Toon posts:

Kan hier ook normaal gediscusseerd worden?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
En dan doel ik met name op een topic als deze!

Het werd net interessant, en kon een leuke discussie opleveren maar blijkbaar waren sommige personen in dat topic door hun argumenten heen, en hebben ze daarom maar hun rechten gebruikt om het topic snel te sluiten, voordat ze zich helemaal klem zouden praten.

Neem een ACM, die reageerde tenminste normaal daar, helaas probeerden 2 anderen krampachtig iets goed te praten wat _uiteraard_ niet terecht was, het was nl. inconsequent gedrag. Is niet erg, maar ga er dan niet krampachtig omheen draaien en dan op het moment dat er een kritische noot geplaatst wordt het topic maar snel op slot gooien.

Twijfelachtige handelswijze mijns inziens.

Het zou me iig niks verbazen dat deze topic ook binnen nu en een half uur op slot zit, sommigen hebben hier nogal een hekel aan lastige vragen geloof ik... :+

Hoor graag een reactie van één van die personen, en geef mijn dan _aub_ de gelegenheid erop te reageren voordat ik weer de melding krijg dat reageren in dit topic helaas niet meer mogelijk is...

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Er is een normale manier van discussie mogelijk...

geef wat fatsoenlijke argumenten en beschouw elkaar als gelijkwaardige gesprekspartners etc....

Een aantal discussies die tegenwoordig gevoert schijnen te worden gaan erom dat de users een 'fout' denken te hebben ondekt in de crew en gaan met alle geweld hun gelijk proberen te halen. punt 1 is dat modjes iig 't voordeel van de twijfel hebben en reageer iig normaal.

Op 't moment dat jij (zie voorbeeld) de argumenten gaat lopen quoten met als toevoeging, probeer nu nog 's een fatsoenlijk argument te geven schoffeer je de anderen door een valide argument als onzin te beschouwen en verzand de discussie aangezien er gewoon niet meer naar elkaar geluisterd wordt....... Althans niet van 1 kant (zie nog steeds jou voorbeeldje)....

dan is een slotje een logisch gevolg, aangezien 't probleem aangekaart is (voor zover 't een probleem is) en de antwoorden in principe al gegeven zijn.

iemand die een topic opent heeft 't initiatief... een pakkende titel is niet echt iets wat serieuze / normale discussies oplevert.....

bezint eer ge begint.

Verwijderd

Revolution: Dit is vechten tegen de bierkaai. Er heerst nu eenmaal geen democratie op dit forum.

Ik heb het zelf ook aan der lijve ondervonden, heb lang gestreden ;) en mijn eigen erbij neer gelegd. Voorkomt een hoop frustratie en het is zo ook wel leuk vindt ik.

Maar soms komen wel de kriebels bij je naar boven, dat moet ik toegeven. Wat voor een bagger & shit er soms gepost wordt en omdat 1 Mod het toevallig leuk vindt en er ook in mee post mag het openblijven voor de goede orde.

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 08:32
op dat vorige ingaand, WTF heb je eraan wat een ander persoon voor een GSM heeft? Informatief?
Vast

Ik vind een vraag hoeveel ram iemand heeft toch informatiever!
Moderatie beleid is wel beetje ver te zoeken in dat soort gevallen. Ik zit me dan af te vragen of er wel eens _puur_ overleg wordt gepleegd, een soort van meetings tussen alle modjes over hun beleid.

Ja, modder maar wat aan kan ook niet IMO

Verwijderd

Topicstarter
geef wat fatsoenlijke argumenten en beschouw elkaar als gelijkwaardige gesprekspartners etc....
Allereerst dank je voor je reply.
Een aantal discussies die tegenwoordig gevoert schijnen te worden gaan erom dat de users een 'fout' denken te hebben ondekt in de crew en gaan met alle geweld hun gelijk proberen te halen. punt 1 is dat modjes iig 't voordeel van de twijfel hebben en reageer iig normaal.
Ik heb er geen problemen mee als mods fouten maken of niet consequent zijn. Iedereen maakt fouten, ik ook en jullie evenzeer. Wat me wel tegen de borst stuit is dat men dan krampachtig probeert de waarheid (want dat is het) zo proberen te verbuigen om maar te proberen de kromme situatie in eigen voordeel om te buigen. Iets wat duidelijk niet lukt en iedereen kan zien dat het gewoon inconsequent gedrag was. Nogmaals, fouten maken vind ik niet erg maar probeer het dan niet goed te praten.
Op 't moment dat jij (zie voorbeeld) de argumenten gaat lopen quoten met als toevoeging, probeer nu nog 's een fatsoenlijk argument te geven schoffeer je de anderen door een valide argument als onzin te beschouwen en verzand de discussie aangezien er gewoon niet meer naar elkaar geluisterd wordt....... Althans niet van 1 kant (zie nog steeds jou voorbeeldje)....
Mijn eerdere post was evenzeer van toepassing op de reply van Floris als het was op die van jou, blijkbaar begreep Floris niet helemaal wat ik bedoelde, en herhaalde ik daarom mijn argument. Ik schoffeer helemaal niemand maar ik vond het wel grappig dat mijn eerdere post ook sloeg op de post van Floris.
dan is een slotje een logisch gevolg, aangezien 't probleem aangekaart is (voor zover 't een probleem is) en de antwoorden in principe al gegeven zijn.
Het antwoord??? Ik heb nog geen bevredigend antwoord daar gelezen, alleen maar krampachtige pogingen om iets fouts goed proberen te praten. Neem dan een voorbeeld aan ACM, die geeft tenminste ronduit toe dat je met meerdere mods inconsequent gedrag kunt krijgen, hij is tenminste eerlijk.
iemand die een topic opent heeft 't initiatief... een pakkende titel is niet echt iets wat serieuze / normale discussies oplevert.....
Onzin. Je kunt best een goeie discussie krijgen zonder dat de topicstarter er bij betrokken is.
bezint eer ge begint.
En op wie moet dit slaan? Een nutteloze toevoeging mijns inziens.

Misschien hoor ik nog van je in dit topic.

• Tim
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Wat me soms ook opvalt is dat de modjes soms hele discussies off-topic hebben die dan gewoon openblijven, sorry hoor.. maar dat vindt ik dan toch wel wat raar..

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 17:03 schreef Timpie2000 het volgende:
Wat me soms ook opvalt is dat de modjes soms hele discussies off-topic hebben die dan gewoon openblijven, sorry hoor.. maar dat vindt ik dan toch wel wat raar..
je kunt nu eenmaal niet alle discussies formeel houden. doe je in het dagelijks leven ook niet. Dat er dan toevallig een post waarin wat modjes ook hun zegje doen open blijft kan gebeuren... soms blijven andere topics zonder modjes ook open (en daar dan wordt dan weer over gezeurd hier in LA)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 17:03 schreef Timpie2000 het volgende:
Weer zo'n vorm van inconsequent gedrag. Opzich vind ik het niet vervelend ofzo, dat mods ook eens offtopic gaan maar dat sommige mods het dan weer proberen recht te praten, dat is soms zo |:( en dan maar topics van users sluiten die ook offtopic gaan. Meten met 2 maten heet dat.

Klik!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Laten we beginnen met 't concept modjes... de meeste zijn al erg lang bezig en hebben echt wel een track-record EN een goed geheugen.
Topics die op niets kunnen uitdraaien op 't oog (GSM-opsomming) kunnen in principe wel uniek zijn en nieuw. de mod die 'm dan niet herkent kan besluiten om 'm open te laten omdat 't nieuwe info oplevert.
Op 't oog overbodige topics kunnen namelijk wel een waardevolle inbreng opleveren en de mod in kwestie kan besluiten o 'm open te laten zodat de neiuwe waardevollen informatie naar binnen komt.
Op 't oog lijkt de mod inconsequent omdat A dicht is en B open, maar de mod heeft A al tig keer gezien en heeft daar niets nuttigs aan en B is voor de mod nieuw. Zodoende blijft B inconsequent open maar levert wel info op.

De mod vertaalt zichzelf namelijk naar de users toe. Als een A in principe wel leuk is, dan is 't wel vervelend om elke week dezelfde A in andere vorm tegen te komen en om de vaste bezoekers en de search een beetje tegemoet te komen wordt A dus gesloten. Nieuwe Topics B ( zoals [topic=152943] ) hebben dus een toegevoegde waarde en laten we open....
Door dit topic als precedent te laten staan is de search ook weer gevuld en kunnenn soortgelijke topics in de toekomst alsnog conseqeunt gesloten worden....

recap: Nieuwe info verdient aandacht, herhalingen gaan dicht. Nieuwe info in de vorm/opzet van herhalingen zijn nog steeds aandachtstrekkers en dus krijg je hierzo de keuze, die de mod keer op keer goed verricht maar voor de user inconsequent lijken.

user menen 'hun' eigen ei dan te kunnen herhalen omdat ze niet de nieuwe info herkennen maar de opzet... gevolg is dat de user een slotje krijgt omdat 't een doodgewone herhaling is.... User is dan kwaad omdat 't inconsistent lijkt maar in werkelijkheid is 't forumverbetering van de mod en op-de-pik-getrapt van de user.

Op lA is 't tegenwoordig mode aan 't woorden om iedere mod op eventueel wanfunctioeneren aan te pakken en zelfs lege topics kunnen later uitgroeien naar flamewars.. om 12 of andere reden trekken bashing topics bashers aan en wordt 't van kwaad tot erger..... Indien 't punt niet in de eerste post duidleijk gemaakt kan worden en 't dus vissen is naar de werkelijke bedoeling is de topic verkeerd gemaakt.... ik zie niet in waarom op LA topics tegenwoordig een uitzondering moeten zijn. Er zijn meer bashing user aanwezig dan modjes en voldoenede users om elk uur een zeiktopic op touw te zetten... de crew kan wel blijven antwoorden met nette wooorden, maar uiteindelijk ben je elke dag een lap tekst ter excuus aan 't aanbieden.....

Users kunnen voor klachten over slotjes en inconsequenties beter ff searchen op LA of ff via ICQ overleggen ipv de gehele crew voor 10000den users belachelijk te maken zonder werkelijke reden.

Ik houdt er meestal geen schrammetje aan over, maar na enkele maanden spiegelgevechten is iedereen wel zwaar gehavend.

Ik verzamel iig dit soort topics nu en zal er een FAQ van maken :P

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zaterdag 09 juni 2001 17:07 schreef Revolution het volgende:
Weer zo'n vorm van inconsequent gedrag. Opzich vind ik het niet vervelend ofzo, dat mods ook eens offtopic maar dat sommige mods het dan weer proberen recht te praten, dat is soms zo |:( en dan maar topics van users sluiten die ook offtopic gaan. Meten met 2 maten heet dat.

Klik!
Revolution, wat ik nu ga zeggen doe ik zelf dus niet als de hele crew :)
Tuurlijk heb je ergens gelijk als je zegt dat dat meten met 2 maten is/inconsequent etc etc.
Hou er echter ook rekening mee dat 'wij' ook maar mensen zijn en die zijn dus niet perfect. Ook is GoT geen bedrijf met een strak beleid, gewoon simpelweg omdat het draait op vrijwilligers. Tuurlijk proberen we de hele crew zo veel mogelijk op 1 lijn te zetten maar helaas zal dat nooit helemaal gaan ben ik bang.

Topics die in het ene forum gesloten worden kunnen in het andere forum best open blijven. Soms omdat het 'persoonlijke voorkeur' is (hoewel iedereen zijn best doet om objectief te blijven en soms omdat in het ene forum nou eenmaal serieuzer is als het andere.
Ik heb er zelf bijv. geen moeite mee als er in SP zo af en toe een 'CS - ouwehoer' topic is (of welk spel dan ook). Dat houdt het een beetje gezellig voor mensen.
Maar ik weet zeker als zo'n topic in SG zou komen dat ie HEEL snel dicht zou zitten en dat is imho dan ook terecht. Is dat ook meten met 2 maten? Ergens wel natuurlijk maar ergens ook een beetje niet ;) .

En over dat topic dat je aanwijst, ja daar ben ik (en Floris uit mijn hoofd) extreem off-topic gegaan. Dat praat ik niet recht of goed maar ik vind wel dat zoiets ook moet kunnen. Ik mag (net als iedereen btw) ook wel eens wat lol hebben. Maar als zo'n off-topic topic op slot zou zijn gezet heb ik daar geen probleem mee. Dat zou voor mij het teken zijn "speelkwartier is over".
Mijn persoonlijke mening is dat wat slap geouwehoer/grappige topics op zijn tijd (buiten SG om) best kunnen.

Ik hoop mijn idee een beetje duidelijk te maken ook al is het verhaal wat onsamenhangend.

Oh en om antwoord te geven op je eerste vraag, er kan hier imho best normaal gediscussieerd worden maar dan moet het ook normaal beginnen ;) .

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

PS, users die modjes als superuser zien die werkelijk geen fouten en inconsistenties zien hebben een behoorlijke denkfout: modjes zijn ook normale users.... verwacht geen superfoutloos team op een forum met 150.000 topics, 3 miljoen replies en 25.000 users.....

mag een mod aub SOMS offtopic gaan....

Verwijderd

Users kunnen voor klachten over slotjes en inconsequenties beter ff searchen op LA of ff via ICQ overleggen ipv de gehele crew voor 10000den users belachelijk te maken zonder werkelijke reden.
Zonder werkelijk reden iemand belachelijk maken zal toch niet hard lukken lijkt me.

Dat je moe wordt van iedere keer verantwoording afleggen snap ik maar het is ook een onderdeel van je taak.

En iedere user die hier komt klagen zal ongetwijfeld overtuigd zijn van zijn mening, jullie taak om hem duidelijkheid/uitleg/gelijk tegeven.

Persoonlijk vindt ik een topic sluiten in LA eigenlijk bijna niet kunnen, dit riekt naar censuur. Dat iets helemaal off-topic gaat -> sluiten maar om te roepen dat er toch niks uitkomt en dat je het onzinnig vindt id geen reden om een topic te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 17:21 schreef ecteinascidin het volgende:
PS, users die modjes als superuser zien die werkelijk geen fouten en inconsistenties zien hebben een behoorlijke denkfout: modjes zijn ook normale users.... verwacht geen superfoutloos team op een forum met 150.000 topics, 3 miljoen replies en 25.000 users.....

mag een mod aub SOMS offtopic gaan....
ecteinascidin, ik hoop dat je mijn eerste posts goed hebt gelezen, daarin stel ik dus dat ik het echt niet erg vindt als mods fouten maken, zelfs niet als ze eens offtopic gaan. Geen probleem, fouten maakt iedereen, en offtopic gaan is soms ook best leuk. :)

Maar probeer dat aub. het later niet goed te praten! Geef dan tenminste toe dat je fout zat, daarmee verdien je meer respect en waardering van de users (niet alleen ik) dan op deze manier.

Neem ACM in die topic waar ik naar linkte, die gaf het tenminste ronduit toe en dan vind ik het ook geen probleem. Echt niet. Ik weet ook wel dat jullie geen 'superusers' zijn die geen fouten maken maar het zou jullie sieren om dat dan ook toe te kunnen geven, en niet op een redelijke lachwekkende manier te proberen om iets kroms recht te praten. Doen jullie (ik bedoel zeker niet iedereen hoor, bepaalde mods begrijpen het nl. iets beter en automatisch irriteren zij de gebruikers ook iets minder :) ) dat niet, dan kun je lastige vragen of opmerkingen verwachten (zoals die van mij in dat topic), en om dan ook nog eens snel dat topic op slot te gooien voordat ik weer kan reageren, dat zegt mij op zo'n moment dan wel voldoende.

Ik hoop dat mijn boodschap wel duidelijk is. :)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:49

Jaymz

Keep on moving !

De boodschap is heel duidelijk.

'K ben het er zelfs mee eens.

Verwijderd

Topicstarter
IceStorm, mijn bovenstaande reply slaat ook op jou post. :)

Bedankt voor je reply! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 17:34 schreef Jaymz het volgende:
De boodschap is heel duidelijk.

'K ben het er zelfs mee eens.
Thanks. :)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik reageer dan ook op sproggle net...

net als deze reactie

word moe van die moderators

Ik mag op LA geen topics sluiten oid omdat 't gaat rieken naar censuur.... LA is dan automatisch een schietvereniging tegen modjes... als een user niet eens een modje 't voordeel van de twijfel gunt en ZIJN EIGEN mening belangrijker vind dan die van de modjes en als dusdasig wil doordrukken kan je maar 1 ding doen: discussies afkappen.

Klaar

ik wil best mijn fouten toegeven, maar dan moet ik inderdaad door de user overtuigt worden van de fout (zelfkritiek etc heb ik wel hoor)... dat gebeurt niet door een argumentloos verhaalhaaltopic te openen...

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 17:35 schreef ecteinascidin het volgende:
Ik reageer dan ook op sproggle net...

net als deze reactie

word moe van die moderators
Ermz.. ja ik d8 te veel autobiografisch maar idd. dat soort cheap-ass-motherf*ckers zijn er ook nog |:(

• IceStorm
  • Laatst online: 07:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zaterdag 09 juni 2001 17:35 schreef Revolution het volgende:
IceStorm, mijn bovenstaande reply slaat ook op jou post. :)
Klopt, maar ik vond het toch nodig het verhaal op te schrijven, is het niet voor jou dan wel voor mezelf ;)

Maar tussentijdse conclusie van jou kant.. er kan dus wel met 'ons' gediscussieerd worden ;) ?

• Grrrrrene
  • Niet online
Volgens mij is het gewoon zo dat LA de laatste tijd meer een plaats is waar je modjes kunt afschieten dan dat er echt commentaar/complimenten worden geleverd...

Dan moet Ecteinascidin weg omdat hij een topic heeft gesloten om onduidelijke redenen, dan is HlpDsK de boeman en ACM de inconsequente zak. Zolang dat allemaal goed gefundeerd wordt gebracht is daar niks mis mee (met dat beweren), maar aan de hand van 1 topic moeten soms al mods weg. Vooral users die denken dat iedereen het met ze eens is, zijn irritant: Ze luisteren niet naar andermans argumenten en houden hardnekkig vast aan hun eigen inzicht.

"Die ene mod moet en zal weg van GoT, want hij sloot mijn dierbare draadje", zo'n instelling... Dat verklaart waarschijnlijk waarom er meer en meer topics op slot gaan hier in LA.

Kee, ik wil ook wel mod worden (jaja, een wannabe-mod :) ), maar dat niet over het hoofd van een ander eigenlijk. Weerleg mijn gevoel gerust, maar dan wel met argumenten en niet met "Wat jij zegt is bullshit, wat ik zeg is waar!", want daar overtuig je mij niet mee :(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:57

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

dit zie ik nou echt vaak:

http://showtopic.php/158748

zoiets... die link werkt toch helemaal niet? :?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 20:21 schreef HaaZie het volgende:

Bedoel je nou dat die ten onrechte op slot is gegaan of dat je het maar een ongefundeerde topicopening vindt? Dat laatste vind ik dus...

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 09 juni 2001 20:53 schreef Grrrrrene het volgende:
Bedoel je nou dat die ten onrechte op slot is gegaan of dat je het maar een ongefundeerde topicopening vindt? Dat laatste vind ik dus...
Hij bedoelt gewoon de bug dat "gathering.tweakers.net/" verdwenen is en dat het geen complete link meer is. Komt vaak voor.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 20:21 schreef HaaZie het volgende:

Da's dus offtopic.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 10:25

GaMeOvEr

Is een hork.

Ikzelf ben iemand die off-topic gaat. Graag zelfs. Maar wel weer ff later On-topic, en niet door blijven gaan.

Ik gooi in de fora die onder mij vallen ook niet echt veel met slotjes.

Ik laat twijfelgevallen liever open dan dat ik ze dicht gooi. Als het toch niks word, gooi ik ze alsnog wel dicht. ik ben dus een redelijke "relaxte" mod. (in de fora onder mijn huidige beheer)

_ECHTER_ :

Niet in ieder fora kun je gedogen wat in een ander forum wel zou kunnen.

Dit heeft allemaal te maken met de totale drukte, en soort bezoekers, en wie de hardcore bezoekers zijn.

In SG moet je streng zijn, anders wordt het een ramp. Vanwege de drukte. In Netwerk Troubleshooting en Internet en Telefonie kun je relaxter zijn. (minder en andere frequente bezoekers.)

Inconsequent ? Ja.

Terecht inconsequent ? Ik denk het wel.

Het heeft allemaal te maken met de zaak in de hand te houden, en op het ene forum heb je daar minder moeite voor nodig als het andere.

Roep in SG "On-topic plz" en 80% negeert je.

Doe ik dat in NT of I&T, heeft dat direkt resultaat.

Verschil ? in NT en I&T leeft de draad door, in SG gaat de draad op slot.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
GaMeOvEr, ik quote ff een regel uit je signature die hier wel van toepassing is. :)
Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar voor het gedrag dat je laat zien.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Euh... ik snappum niet ? Heb ik nu iets heel fouts gezegd dan ?

Aannames zijn fataal.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 09 juni 2001 22:17 schreef Revolution het volgende:
GaMeOvEr, ik quote ff een regel uit je signature die hier wel van toepassing is. :)
Ja, maar dat werkt uiteraard twee kanten op ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 22:21 schreef GaMeOvEr het volgende:
Euh... ik snappum niet ? Heb ik nu iets heel fouts gezegd dan ?
Nee, juist niet. Hij slaat juist erg op iedereen hier op het forum.
Eigenlijk nog meer op de mods/admins dan op gewone users (status...).

Hij is iig wel toepasselijk. :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

[off-topic]

Daarom heb ik hem ook in mijn Sig. ;)

[/off-topic]

Ja, owkee, ik snap wel wat je bedoelt.

Het punt is dat er met meerdere dingen verschillen tussen mods zijn :
  • <li> Welk forum ze moeten modden. <li> Hoe groot hun verdraagzaamheid is. (Sowieso hoger dan de gemiddelde user) <li> Hoeveel crap iemand die dag al naar zijn hoofd heeft gekregen. <li> Hoeveel ervaring ze met zulke situaties hebben. (Vaak velen tegen één mod)
Dit zijn allemaal factoren die meetellen. In een ideale wereld tellen ze niet mee. Maar in een ideale wereld zouden we ook niet menselijk zijn. ;)

Dit houd dus dat er altijd inconsequentie zal zijn, hoeveel je ook _probeert_ op één lijn te zitten.

Er zijn gewoon verschillende gedragspatronen die mensen gaan nemen (wel of niet onder druk) en die gedragspatronen worden gestuurd door wat een persoon in zijn leven voor situaties heeft meegemaakt en wat voor oplossingen daar effectief tegen waren.

En natuurlijk telt ook een stukje persoonlijke instelling mee. Hoe die instelling is hangt ook allemaal van de "karakteristieken" van een persoon.

Zelf heb ik 3 jaar op een Helpdesk gewerkt, en op een goede Helpdesk worden klantvriendelijkheid en geduld er gewoon ingeramd. Ook wil je het in het begin niet. En op den duur zie je wel de vruchten van die instelling.

Maar goed, dat is dus een karakteristiek van mij, en dat verschilt per persoon.

Je kunt op dat gebied ook niet verwachten dat iedereen gelijk werkt naar een soort van voorbeeldrol, want dat gaat gewoon niet werken.

Maar goed, het word een beetje psychologisch gelul nu. :P

Aannames zijn fataal.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Zelf heb ik 3 jaar op een Helpdesk gewerkt, en op een goede Helpdesk worden klantvriendelijkheid en geduld er gewoon ingeramd. Ook wil je het in het begin niet. En op den duur zie je wel de vruchten van die instelling.
Op een goede helpdesk leer je ook dat mensen die een probleem hebben dit vaak zullen beschrijven vanuit hun oogpunt, meestal op zo'n manier dat je er weinig mee kan, en uit de gebruiker het echte probleem moet zien te krijgen.

"Ligt het netwerk eruit" is een leuk voorbeeld. Jij als helpdeskmedewerker hebt er niks aan, en in de loop der tijd zullen meerdere gebruikers onafhankelijk van elkaar deze "foutmelding" melden.

Het is not done, om de telefoon erop te kwakken nadat je de persoon duidelijk hebt gemaakt dattie het probleem beter moet beschrijven.

Elk incident moet je leren te behandelen als uniek incident. De gebruiker weet niet dat je onderhand knettergek van dit soort melding wordt.

Jij als helpdeskmedewerker bent dienstverlend, dat betekend dat je diensten moet verlenen aan de gebruiker, en niet andersom.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Precies. Maar dat geduld moet je wel "aanleren". Sommigen hebben het van het begin af aan al, bij anderen moet je het inzicht erinrammen.

Ja, bij mij moest er behoorlijk geramd worden. Het duurt wel even, maar dan heb je ook wat. :P

Aannames zijn fataal.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op zaterdag 09 juni 2001 23:08 schreef GaMeOvEr het volgende:
Precies. Maar dat geduld moet je wel "aanleren". Sommigen hebben het van het begin af aan al, bij anderen moet je het inzicht erinrammen.

Ja, bij mij moest er behoorlijk geramd worden. Het duurt wel even, maar dan heb je ook wat. :P
Mensen (die er nieuw bijkomen) is dit ook moeilijk bij te brengen.
Die zijn gewent vanuit hun eigen perspectief te denken, en op een of andere manier jouw input voor bullocks te verklaren.

Ik heb er al een aantal malen flink hard m'n kop mee gestoten, redelijk recent nog bdw.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik ben overtuigd. Er kan hier normaal gediscusseerd worden, hoewel je het er soms wel door moet drukken. ;)

/me is best wel moe en gaat maar es :Z :z

Gegroet iedereen.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 23:12 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Mensen (die er nieuw bijkomen) is dit ook moeilijk bij te brengen.
Die zijn gewent vanuit hun eigen perspectief te denken, en op een of andere manier jouw input voor bullocks te verklaren.

Ik heb er al een aantal malen flink hard m'n kop mee gestoten, redelijk recent nog bdw.
Kee, dan ook 1 offtopic post van mij:

Ik zit er ook wel eens over te denken om bij een helpdesk te gaan werken, of i.e.g. dat erbij te doen... Maar euh, wat verwachten ze dan van je? Ik bedoel: ik ben van nature vrij geduldig en kan mensen wel duidelijk uitlegen wat ze verkeerd doen, maar telefonisch is het soms _zo_ irritant om mensen te helpen. Ik doe het nu al regelmatig, maar da's soms echt vrijwel onmogelijk:

"Wat ziet u op het scherm?"
- "Euh, een of ander dingetje, met zo'n knopje ofzo"
*zucht*

Wat ik dus wil zeggen is dat een probleem omschrijven ook een vak is. Als je alleen maar zegt dat je pc het niet doet... Dan kan niemand daar wat mee |:(

Geef je wat meer info, en is je topic dus duidelijk, dan kun je verwachten dat je geholpen wordt en dat je topic open blijft

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Nu weer terug naar het leven van alledag.

:? Normaal discussieren, is dat mogelijk, zo ja ook op GoT.

Mijn antwoord is redelijk simpel; JA.

#Define "Normaal discussieren"

Grofweg ben ik in mijn leven 2 soorten discussies tegengekomen. De 1e vorm is redelijk makkelijk te versimplificeren:
A: Ik heb gelijk, DUS jij hebt ongelijk
B: Neehee, IK heb gelijk, en daarmee heb jij ongelijk.
Zo'n discussie kent in mijn opinie GEEN winnaars, en het enige effect is dat A meer overtuigd raakt van zijn gelijk, en B evenzo, maar dan van zijn eigen gelijk.

In deze soort discussies ben je namelijk steeds op zoek naar argumenten die JOUW 'theorie' ondersteunen en/of argumenten die het standpunt van de ander onderuithalen (en vice versa)

Feit is dat niemand de volledige waarheid in pacht heeft. Misschien als we de kennis en inzichten van alle op dit moment levende mensen combineren, we enkele procenten van de werkelijkheid zouden kunnen bevatten.

In dat licht is het vreemd dat mensen zich tijdens dit soort gesprekken voordoen alsof zij de waarheid in pacht hebben, en alles wat onder de zon is kunnen verklaren/weten, en dat ander een minderwaardig schepsel is, dat het aanzien amper waard is.

De andere 'soort' discussie is wat moeilijker te beschrijven. Het komt erop neer dat je beiden probeert het probleem gezamenlijk te tackelen.
Dit kun je bereiken door je allebei eigenaar te maken van het probleem, en samen een oplossing voor 'het probleem' probeert te bereiken.

Ga er hierbij vanuit dat de andere persoon andere inzichten heeft dan jou, en andersom. Op deze manier kom je beide tot nieuwe inzichten en bereik je dat beide een klein stukje dichter bij de waarheid geraken.

Niemand heeft gelijk, iedereen heeft slechts een ander beeld van de werkelijkheid.
Dientengevolge hoort iedere mening (in discussies) gerespecteerd te worden, praktisch is dan wel dat deze met enige argumenten ondersteund word. Zijn deze afwezig, is het ridderlijk als je ze zelf probeert op te zoeken.

Concreet komt het erop neer de zowel crew als "bezoeker" (wat in deze context een fout woord is ;) ) anders met elkaar en de andere partij om zouden moeten gaan.

Ikzelf krijg vaak het gevoel dat de crew (niet iedereen, ik generaliseer nu voor het gemak even) zichzelf als zijnde op een voetstuk profileert, en de bezoeker daar tegenaanschopt (weer generaliserend).

Ik kan me goed voorstellen dat een Modje/Adje dat voor de zoveelste keer eenzelfde soort topic tegenkomt waarvan de ervaring leert dat het nergens op uit draait, zonder al te veel omwegen en uitleg sluit.
De bezoeker die de ervaring van het desbetreffende Modje/Adje niet deelt (wat op zich helemaal niet zo gek is !), en dus het sluiten niet begrijpt opent op LA een topic om achter het hoe en waarom te komen.

Wederom krijgt hij/zij geen bevredigend antwoord (omdat hij/zij niet dezelfde achtergrondervaring heeft als de crew).

Dit noemt men een vicieuze cirkel, welke doorbroken moet worden. Dit kan door OF de bezoeker gebeuren, OF door de crew. (uiteindelijk doen beide het, 1 partij dient er mee te beginnen)

IKZELF(!) denk dat de bal in deze bij de crew ligt, aangezien zij:

• De verantwoordelijkheid van het wel en wee van dit forum dragen (wat nog wel eens vergeten wordt in de praktijk)

• Met minder mensen zijn, dus beter aan te sturen zijn. (door wie is dan de hamvraag)

Owja, ik ben een doodnormale systeembeheerder. Bovenstaande inzichten heb ik niet van een psycholoog ofzo, maar van een veel betere leraar:

Life itself

Ik zou het op prijs stellen, dat eventuele reacties op het HELE verhaal gebaseerd zijn. Gaarne niet per allinea reageren, dit trekt het hele verhaal uit z'n verband.
Lees het liever een aantal keren goed door, zodat je begrijpt wat ik wil bedoelen.

Zie je dingen anders, laat dit verhaal dan in zijn waarde svp, ik heb er niet voor jan-lul veel tijd ingestoken.

Opm. richting MT en consorten, door de rest dus svp te negeren:
Is de onlangs opgetreden situatie nu iets beter te begrijpen? Commentaar gaarne niet via het forum

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 09 juni 2001 17:07 schreef Revolution het volgende:

[..]

Weer zo'n vorm van inconsequent gedrag.
Niks aan toe te voegen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium moet nog 1 vergeten ei kwijt...

Op alle deelfora zijn modjes erg verantwoordelijk maar houden de sfeer meer in óog en kunnen vrij gemoedelijk doen en zelfs offtopic... kunnen ze maken op een eigen deelforum...
Op Sg en La zijn modjes in de regel consequent, consistent, gebruiksvriendelijk en ontopic...
dat omdat SG en LA de algemene user-verzamelplaatsen zijn. :)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op zondag 10 juni 2001 02:43 schreef ecteinascidin het volgende:
[..]
Op Sg en La zijn modjes in de regel consequent, consistent, gebruiksvriendelijk en ontopic...
dat omdat SG en LA de algemene user-verzamelplaatsen zijn. :)
Hierbij moet niet vergeten worden de ook hier "de regel" wordt bevestigd door de uitzonderingen.
Dat gaat goed zolang de uitzonderingen de regel bevestigen, en deze niet gaan ontkennen.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 juni 2001 12:31 schreef Jaymz het volgende:
Hierbij moet niet vergeten worden de ook hier "de regel" wordt bevestigd door de uitzonderingen.
Dat gaat goed zolang de uitzonderingen de regel bevestigen, en deze niet gaan ontkennen.
:?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 13:57 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ehm ja, ik moest het ook 4 keer lezen ofzo voordat ik het ongeveer begreep... :?

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op zondag 10 juni 2001 13:57 schreef Exirion het volgende:

[..]

Jaja, hier moet je even over nadenken. (lees evt. m'n iets langere post)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 juni 2001 14:00 schreef Jaymz het volgende:
Jaja, hier moet je even over nadenken. (lees evt. m'n iets langere post)
Ik begrijp best wat je bedoelt, maar wat ik eigenlijk aan wil geven: als je een duidelijke policy wil presenteren, dan zul je je voor de grote massa users toch iets explicieter en eenvoudiger uit moeten drukken ;)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op zondag 10 juni 2001 14:02 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik begrijp best wat je bedoelt, maar wat ik eigenlijk aan wil geven: als je een duidelijke policy wil presenteren, dan zul je je voor de grote massa users toch iets explicieter en eenvoudiger uit moeten drukken ;)
Hehe, weet je hoe moeilijk dat is. 20.000 man/vrouw hetzelfde laten begrijpen zonder dat het een lang verhaal wordt.

Het geval lang verhaal had ik ook in zeg 20 zinnen kunnen neerzetten, maar dan begrijpen zo weinig mensen waar ik heen wil

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 juni 2001 14:04 schreef Jaymz het volgende:
Hehe, weet je hoe moeilijk dat is. 20.000 man/vrouw hetzelfde laten begrijpen zonder dat het een lang verhaal wordt.

Het geval lang verhaal had ik ook in zeg 20 zinnen kunnen neerzetten, maar dan begrijpen zo weinig mensen waar ik heen wil
Schrijven is een kunst, maar het kan echt :)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op zondag 10 juni 2001 14:07 schreef Exirion het volgende:

[..]

Schrijven is een kunst, maar het kan echt :)
Well: make my day :)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Wat ik me afvraag:

Is het stuk van mij dat hier iets boven staat (dat 'lange' stuk) een beetje duidelijk.

Zo niet, hoor ik dat graag.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 juni 2001 14:10 schreef Jaymz het volgende:
Wat ik me afvraag:

Is het stuk van mij dat hier iets boven staat (dat 'lange' stuk) een beetje duidelijk.

Zo niet, hoor ik dat graag.
Het is wel duidelijk, maar ik zou het zelf wat korter en bondiger schrijven om de essentie er duidelijker uit te laten komen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij ook wel duidelijk, wat je probeert te vertellen.

Maar inderdaad zal een groot deel van de bezoekers hier het ongetwijfeld niet begrijpen.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op zondag 10 juni 2001 14:18 schreef Revolution het volgende:
Het is mij ook wel duidelijk, wat je probeert te vertellen.

Maar inderdaad zal een groot deel van de bezoekers hier het ongetwijfeld niet begrijpen.
Nooit geschoten is altijd mis. 'K probeer het al langer duidelijk te maken, helaas nog zonder positief effect. Maarja, wat niet is kan komen. Ik blijf voorlopig nog positief
Pagina: 1