Probeer deze site eens:
http://rpgmaker.gamesweb.com/programme.html
De graphics zijn zwaar klote en lijken op pokemon op de gameboy ofzo, maar het is best wel grappig.
JE moet dan de volgende bestanden downloaden:
RPG Maker 2000 RTP-Datenbank (Run Time Package) &
RPG Maker 2000 v1.05b Englisch
De graphics zijn zwaar klote en lijken op pokemon op de gameboy ofzo, maar het is best wel grappig.
Intel DC6420 | MSI P965 Neo | 2x1GB Nanya DDR2 800Mhz | Club3d 7800GT | Plextor 755A
Je maakt computerspellen door te programmeren.
Door de manier waarop je je vraag stelt vermoed ik dat je nog nooit van programmeren hebt gehoord, in dat geval is het het beste om eerst te leren programmeren in een volwassen taal. De programma's die je dan nodig hebt heten dan compilers, bedoelt om de programmeertaal om te zetten in machinetaal.
Hier staat wat info over het beginnen met programmeren (in het Engels):
http://home.student.utwente.nl/l.e.veen/lhfaq/
Aanrader: begin meteen met het programmeren in C++, koop een goed boek over C++, download een gratis compiler. Da's de beste investering van je tijd aangezien C++ de meest populaire taal van deze tijd is, zowel bij de spelletjes- als applicatieprogrammering.
En als je te lui bent om te leren programmeren
: ik kan me herinneren (van een advertentie uit een of ander spelletjesblad) dat er ook een stukje software te koop was, Game Creator of wat voor gare naam dan ook, waar je helemaal geen programmeer ervaring mee nodig hebt.
Door de manier waarop je je vraag stelt vermoed ik dat je nog nooit van programmeren hebt gehoord, in dat geval is het het beste om eerst te leren programmeren in een volwassen taal. De programma's die je dan nodig hebt heten dan compilers, bedoelt om de programmeertaal om te zetten in machinetaal.
Hier staat wat info over het beginnen met programmeren (in het Engels):
http://home.student.utwente.nl/l.e.veen/lhfaq/
Aanrader: begin meteen met het programmeren in C++, koop een goed boek over C++, download een gratis compiler. Da's de beste investering van je tijd aangezien C++ de meest populaire taal van deze tijd is, zowel bij de spelletjes- als applicatieprogrammering.
En als je te lui bent om te leren programmeren
edit:
Ok ok, Engelse info, maar wel geschreven door een Nederlander
Ok ok, Engelse info, maar wel geschreven door een Nederlander
Hehe. Toen ik 10 was wilde ik ook altijd een spel maken. Nu speel ik ze liever
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
He schum1 wil je misschien samenwerken om een game te maken?
Gaat dit een duivels samenspel worden?Op zaterdag 09 juni 2001 20:09 schreef ajampaniki het volgende:
Maar joh leuk id en idd eerst goed leren programmeren. Ik had eerst ook een of ander vaag progje waarmee je een spel kon maken. Met vaste loopbanen van poppetjes enzo ik zal wel ff voor je zoeken.
wat ik dus wilde doen is samen een game maken met dit programma. Het lijkt inderdaad een beetje pokemonachtig maar ja, je moet toch wat voor je eerste game. En als de gameplay goed is maken de grafics vindt ik niet uit.Op zaterdag 09 juni 2001 16:28 schreef Scavvy het volgende:
Probeer deze site eens:
lOl, ik vind het op zich bestOp zaterdag 09 juni 2001 20:09 schreef ajampaniki het volgende:
maar ik kan niet scripten, maar een beetje psp-en kan ik wel
Maar dat is juist waarom ik om een proggie vroeg, omdat ik zelf niet zo heel veel kan
lame ik
tsja, ik vind het een beetje een vaag proggieOp zaterdag 09 juni 2001 20:21 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
wat ik dus wilde doen is samen een game maken met dit programma. Het lijkt inderdaad een beetje pokemonachtig maar ja, je moet toch wat voor je eerste game. En als de gameplay goed is maken de grafics vindt ik niet uit.
je moet ff zo'n game downen van die site dan zie je een beetje wat de mogelijkheden zijn. En als jij een goed idee hebt wil ik best het (meeste) programmeren doen. (als je het tenminste programeren kan noemen)
leer eerst c/c++ voor win32
omdat de meeste game programming boek meestal c/c++ zijn en gebruiken directx
begin dan eerst met directdraw voor 'n 2d gamepje
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Ja hallo.. Heb je daar zelf wel eens naar gekeken?Op zaterdag 09 juni 2001 20:34 schreef SuperG het volgende:
leer eerst c/c++ voor win32
Je kan iemand die nog NOOIT geprogrameerd hebben echt niet zeggen dat ie DirctX moet gaan programmeren, want dan duurt het nog 3 jaar voordat ie een pixel op het beeld heeft.. (in plaats van 1 jaar
Pagina: 1