Bij direct led komt de verlichting toch juist niet uit de hoeken vandaan maar gewoon in zijn geheel achter het scherm?
Maar ja ook bij mijn 42lb730v zijn de hoeken wat donkerder, mij stort het niet. Ik kijk veel films en dan valt het toch weg in de zwarte balken. En bij fullscreen content is het nauwelijks opvallend aanwezig. Bij heldere beelden wat meer en bij bewegende donkere beelden zie je dit echt niet meer. Of je moet nu je dit weet hier extra op gaan letten. Maar dat zou zonde zijn, want wat geniet ik van deze tv zeg. (Ok het is mijn eerste ervaring met een goede led tv. Mijn vorige tv was een sony beeldbuis en naast dat heb ik een gare samsung led die fungeert als pc scherm)
Naast de donkere hoeken heb ik verder nog helemaal niks negatiefs ervaren met de backlight.
Zwartwaardes, ja ik vind ze goed. Ik las dat die van de 670 niet zo goed waren. Maarja wat is niet goed, vergelijk je het met plasma of met een led vandezelfde prijs klasse. De zwarte balken zijn bijna net zo zwart als de zwarte bezel eromheen. Om het eens af te stellen en te testen heb ik Gravity gekeken. Het zwart van het heelal is net zo zwart als de zwarte balken boven en onder. Sterren hebben geen last van glowing, het astronauten pakje is nog steeds stralend wit en je kan nog steeds de stoppels tellen op het gezicht van sjors clooney Dus ja ik ben enorm onder de indruk van de zwartwaardes. Ik weet iig niet waar ik nog meer op moet letten.
Voor diegene die het interesseert. 3d is awesome!! In de bios dacht ik altijd van wat is hier nou de meerwaarde van, maar die meerwaarde heb ik thuis ondekt. Wat een beleving is dat zeg, zoveel effecten die op je afkomen, het is jammer dat ik ''maar'' de 42'' heb anders was de beleving nog intenser. Ook wordt gezegd dat bij passieve 3d de kwaliteit omlaag gaat, maar dat is iig niet duidelijk waarneembaar. Ik heb het vergeleken met gravity 3d en met mijn nog ongetrainde oog heb ik geen verschil kunnen ontdekken.
Webos! Ja wat jullie al weten is dat het natuurlijk mooi, hip en vernieuwend is en dat het nog redelijk werkt ook. Ja heel soms moet je even wachten want je tv is nogsteeds geen pc. Het klinkt nou erger dan het is. Het langste wachten doe je als je je tv aanzet...dat duurt zon 23 seconden voor hij voor het eerst reageert om mijn commando. Tussen de apps en menus door moet je soms 2 keer knipperen voor hij klaar is met laden. Tuurlijk is LGstore nog dicht en wellicht wordt alles trager als je heel webos volgooit met allerlei soorten apps, maar tot nu toe is het allemaal prima te doen.
Magic remote is erg fijn. Fijner dan de gewone remote, want die is soms wat traag. Alleen zit daar dan wel weer de settings knop op zodat je toch van remote moet wisselen. Wat soms vervelend is, is dat als je de magic remote even van het beeld af richt, dat de cursor dan gelijk foetsie is, maar aan de andere kant zou het ook vervelend zijn als je begint met de film of wat dan ook dat de cursor nog even er gezellig bij blijft. Dus soms kun je het niet goed doen.
Wat is nog meer belangrijk? Voor de gamers dat de inputlag wel redelijk is. Ik heb uiteraard geen cijfers en metingen, maar toen ik even de wii aanzetten (ja ik kan niet alles tegelijk vernieuwen!!) schrok ik van de lag maar toen bedacht ik me dat ik hem nog op spelmode moest zetten en toen voelde alles weer als vertrouwt. Ik weet niet of dit voldoende is voor wiens virtuele leven er van af hangt, maar zijn er buiten Sony nog andere merken die een vrijwel inputlag vrije tv kunnen bouwen?
Verder is de kijkhoek van deze tv wel erg groot. Bij voetbal geen last van balken ook niet als de camera vlug heen en weer gaat....eigenlijk heb ik tot nu nog niks van de bekende led tv mankementen gezien....ja ok alleen bij tennis ging het even mis. Ik kan even niet op de term komen maar er waren ineens meerdere tennisballen in beeld. Echter niet geprobeerd dit op te lossen, het zal vast wel mogelijk zijn.
Tot slot ik heb ook dat filmpje gezien lb7200. Ik denk niet dat dat de amerikaanse 730v is maar de 670v, daar de voet anders is. Nogmaals ik ben superblij met deze tv. Hij heeft mij niet teleurgesteld. Voor 800 nog wat euro was dit een buitenkansje die ik niet kon laten liggen. Verder je moet niet alles erg willen vinden denk ik zo.
Ik ben laaaaang bezig geweest met het zoeken naar de ideale tv, maar die bestaat gewoon niet. Waar er model 1 excelleert in iets zakt hij ergens anders weer door de mand. Je betaald een hoop geld en dan vewacht je gewoon een foutloze tv te krijgen, maar zelfs bij de duurste modellen zijn er dingen aan te merken. Met welke minpunten kun je leven en met welke niet. Tot zover deze levensles van mijn kant.
Mochten er vragen zijn stel ze gerust, ik zal een klein beetje moeite doen deze te beantwoorden