Alvast excuses voor de bump, maar ik moet het van me af schrijven
Ik had in 2016 daad bij het woord gevoegd en niet meer aan seizoen 5 begonnen vanwege de zeer slechte plotholes.
Een jaar later hebben mijn vriendin en ik stiekem toch zoiets gehad van hoe zou het nou zijn gegaan met Grimm...
We zijn halverwege januari begonnen aan seizoen 5 en we hebben nu ook het laatste seizoen gekeken.
Ik vond het in die zin wel spannnend, maar er zaten zoveel dingen in die me mateloos irriteerden...:
- hadrians wall...ineens een big-thing, en tegen het einde aan in 1x afgelopen en komt Trubel het nieuws brengen dat elke cell is uitgeschakeld....wait what?
En wat heeft heel Hadrians Wall en Black Claw nou toegevoegd of uitgediept in het verhaal??
- Renard.....poeh waar moet ik beginnen....Die gast heeft gewoon niks te doen in S5 en S6, maar hij laat zich zo snel door black claw overtuigen en ineens gaat ie zich volledig tegen Nick keren; hij wilt em notabene dood hebben. Zonder dat dat ooit echt is uitgesproken (nadat Nick weer gereinstated is door dat verwandlungs truucje zodat Renard geen burgemeester meer kon worden), is hij toch ineens weer een ally.
Samen met dat hele black claw verhaal komt dit bij mij over als zo'n battle-scene waarbij het regent en onweert en zodra het gevecht over is, is het ineens zonnig...
- Ongeloofwaardige liefde tussen Nick en zijn verkrachter Adalind. Het werkt gewoon niet.
- Julliette die nu Eve is: daar krijgen we geen enkele background story van waarom zij nu Eve is en dan later toch weer Juliette-achtige karaktereigenschappen heeft en dan ineens in de Zerstörer-aflevering een momentje heeft waarbij ze zegt dat ze een bepaald doel heeft en dat is niet gelukkig-zijn. 0,0 uitleg, we weten dat ze hoogstwaarschijnlijk gemarteld is door hadrians wall om als wapen ingezet te worden om black claw te bestrijden
- Wu die nog nooit gepromoveerd is tot detective. Man, als Wu er niet was, waren ze echt hulpeloos. Ineens krijgt hij Lycanthrope infectie, kan hij Wogen en dat heeft hij binnen 1 aflevering onder controle en daarna wordt er nooit meer aandacht aan besteed
- De sleutels....pffff in seizoen 1 opgezet, nooit meer over gesproken en ineens gaan ze naar het schwarzwald en kunnen ze toekomen met 5 van de 7 sleutels om die kist te openen.
- de healing-stick....Nick is ermee tot leven gekomen, het heeft Monroe en Eve gered/gerevived en in de laatste aflevering waarbij iedereen de hoek om gaat werkt het niet....Nou kan ik zelf wel verzinnen dat dat misschien komt omdat de Zerstörer nu ook in de huidige wereld is met zijn staf, maar er wordt gewoon niks over uitgelegd.
- 6 Seizoenen lang....en nog steeds geen Duits sprekende gidsen op de set blijkbaar. Wesen uitspreken als Vessen is 1 ding...Die aflevering waar Nick Eve achterna gaat door die spiegel komen ze in die wereld wat primitievere, Duitstalige mensen tegen die vragen of Eve een Wesen is. En dan zegt ze nein, kein Wesen in de juiste uitspraak.
Ook Monroe en Renard spreken vaker woorden wel goed uit, maar dat klinkt dan echt alsof ze zich 1x moeite doen en zich erna er gewoon makkelijk vanaf maken door weer op de oude toer verder te gaan. Louis van Gaal kan het nog beter.
Monroe en de captain zeggen ook redelijk goed "Zerstörer". Nick zegt "zerstowrer" en de actrice die Eve speelt zegt gewoon Jurr-stoowrer.
Overigens vond ik wel dat de dood van iedereen, vooral Renard en Adalind, wel erg gemakkelijk ging. Ze renden praktisch ín die staf. Hank wist al dat kogels niks uitmaakte want dat had Nick verteld toen hij uit de spiegel kwam.
- dat einde....iedereen gaat dood, Nick vindt (ook nog niet eens uit hemzelf) een manier om Zerstörer te doden, en dan ineens wordt de tijd gereset naar het moment dat Nick en Eve terug uit te spiegel kwamen....dit keer zonder de Zerstörer erbij....Ik moest spontaan denken aan het einde van de Twilight films waarbij het exact op die manier eindigde (vampier had blijkbaar een toekomst flash waarin de bloederige battle gebeurde en de gebruiker ziet dit dan pas als alles ten einde is).
3 minuten later ineens een 20-years-later met een volwassen Kelly en Diana.....WTF???
- Monrosalee weten toevallig altijd alles....de ene keer omdat Monroe een oom in Duitsland heeft die veel weet en en andere keer omdat Rosalee ergens ooit toevallig iets gelezen heeft.
Echt ontzettend veel lazy-writing, ongelooflijk.
Ik had ze nooit het voordeel van de twijfel moeten geven