Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-11 20:57
Tweakers, ik zou graag jullie hulp willen; ik ben nu in het bezit van een pricewatch: CUBOT GT99 Wit , ik ben hier erg tevreden over op 1 ding na; de netwerk ontvangst.
Ik heb mijn KPN werk SIM kaart in het GSM slot en mijn prive Tele2 Sim in het 3G slot, de werk SIM gebruik ik de hele dag door de prive SIM alleen voor wat Whatsapp en mail.
Echter: de netwerk ontvangst van de KPN werk SIM is verschrikkelijk slecht terwijl de SIM in een simpele Nokia die de baas verstrekt een stuk beter is, vandaar de titel van dit topic.

Wat wil ik nu; een telefoon met gelijke (of betere) specs als de GT99 die ik nu heb, en dan met name minimaal 1Gb werkgeheugen (liever nog 2 Gb) en een HD-ready of full HD scherm van minimaal 5" en een Quad-core. Een andere eis is natuurlijk dat het een dual SIM toestel is.
Een andere eis is ook dat de telefoon tegen een stootje kan. Tot slot moet de prijs natuurlijk zo laag mogelijk zijn en als laatste moet het een telefoon zijn van een wat groter (telecom) merk (Huawei, Lenovo, ZTE en Oppo als voorbeelden andere mogen natuurlijk ook!), hiermee hoop ik te bereiken dat de ontvangst dan iig goed is

Mijn eigen selectie:

Lenovo P780 Een goede kanshebber met een grote accu en Lenovo heeft erg goede bouwkwaliteit heb ik begrepen.
Huawei Honor 3C Een wat nieuwer model waarvan ik geen idee heb of de bouwkwaliteit goed is, op de foto's vind ik die er niet zo goed uitzien....
pricewatch: Huawei Ascend G700 Zwart Een telefoon met 2 Gb werkgeheugen, dat spreekt me wel aan ook een goede kanshebber!

Heb ik nu de meste telefoons die hieraan voldoen gevonden denken jullie?
Of kan een willekeurig chinees toestel ook gewoon goede netwerk ontvangst hebben en kan ik mijn zoekopdracht kwa merken verruimen?
Toen ik de GT99 koos heb ik ook niete gelezen dat de ontvangst minder was, of heb ik een maandagochtend model?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:25

Quad

Doof

Aangezien je richting de Chinees gaat, is het een goede zet om dit topic eens door te nemen Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Kapot
Klopt, dat staat in de favorieten!

Verwijderd

Alle 3 de telefoons hebben een mediatek soc waarschijnlijk met geintegreerde antenne op de SOC.
Die blijven een kwalitatief teleurstellende tuner hebben (om je antenne af te stellen op de frequentie)
Ik zou die alle 3 overslaan.

De Nokia, als die 1,2 of meer generaties ouder is,
heeft een eigen interne antenne, ontworpen in Europa.

Voor redelijke ontvangst, zou ik kiezen voor een chinees met een qualcomm. Die tuners en geintergreerde antennes zijn ook niet alles, maar werken 'ruim voldoende' in de meeste gevallen in NL.

Wil je een echt goede antenne & Bang4Bucks, dan moet je bij de Z10 zijn die deze maand 50 euro cashback heeft ,en al goedkoop was.
Wil je bovengemiddeld bereik, maar maken de prestaties van je os niet uit, dan moet je een nokia (bij voorkeur van voor 2013) pakken. Of een motorola zonder qualcomm soc.
Wil je het allerbest bereik in de markt op dit moment moet je zoeken naar een paratek antenne.

• Kapot
Het antwoord over de mediatek snijd wel hout bij mij, ik ga anders zoeken, geen mediatek iig, bedankt!

De oudere Nokia's hebben geen dual SIM, ik kijk uit naar de pricewatch: Nokia Lumia 630 Zwart die ook in dual SIM uit komt, de specs zijn wel een stuk minder (vooral het scherm maar Nokia staat wel bekend om de uitstekende ontvangst)

Klopt, ik heb over de Z10 getwijfeld toen je nog 100 euro terug kreeg, echter; geen dual SIM.....

Een snelle zoektocht komt uit op de pricewatch: Motorola Moto G 16GB Zwart (maar dan dual SIM) hebben jullie nog alternatieven met een niet mediatek soc?

Ik kom ook de pricewatch: Archos 50 Platinum Zwart nog tegen, maar dat scherm is om te huilen ;(

pricewatch: Nokia XL Nog zo 1, wel lekker goedkoop als hij ooit uitkomt......

[ Voor 114% gewijzigd door Kapot op 14-04-2014 00:46 ]

• Kapot
Zou de Huawei Honor 3C ook zo'n slechte ontvangst hebben, is dit reclame plaatje waarheid of nergens op gebaseerd?

Afbeeldingslocatie: http://www.1949deal.com/media/wysiwyg/2014-2/honor-3c/8.jpg

Verwijderd

Kapot schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:27:
Zou de Huawei Honor 3C ook zo'n slechte ontvangst hebben, is dit reclame plaatje waarheid of nergens op gebaseerd?

[afbeelding]
Dit kan best waarheid zijn.
Maar 3dB is niet significant veel beter van het punt waarop ze schijnbaar nu zitten.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:32
Kapot schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:27:

[afbeelding]
Ik heb twee Honor 3c's allebei prima bereik, en een mooie telefoon met veel beschikbare accessoires
Er is trouwens ook een apart honor 3C topic waar je veel Kan vinden en vragen

[ Voor 7% gewijzigd door krissie100 op 15-04-2014 19:30 ]

• Kapot
Zou de Samsung Exynos Soc betere ontvangst hebben dan Mediatek?

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:32
nog weinig recensies over door heel nieuw model, maar wel een snapdragon en xiaomi allebei goed dus.

• Kapot
ZTE V5 Red Bull WCDMA

Bepaald geen misselijk toestel!

[ Voor 19% gewijzigd door Kapot op 28-05-2014 22:43 ]

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Ik zou eerder voor de xiaomi 1s gaan ..
Pagina: 1