DRuw schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 10:34:
Ik wil ook aan de G2 binnenkort en ik heb op dit moment een (verschrikkelijk verlopen) abonnement bij KPN.
het abonnement wat ik in principe wil is 25 eu/mnd als sim only maar met de G2 is dit 35 eu/mnd.
ook de 50 cashback geld hiervoor schijnt het en dit betekend over 2 jaar dat ik 240 heb betaald voor het toestel waarbij door de cashback dit naar 190 gaat.
Normaal is sin only en los toestel altijd goedkoper geweest dan met abo maar dit is wel een heel aantrekkelijke set voor mij.
onbeperkt bellen/sms en 1gig data heb ik ruim voldoende aan:)
Klinkt aantrekkelijk! Welke abbo/provider is dat?
Had zelf ook naar alle abonnement combinatie mogelijkheden gekeken, maar dat was voor mij niet aantrekkelijker (ervan uitgaande dat ik qua ontvangst kpn of vodafone wil en geen slechtere ontvangst met bijv een t-mobile oid).
Ik heb nu nml Simyo (200 min+1000mb, 14.4mbps welke ik bijzonder genoeg met speedtest ook volledig haal op mijn G2!) voor maar 16 euro per maand, maandelijks opzegbaar.
Als ik een nieuw abbo mét LG G2 zou nemen, dan moet dat altijd voor 2 jaar contracten (1 jarige contracten zijn amper aantrekkelijk). Dat vindt ik vervelend want 2 jaar is best lang.
Een gelijkwaardige abbo (dus minstens kpn netwerk, 200min, 1000mb, 14.4mbps) met LG G2 (zonder losse bijbetaling) kost zoals ook jij noemt minstens 35,- per maand.
35,- p/m X 24mnd = 840,-
Nu kwijt (als ik komende twee jaar dit sim only plan hou): 16 x 24 = 384,-
Verschil 840,- - 384,- = 456,-
Dus dan kost dat toestel (los van cashback LG, die je altijd krijgt op een NL G2) een stúk meer dan wat ik er nu los voor heb betaald (269,-), plus het feit dat je weer twee jaar aan een contract vast zit.
Ik ben dus van mening dat los kopen nog altijd voordeliger is. Misschien moet je meer kijken naar de 25,- per maand die je nu kwijt ben voor je sim only, of dat niet goedkoper kan?
Als je bijv niet perse 'onbeperkt bellen' nodig hebt, maar ook genoeg hebt aan zeg 200 of 300 minuten, dan kan sim only op het kpn netwerk al een stuk goedkoper (en daarbij maandelijks opzegbaar of zelf nog goedkoper als je een jaarabonnement af sluit).