Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb een nieuwe smartphone nodig. maar ik weet niet welke te kopen, er is zoveel keuze.

Ik zal hem gebruiken voor te bellen,sms'en,internetten/mails bekijken en om mijn agenda en notities bij te houden.

Max. budget is €350.

Ik had volgende smartphone's al op mijn lijstje staan:
-Iphone 4S (vind ik wel mooi en ligt goed in de hand,maar verouderd)
-Xperia Z (Favoriet, veel smartphone voor een mooie prijs, mooi, nieuwe functies)
-New PadFone (zou ik eigenlijk eens in het echt willen zien)
-Lumia 925 (Ik was vroeger in de Symbian-tijd een Nokia-fanboy,maar ik heb nog nooit met WP gewerkt)

Welke zou ik nemen?

Iemand ervaring met de Sony Xperia Z?

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Als vooral communiceren en de agenda belangrijk is, zou ik 30 euro meer uitgeven en gaan voor de z30.

Dan heb je een os dat helemaal gericht is op communiceren. Met de blackberry hub, en goed toetsenbord, en licht os.

Anders de Z of 4s.

| live and give like no one else |

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
LG G2?
Beter scherm, sneller, compacter dan de Xperia Z en ook binnen je budget.

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:17
De nexus 5 is €350 en geeft imo de beste bang for buck.

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11 09:19

Ttje

"We shall never surrender"

Sigis schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:50:
LG G2?
Beter scherm, sneller, compacter dan de Xperia Z en ook binnen je budget.
Er is net bekent dat je vanaf donderdag €50 cashback krijgt.

@[LG G2] Levertijden en Prijzen

• Kaya10
  • Niet online
Hey

Ik zou je adviseren om de LG G2 te kopen, die kan je in de Saturn/Mediamarkt gaan kopen voor 350 euro

• bambinodekat
Ik heb bewust geen Samsung of LG in het lijstje gezet, ik heb eerder al een LG Cookie gehad en ontevreden.

Samsung vind ik goedkoop met al dat plastic en krast snel.

Met Sony en Nokia heb ik goede ervaringen en Apple heb ik soms ook in mijn handen en vind ik ook wel goed.

Maar ik zal in de winkel eens kijken naar de G2 en zal dan terugkomen.

[ Voor 15% gewijzigd door bambinodekat op 15-04-2014 21:00 ]

• bambinodekat
Ik heb vandaag de Xperia Z, Nexus 5 en LG G2 bekeken maar ik kan niet echt kiezen.

De smartphone moet ook een goede accuduur hebben.

• monsees
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:50
Dan zou ik ten eerste niet gaan voor zowel de nexus 5 en de xperia z.

De xperia z heeft een erg slechte batterij en scoort ook niet in de tweakers review erg hoog.
De nexus 5 heeft volgens mij een redelijke batterij, wat ik zo op tweakers zie dan scoort de telefoon soms beter dan de lg g2. Het fijne is wel dat hier een 'schone' android op staat.

Toch denk ik dat de G2 beter bij jou eisen past. De battarijduur wordt in verschillende reviews als 'goed' gezien. En dat is volgens mij een van jou belangrijkste eisen.

• bambinodekat
Ik ben niet zo voor LG.

Zou er een Nokia Android komen?

• monsees
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:50
Een nokia android is er zelf al! http://tweakers.net/pricewatch/371195/nokia-x-zwart/reviews/
Maar ik denk dat die telefoon niet echt iets wat je zoekt.

Misschien een telefoon die nog iets voor je kan zijn: de blackberry z10.
Deze telefoon kan je krijgen voor 170 euro (inclusief cashback actie).
Het is volgens mij een telefoon die het een dag kan uithouden, maar het heeft zeker niet de beste batterij. Met de laatste update kan je volgens mij android apps makkelijk downloaden.

• Sigis
LG is een van de merken die de afgelopen jaren het meeste verbetering heeft laten zien. Mede daardoor is hun stijging van verkoop in de afgelopen jaren ook de hoogste van de grote merken. Om nou je mening te baseren op een toestel van x jaar geleden...

De Nexus 5 is overigens ook van LG.
Ik heb een Xperia Z en voor mij is deze keuze een no brainer, G2 every day and twice on sunday.

De accu van de Xperia Z is echt heel matig, behalve als je hem continu in standby laat staan met zo'n beetje alles uit. De Nexus 5 heeft een redelijke accu, maar zeker niet goed. De G2 heeft een van de beste accu's. Kijk maar eens naar de tweakers accutest bijvoorbeeld.

• bambinodekat
Jammer, Die Nokia X is inderdaad niet wat ik zoek.
Ik heb 3 Nokia's gehad en altijd tevreden (3210,5000,5230)

Ik zal de LG toestellen nog eens bekijken alsook die Z10.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 20:41
je kan kijken of de OnePlus One iets wordt. Die wordt volgende week officieel aangekondigd en valt als het goed is in je prijsklasse. Waarschijnlijk is hij meteen te koop.

TheS4ndm4n#1919

• bambinodekat
Volgens phonearena.com is de accu van de Xperia Z beter dan die van mijn huidige toestel:

Huidig toestel:
Talk Time: 13h
Stand-by time: 14 days

Xperia Z
Talk Time: 14h
Stand-by time: 22 days

Beiden hebben een 2330mAh accu.

Nexus 5 is afgeschreven wegens matige camera.

Hoe is de accu van de LG G2?

Heb ooit nog een Xperia U gehad, na 2 maanden heb ik deze van ellende verkocht. Wi-Fi bugs,traag,...
Is dit nog steeds zo of is xperia verbeterd?

[ Voor 19% gewijzigd door bambinodekat op 17-04-2014 13:06 ]

• Sigis
Talk time en stand-by time zijn goed bij de Xperia Z. Het probleem zit in de ontwikkeling-screenen tijd. Die is heel beroerd vergeleken met de andere smartphones die ik heb gehad. Vaak is hij al binnen 2 uur leeg, meer dan 2,5 uur haalt hij nooit.

De G2 behoort tot de top qua accuduur, ook dat weet ik uit eigen ervaring. Zoals ik al zei, kijk eens hier op tweakers naar de review en de accuduur metingen. Die zijn best goed opgezet en gestandaardiseerd.

• bambinodekat
LG G2 valt af vanwege de plaatsing van de knoppen.

Welke van deze 2 heeft de beste accu? Xperia Z of Lumia 925?

[ Voor 6% gewijzigd door bambinodekat op 21-04-2014 14:36 ]

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:38
De Lumia 925 nemen. De Agenda app is enorm verbeterd met 8.1 En die is nu voor iedereen te krijgen, notities maken gaat geniaal met OneNote. En apps als Office Lens dragen hier alleen maar aan bij. En alle gangbare communicatie apps zijn beschikbaar.

Ik zie hier geen reden om een Android toestel te nemen.

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
bambinodekat schreef op maandag 21 april 2014 @ 14:35:
LG G2 valt af vanwege de plaatsing van de knoppen.

Welke van deze 2 heeft de beste accu? Xperia Z of Lumia 925?
Bij de 925 hebben veel mensen last van drains icm met WP8.1. Ik heb zelf nergens last van met mijn 920, maar het komt veel voor. Al hoor je bij de gelukkige mensen/ je blijft nog een bij WP8 heeft de 925 de betere accuduur. Bij Sony heb je ook nog de schermenloterij, je weet niet of dat je een goed of een slecht scherm krijgt.

Ik zou zelf nu de 925 nemen, maar als je niet per direct hoeft te beslissen zou ik nog even op de Oneplus One reviews wachten. De kans is groot dat die telefoon beter is als alle telefoons die hier worden genoemd.

• bambinodekat
Ik lees dat de 925 last heeft van ghosting, is dit een probleem?

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Heb een 920 en mijn man een 1020, dus kan over eventuele ghosting bij de 925 niets zeggen, maar wel over de drain, die soms voorkomt bij WP8.1. Deze versie is nog maar een developer preview en voor de "gewone" gebruiker nog niet te downloaden, je zou er dus voor kunnen kiezen, dat dan ook niet te doen, en bij WP8 te blijven, tot WP8.1 in de definitieve versie voor iedereen beschikbaar is.

• bambinodekat
De Lumia 925 is besteld.

Ik heb deze vrijdag of zaterdag (ten laatste dinsdag) Morgen(woensdag) in huis.

[ Voor 68% gewijzigd door bambinodekat op 22-04-2014 19:43 ]

Pagina: 1