Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Een degelijke duurzame receiver van plus minus 300 Euro.

Pagina: 1
Acties:

• Kain
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-11 19:26
Heb in mijn slaapkamer nog een oude receiver van Kenwood: http://www.hifiengine.com/library/kenwood/kr-v5080.shtml

Ik heb net deze 2 Teufel boekenplankspeakers aangeschaft http://www.teufelaudio.nl/stereo/ultima-20-mk2-p12793.html

Ook al oogt de Denon wat plastic heb ik toch mijn ogen op dat merk laten vallen. Zat te denken aan de Denon AVR-X1000. Even wat oude receiver topics opgezocht en las net dat iemand waarschuwde dat Denon een impedantie tussen de 6-16 (nominaal) aanraad voor dit type receiver. Mijn net aangeschafte boxen hebben een impedantie tussen de 4-8 ohm. Is dit compatible?

Wil een degelijke receiver aanschaffen die nog jaren mee kan. Iets wat surround is maar waar ook goed geluid in zit (of de mogelijkheden daartoe, hang natuurlijk af van je speakers) en waar ik dus zowel films mee kan kijken als muziek mee kan luisteren. Zit nu met de 2 speakers, heb nog 3 andere speakers van een oud surround setje maar dat heet niet veel. Overweeg wel om later het setje uit te breiden met vloerstaanders (20 mk2 zullen dan als rear speakers gebruikt gaan worden). Kan iemand mij in de juiste richting wijzen? Of zit ik al redelijk goed met de Denon AVR-X1000 die ik voor 280 Euro kan kopen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Als je in die oudere topics verder had gelezen had je ook kunnen zien dat er haast altijd gezegd wordt dat het altijd wel goed zal gaan. En dat is dan zelfs bij speakers met een nominale impedantie van 4 Ohm, speakers met 4 - 8 Ohm zijn niets bijzonders qua impedantie en eigenlijk wat je het meest ziet. Voor uitgebreide uitleg kan je ook het begin van [FAQ] Audio doorlezen.

Verder een verhuizing naar CEA aangezien het een aankoopadvies is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.