Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
mindcrash schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:58:

spoiler:
Juliette is dood. Wie je ziet is Eve, een kloon van Juliette, weliswaar ook gespeeld door Bitsie Tulloch. Ze heeft de herinneringen van Juliette, maar is een compleet ander karakter.

Juliette zelf is toch heel, heel erg dood.
(Even zonder spoiler tags, voorkomt allemaal zwarte blokken in het topic)

Maar Eve? Wanneer hebben we dat gezien? Ik sla wel eens een episode over dus kan het gemist hebben hoor maar wanneer hebben we daarover gezien, is dat in een aflevering verder uitgediept?

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 13-12-2015 23:55 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:25

wontcachme

You catch me? No you wont

Donstil schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:26:
[...]

(Even zonder spoiler tags, voorkomt allemaal zwarte blokken in het topic)

Maar Eve? Wanneer hebben we dat gezien? Ik sla wel eens een episode over dus kan het gemist hebben hoor maar wanneer hebben we daarover gezien, is dat in een aflevering verder uitgediept?
Ik kan het ook gemist hebben, maar volgens mij komt dit uit een interview met de makers van de serie. Niet in de serie nog geweest dus. Daarom staat het in de spoiler blokken :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
wontcachme schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:36:
[...]

Ik kan het ook gemist hebben, maar volgens mij komt dit uit een interview met de makers van de serie. Niet in de serie nog geweest dus. Daarom staat het in de spoiler blokken :+
Ooh dan pas ik het weer even aan.

Van mij mogen ze dat skippen, vond haar hoogst irritant en de actrice zelf ook maar matig acteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-07 03:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Ondanks de cliffhanger, ben ik na seizoen 3 enigsinds afgehaakt... Van wat ik terug lees, is het toch tijd om weer een inhaalmarathon te starten?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:20

mr_petit

opperprutser

Donstil schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:56:
[...]

Van mij mogen ze dat skippen, vond haar hoogst irritant en de actrice zelf ook maar matig acteren.
Ja ik was eigenlijk ook wel blij dat ze dood was. En dan komt er nu een soort superwoman? pffff

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Firesphere schreef op maandag 14 december 2015 @ 00:08:
Ondanks de cliffhanger, ben ik na seizoen 3 enigsinds afgehaakt... Van wat ik terug lees, is het toch tijd om weer een inhaalmarathon te starten?
Er zijn weer wat afleveringen ja, maar vooralsnog vind ik dit seizoen niet heel geweldig. Ze doen nog steeds niks met die keys maar verzinnen er intussen wel een grote groep slechteriken bij, terwijl de "oude" slechteriken nog zo veel mogelijkheden bieden voor verhaaluitbreiding. :/

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
mr_petit schreef op maandag 14 december 2015 @ 00:33:
[...]

Ja ik was eigenlijk ook wel blij dat ze dood was. En dan komt er nu een soort superwoman? pffff
Ik kreeg een beetje het idee, dat ze Skyler van BB wilden kopieren, irritant maar onmisbaar (En dat is mijn mening gebaseerd op seizoen 2 en 3 ;) )

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NMe schreef op maandag 14 december 2015 @ 00:45:
[...]

Er zijn weer wat afleveringen ja, maar vooralsnog vind ik dit seizoen niet heel geweldig. Ze doen nog steeds niks met die keys maar verzinnen er intussen wel een grote groep slechteriken bij, terwijl de "oude" slechteriken nog zo veel mogelijkheden bieden voor verhaaluitbreiding. :/
Ja dat stoort ons (ik kijk met mijn vriendin) ook altijd zo. Voor ons gevoel zit er een heel verhaal achter, althans de mogelijkheid tot en er wordt niets mee gedaan, ze gaan gewoon weer verder in het Case of the week idee en laten belangrijke verhaallijnen soms weken liggen.

Een goed voorbeeld is de ontvoerde T. Rubel, daar werd eigenlijk niet meer bij stil gestaan, het normale leven was alweer opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Firesphere schreef op maandag 14 december 2015 @ 00:47:
[...]

Ik kreeg een beetje het idee, dat ze Skyler van BB wilden kopieren, irritant maar onmisbaar (En dat is mijn mening gebaseerd op seizoen 2 en 3 ;) )
Da's niet eens zo'n slechte vergelijking. Maar in tegenstelling Bitsie Tulloch kan Anna Gunn tenminste wél acteren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
NMe schreef op maandag 14 december 2015 @ 00:58:
[...]

Da's niet eens zo'n slechte vergelijking. Maar in tegenstelling Bitsie Tulloch kan Anna Gunn tenminste wél acteren. 8)7
Nou vond ik Anna Gunn ook niet de beste van BB, maar bij Grimm had ik er minder last van. Ik keek toch al om de serie, niet de acteurs. En ze zijn grotendeels allemaal, vooral de ad-hoc "monsters" nogal.... houterig.

Als ik terugkijk naar de zeemeermin ep :X OMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
NMe schreef op maandag 14 december 2015 @ 00:45:
[...]

Toch nog iets met die keys?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LFa0ARpyUpo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Gezien de hoeveelheid die er per episode gebeurt gok ik dat dit het laatste seizoen zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 22:14

Deathchant

Don't intend. Do!

Pfff, too little too late :w

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:39
[sarcasme on]Wauw, gewoon wauw. Ze gaan iets met die oh zo belangrijke keys doen :X [/sarcasme off]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wacht, mensen roepen al heel lang dat ze iets met die keys moeten gaan doen en nu gebeurt het eindelijk, is het weer niet goed? Misschien even afwachten wat ze gaan doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb vorig seizoen al aangegeven dat er al seizoenen lang niks met die keys is gebeurd. ja, goed dat ze het nu doen, maar voor mij persoonlijk is het too little too late, maar dat ligt niet alleen aan het keys-verhaal (of het ontbreken hiervan).
Dat ligt ook aan het feit dat ze Nick door Adalind hebben verkrachten (en de schrijvers erkennen het gewoon niet) en nu ook verkrachter en verkrachte ook nog bij elkaar laten komen. Onbegrijpelijk, omdat ze hiermee ook niet erkennen dat verkrachting voor mannen net zo ernstig is, dus qua ethics kan er behoorlijk wat verbeteren, maar goed, laten we die discussie niet opnieuw gaan voeren :)
Hoe gehaat Juliette ook was (naa rmijn idee onterecht), die 180 graden turnaround van haar persoonlijkheid was echt nergens op gebaseerd. Lazy writing. Ook het feit dat Rosalee haar vriendin zo snel liet vallen vond ik ook out-of-character. Grimm is om die redenen hierdoor van één van mijn favoriete series op een paar afleveringen tijd gedegradeerd tot meest zure bijsmaak ooit en ben direct ermee gekapt.

Het feit dat nu tot en met de aflevering die nu is uitgezonden nog steeds 2 van de 3 belangrijkste issues niet geaddressed hebben, overtuigt me nog steeds niet dat ik het toch weer op moet gaan pakken. Ik wacht t hele seizoen af en dan kijk ik wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 16-12-2015 16:09 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-07 09:50
Who cares over die verkrachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Urgh. Ze hebben een manier gevonden om Juliette nóg irritanter te maken. Chapeau! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:52
Wel netjes dat ze het landnummer goed deden :)

Het viel me al op dat Rosalie +31 intikte en even later zag je die wesen council in den haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NMe schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:55:
Urgh. Ze hebben een manier gevonden om Juliette nóg irritanter te maken. Chapeau! :/
Ppff Juliette zou voor mij echt een reden zijn om af te haken, wat een irritant personage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik vind het qua verhaallijn op x-men lijken. Magneto wilde ook dat de mutants boven de mensen zouden staan en Xavier wilde gewoon vreedzaam leven.

Ben ook benieuwf naar die ex van Rosalee.
En ik zou de overstap van M naar HW nog extra uitgelegd willen hebben. Oja en de Royals.. die zijn nu ook verdwenen

Grimm is na al die jaren toch nog wel 1 van mn favoriete series. Ik vind het alleen jammer dat de trailer weg is, en ergens denk ik dat mama grimm nog terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Don't forget the keysss, die zijn ook al verdwenen lijkt t. Of hebben ze dat afgerond en heb ik wat gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Musta schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 07:24:
Don't forget the keysss, die zijn ook al verdwenen lijkt t. Of hebben ze dat afgerond en heb ik wat gemist
Volgens de Grimmm fb pagina pakken ze het deze week weer op!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Janet_ schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 17:04:
[...]

Volgens de Grimmm fb pagina pakken ze het deze week weer op!!!
Ja dat zat er dik in, ze zaten toch ook in de laatste aflevering? Dat er een nieuwe "ontdekt" wordt ofz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Janet_ schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 00:18:
Grimm is na al die jaren toch nog wel 1 van mn favoriete series. Ik vind het alleen jammer dat de trailer weg is, en ergens denk ik dat mama grimm nog terugkomt.
Mama Grimm heeft tegewoordig andere verplichtingen. Daardoor was de actrice al niet aanwezig in de aflevering waarin ze daadwerkelijk om het leven kwam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
De aflevering van afgelopen nacht is wel echt spannend!!!

@nme maar dat zie je wel vaker. Acteurs gaan weg wegens andere verplichtingen maar ze komen vaak genoeg wel terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Janet_ schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:41:
De aflevering van afgelopen nacht is wel echt spannend!!!
Idd. En gelijk ook grote stappen gedaan in meerdere verhaallijnen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
wontcachme schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 10:01:
[...]

Idd. En gelijk ook grote stappen gedaan in meerdere verhaallijnen.
Ooh echt? Dan komen er weer tien fillers aan dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Janet_ schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:41:
@nme maar dat zie je wel vaker. Acteurs gaan weg wegens andere verplichtingen maar ze komen vaak genoeg wel terug
Haar hoofd lag eraf, da's meestal toch wel een definitief eind :+

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
So goeie aflevering en eindelijk zit er schot in de zaak :) Na lange tijd weer de keys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:40

Elvhenk

/me hartje GO

Kijkt er nog iemand Grimm? Ik vind de laatste ontwikkelingen leuk, ook grappig dat ze daadwerkelijk in Duitsland zijn geweest voor de opnames.
http://www.bo.de/lokales/...m-wird-in-wolfach-gedreht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik vind de ontwikkelingen an sich wel leuk, maar ik ben niet zo blij met de manier waarop. Eerst worden de sleutels jarenlang genegeerd, en dan ineens vinden ze er 3 tegelijk. En alsof dat niet genoeg is vinden ze vervolgens zonder veel moeite en met twee ontbrekende sleutels alsnog wat die dingen beschermen. Het komt zo wel érg makkelijk over. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik volg het zeker nog. Vermakelijke serie, met genoeg ontwikkelingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

NMe schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:44:
Ik vind de ontwikkelingen an sich wel leuk, maar ik ben niet zo blij met de manier waarop. Eerst worden de sleutels jarenlang genegeerd, en dan ineens vinden ze er 3 tegelijk. En alsof dat niet genoeg is vinden ze vervolgens zonder veel moeite en met twee ontbrekende sleutels alsnog wat die dingen beschermen. Het komt zo wel érg makkelijk over. 8)7
Ach, ik kijk de serie niet voor het realiteitsgehalte... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-07 22:25
Kijk hem ook nog steeds. Verhaal volg ik niet altijd volledig.
Het gedeelte met Juliette is me een beetje ontgaan.
Vind dit ook niet echt een serie waarbij ik heel erg op het verhaal moet letten om het leuk te vinden, meer soort van vermakelijk tussendoortje.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Elvhenk schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:28:
[...]

Ach, ik kijk de serie niet voor het realiteitsgehalte... 7(8)7
Realiteit hoeft ook niet, maar ze hebben die sleutels altijd neergezet als super belangrijk en zelfs in de aflevering waarin ze die kist eindelijk vonden benadrukte Monroe nog dat hen iets is gelukt dat in de afgelopen 1400 jaar niemand anders lukte. En dat deden ze even tussendoor, in een weekje...

Je hebt realiteit en logische gevolgtrekking. Dat eerste hoeft niet, zolang dat laatste maar aanwezig is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:11
Ik kijk ook nog steeds Grimm. Blijft toch ook een van mijn favoriete serie met leuke characters en de laatste ontwikkelingen zijn wel interessant. En idd leuk dat ze het in Duitsland gefilmd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

NMe schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:10:
[...]

Realiteit hoeft ook niet, maar ze hebben die sleutels altijd neergezet als super belangrijk en zelfs in de aflevering waarin ze die kist eindelijk vonden benadrukte Monroe nog dat hen iets is gelukt dat in de afgelopen 1400 jaar niemand anders lukte. En dat deden ze even tussendoor, in een weekje...

Je hebt realiteit en logische gevolgtrekking. Dat eerste hoeft niet, zolang dat laatste maar aanwezig is. :P
Ik vindt er de laatste tijd ook iets te veel deus ex machina in zitten. Vooral het laatste seizoen hangt van toevalligheden en voorspelbaar gedrag van de hoofdrolspelers aan elkaar, wat de serie in mijn boekje van best briljant in niche klasse naar een soort warehouse 13 verplaatst...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Gisteren gemist, maar Grimm is renewed voor een 6e seizoen *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Weet iemand hier toevallig hoe het komt dat de wessen tegenwoordig Nick niet meer als grim zien tijdens het eerste contact, bv als hij ze confronteert als politie agent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-07 10:30

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Donstil schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:56:
Weet iemand hier toevallig hoe het komt dat de wessen tegenwoordig Nick niet meer als grim zien tijdens het eerste contact, bv als hij ze confronteert als politie agent.
Er moet altijd eerst sprake zijn van emotie eerdat getriggerd wordt volgens mij, dat geldt ook andersom.
With each encounter with a new Wesen, his actions became bolder and more assertive, thus revealing his capabilities as a Grimm, though his abilities are triggered, like Wesen, under intense emotion.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

En ze moeten hem in de ogen kijken. Die werden dan zwart of zoiets. Was toch met het huwelijk van Monroe met die zonnebril toen ze het daarover hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ze kunnen volgens mij alleen zien dat hij een grimm is als ze ge-woge'd zijn volgens mij. Dan zien zij zn ogen idd helemaal zwart. Hij ziet ook niet dat ze wesen zijn als ze niet zijn gewoge'd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat van die ogen staat me nog wel bij idd maar dat gaat ook maar gedeeltelijk op denk ik.

Wat ik echter vreemd vind is dat ze normaal altijd enorm schrokken als hij aan de deur stond (als Politie agent, niet als grimm).
Het was altijd "he is a Grimm" en vervolgens namen de benen. Ook als ze nog niet "ge-woge'd" hadden.

Ik bedoel neem de laatste aflevering, Nick staat aan de deur bij twee net uitziende mensen. Geen mensen die iemand niet aankijken zeg maar, toch schrikken ze pas als Nick zich als Grimm kenbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Ik volg het nog steeds.. grappig om te zien dat juliette/eve toch nog wat emotie toonde tov nick tegen adalind.

Ik ben wel benieuwd wat renard nou eigenlijk wilt, hij kickt wel op power.. even afwachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Ook recent begonnen met Grimm. Vind het tot nu toe (8 afleveringen seizoen 1) nog niet heel bijzonder. Wat ik persoonlijk leuk vind in een serie is als er een verhaal in zit. Nu zijn het elke keer alleen maar losse afleveringen met dezelfde rode draad. Er wordt iemand vermoord, toevallig zit Grimm op de zaak en blijkt de moord door een of ander wezen gedaan. Er volgt wat CSI gedoe, een gevecht tussen Grimm en het wezen en klaar.
Dat is ook de reden dat ik gestopt met met The Flash. Ook elke keer hetzelfde verhaaltje (meta human doet iets, flash komt net te kort om hem te stoppen, ze vinden iets uit en het lukt Flash net om hem te verslaan. Rinse and repeat).

Is dit iets dat nog gaat wijzigen in Grimm of blijft het alle seizoenen deze strekking?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
In het eerste seizoen waren ze wat meer zoekend met deze serie dan tegenwoordig. Er komt ren duidelijkere rode draad in maar het blijft regelmatig een echte case of the week serie.

Vanaf de latere seizoenen gaat het budget voor CGI enorm omhoog trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Als je het nu niet leuk genoeg vindt om te blijven kijken, dan heeft het geen zin om door te gaan.
Rode draad wordt sterker, maar is nog steeds erg episodisch / case of the week.
Flink wat series zijn zo.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Dat er af en toe wat afleveringen inzitten zoals nu is geen probleem voor mij maar heeft wel zo zijn limieten. Dat er veel series zo werken ben ik mij van bewust, die kijk ik dan ook niet behalve als het bijv een sitcom (Big Bang) is. En zelfs daar zit wat ontwikkeling in :) Bijv Arrow is ook regelmatig dat er 1 of 2 afleveringen zijn om een bad guy te pakken maar er zit wel een grotere verhaallijn in. Dat mis ik nu nog bij Grimm. Het zal vast iets te maken hebben met het hoofd van de politie en die blonde chick??? maar daar krijg je gewoon te weinig van mee om er iets mee te kunnen op dit moment. Wie is hij, waarom wilde ze de tante vermoorden maar de huidige grimm (nog) niet, wat zijn de motieven. Maar ook andere vragen die open blijven zoals waarom ziet hij nu ineens pas die wezens, waarom ziet hij ze af en toe heel vluchtig (las hier ergens dat dit iets met emotie was?) maar zie je de wezens zelf wel vaak veranderen, waarom zien andere mensen dat niet en alleen grimms en waarom is dat niet permanent etc etc Dat stuk diepgang moet er wmb wel komen. Anders kan ik net zo goed naar CSI gaan kijken :)

[ Voor 4% gewijzigd door thewizard2006 op 02-05-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Als ik de promo's moet geloven gaat het volgende week goed los. Twee uur durende seizoensfinale :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Heb die Juliette nooit echt wat gevonden. Als 'vrouw van', was het nog wel ok. Maar vind haar terugkeer niet bepaald denderend.
Finale kan nog wel leuk worden.
Volgens mij komt er nog een klein seizoen na. Denk dat het dan ook wel mooi is geweest. Liever dat een serie op tijd stopt, dan dat ze eindeloos door blijven gaan en steeds minder wordt.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 22:49
Juliette is nu net top imo.
Toen ze relatie had met mister Grimm had ze niet echt een meerwaarde in de reeks.

Nu is ze lekker kill :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
pff bedankt voor de spoilers mannen :(
Nu halverwege seizoen 2 en begin het leuk te vinden. Begin was echt een case of the day maar nu zit er veel meer verhaal in.
Waar ik mij nog wel aan stoor is het Duits. In het begin dacht ik dat ze er een grapje van maakten maar daar lijkt het steeds minder op. Woorden als Wesen uitspreken als vessen etc. Wellicht dat dit als Amerikaan geen probleem is omdat je toch geen Duits kan maar wij als talenknobbels..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

thewizard2006 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:38:
pff bedankt voor de spoilers mannen :(
Nu halverwege seizoen 2 en begin het leuk te vinden. Begin was echt een case of the day maar nu zit er veel meer verhaal in.
Waar ik mij nog wel aan stoor is het Duits. In het begin dacht ik dat ze er een grapje van maakten maar daar lijkt het steeds minder op. Woorden als Wesen uitspreken als vessen etc. Wellicht dat dit als Amerikaan geen probleem is omdat je toch geen Duits kan maar wij als talenknobbels..... :)
Welke spoilers? Alles dat in de VS op TV uitgezonden is, is fair game en mag ZONDER spoiler tags besproken worden. Geldt voor alle tv-show topics hier op GoT :+ Topics lezen op GoT en je bent zelf nog niet bij is dus op eigen risico.

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 18-05-2016 14:52 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
FREAKJAM schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:51:
[...]

Welke spoilers? Alles dat in de VS op TV uitgezonden is, is fair game en mag ZONDER spoiler tags besproken worden. Geldt voor alle tv-show topics hier op GoT :+ Topics lezen op GoT en je bent zelf nog niet bij is dus op eigen risico.
Het was een grapje, maar ik was de ;) vergeten.
Blijkbaar gaat Juliette weg (jammer) maar dat komt dan nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Holy shit. Dit was een best lekkere aflevering :o :o. Maar waarom moest
spoiler:
Meijsner
nou dood :'(.

Nu alleen een hele tijd wachten op S6 :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Nou dat was een bevredigende dubbele aflevering! Eindelijk een beetje vaart erin!
Wel weer lang geduld oefenen ja. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Monroe: I had a little confrontation with the uhm, black claw guys stationed outside.
Eve: You need cleanup?
_O-

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
wontcachme schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:58:
Holy shit. Dit was een best lekkere aflevering :o :o. Maar waarom moest Meijsnernou dood :'(.

Nu alleen een hele tijd wachten op S6 :'( :'(
Wat is er nou eigenlijk zo bijzonder aan die Meijsner?

Hij zegt dan "Blackclaw is wessen only" waarop Renard zegt "voor jou maken we een uitzondering"

Maar waarom, ik heb dat even gemist denk ik (of vergeten)
Raven schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:48:
Monroe: I had a little confrontation with the uhm, black claw guys stationed outside.
Eve: You need cleanup?
_O-
Haha dat was idd wel geestig.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 22-05-2016 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Is eve nou weg en Juliette weer terug? En jammer zeg vn nick, ik dacht dat ze misschien wat zouden doen met het feit dat die ergens in seizoen 3 denk ik bijna dood was gegaan en waarin hij bleek werd en supergehoor etc had..
Is die alleen niet dood gegaan door dat stickje, dacht zal eel een effect zijn van die bijna dood ervaring maar nee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 11:19
Musta schreef op zondag 22 mei 2016 @ 01:39:
Is eve nou weg en Juliette weer terug? En jammer zeg vn nick, ik dacht dat ze misschien wat zouden doen met het feit dat die ergens in seizoen 3 denk ik bijna dood was gegaan en waarin hij bleek werd en supergehoor etc had..
Is die alleen niet dood gegaan door dat stickje, dacht zal eel een effect zijn van die bijna dood ervaring maar nee :(
Dat vind ik sowieso heel slecht van deze serie, je merkt aan alles dat ze erg zoekende zijn.

Eerst leken die sleutels megasuperduperbelangrijk te zijn, en die zijn de nek om gedraaid door die kist te vinden "en oh ja de missende twee sleutels fixen we wel met lockpicks"...

Dan Nick zelf, die leek als Grimm sommige krachten van Wesen te kunnen "absorberen", hij kreeg dat supergehoor en bij gevaar voor zijn leven kreeg hij tijdelijk die zombielook terug en werd hij sterker... dat is er allemaal ineens weer uit gehaald en is compleet verdwenen.

In de eerste paar seizoenen zijn we Wesen tegengekomen die ze onmogelijk hadden kunnen verslaan zonder de wapens/middeltjes uit de caravan. Nu is de caravan weg en kunnen ze iedereen aan met hun vuisten en een standaard politiepistool...

Zo zijn er nog wel meer voorbeelden van rariteiten in de serie. Volgens mij hadden ze in het begin gewoon nooit verwacht dat ze 6 seizoenen mochten gaan maken en was het verhaal ook gewoon een eind op :p.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Deathchant schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:02:
Ik vond het eerst irritant dat Trubel erbij was, maar achteraf gezien was het wel een goed geschreven karakter.
Ik snap niet waarom het fan-dom zo'n teringhekel heeft aan Juliette. Ik heb geen problemen met haar. Ik heb er, zoals ik al eerder zei, eerder problemen mee dat ze zo enorm slecht omgaan met Wu.
Hank heeft wel een crash-course gehad in het Wesen verhaal, maar waarom het zo lang met Wu moest duren begrijp ik niks van. Wu heeft al vanaf kinds af aan (verhaal van zijn oma) feeling ermee gehad.
Ik HAAT de trobe van "laten we het maar niet vertellen, dan beschermen we iemand". En keer op keer, serie voor serie gebeurt het.

Ik kijk verder:
Supernatural
Vampire Diaries
The Originals
Sleepy Hollow
The Flash
Arrow
Grimm
Marvels agents of shield
Marvels agent Carter
Big Bang Theory
Southpark

Van de bovenstaande series (waar dat er toe doet dan), vind ik Agents of Shield nog de minste "loose ends" hebben. Alle dingen worden uiteindelijk goed uit gelegd en het einde van een seizoen heeft bijna geen onuitgesproken dingen. Grimm is ook wel ok, alleen duren veel dingen (zoals met die baby inderdaad) te lang. Arrow enigszins ook wel, maar het hele Olicity verhaal begint me te irriteren dat het zo lang duurt.
Supernatural kijk ik alleen nog maar omdat ik het toch niet kan laten om verder te kijken, maar ik heb niet eens verwachtingen van één echte goeie aflevering.....en dat te bedenken dat er een 11e (!!) seizoen gaat aankomen :'(
Veel van deze series volg ik ook, maar GRIMM is in mijn ogen een van de beste! Ik ben een grote fantasiefan met name sprookjes die hierin voorkomen en je de rode draad ziet. Superserie!
Ik kijk nu seizoen 5 zit in de serie in de kerk bij de Grimm kluis met zeven sleutels! Spannend!
Ik heb heel erg genoten van seizoen 1 t/ 4 de serie werd steeds ingewikkelder en spannender. Ook de personages werden gecompliceerder. Maar ik kan het tot nu toe aardig volgen...:)
Als de kinderen van Adelind groot zijn worden ze dan vijanden? Ik ben benieuwd hoe lang deze serie doorgaat?! Als de GRIMM familie eeuwenoud is dan zijn er veel afstammelingen? Hoeveel nieuwe personages zoals t.rubel komen er nog? Spannend!
Nog 10 afleveringen ongeveer plusminus 0,5 dag, ik heb al 90% gezien en koste me 3 dagen....:)
Ik ga ervoor.... O-)

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 727534

Deze serie heb ik gevolgd via Ziggo Myprime maar hier is hij vanaf gehaald en krijg zo verder geen nieuwe stream gevonden met NL ondertitel voor mn vriendin...

Heeft iemand tips hiervoor waar ik hem wel nog kan kijken?

Alvast bedankt.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Eventjes geduld nog. Als het goed is komt Amazon Prime Video midden december naar Nederland. En daar staat Grimm wel op. (Ik wacht al op een dienst om het weer verder te kunnen kijken sinds het van Netflix afgehaald is, dus ben superblij met het vooruitzicht :D )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07 14:18
paranoia68 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:05:
Ik ben benieuwd hoe lang deze serie doorgaat?!
Zou seizoen 6 niet het laatste seizoen worden?

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Audiowaste schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:28:
[...]

Zou seizoen 6 niet het laatste seizoen worden?
Ja, 6 is finaleseizoen.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Krasloos
Klopt, en heeft maar iets van tien afleveringen..
7 januari is de eerste episode

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik weet niet of ik het jammer moet vinden omdat ik de serie nog wel vermakelijk vond, of dat ik blij moet zijn omdat er minder is dat ik wekelijks "moet" kijken om up to date te blijven. Ik ben te veel series gaan volgen op een bepaald moment. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-07 21:35
Er komt misschien een spinoff.
http://www.mobilenapps.co...n-off-series-season-6.htm

[ Voor 3% gewijzigd door whiner op 21-11-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Een spin off zou wel leuk zijn.
Ik moet zeggen dat seizoen 6 op een veel hoger niveau is begonnen dan alle vorige seizoenen. (seizoen 5 eindigde ook al heel goed).
Jammer dat het laatste seizoen wellicht verreweg het beste seizoen wordt. Meestal is dat andersom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Meijsner is back *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

spoiler:
die wordt toch doodgeschoten in de 1e aflevering? of gebeurt er verderop nog iets? ('k heb s06e03 nog niet gezien...)

[ Voor 34% gewijzigd door mr_petit op 21-01-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

mr_petit schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:26:
spoiler:
die wordt toch doodgeschoten in de 1e aflevering? of gebeurt er verderop nog iets? ('k heb s06e03 nog niet gezien...)
verderop nog iets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Zou het dezelfde truc zijn als wat NIck uithaalt in de laatste aflevering?
spoiler:
I see doublee
Of is het mogelijk weer een van Sean's hallucinaties?
Moet zeggen dat ik dit seizoen het wel beter vindt, jammer dat we telkens een week moeten wachten elke keer. En dit is definitief het einde toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Musta op 21-01-2017 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Nog twee afleveringen!
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Yeah het is nu wel wat spannend met die duivel met groene ogen. En ze kunnen het niet meer rekken. Vind het al heel wat beter vergeleken met voorgaande seizoenen. Jammer dat het zo snel moet aflopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Zo, dat gaat lekker nu :o
Heftige aflevering.

Ik kan niet wachten tot volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik kan er met mijn hoofd niet helemaal bij hoe ze dit hele seizoen vol hebben weten stoppen met fillers om nu even alles in de laatste drie afleveringen bij elkaar te laten komen. Maar irritanter nog dan dat: iemand die Nick in het Duits vertelt hoe je Zerstörer uitspreekt en Nick die het dan nog vernaggelt en uitspreekt als iemand die het woord gelezen heeft maar niet weet wat 'ie met dat trema aanmoet. Alsof Wesen uitspreken als Vessen nog niet erg genoeg was. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
Pff, laatste drie minuten van de laatste aflevering ,dat had nou ook weer niet gehoeven.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

NMe schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:14:
Ik kan er met mijn hoofd niet helemaal bij hoe ze dit hele seizoen vol hebben weten stoppen met fillers om nu even alles in de laatste drie afleveringen bij elkaar te laten komen.
Dit stoort mij vooral. Ze wisten ruim van te voren dat dit het laatste seizoen was. Waarom de serie dan zo vernagelen en respectloos afsluiten? Plotholes all over the place, belachelijke motivatie en redenatie. Het is dat het nog 1 aflevering is, anders was ik al gestopt met kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

^dat zie je bij heel veel series in de laatste paar afleveringen van het laatste seizoen.

Wellicht valt het doek ook pas tijdens het filmen van zo'n seizoen en moeten ze dus in een paar afleveringen een einde verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

"Hee, skeleton guy zou 't kind kunnen vinden! Laten we haar beschermen met een spreuk!" .... en vervolgens niet diezelfde spreuk op de rest toepassen. :')
mr_petit schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:51:
^dat zie je bij heel veel series in de laatste paar afleveringen van het laatste seizoen.

Wellicht valt het doek ook pas tijdens het filmen van zo'n seizoen en moeten ze dus in een paar afleveringen een einde verzinnen.
AFAIK was het voor het filmen van dit seizoen al bekend dat dit het laatste zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

NMe schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:19:

[...]

AFAIK was het voor het filmen van dit seizoen al bekend dat dit het laatste zou worden.
Op 5 april is de serie vernieuwd voor 13 eps en eind augustus werd al bekend dat dit het laatste seizoen zou zijn. De opnames zijn ook pas en paar weken geleden afgenomen dus er was tijd zat.

Ook knap dat ze nu met een of andere legende komen die deze verhaallijn verklaart. Je zou toch verwachten dat Nick in 6 seizoenen zoveel mogelijk boeken heeft gelezen en wellicht een cursus Duits gevolgd zou hebben. Dan ben je een Grimm en probeert alles en iedereen je te vermoorden maar moet je elke keer eerst naar een trailer of kelder om te zoeken in een boek. Wees pro-actief en studeer die boeken in je vrije tijd of maak een encyclopedie op de telefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Wow, dit hadden Wu en Hank ook niet verdiend. Wat betreft die spreuk, misschien werkt hij wel alleen op kinderen. Sean was in ieder geval ook een kind toen de spreuk bij hem werd gebruikt.

Hoe dan ook, ik ben de serie altijd blijven volgen en vind het toch wel jammer dat het gaat stoppen. Al met al is de serie er wel beter op geworden vind ik. Ik kan me de gruwelijk slechte special effects van s1 nog herinneren.

[ Voor 17% gewijzigd door FREAKJAM op 26-03-2017 23:18 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

FREAKJAM schreef op zondag 26 maart 2017 @ 23:16:
Wow, dit hadden Wu en Hank ook niet verdiend.
Nick gebruikt vast zijn stukje van de staf om hen te redden. We moeten natuurlijk wel het clichématige "oeps, nou heeft de vijand de kans om zijn wapen compleet te maken!"-moment hebben... ;)
Wat betreft die spreuk, misschien werkt hij wel alleen op kinderen. Sean was in ieder geval ook een kind toen de spreuk bij hem werd gebruikt.
Die simpele verklaring maakt het des te erger. Als ze die in 10 seconden even genoemd hadden dan was er een plothole minder geweest...
Hoe dan ook, ik ben de serie altijd blijven volgen en vind het toch wel jammer dat het gaat stoppen. Al met al is de serie er wel beter op geworden vind ik. Ik kan me de gruwelijk slechte special effects van s1 nog herinneren.
Ik denk dat ik liever weer die slechte effecten had gehad dan de rampzalige schrijfkunsten in de latere seizoenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja ik heb laatst alle seizoenen weer achter elkaar gekeken en de eerste paar seizoenen deden niet minder aan. Verschilt wel per aflevering natuurlijk maar het 'ontdekkingstochtkarakter was in de eerdere seizoenen natuurlijk veel meer aanwezig en dat maakte die seizoenen wel leuk.

Maar goed, eindes van series vallen op 1 of andere manier heel vaak tegen. Ook van 'premium series' met hoge budgetten (lost bijvoorbeeld, niet alleen de laatste aflevering, maar ook zo'n stroomversnelling in het laatste seizoen)

[ Voor 29% gewijzigd door mr_petit op 27-03-2017 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

..... soms is het maar goed ook dat series eindigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Heb je de aflevering al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik begreep in eerste instantie de plotselinge reset niet zo heel goed op het einde, maar uiteindelijk was het dat ook precies: een harde reset. Mogelijkheid tot spinoff is in ieder geval daar. Uitleg van de final is hier te lezen trouwens.

Vond het slachtfestijn wel een beetje over de top. Red wedding was er niks bij.

[ Voor 35% gewijzigd door FREAKJAM op 01-04-2017 12:56 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jezus, wat een slecht en voorspelbaar einde. En dan op die manier hinten naar een spinoff... Ik denk dat ik pas als die er echt komt, de schrijvers hebben geen idee hoe je een serie interessant houdt. Eerst 4 seizoenen lang vooral monster of the week-fillers waarbij de belangrijkste rode draad (de keys) totaal genegeerd wordt. Dan "toevallig" ineens genoeg (maar niet alle...) sleutels vinden om even snel het ding te vinden waar het blijkbaar al sinds seizoen 1 om draait en in plaats van dan het laatste seizoen te gebruiken om een mooi einde aan het verhaal te maken wordt Black Claw verzonnen als totaal irrelevant zijspoor (wereldwijde organisatie is ineens weg??) in een seizoen dat verder bol staat van fillers en een geforceerd conflict tussen twee main characters. Om vervolgens drie hele afleveringen te gebruiken om de big baddie te introduceren en meteen ook maar te verslaan met alle filmcliché's van dien. Het was allang geen briljante serie meer maar dit einde was gewoon rampzalig. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Ik weet niet wat ik moet denken van de finlae, zat er met open mond naar te kijken en dan niet in de positieve zin.. Dat ze het zo konden ver*** in de laatste paar afleveringen.. Was al een tijdje niet hoogstaand, maar had hoop dat het goed afgesloten zou worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Musta op 01-04-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Raymond schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 06:47:
Heb je de aflevering al gezien?
Ja, gisternacht om 4 uur oid
edit: 3.28u begon ik te kijken zie ik.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 01-04-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Grimm hing al een paar keer aan een dun draadje natuurlijk, zat tegen cancelen aan.

Ik heb er op zich altijd wel met plezier naar gekeken maar niet omdat het nou zo goed was altijd. Het is eigenlijk vanaf het begin een beetje een guilty pleasure geweest.

Uiteindelijk had ik wel respect voor de schrijvers toen Hank en Whu dood gingen. Vaste leden doden getuigd vaak wel van durf. Toen ze echter aan de lopende band om vielen had ik wel een idee dat daar een fix voor zou komen.

Verder zie ik een reboot/spinof wel zitten. Dan wat meer beesten jagen zonder politie verhaal graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Alvast excuses voor de bump, maar ik moet het van me af schrijven ;)

Ik had in 2016 daad bij het woord gevoegd en niet meer aan seizoen 5 begonnen vanwege de zeer slechte plotholes.

Een jaar later hebben mijn vriendin en ik stiekem toch zoiets gehad van hoe zou het nou zijn gegaan met Grimm...
We zijn halverwege januari begonnen aan seizoen 5 en we hebben nu ook het laatste seizoen gekeken.
Ik vond het in die zin wel spannnend, maar er zaten zoveel dingen in die me mateloos irriteerden...:
- hadrians wall...ineens een big-thing, en tegen het einde aan in 1x afgelopen en komt Trubel het nieuws brengen dat elke cell is uitgeschakeld....wait what?
En wat heeft heel Hadrians Wall en Black Claw nou toegevoegd of uitgediept in het verhaal??

- Renard.....poeh waar moet ik beginnen....Die gast heeft gewoon niks te doen in S5 en S6, maar hij laat zich zo snel door black claw overtuigen en ineens gaat ie zich volledig tegen Nick keren; hij wilt em notabene dood hebben. Zonder dat dat ooit echt is uitgesproken (nadat Nick weer gereinstated is door dat verwandlungs truucje zodat Renard geen burgemeester meer kon worden), is hij toch ineens weer een ally.

Samen met dat hele black claw verhaal komt dit bij mij over als zo'n battle-scene waarbij het regent en onweert en zodra het gevecht over is, is het ineens zonnig...

- Ongeloofwaardige liefde tussen Nick en zijn verkrachter Adalind. Het werkt gewoon niet.

- Julliette die nu Eve is: daar krijgen we geen enkele background story van waarom zij nu Eve is en dan later toch weer Juliette-achtige karaktereigenschappen heeft en dan ineens in de Zerstörer-aflevering een momentje heeft waarbij ze zegt dat ze een bepaald doel heeft en dat is niet gelukkig-zijn. 0,0 uitleg, we weten dat ze hoogstwaarschijnlijk gemarteld is door hadrians wall om als wapen ingezet te worden om black claw te bestrijden

- Wu die nog nooit gepromoveerd is tot detective. Man, als Wu er niet was, waren ze echt hulpeloos. Ineens krijgt hij Lycanthrope infectie, kan hij Wogen en dat heeft hij binnen 1 aflevering onder controle en daarna wordt er nooit meer aandacht aan besteed

- De sleutels....pffff in seizoen 1 opgezet, nooit meer over gesproken en ineens gaan ze naar het schwarzwald en kunnen ze toekomen met 5 van de 7 sleutels om die kist te openen.

- de healing-stick....Nick is ermee tot leven gekomen, het heeft Monroe en Eve gered/gerevived en in de laatste aflevering waarbij iedereen de hoek om gaat werkt het niet....Nou kan ik zelf wel verzinnen dat dat misschien komt omdat de Zerstörer nu ook in de huidige wereld is met zijn staf, maar er wordt gewoon niks over uitgelegd.

- 6 Seizoenen lang....en nog steeds geen Duits sprekende gidsen op de set blijkbaar. Wesen uitspreken als Vessen is 1 ding...Die aflevering waar Nick Eve achterna gaat door die spiegel komen ze in die wereld wat primitievere, Duitstalige mensen tegen die vragen of Eve een Wesen is. En dan zegt ze nein, kein Wesen in de juiste uitspraak.
Ook Monroe en Renard spreken vaker woorden wel goed uit, maar dat klinkt dan echt alsof ze zich 1x moeite doen en zich erna er gewoon makkelijk vanaf maken door weer op de oude toer verder te gaan. Louis van Gaal kan het nog beter.
Monroe en de captain zeggen ook redelijk goed "Zerstörer". Nick zegt "zerstowrer" en de actrice die Eve speelt zegt gewoon Jurr-stoowrer. |:(
Overigens vond ik wel dat de dood van iedereen, vooral Renard en Adalind, wel erg gemakkelijk ging. Ze renden praktisch ín die staf. Hank wist al dat kogels niks uitmaakte want dat had Nick verteld toen hij uit de spiegel kwam.

- dat einde....iedereen gaat dood, Nick vindt (ook nog niet eens uit hemzelf) een manier om Zerstörer te doden, en dan ineens wordt de tijd gereset naar het moment dat Nick en Eve terug uit te spiegel kwamen....dit keer zonder de Zerstörer erbij....Ik moest spontaan denken aan het einde van de Twilight films waarbij het exact op die manier eindigde (vampier had blijkbaar een toekomst flash waarin de bloederige battle gebeurde en de gebruiker ziet dit dan pas als alles ten einde is).
3 minuten later ineens een 20-years-later met een volwassen Kelly en Diana.....WTF???

- Monrosalee weten toevallig altijd alles....de ene keer omdat Monroe een oom in Duitsland heeft die veel weet en en andere keer omdat Rosalee ergens ooit toevallig iets gelezen heeft.
Echt ontzettend veel lazy-writing, ongelooflijk.

Ik had ze nooit het voordeel van de twijfel moeten geven :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

......nu maar hopen dat het bij game of thrones beter gaat.... :+

Pagina: 1 2 Laatste