Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Tip de redactie'

Pagina: 1
Acties:

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Het is geen klacht, want mij maakt het niets uit ;) . Het is meer een vraag naar aanleiding van een nieuwsbericht.

Maar als je de redactie tipt over een nieuwsbericht (deed ik, zie plaatje hieronder) en dat nieuwsbericht wordt uiteindelijk na enkele uren geplaatst, dan hoort de 'tipper' toch vermeld te worden (las ik ergens)?

Het gaat over dit nieuwsbericht, ik plaatste in mijn bericht keurig een link, het nieuwsbericht, de titel en dergelijke. Ik publiceerde bij het verzoek dit nieuwsbericht op NU.nl.

De geschiedenis die het bevestigt :P :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dmBTAzUCqO3B24B5UZhXcegn/full.jpg

Ik zou graag wat opheldering willen, maar verder maakt het niets uit :P .

Met vriendelijke groet,
12345dan

- 12345dan

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Staat in de FAQ uitgelegd: GR FAQ en Beleid

Ey!! Macarena \o/

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

:Y En dan met name dit stukje:
Met name submits (...) naar andere grote Nederlandse sites wijzen, maken weinig kans.
... en kan me ook een dergelijke opmerking herinneren, waarin nu.nl bij naam genoemd werd als kansloze bron, van één van de redactie-leden, maar kan hem ondanks het sublieme Tweakers-search-systeem even niet terugvinden :-(

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Wat een redacteur over een andere publicatie zegt weet ik niet, maar ik weet wel dat het prima kan zijn dat een redacteur zelf ook al bezig was met het item en/of niet heeft gezien dat iemand het item ook in de submitqueue heeft geplaatst. ;)

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Ik heb je even toegevoegd, want je was idd de eerste die ons erover tipte.

Ik zal even uitleggen hoe het werkt. Als jij ons tipt, komt dat bij ons binnen in de tiplijst, 'submitqueue'. Redacteuren checken die lijst vaak - hoewel de een dat vaker doet dan de ander. Degene die aan de slag is gegaan met het onderwerp waarover jij tipte, is freelancer en die doen dat veelal minder vaak (omdat ze vaak onderwerpen oppakken die al zijn aangedragen en minder vaak zelf onderwerpen zoeken, hoewel dat verschilt). Anyway, als een tip binnenkomt, ziet dat er zo uit.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1397544148.png

Vervolgens klikken we erop en hebben we de keuze om er diverse dingen mee te doen: doorvoeren als nieuws of verwijderen. Daarbij kan belangrijk nieuws met Hoge Prioriteit in ons systeem belanden, zodat iedereen weet dat we dat nieuws sneller moeten hebben. Anyway, het doorvoeren ziet er dus zo uit.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1397544237.png

Op het moment dat iemand aan de slag gaat met iets wat als tip is binnengekomen, staat de naam van de submitter automatisch bij het artikel. Wat ook wel eens gebeurt, is dat we zelf als redacteuren nieuws spotten, dat uitwerken, online zetten en dan pas daarna zien dat er tips over zijn binnengekomen. Dan hebben we ook nog de kans om een nick toe te voegen als submitter (zoals ik nu bij jou heb gedaan).

Het gebeurt vaak dat van nieuws dat veel mensen belangrijk vinden er meerdere tips binnenkomen. Heck, bij echt groot nieuws ('Facebook neemt WhatsApp over' bijvoorbeeld) krijgen we veel tips binnen korte tijd. Degene die als eerste was, krijgt dan van ons de credits voor het tippen :)

Ik hoop dat dit wat duidelijk maakt hoe het gaat. Vaak zitten er vaste momenten in de dag voor het checken van de tips; het zijn er veel en veel daarvan leiden ook tot nieuwsberichten, so keep 'm coming; het is onze belangrijkste bron van inspiratie voor het vinden van goede onderwerpen :)

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
arnoudwokke schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:48:
Ik heb je even toegevoegd, want je was idd de eerste die ons erover tipte.

Ik zal even uitleggen hoe het werkt. Als jij ons tipt, komt dat bij ons binnen in de tiplijst, 'submitqueue'. Redacteuren checken die lijst vaak - hoewel de een dat vaker doet dan de ander. Degene die aan de slag is gegaan met het onderwerp waarover jij tipte, is freelancer en die doen dat veelal minder vaak (omdat ze vaak onderwerpen oppakken die al zijn aangedragen en minder vaak zelf onderwerpen zoeken, hoewel dat verschilt). Anyway, als een tip binnenkomt, ziet dat er zo uit.

[afbeelding]

Vervolgens klikken we erop en hebben we de keuze om er diverse dingen mee te doen: doorvoeren als nieuws of verwijderen. Daarbij kan belangrijk nieuws met Hoge Prioriteit in ons systeem belanden, zodat iedereen weet dat we dat nieuws sneller moeten hebben. Anyway, het doorvoeren ziet er dus zo uit.

[afbeelding]

Op het moment dat iemand aan de slag gaat met iets wat als tip is binnengekomen, staat de naam van de submitter automatisch bij het artikel. Wat ook wel eens gebeurt, is dat we zelf als redacteuren nieuws spotten, dat uitwerken, online zetten en dan pas daarna zien dat er tips over zijn binnengekomen. Dan hebben we ook nog de kans om een nick toe te voegen als submitter (zoals ik nu bij jou heb gedaan).

Het gebeurt vaak dat van nieuws dat veel mensen belangrijk vinden er meerdere tips binnenkomen. Heck, bij echt groot nieuws ('Facebook neemt WhatsApp over' bijvoorbeeld) krijgen we veel tips binnen korte tijd. Degene die als eerste was, krijgt dan van ons de credits voor het tippen :)

Ik hoop dat dit wat duidelijk maakt hoe het gaat. Vaak zitten er vaste momenten in de dag voor het checken van de tips; het zijn er veel en veel daarvan leiden ook tot nieuwsberichten, so keep 'm coming; het is onze belangrijkste bron van inspiratie voor het vinden van goede onderwerpen :)
Bedankt, ik heb vandaag al een paar tips gestuurd :P .

- 12345dan

Pagina: 1