Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:27
Ik ben opzoek naar een kast voor mijn eerste case mod.
Ik had al gekeken naar een paar kasten, maar niet zoveel gevonden.
Dus misschien weten julie een kast die een beetje leuk te modden valt?
Ik wil er graag een zo groot mogelijk radiator in kwijt kunnen (denk aan 360's), er moet een ATX mobo. in kunnen, en graag zo goedkoop mogelijk (40-50 euro).
Ik wil er heus wel wat aan versleutelen, maar aangezien dit de eerste mod word, moet het niet al te moeilijk zijn.
Ik had al een mod op Youtube gezien van een Corsair Carbide 200R, met een 360 mm radiator ( https://www.youtube.com/watch?v=UgTMIlzmwQ8 ), en dat zag er ook leuk uit, maar misschien weten julie iets beters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Heb je hier uberhaupt al eens gekeken? Zat keuzes die binnen je eisen vallen (wellicht geen 360 rads maar alsnog)

http://tweakers.net/categorie/61/behuizingen/aanbod/

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Ja! Daar had ik al gelijk gekeken, maar tevergeefs niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste wat is je budget? Zo goedkoop mogelijk snap ik, maar er moet ook een max zijn dat je wilt uitgeven. Er vanuit gaand dat je max 40 euro is, zijn dit een paar leuke kasten die je kunt modden én waar een 360 rad in past:

- Antec VSK-4000E
- Techsolo TC-G15
- Sharkoon REX8 Economy Black
- Gigabyte GZ-X7
- Cooler Master K380
- MS-Tech CA-021-U3
- LC-Power 7010B
- Aerocool Strike-X One Advance
- BitFenix Merc Beta
- Aerocool Vs-3

En er staan er nog veel meer waar 360 rads in passen (na wat modding) en waar een ATX mobo in past voor onder de 40 euro!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Ah, dankje!
Genoeg keus zo te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceDW
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 13:48
- Fractal Design Core 1000

Kijk even naar de CIP van Clean Fractal Design ;)

niet goed gelezen, past geen 360 in helaas :/

[ Voor 23% gewijzigd door MauriceDW op 15-04-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3nz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07-2022

S3nz

Modder in opleiding

^ past wel in de top als je zware modding moet

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:33

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Spaar toch door voor een fatsoenlijke kast. Daar ga je spijt van krijgen.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Hukkel80 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:02:
Spaar toch door voor een fatsoenlijke kast. Daar ga je spijt van krijgen.
goed begin is het halve werk :)
Hukkel weet waar die over praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haunting_Spirit
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-08 15:19
Een fatsoenlijke kast, met veel mod mogelijkheden, ruimte voor een 360 rad (na beetje modden, niet al te moeilijk) en ook veel ruimte voor componenten en wegwerken bedrading?

Ik presenteer u de Corsair Graphite 600T!

Mod voorbeelden:
Graphite 600T MbK
Graphite Green
Plofbox 600T

En verkooppraatje: "Ik heb hem zelf ook".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij kunt wel leuk presenteren, maar lees ook ff fatsoenlijk wat de ts wil... ZO GOEDKOOP MOGELIJK. Een 600T is alles behalve goedkoop!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-10 09:33
kijk anders op marktplaats voor een fatsoenlijke kast, er staan er genoeg, ik ga er ook kijken voor een waar ik onderdelen van kan gebruiken op mn cm centurion 532

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Als je Marktplaats goed in de gaten houdt kun je een MK I Cooler Master Cosmos of Cooler Master Stacker voor 50 euro vinden. Of zelfs de grotere Lian Li kasten. Dit zijn allemaal uitstekende kasten om te modden met veel ruimte en rustig design van zichzelf.

Lian Li: http://www.marktplaats.nl...f8598c624&previousPage=lr

Apple G4 kast: http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Silverstone HTPC: http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Corsair 540: http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Ik zal wel weer de boeman zijn, maar je gaat jezelf tegenkomen met modden op deze manier. Ik proef hier al uit dat alles voor zo weinig mogelijk moet en zo werkt modden nu eenmaal niet. Dat ga je er van een kilometer vanaf zien. Dan ga je goedkope materialen gebruiken, bochten afsnijden, etc.

Goedkoop modden kan, maar dan moet het heeel erg creatief modden zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Hukkel80 op 16-04-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Ik wil alleen een goedkope kast, voor als ik het verpruts, ik niet een kast van 100 euro ofiets heb weggegooid.

Ik wil aan de buitenkant niet al teveel veranderen, heus wel een window, of een extra stuk mesh ofzo, maar toch meer intern, dus daarom zoek ik een mooie kast als een 200R of een CM 690 bijvoorbeeld, zo'n soort uiterlijk, lekker strak en vierkant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Als je de buitenkant niet wil modden moet je juist een betere kast kopen.
Al die goedkope kasten zijn aan de binnenkant kaal, leeg, geen cablemanagement, geen ruimte, etc.

Ik heb je 4 links gegeven naar goedkoper kasten die allemaal premium zijn of extreem goed te modden. Ze hebben allemaal een zeeeeer voordelige verkoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Beter bespaar je je tijd en moeite (en materialen) en volg je het advies van hukkel op :)
Een fiat panda laat zich niet makkelijk tunen, een vw golf wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Je enige eisen zijn een zo groot mogelijke rad, atx mobo en goedkoop.. Wat heb je zelf al gevonden? Heb je wel gezocht, want zoals je ziet komt Hukkel meteen met een paar prachtige cases op de proppen. Ik heb mijn 720XPS ook voor een spotprijs van Marktplaats gehaald.

En wat ik me afvraag; Als je niet eens weet wat voor kast je wilt, is het dan uberhaupt wel verstandig om met een mod te beginnen? Wat gaan de volgende vragen dan zijn? Welke mesh moet ik? Welke verf? Dit zijn imo toch echt basis dingen die je zelf hoort te weten / kan uitzoeken.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
De 200R heeft cablemanagement, en als je 'm mod heeft ie zeeën van ruimte.
De Lian Li's vind ik zelf niet mooi, idem voor de G4 en de HTPC, de 540 echter ziet er wel heel cool uit.

Ja, maar ik zoek nu juist iets om mijn tijd in te steken.

Ik heb zelf wel degelijk kasten opgezocht, de Corsair 200R, de Corsair 230T en een CM 690 leken mij wel interessante kasten, maar ik vraag jullie of jullie iets beters weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Voila, misschien een goede keus, lekker binnen budget en voldoet aan alle eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Maar waarom wil je er per se een kopen?
Als je op Tweakers in de V&A een gratis kast vraagt heb je er zo een aantal. Je wilt toch modden? Met een ijzerzaag past in elke ATX-kast een grote radiator.

En weet je zeker dat je waterkoeling wilt als het allemaal zo goedkoop mogelijk moet? Want hoe goedkoop je het ook zult uitvoeren, het zal waarschijnlijk alweer twee keer zo duur zijn als je budget voor de kast.

"Ja, maar ik zoek nu juist iets om mijn tijd in te steken."
Dan zou ik dus even een advertentie aanmaken, een gratis kast ophalen en lekker gaan modden. Zaag er lekker veel vanaf of haal hem gewoonweg uit elkaar en bouw hem daarna 'beter' opnieuw op. Je kunt wel een kast kopen, maar dan vindt je het zonde om hem helemaal te slopen en te modificeren. Just do it the fun way :P

[ Voor 31% gewijzigd door Ample Energy op 19-04-2014 20:23 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-10 15:04
Zelf ook gedaan wat siempie zegt, en veel leuke aanbiedingen gekregen!
Zou dat eerst is proberen.

Waterkoeling moet je al denken aan 300-1000 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waterkoeling hoeft niet duur te zijn, hangt er vanaf. Ga je pre-filled doen, dan kan het goedkoop. Ga je een custom-loop doen, dan kan het duur worden. De Swiftech H320 (is een 360 rad) is een pre-filled en kost maar 170 euro. Dit vind ik persoonlijk een mooie prijs voor een pre-filled 360 rad (volgens mij ook één van de weinigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Ik zal een advertentie maken, als je dan veel kasten kan krijgen!
Ik heb nu een pre filled, en ik wil een custom loop, en ik weet dat dat duur is, dus bespaar ik wat op de kast.
Pagina: 1