geluid is ok maar heb me een LG NB3510A soundbar aangeschaft. Deze gaat super maar ik heb ze nog niet samen getest.

Kortom, super tv tegen goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam, zie Het algemeen beleid #verbodenspam.

[ Voor 95% gewijzigd door FeaR op 31-05-2014 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
mijn 55UB850V is ook binnen :D

Tot nu toe tevreden met het toestel. Ik had hier voor een 42 inch Panasonic Plasma.
Hij hangt al aan de muur.

Voor de mensen die het willen weten, de voet is 80cm breed (tenminste het gedeelte wat op je meubel staat)

En ik zit ook met een serie nummer wat niet herkent wordt door de actie site van LG. Dus even mailtje gestuurd hoe of wat.

[ Voor 6% gewijzigd door Rusty op 30-05-2014 19:43 ]

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelona
Vreemd dat de serienummers bij meerdere gebruikers niet worden herkend. Zijn het wel Nederlandse modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
Mij valt het zwartniveau wel een beetje tegen. Zeker als je de film Gravity op zet.
Het gaat toch niet helemaal goed met de local dimming (+bleeding) met zelf scenes dat de tv flipt. Scenes met donkere achtergrond met sterren of zaklampen. Ook als scenes wisselen dan zie je het scherm echt zwart worden voor 1 sec en dan grijs (tegen knipperen aan).

Ook als het signaal wegvalt (slaapmodus van pc) dan krijg je ook een zwart scherm. Als je dan met de afstandsbediening over het scherm gaat zie je het ook. De kamer moet wel donker zijn.

Overigepunten:
- raar dat ps4 op de hdmi2.0 foutmedlingen geeft (zie boven)
- serienummer bij regiestratie niet pakt
- netflix het niet doet (kan dus niet HVEC) testen.
-input lag is echt 'voelbaar' als de tv niet op pc modus staat. De muis van de pc reageert met een kleine vertraging.

Misschien kunnen de mensen die al in contact zijn met LG ook deze vragen stellen?

[ Voor 24% gewijzigd door deboer.bas op 31-05-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

deboer.bas schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:20:

Overigepunten:

Misschien kunnen de mensen die al in contact zijn met LG ook deze vragen stellen?
Dat met de PS4 is inderdaad vreemd. Het lijkt wel alsof er alleen een 4K signaal wordt geaccepteerd op de hdmi 2.0 aansluiting?

Hebben jullie problemen met de registratie voor die TV aktie of gewoon bij productregistratie (waar je ook een LG account aanmaakt)? Ik heb enkel die laatste geprobeerd en daar wordt mijn serienummer wel gewoon geaccepteerd.

Dat Netflix het nog niet doet vind ik ook erg jammer, daar liepen ze juist zo mee te adverteren vanwege de 4k ondersteuning. Mogelijk is het alleen in de US nog vrijgegeven en zijn ze in Europa nog bezig met de Netflix app i.c.m. de hevc ondersteuning? Ik lees hier dat mensen met een non-4k WebOS TV al wel toegang hebben tot de Netflix app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lprevenier
Jasper99, Ik heb de voet voor je opgemeten. Op zijn breedst is de voet 76,5 cm op de rubbertjes. Het gedeelte van de voet dat niet op de ondergrond rust is echter wel breder dan 80 cm.

De voet van de televisie is "curved" waardoor de voet niet overal even breed is.

Ik hoop dat je hiermee voldoende informatie hebt anders hoor ik het graag.
Jasper 99 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:00:
[...]

Nee er zit geen sliding 4.1 bij. Deze tv heeft gewoon 2.0 volgens mij. Die 4.1 was bij het alternatief van PTD, maar die had geen HEVC en HDMI 2.0 etc dus. Maarja ik neem aan dat je het niet voor het TV geluid doet simpele boxjes aansluiten is al beter dan zo'n sliding unit ben ik bang. Er zijn nog niet heel veel instellingen bekend, check even dit artikel daar hebben ze het al wel over wat instellingen (over local dimming als je last hebt van blooming naar low zetten anders medium/high heeft een veel beter contrast):
http://www.trustedreviews..._Page-2#tr-review-summary

Dit op het AV forum:
So here is how my picture set up as a starter:

Backlight: 89 (in het artikel staat onder de 50 zetten anders blooming (activatie van leds zichtbaar))
Contrast: 100
Brighness: 54
Sharpness: 27
Colour: 73
Tint: 0
Colour Temperature: C20

Advanced:

Dynamic Contrast: Medium
Dynamic Colour: Medium
Colour Gamut: Wide
Super Resulution: High
Gamma: Medium

Maar dit is maar een instelling die hij zelf mooi vind (al heeft hij wel World of wonder calibratie gebruikt dacht ik.)

ik neem aan dat je het product gewoon kan registreren zou niet begrijpen waarom het niet zou kunnen. Denk een fout bij LG.

Also ik ben nog steeds benieuwd naar de afmeting van de voet van de tv. Kan jij vertellen hoe breed die is ? Ik hoop niet breder dan 80cm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lprevenier
Ik heb even gekeken naar mijn software versie. Deze is: 03.13.22.

Ik heb geprobeerd te zoeken naar updates maar naar het zich laat aanzien is dit de laatste versie voor de TV.
bartelona schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:57:
[...]

Mooie foto's. De voet is niet eens lelijk. Helaas wacht ik nog altijd op de levering door PTD, maar dit ziet er goed uit. Een uitgebreide review zou leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lprevenier
Ik heb contact gehad met LG. Zij hebben mij gebeld en gezegd dat er al eerder problemen waren met het aanmelden van nieuwe TV's. Waarschijnlijk zijn de serienummers nog niet vrijgegeven.

Er is mij verzocht dit volgende week nog eens te proberen en mocht het niet lukken opnieuw contact op te nemen met LG.

Ik krijg sterk de indruk dat door PTD wel Nederlandse modellen zijn geleverd. Dit is ook aan mij bevestigd door PTD. Volledigheidshalve meld ik dat de geleverde TV's dus ook in aanmerking komen voor de WK actie van de LG TV's. In mijn geval (LG 55UB850V) zou ik een spelpakket en een 28" LG Smart TV cadeau krijgen. Ik ben benieuwd of en wanneer dit plaats gaat vinden.
kazuka schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:38:
[...]

Dat met de PS4 is inderdaad vreemd. Het lijkt wel alsof er alleen een 4K signaal wordt geaccepteerd op de hdmi 2.0 aansluiting?

Hebben jullie problemen met de registratie voor die TV aktie of gewoon bij productregistratie (waar je ook een LG account aanmaakt)? Ik heb enkel die laatste geprobeerd en daar wordt mijn serienummer wel gewoon geaccepteerd.

Dat Netflix het nog niet doet vind ik ook erg jammer, daar liepen ze juist zo mee te adverteren vanwege de 4k ondersteuning. Mogelijk is het alleen in de US nog vrijgegeven en zijn ze in Europa nog bezig met de Netflix app i.c.m. de hevc ondersteuning? Ik lees hier dat mensen met een non-4k WebOS TV al wel toegang hebben tot de Netflix app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
Ik ga over een aantal dagen de tv pas registreren. Hou ons op de hoogte.

Overdag ziet de tv er super uit, in de showrooms vast ook. Savonds gaan gewone films ook heel goed...donkere films gaan wat moeilijker.

Check de film Gravity @ de scene 16min 15sec

Met wat instellingen valt dit wel te dimmen, maar gaat nooit helemaal weg. Maar ik kan mij weinig tv's voorstellen die dit wel leuk vinden (die met localdimming werken, full led werkt natuurlijk anders).

[ Voor 9% gewijzigd door deboer.bas op 31-05-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
lprevenier schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:58:
Jasper99, Ik heb de voet voor je opgemeten. Op zijn breedst is de voet 76,5 cm op de rubbertjes. Het gedeelte van de voet dat niet op de ondergrond rust is echter wel breder dan 80 cm.

De voet van de televisie is "curved" waardoor de voet niet overal even breed is.

Ik hoop dat je hiermee voldoende informatie hebt anders hoor ik het graag.

[...]
Helemaal top! Bedankt daarvoor ik heb dus inderdaad een nieuw meubel nodig! Anders was het zo lullig als ik hem dan eindelijk binnenkrijg dat ik hem nergens kan neerzetten ;) !

@hierboven: Wat als je backlight op high zet, is het dan nog steeds zo? Also kan je nog backlight levels aanpassen volgens mij. Volgens mij is backlight op high zetten niet echt slim maar ik ben wel benieuwd naar het contrast.

[ Voor 15% gewijzigd door Jasper 99 op 31-05-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surindo
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-09 01:19
Dag forumleden,

Ik lees al enige tijd mee en wil namelijk mijn Samsung le-46a656 vervangen ik twijfel tussen 2 modellen namelijk de:

47LB630V (€656,32) en 47LA6208 (€ 539,-)

Wat zijn nou de verschillen in beeldkwaliteit?
Is de eerste tv een 100HZ panel en de ander een 50hz?

Zwart waardes zijn voor mij belangrijk kan niet veel info erover vinden en in 3D TV ben ik totaal niet geïnteresseerd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
deboer.bas schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:20:
Mij valt het zwartniveau wel een beetje tegen. Zeker als je de film Gravity op zet.
Het gaat toch niet helemaal goed met de local dimming (+bleeding) met zelf scenes dat de tv flipt. Scenes met donkere achtergrond met sterren of zaklampen. Ook als scenes wisselen dan zie je het scherm echt zwart worden voor 1 sec en dan grijs (tegen knipperen aan).

Ook als het signaal wegvalt (slaapmodus van pc) dan krijg je ook een zwart scherm. Als je dan met de afstandsbediening over het scherm gaat zie je het ook. De kamer moet wel donker zijn.

Overigepunten:
-input lag is echt 'voelbaar' als de tv niet op pc modus staat. De muis van de pc reageert met een kleine vertraging.

Erg jammer van die beroerde zwartwaarden en die inputlag (en dan heeft ie kennelijk ook nog last van zware 3d cross talkover rechtsonder)..ik twijfel nog steeds of ik hem wel moet laten bezorgen :-(

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelona
melk0r schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 14:12:
[...]

Erg jammer van die beroerde zwartwaarden en die inputlag (en dan heeft ie kennelijk ook nog last van zware 3d cross talkover rechtsonder)..ik twijfel nog steeds of ik hem wel moet laten bezorgen :-(
Wat is je alternatief? Een Samsung HU7500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Ja klopt...het zou inderdaad wel tussen die twee gaan dan
Ik snap uiteraard dat tov nog duurdere tv's er kwaliteitsverschil bestaat maar toch jammer dat zelfs voor dit soort bedragen (het blijft een boel geld!) het kennelijk niet mogelijk is bepaalde - naar mijn gevoel - basis kwaliteit te mogen verwachten.

[ Voor 68% gewijzigd door melk0r op 31-05-2014 14:54 ]

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelona
melk0r schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 14:49:
Ja klopt...het zou inderdaad wel tussen die twee gaan dan
Ik snap uiteraard dat tov nog duurdere tv's er kwaliteitsverschil bestaat maar toch jammer dat zelfs voor dit soort bedragen (het blijft een boel geld!) het kennelijk niet mogelijk is bepaalde - naar mijn gevoel - basis kwaliteit te mogen verwachten.
Heb hetzelfde probleem. Kan niet kiezen 8)7
Ben vooral benieuwd naar de ervaringen van degene die de UB850V inmiddels al wel hebben ontvangen en bijvoorbeeld het afspelen van films vanaf een NAS via het thuisnetwerk.
Heb hoge verwachtingen van WebOs, maar er zijn volgens mij nog niet zoveel apps (bijv. Plex)
Op de Samsung zit bijvoorbeeld wel een Twin Tuner, vooral handig bij DVR, maar bij Ziggo werkt dat niet ivm gecodeerde signalen.
Misschien dat er tweakers kunnen helpen bij de keuze tussen de 55UB850v en 55HU7500?

[ Voor 25% gewijzigd door bartelona op 31-05-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik kan prima media bestanden afspelen op mijn UB850V via mijn Synology. Even Media Center aanzetten op de NAS (DLNA) en ik kan gewoon door de mappen browsen. Afspelen via WiFi werkt prima (1080p x264), wellicht niet eens nodig om hem bedraad aan te sluiten. Maar inderdaad, ik verwacht via WebOS wel een aantal mooie apps zoals Plex of XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsepiels
surindo schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 13:11:
Dag forumleden,

Ik lees al enige tijd mee en wil namelijk mijn Samsung le-46a656 vervangen ik twijfel tussen 2 modellen namelijk de:

47LB630V (€656,32) en 47LA6208 (€ 539,-)

Wat zijn nou de verschillen in beeldkwaliteit?
Is de eerste tv een 100HZ panel en de ander een 50hz?

Zwart waardes zijn voor mij belangrijk kan niet veel info erover vinden en in 3D TV ben ik totaal niet geïnteresseerd in.
LA6208 & LB630v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
Hebben jullie op de ub850 ook last van edge led bleeding, bij mij is dat rechts boven het ergst? Dit valt het meest savonds op met films, in de zwarte filmbalk.

Als ik localdimming uitzet zie je de edge bleeding het meest. Localdimming dimt het effect, maar het komt wel steeds terug. Zelfs bij de intro van Gladiator (goudkleurige intro) wat nou niet echt donker te noemen is.

Heb ik nou een maandag ochtend model of is het iets wat 'normaal' is voor dit model?

[ Voor 150% gewijzigd door deboer.bas op 01-06-2014 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Ik heb dit ook, rechts boven en links onder in de hoek.
Overdag valt het inderdaad niet op. Maar 's avonds met films wel. Het stoort mij niet echt, maar als ik er op ga zitten letten weer wel.
Heb een mail gestuurd naar LG met de vraag of dit met instellingen te verbeteren is of dat het een probleem met mijn TV is.
deboer.bas schreef op zondag 01 juni 2014 @ 08:14:
Hebben jullie op de ub850 ook last van edge led bleeding, bij mij is dat rechts boven het ergst? Dit valt het meest savonds op met films, in de zwarte filmbalk.

Als ik localdimming uitzet zie je de edge bleeding het meest. Localdimming dimt het effect, maar het komt wel steeds terug. Zelfs bij de intro van Gladiator (goudkleurige intro) wat nou niet echt donker te noemen is.

Heb ik nou een maandag ochtend model of is het iets wat 'normaal' is voor dit model?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 09:52
Ik vind het persoonlijk niet kunnen. Ik zat erg te wachten op de Web-OS serie van LG.
Maar wacht nu denk toch op v2 zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Wat vind je niet kunnen?

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Die verschrikkelijke edge bleeding. (al is het volgens mij eerder een local dimming probleem aangezien de randen juist veel donkerder zijn). Erg typerend dat alle modellen van LG van 2014 dit probleem hebben. Terwijl de 2013 modellen hier geen last van hebben, en andere fabrikanten er ook veel minder last van hebben.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
  • Laatst online: 23-01-2021
Tweakers, ik heb jullie hulp dringend nodig.

Ik had de LG 65la9709 besteld bij de platte tv discounter, deze is niet meer leverbaar helaas. nu willen ze mij voor dezelfde actie prijs (2000 euro) als dat ik de andere had besteld de 65UB950V aanbieden waar ik dan ook nog een 500 euro retour op krijg van LG.

Maar mijn vraag is dit een goede deal of heeft deze tv echt mindere eigenschappen? hij heeft geen nano full led, geen camera (niet zo heel belangrijk) en geen sliding speaker.

Wat denken jullie?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
holy F. Voor 1500 euro een 65"UHD..... Das wel echt super goedkoop.
Ik zou gewoon accepteren en dan thuis beoordelen of je er goed aan doet (recht op retour).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
Ja het geld is heel aantrekkelijk alleen kan ik bijna geen reviews vinden over de beeldkwaliteit, en vooral de edge bleeding maak ik mijzelf zorgen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sehnugr
Michaelg schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:50:
holy F. Voor 1500 euro een 65"UHD..... Das wel echt super goedkoop.
Ik zou gewoon accepteren en dan thuis beoordelen of je er goed aan doet (recht op retour).
Precies mijn reactie, slechts 100 euro meer dan de 55 inch 850v die sommige hier hebben gekocht. (hoewel je daar de waarde van de gratis tv nog kunt aftrekken)

Ik zou hem inderdaad laten bezorgen en beoordelen. Misschien kun je hem zelfs voor meer verkopen dan dat je hem hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
luukdekloe schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:52:
Ja het geld is heel aantrekkelijk alleen kan ik bijna geen reviews vinden over de beeldkwaliteit, en vooral de edge bleeding maak ik mijzelf zorgen om.
Snap ik, maar je kunt hem gewoon laten bezorgen en binnen een week kosteloos retourneren toch? Mocht hij niet bevallen. Dan kun je altijd nog voor een ander model gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
Ja dat is een optie ja, wel een hoop gedoe weer. het gaat mij er meer om of ik akkoord ga met deze deal of dat ik een ander model vraag van hun site. het geld heb ik toch al uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ja oke ik snap je punt hoor. Maar voor 1500 euro ga je nooit een UHD 65" model vinden (zelfs geeneens een full HD 65" ). Dus als je perse een 65" wilt, ga je het denk ik niet redden met 2000 euro, en zul je denk ik stapje terug moeten doen naar een 55 of 60".

even voor jouw beeld: http://tweakers.net/pricewatch/382365/lg-65ub950v-zilver.html

[ Voor 23% gewijzigd door Michaelg op 02-06-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
Het is inderdaad een hele scherpe aanbieding dat geef ik ze mee ja. en voor die 500 euro kan ik een mooie receiver kopen zodat ik de tv op mijn zuilen kan aansluiten voor het geluid.

Heeft iemand ervaringen met het geluid van bijvoorbeeld de 55 850v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Gewoon kijken of hij bevalt en anders meteen doorverkopen voor 3500 euro

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
haha ja helaas kan ik erg geen twee bestellen :P dan was het helemaal makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:14

pes

Heb sinds kort de 55LB730V. Het duurt idd even totdat alles is opgestart, en de hoekjes zijn iets donkerder. Ik ga er echter van uit dat de webOS-prestaties via updates worden verbeterd, en ik zal niet zo veel naar de uiterste hoekjes kijken.

Verder is het m'n eerste tv in bijna tien jaar, dus heb weinig vergelijkingsmateriaal. Het is me helaas niet gelukt om alle zenders te kunnen zien met een UPC CI+ Module. Heeft iemand een foolproof werkwijze hiervoor, of is het wachten op een LG-update die UPC zal ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van welke merk is het CI+module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich werkt webos heel prettig en in de toekomst komen nieuwe updates
Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste