Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-05 01:22

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Grimm
Grimm
Grimm is een Amerikaanse televisieserie uit 2011 die werd gemaakt in opdracht van zender NBC en daar op 28 oktober 2011 voor het eerst werd uitgezonden. In Vlaanderen wordt de serie sinds 15 april 2012 bij 2BE uitgezonden, in Nederland startte RTL 5 op 3 januari 2013 met seizoen 1. De uitzendingen stopten echter plots na slechts twee afleveringen van het tweede seizoen.

De serie gaat over een politierechercheur die tevens een zogenaamde grimm is, iemand die strijdt tegen allerhande mythische wezens. Die wezens zien eruit als doodgewone mensen, maar een grimm kan zien wat ze in werkelijkheid zijn. Ze zijn veelal geïnspireerd op de wezens die voorkomen in de sprookjes van de gebroeders Grimm.

Inhoudsopgave
Algemene informatie
Acteurs
Links

Algemene informatie
UitgeverNBC
GenreSupernatural drama
Occult detective fiction
Horror
Begonnen2011-10-28
StatusTerugkomende serie
Land(en)United States
Duitsland
Oostenrijk
Seizoenen:4

Acteurs
Nick BurkhardtNick Burkhardt gespeeld door David Giuntoli
Hank GriffinHank Griffin, gespeeld door Russel Hornsby
Juliette SilvertonJuliette Silverton, gespeeld door Bitsie Tulloch
MonroeMonroe, gespeeld door Silas Weir Mitchell
Rosalee CalvertRosalee Calvert, gespeeld door Bree Turner

Links
WikipediaWikipedia: Grimm (TV series)
TvDbhttp://thetvdb.com/?id=248736&tab=series

[ Voor 173% gewijzigd door Firesphere op 26-10-2014 11:29 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Gisteren is seizoen 4 begonnen.

Voor wie de serie niet kent, "Grimms" zijn mensen die niet-normale wezens kunnen zien.

Tot zo ver, de non-spoiler.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:19
Oh ik was helemaal vergeten dat deze was begonnen, thanks voor de heads up :)

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Huh wat is er over deze serie nu pas een topic op GoT aangemaakt :o Persoonlijk vind ik het overigens best een goede serie, maar soms vind ik het verhaal ook een beetje saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Monroe, geweldig persoon. Hier wordt de serie leuk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik kan bijna niet wachten op seizoen 3 op netflix. Hele leuke serie...

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Wybo schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:48:
Ik kan bijna niet wachten op seizoen 3 op netflix. Hele leuke serie...
Als je seizoen 3 nog moet zien, staat je een finale te wachten waar je nerveus van wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Luv Grimm. Het vorige seizoen was een beetje saai, maar leuk genoeg om me weer op te storten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Openingspost aangepast. Als iemand zin heeft deze nog verder uit te breiden, laat me even weten, dan voeg ik je toe als topicstarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Ik vind dat het met de tweede aflevering van het seizoen het verhaal best wel weer op stoom komt. De nog fruitige ogende moeder van Capt Renard was net wat het nodig had, niet alleen voor hem, maar ook voor het redden van Nick's powers.
In de topicstart zou nog best wat meer kunnen over de namen en hun achtergrond. Alle Wesen hebben een bijpassende duitse naam en omschrijjving en Adelind's achternaam Schade is niet toevallig. Ook Renard is een duidelijke verwijzing naar De vos Reynaerde, die met zijn slimmigheid overal mee wegkomt. Leuk een stukje Diets in Grimm. Er is ook een Grimm Wiki met veel info.
Ik wil best mede topicstarter zijn trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Elvhenk op 02-11-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616620

.

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 616620 op 23-01-2020 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Zoals zoveel series de laaste jaren verloor ik de interesse in deze helaas. Wellicht te wijten aan een overkill aan series met min of meer hetzelde thema/setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 574136

Het idee van de serie kon mij wel bekoren, maar ik ben wat bangig aangelegd, en na een halve aflevering samen met vrouwlief te hebben gekeken, waren we ons al 3 keer kapot geschrokken. Iets teveel van het goede, dus bye bye... :( Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Nee echt!? :D Ik vind het allemaal wel meevallen.
De aflevering van dit weekend vond ik wel goed, redelijk vlotte verhaalontwikkeling en enige verrassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik kijk deze serie met mijn vriendin waar hij prima geschikt voor is, mijn vriendin heeft vaak niet de interesse een groot verhaal te volgen. Grimm is vaak een case of THE week serie en dat vind ze dus juist fijn.

Ik zou juist wel graag zien dat ze het verhaal wat uit diepen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind grimm wel een goeie serie. Case of the week met verschillende rode draden erdoorheen.
Wat ik wel vind is dat Grimm belangrijke dingen heel lang uitrekt. Zo weet Wu nú pas wat er allemaal gaande is, terwijl hij al begin seizoen 3 vermoedens heeft. Ze laten hem naar een gekkenhuis gaan en nog vertellen ze het niet. Vind ik te ver gaan, maar goed. Ik hoop dat Wu nog eens flink pissig wordt op ze.

Daarnaast.....al vanaf Baron Samedi weten we al dat Nick soms helemaal lijkbleek wordt. Zo hier en daar zijn er afleveringen tussen geweest die dat lieten zien, zo ook weer de laatste aflevering, maar ze hebben 0,0 verteld over wat dat nou precies is.
Duurt gewoon echt te lang.

Other than that; hele leuke serie die ik graag volg.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Deathchant schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:55:
Wat ik wel vind is dat Grimm belangrijke dingen heel lang uitrekt. Zo weet Wu nú pas wat er allemaal gaande is, terwijl hij al begin seizoen 3 vermoedens heeft. Ze laten hem naar een gekkenhuis gaan en nog vertellen ze het niet. Vind ik te ver gaan, maar goed. Ik hoop dat Wu nog eens flink pissig wordt op ze.
Ja inderdaad, dat duurde echt veel en veel te lang. Ze moeten die ontwikkelingen elkaar sneller laten opvolgen, net als dat gedoe met die baby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:05
oei, helemaal vergeten de grimm ep van afgelopen weekend te kijken :P
Het is nog een van de weinige series die ik daadwerkelijk kijk, ik vind het wel een leuke serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vond het eerst irritant dat Trubel erbij was, maar achteraf gezien was het wel een goed geschreven karakter.
Ik snap niet waarom het fan-dom zo'n teringhekel heeft aan Juliette. Ik heb geen problemen met haar. Ik heb er, zoals ik al eerder zei, eerder problemen mee dat ze zo enorm slecht omgaan met Wu.
Hank heeft wel een crash-course gehad in het Wesen verhaal, maar waarom het zo lang met Wu moest duren begrijp ik niks van. Wu heeft al vanaf kinds af aan (verhaal van zijn oma) feeling ermee gehad.
Ik HAAT de trobe van "laten we het maar niet vertellen, dan beschermen we iemand". En keer op keer, serie voor serie gebeurt het.

Ik kijk verder:
Supernatural
Vampire Diaries
The Originals
Sleepy Hollow
The Flash
Arrow
Grimm
Marvels agents of shield
Marvels agent Carter
Big Bang Theory
Southpark

Van de bovenstaande series (waar dat er toe doet dan), vind ik Agents of Shield nog de minste "loose ends" hebben. Alle dingen worden uiteindelijk goed uit gelegd en het einde van een seizoen heeft bijna geen onuitgesproken dingen. Grimm is ook wel ok, alleen duren veel dingen (zoals met die baby inderdaad) te lang. Arrow enigszins ook wel, maar het hele Olicity verhaal begint me te irriteren dat het zo lang duurt.
Supernatural kijk ik alleen nog maar omdat ik het toch niet kan laten om verder te kijken, maar ik heb niet eens verwachtingen van één echte goeie aflevering.....en dat te bedenken dat er een 11e (!!) seizoen gaat aankomen :'(

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@Hierboven.

Juliette is een niets toevoegend irritant karakter maar ik vind haar vooral irritant omdat de actrice erachter zo slecht is.

Als Nick vrijgezel was geweest hadden we eigenlijk niets gemist.
Op dat verhaallijntje met het geheugen verlies en het legaal vreemdgaan van eerder dit seizoen na dan. Al hoewel dit eigenlijk ook niet echt van een toegevoegde waarde is/was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind dat niet :) Ik geef toe, nu ze een hexenbiest is wordt het interessanter, maar de relatie tussen nick en juliette vind ik wel 1 van de rode draden in het verhaal, alleen jammer dat er nu minder voortgang is. Het is niet niks om de vriendin-van een grimm te zijn. Ze was een stabiele factor voor Trubel en is dat nu ook als vriendin van Monroe en Rosalee ter ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Deathchant schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:16:
Ik vind dat niet :) Ik geef toe, nu ze een hexenbiest is wordt het interessanter, maar de relatie tussen nick en juliette vind ik wel 1 van de rode draden in het verhaal, alleen jammer dat er nu minder voortgang is. Het is niet niks om de vriendin-van een grimm te zijn. Ze was een stabiele factor voor Trubel en is dat nu ook als vriendin van Monroe en Rosalee ter ondersteuning.
Maarja wat voegt het echt toe dat ze een "steun" is voor Monroe en Rosalee.
In het echte leven zijn dat soort dingen belangrijk maar in een serie voegt dat toch niet zoveel toe?

Ik vermoed eigenlijk dat ze haar er in gestopt hebben om Nick een soort "sociaal leven" te geven.
Dat is toen later uitgebreid met "vrienden" als Monroe en Rosalee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:50
Er zijn maar weinig series waar ik blijf plakken. Vaak omdat het verhaal te oppervlakkig wordt of totaal niet meer geloofwaardig is. Nu is Grimm uiteraard ook allemaal niet geloofwaardig, maar het is wel een serie waarbij ik ben blijven plakken. Ik kijk uit naar de afleveringen en vindt het ook nog steeds een leuke serie.

Alleen Sgt. Wu mag wel iets beter achteren. In de laatste aflevering reargeert ie op het nieuws van Hank en NIck wel wat erg gemaakt/ geacteerd. Dat terwijl hij even daarna tegenover zijn 'collega' wel leuk acteerwerk neerzet. Ja, ik ben af en toe een pietlut. Mara zoals ik al zei, als er in een serie te geforceerd geacteerd wordt dan haak ik af. Maar het verhaal blijft leuk en spannend, dus ik kijk alweer uit naar de volgende aflevering.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Donstil, over dat 'sociaal leven' dat zie ik idd ook wel ja, maar als Juliette eruit gelaten was, dan zou gedurende de afleveringen, waar ook andere vrouwelijke karakters (bijv. trubel) wel ELKE keer de vraag gesteld worden of Nick niet iets met haar had kunnen beginnen. In hollywood werkt het nou eenmaal zo dat er altijd een love-interest is of dat er al een established relationship is, sad but true.

Ik vind het wel wat toevoegen dat ze steun is voor Rosalee en Monroe. Juist omdat Nick naast een detective ook een Grimm is, en Monroe en Rosalee dat ook zijn lijkt het me wel logisch om de vriendin van Nick als vriendin te hebben, naar wie moeten ze anders? Rosalee en Monroe hebben nou allebei niet echt een super relatie met hun ouders...Alleen Hank (en nu ook Wu) zijn een kehrsite-schlich-kennen, en kan ik me ook voorstellen dat ze niet bij Hank gaan uithuilen. Nick is toch meer close met ze dan dat Hank of Wu zijn. Daarom denk ik dat Juliette toch wel iets van een stabiele factor is in de vriendschappen tussen iedereen.

@rimave:
Ik vind juist dat Wu best goed acteert. Hij speelt het naar mijn idee wel geloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Ik vond dit weer een leuke aflevering, met fijne ontknoping van de good guys tegen de bad guys.
De overgang van Wu werd iets meer aandacht aan besteed, dat scheelde ook weer.

[ Voor 29% gewijzigd door Elvhenk op 24-01-2015 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ja dit was idd een goeie aflevering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Prima te pruimen idd, lekker harde actie en niet te veel drama.
Goed te zien dat ze het verhaal weer even op pakken, het jammere van dit soort afleveringen is alleen wel dat de volgende in rij altijd van die vullers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik vind deze serie ook nog steeds boven verwachting prettig :) Gisteravond even de laatste twee afleveringen gekeken. Die waren heel prima. Komende weken zal vast gaan draaien om juliette en adalind. Wordt leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm het aantal echt 'fillers' zonder iets van rode draad vind ik behoorlijk meevallen. De absolute filler-king serie is nog altijd Supernatural. Wat die allemaal klaargespeeld krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
Monroe. Ik had verwacht dat deze wel dood zal gaan. Er moet binnenkort wel een hoofdrolspeler dood gaan lijkt me. Het is wel tragisch, maar geeft wel een wending aan het verhaal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Nou dat was helaas weer een suffe aflevering gisteren. Sloooooom. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Imhotep :o

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Mwah, ik vond het echt geen suffe aflevering. Ik vind (en dat vond ik al vanaf het begin) dat Wu de beste agent is. Hij doet bijna al het werk, en hij gaat zich van te voren al inlezen in Wesen in Nick's trailer zodat hij direct weet waar ze mee te maken hebben, terwijl Nick echt herhaaldelijk naar de trailer moet achteraf.

Grimm heeft overigens wel echt de aller sloomste (lees: langzaamste) storylines ooit:
- weten we uberhaupt al IETS meer over de beruchte keys??
- weten we al iets over waarom Nick zo grijs/levenloos wordt soms? Dit dateert al sinds Baron Samedi, en nog 0,0 uitleg
- Adalind + baby geen vooruitgang in
- Sean Renard die een Hexenbiest is, maar bar weinig krachten laat zien
- Wat zijn de Royals, wat doen ze en wat heeft het allemaal te betekenen?
- Wu die al vanaf eind seizoen 2 dingen in de gaten heeft en begin seizoen 4 eindelijk achter de Wesen-wereld komt, en hem in de tussentijd in het donker laten, zelfs al moet hij een gekkenhuis in.

En ik heb nu ook het vermoeden dat ze de verhaallijn van Juliette nu zo gaan schrijven dat ze tot aan het einde van het seizoen verborgen houdt dat ze een Hexenbiest is, terwijl ze het aan het begin wél direct wilde vertellen. En nu ineens hoort ze van Henrietta dat Grimms en Hexenbiests een slechte relatie hebben en dat Grimms direct de kop van een Hexenbiest eraf trekken.
Punt 1: alsof hij dat ooit bij Juliette zou doen. Hij zou toch als geen ander begrijpen dat zij een Hexenbiest geworden is, omdat zíj hem heeft geholpen zijn Grimm-powers weer terug te krijgen.
Punt 2: alsof het voor Juliette niet logisch is in zo'n situatie om naar je partner en vrienden te keren voor hulp/raad.....

Lekker lang rekken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan Mensink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Is het hele issue voor Juliette niet eenvoudig op te lossen? Als ik het me goed herinner verliest een hexenbiest haar krachten wanneer zij het bloed van een Grimm inneemt. Dat was immers hoe Adalind een oor aangenaaid was door Nick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik hoop dat ze, wanneer de schrijvers besluiten dat Juliette niks gaat vertellen, Juliette zelf haar krachten laat ontwikkelen zonder hulp van wie dan ook. Dan heeft ze min of meer haar eigen storyline, en dan heb je weer een potentiele wesen-council-thing doordat bekend is dat een Hexenbiest met een Grimm samen is. Dan zijn we er ook meteen vanaf dat het fandom Juliette zo meest gehaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Stefan Mensink schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:22:
Is het hele issue voor Juliette niet eenvoudig op te lossen? Als ik het me goed herinner verliest een hexenbiest haar krachten wanneer zij het bloed van een Grimm inneemt. Dat was immers hoe Adalind een oor aangenaaid was door Nick.
Haha ja idd, dat zijn de schrijvers voor het gemak maar even vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Ja maar zij is een über-Hexenbiest he!!!1111 <@@> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
Dan moet Juliette het wel tegen Nick vertellen, als ze dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Krasloos schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:38:
Dan moet Juliette het wel tegen Nick vertellen, als ze dat wil.
Schrijvers van series hangen graag dingen op aan de no-secret-telling-verhaallijnen, en zeker met het tempo waarop Grimm het doet, verwacht ik helemaal niet dat Nick of wie dan ook het weet van Juliette aan het eind van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Weten Juliette en Henrietta wel dat bloed van een grimm wesen-zijn opheft? Is het niet iets dat Nick geheim heeft gehouden?

Ik vind btw de verhaallijn wel interessant en vind ook dat het wel past bij Juliette :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:47

wontcachme

You catch me? No you wont

Deathchant schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:58:
[...]

Schrijvers van series hangen graag dingen op aan de no-secret-telling-verhaallijnen, en zeker met het tempo waarop Grimm het doet, verwacht ik helemaal niet dat Nick of wie dan ook het weet van Juliette aan het eind van het seizoen.
Blijkbaar hebben ze het tempo opgeschroefd :+ :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Arme Adalind. Die kan ook echt nooit iets winnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Deathchant schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:58:
[...]

Gelukkig had je ongelijk! :P Dat was even leuk zeg, Adalind rondgeslingerd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Gelukkig had ik ongelijk ja. Dat gevecht was echt super! Juliette kickte behoorlijk ass, me likes!! Geen doekjes eromheen winden en gewoon Nick laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616620

.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 616620 op 23-01-2020 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
kwam een paar afleveringen terug aan de orde: als je hexenbiest wordt gemaakt (en niet geboren) dan ben je extra sterk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Deathchant schreef op maandag 09 februari 2015 @ 08:47:
Grimm heeft overigens wel echt de aller sloomste (lees: langzaamste) storylines ooit:
Blij dat ik niet de enige ben die dat opmerkt. :P
- weten we uberhaupt al IETS meer over de beruchte keys??
Nee, en ik heb ook geen idee waar de schrijvers ermee heen willen. Ze komen af en toe eens in beeld, en ze komen in elke nieuwe intro ook even terug, maar ze doen er niks mee, zo 4½ seizoen nadat we ze voor het eerst zagen. Het mag onderhand wel een beetje uitgewerkt worden.
- weten we al iets over waarom Nick zo grijs/levenloos wordt soms? Dit dateert al sinds Baron Samedi, en nog 0,0 uitleg
De waarom lijkt me duidelijk, maar de "wat is het?" mag onderhand wel eens uitgelegd worden...
- Adalind + baby geen vooruitgang in
Nouja, dat is natuurlijk ook het hele idee. Ik vind Nick's moeder daarin wat interessanter, want ik vertrouw haar niet. :+
- Sean Renard die een Hexenbiest is, maar bar weinig krachten laat zien
Zauberbiest. :P En vergeet niet dat hij vanaf het begin al alle kanten aan het playen is en eigenlijk iedereen een beetje te vriend houdt. Hij hoeft zijn krachten niet te laten zien omdat hij overal diplomatiek onderuit komt.
- Wat zijn de Royals, wat doen ze en wat heeft het allemaal te betekenen?
Dat is toch duidelijk? :P Royals zijn de oude leiders van de wesen-wereld en hoewel je nu ook de council hebt, hebben ze nog steeds veel invloed. Iets zegt me dat wat de royals ook precies betekenen samenhangt met de keys van de Grimms.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hehe, dat is een historische quote NMe ;)
Ja en daar moet echt voortgang in komen, met die keys. Ik vind het wel erg cool dat Juliette nou helemaal kickass is ;) Schijnt dat zij het meest gehate personage is van de serie, net zoals dat in bijna élke serie altijd een vrouwelijke hoofdpersoon de klos is als meest gehate personage. Komt natuurlijk ook doordat schrijvers een vrouwelijke hoofdpersoon altijd voorzien van de switch-between-lovers-storyline of vrouwen inconsistent schrijven waardoor ze oninteressant (en dus vaak irritant) worden, maar goed, dat hebben ze nu wel gefixed met Juliette denk ik ;) Ik had begrepen dat Grimm nu alweer een pauze heeft van een maand.
Dat is ook iets waar ik me dus echt gruwelijk aan stoor, die fucking pauzes. En niet alleen een kerstbreak, maar dan hier en daar eens een weekje of 2 weekjes geen aflevering en dan weer eens een maand e.d.

Agents of Shield, Outlander en Once upon a time hebben blijkbaar de gewoonte om vanaf december tot maart/april of nog later te stoppen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Deathchant schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:55:
Ik vind het wel erg cool dat Juliette nou helemaal kickass is ;)
Dat gaat wat ver. :P Ik vind dat ze wel heel erg simpel heel erg veel kracht heeft gekregen, en de manier waarop ze ermee omgaat en niks tegen Nick wilde zeggen vond ik niet bepaald geloofwaardig. Nouja, ze is van een vervelend karakter veranderd in een ongeloofwaardig karakter. Laten we het vooruitgang noemen. :+
Dat is ook iets waar ik me dus echt gruwelijk aan stoor, die fucking pauzes. En niet alleen een kerstbreak, maar dan hier en daar eens een weekje of 2 weekjes geen aflevering en dan weer eens een maand e.d.

Agents of Shield, Outlander en Once upon a time hebben blijkbaar de gewoonte om vanaf december tot maart/april of nog later te stoppen :F
Nouja, het alternatief is dat je 20-24 weken aan één stuk (afgezien van twee weekjes kerstbreak ofzo) je serie kan kijken en daarna 28-32 weken moet wachten voor 'ie weer verdergaat. Dan liever die mid-season break. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Oooh hij was weer leuk! Ik geloof dat de makers van de show nu inderdaad begrepen hebben dat de verwikkelingen elkaar sneller op moeten volgen. Punten.
En oeoeoeooeoeh, een liefdesbaby voor Nick en Adalind! Oh nee wacht, een haatbaby! 8)7

Ik heb ook enorm de schurft aan die midseason breaks, een serie met extra wachten in het midden, nee danku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

NMe schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:07:
[...]

Dat gaat wat ver. :P Ik vind dat ze wel heel erg simpel heel erg veel kracht heeft gekregen, en de manier waarop ze ermee omgaat en niks tegen Nick wilde zeggen vond ik niet bepaald geloofwaardig. Nouja, ze is van een vervelend karakter veranderd in een ongeloofwaardig karakter. Laten we het vooruitgang noemen. :+
Nou, ze hebben Juliette 180 graden laten draaien qua persoonlijkheid. Het heeft 0,0 met haar hexenbiest krachten te maken, want er zijn 1 of 2 afleveringen geweest waarbij ze nog zoekende was, ontdekkend naar wat haar allemaal is overkomen en hoe ze het gaat aanpakken, en ineens BAM! 180 degrees-personality-change. Daar is 0,0 verklaring voor gegeven, en is totaal niet logisch.
Vooruitgang? Nee achteruitgang.
Gaat het dan werkelijk erop neerkomen dat de schrijvers Julliette over de kling gaan laten jagen door Nick himself, net zoals de schrijvers van Sleepy Hollow Katrina maar bleven opdringen terwijl ze helemaal geen klik had met de rest?

En Nick die saaie ezel, hij had de trailer allang kunnen verplaatsen toen ie wist dat Juliette zichzelf niet meer was. Ze worden met Grimm net als de schrijvers van Supernatural: veel coole concepten aanzwengelen, en er vervolgens niks mee doen, dusdanig slecht dat je karakters totaal niet op situaties reageren zoals je in werkelijkheid zou doen. Wat doen ze dan? Juist, teruggaan naar de superbelangrijke case-of-the-week 8)7

En dan het feit dat ze met zijn allen dat laatste beetje wonderdrankje gewoon zo aan Juliette geven en zich niet bedenken dat ze dit kapot zou maken.....come on :F
Iedereen zegt tegen haar dat ze haar terug willen veranderen, m.a.w.: je bent niet meer goed zoals je nu bent; iets wat je natuurlijk niet wilt horen.
Sean Renard helpt ook totaal niet in deze situatie, noch praat Nick met hem, als mede hexen/zauberbiest.

Dat wat nu met Sean Renard aan de hand is...komt totaal uit de lucht gevallen, timing couldn't be worse. En nu is er nog steeds niet duidelijk wat het betekent, net zoals er tig andere dingen totaal niet duidelijk zijn. Wie/wat zijn de Royals en waarom zijn ze zo enorm populair/belangrijk. Wat dafuq betekenen die keys nou? Zit ook totaal 0 voortgang in.
Dan Adalind...ik heb het idee dat ze Claire Coffee gewoon te leuk vinden om de serie uit te schrijven, want dat met haar hexenbiest-kindje gaat ook geen enkele kant uit. Ze laten haar maar wat schipperen tussen Nick en de royals en nu moet Nick haar beschermen tegenover Juliette??? Echt waardeloze storyline.

De enige persoon die ik nu echt tof vind in de serie is Wu.

Ik ben wel ergens blij dat de trailer nu out-of-the-way is, want die had ook weinig functie meer, behalve dat ze ALTIJD naar die trailer toe moeten zodat in elke aflevering iemand anders iets kan voorlezen uit één van de boeken...

Nee, ik kijk dit seizoen af om te kijken of ze er nog wat van maken, en anders kijk ik niet meer verder volgend seizoen. Ik trap nu niet weer in dezelfde val als bij Supernatural ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Supernatural vind ik nog een stapje erger. Daar zijn letterlijk alle seizoenen exact hetzelfde. :P

Ik noem de nieuwe Juliette ook geen verbetering meer trouwens. Ze was al irritant, maar nu is ze nog veel minder geloofwaardig. Ik heb het idee dat ze vooral die twee dames compleet verkeerd om gecast hebben. Als de actrice die Juliette speelt vanaf het begin slecht was geweest en de actrice die Adalind speelt vanaf het begin goed, dan was dat volgens mij veel beter aangeslagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Eindelijk iets spannends,
spoiler:
mama grimm is dood.. Had niet verwacht dat ze haar zo zouden onthoofden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

NMe schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:29:
Ik heb het idee dat ze vooral die twee dames compleet verkeerd om gecast hebben. Als de actrice die Juliette speelt vanaf het begin slecht was geweest en de actrice die Adalind speelt vanaf het begin goed, dan was dat volgens mij veel beter aangeslagen...
Precies dát! Ik maak dit seizoen af om te kijken hoe ze het doen, maar grote kans dat ik seizoen 5 niet meer ga volgen. Ik begin echt op een punt te komen dat ik ook niet meer benieuwd ben naar wat nou met die keys is. Ik had echt na seizoen 1 al verwacht dat ze ooit eens naar duitsland zouden moeten om de history van die keys achterna te gaan, maar nee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 20:59

M2M

medicijnman

NMe schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:29:
Supernatural vind ik nog een stapje erger. Daar zijn letterlijk alle seizoenen exact hetzelfde. :P
Ooit al eens house gekeken? :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Nou ik ben best een fan maar de verhaallijnen van de laatste tijd zuigen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik vind het hele personage van Juliette irritant eigenlijk, snap ook niet waarom ze zo een groot punt maakt van haar nieuwe powers.

Ze had ze bv ook kunnen inzetten om Nick te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 21:07
Donstil schreef op zondag 10 mei 2015 @ 01:05:
Ik vind het hele personage van Juliette irritant eigenlijk, snap ook niet waarom ze zo een groot punt maakt van haar nieuwe powers.

Ze had ze bv ook kunnen inzetten om Nick te helpen.
Is ze niet gewoon evil aan het worden, Dat ze er niks aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jaaoie17 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:59:
[...]

Ja zou kunnen hoor maar dan nog.
In sommige dingen verraad ze haar lover wel heel snel.

Ik zou het in ieder geval niet erg vinden als zaterdag haar koppie er ook afgaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jaaoie17 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:59:
[...]

Ik hoop dat ze evil wordt en het blijft. Nick die met Adalind gaat hokken kan vast op meer sympathie van de kijkers rekenen. In elk geval op de mijne, Juliette is écht een vervelend karakter. Dat was ze toen ze niks wist, dat wist ze toen ze wel alles wist nog steeds en nu is ze al helemaal vervelend en ongeloofwaardig...
M2M schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:56:
[...]

Ooit al eens house gekeken? :)
De case of the week was altijd hetzelfde maar het drama in House was toch wel een stukje beter dan in Grimm en Supernatural. :P

[ Voor 21% gewijzigd door NMe op 10-05-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

NMe schreef op zondag 10 mei 2015 @ 20:37:
[...]

Ik hoop dat ze evil wordt en het blijft. Nick die met Adalind gaat hokken kan vast op meer sympathie van de kijkers rekenen. In elk geval op de mijne, Juliette is écht een vervelend karakter. Dat was ze toen ze niks wist, dat wist ze toen ze wel alles wist nog steeds en nu is ze al helemaal vervelend en ongeloofwaardig...
Van mij niet, echt niet.

Dat Juliette nu evil blijkt, is totaal uit de lucht gegrepen en kijkers moeten maar zelf invullen hoe dit allemaal komt. Totaal ongeloofwaardig.

En dan Adalind....wat die allemaal gedaan heeft:
- Hank verkracht
- Wu bijna
- Juliette royaal het leven zuur gemaakt
- Nick verkracht

En dan zouden we nu moeten sympathizen door dat ze samen met Nick moet gaan hokken en vol hoop kijken hoe Nick haar buik aanraakt? En we moeten maar geloven dat Nick zijn vriendin zomaar laat stikken en in plaats daarvan pairen met Adalind na bovengenoemd lijstje? Really nope!
Doordat de schrijvers haar op deze manier schrijven, verzinnen ze de weirdest shit om Nick en Juliette heen. Wat mij betreft kan de hele Adalind verhaallijn eruit gehaald worden.

Beter zorgen de schrijvers dat ze fatsoenlijk gaan uitleggen hoe deze turn van Julliette tot stand is gekomen en die verhaallijn gewoon rechttrekken.
Ze had haar powers ook for good kunnen gebruiken idd. A powerful hexenbiest alongside a Grimm om het team te versterken om de Royals uit te schakelen, of Juliette die eindelijk wat interessanter wordt doordat ze haar eigen plekje in de serie krijgt door haar haar powers te laten ontwikkelen e.d. Maar nee, nog steeds niks van dat.

Er moet gewoon IETS van uitleg gaan komen voordat ik aan seizoen 5 begin.
En dat ze dan ook maar snel gaan zorgen dat ze in seizoen 5 duidelijk gaan maken wat die zombie-nick moet voorstellen die we nu al sinds de Crocher Mortel aflevering zo af en aan eens zien zonder enige uitleg wat het is.
Ook het mysterieuze verhaal achter de keys moet écht van de grond gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:19
Ik ben het inderdaad met je eens dat de verandering van Juliette wel heel erg abrupt is gegaan.
Ze krijgt krachten, weet niet wat er met haar aan de hand is, ze raakt in twijfel, begint de krachten te beheersen en BAM ze is evil. (een beetje te beknopt maar ach)

En nu is ze al zo ver in camp evil dat er ook geen terug meer is voor haar. Dat ze de nieuwe evil royal even tot haar neemt en de captain is nog tot daar aan toe, de trailer opfikt etc., maar nu is ze verantwoordelijk voor de dood van een belangrijke speler (spoiler tags omzeilen).

Er moet nu wel heel wat gebeuren wil ze weer in camp good kunnen komen.

BN: Carthos#2541 WoW: Carthos SWC, Carthosar CoA en nog vele anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Daarom vind ik het zo gek dat zoveel mensen de Nick-Adalind pairing zo leuk vinden, terwijl zij toch ook behoorlijke schade heeft aangericht. Ik weet dat het voor veel mannen gek klinkt, maar ze heeft Nick gewoon verkracht, en ook Hank. Hank door middel van die koekjes (dus geen consent-sex), en Nick door zichzelf eerst in Juliette te veranderen om vervolgens seks met Nick te hebben. Dat is ook gewoon rape. En dat maakt de baby van Nick/Adalind een rape-baby en ik begrijp niet waarom men wél daarmee kan sympathizen en met Juliette niet (als er tenminste een fatsoenlijke uitleg komt waarom ze nu is zoals ze is).
There is no coming back for Julliette but there is for Adalind.....Sorry maar dat gaat er bij mij dan ook niet helemaal in ;)

Dat de schrijvers maar met een goeie oplossing komen, zodat kijkers niet meer zelf moeten gaan raden en invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Deathchant schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:50:
Daarom vind ik het zo gek dat zoveel mensen de Nick-Adalind pairing zo leuk vinden, terwijl zij toch ook behoorlijke schade heeft aangericht. Ik weet dat het voor veel mannen gek klinkt, maar ze heeft Nick gewoon verkracht, en ook Hank. Hank door middel van die koekjes (dus geen consent-sex), en Nick door zichzelf eerst in Juliette te veranderen om vervolgens seks met Nick te hebben. Dat is ook gewoon rape. En dat maakt de baby van Nick/Adalind een rape-baby en ik begrijp niet waarom men wél daarmee kan sympathizen en met Juliette niet (als er tenminste een fatsoenlijke uitleg komt waarom ze nu is zoals ze is).
There is no coming back for Julliette but there is for Adalind.....Sorry maar dat gaat er bij mij dan ook niet helemaal in ;)

Dat de schrijvers maar met een goeie oplossing komen, zodat kijkers niet meer zelf moeten gaan raden en invullen.
Vergeet niet het arme tapijt van Wu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hehe idd :)

Heeft iemand al durven kijken? Ik nog niet en ik kom voor mezelf tot de volgende conclusie:

1: we krijgen IETS van uitleg waarom Juliette is zoals ze is en ze wordt "genezen" en de banden worden hersteld (voor zover dat kan).

2: we trekken dit hele debacle door naar volgend seizoen. Lijkt me niet het geval aangezien het de seizoensfinale is. Maar het zou zomaar eens kunnen dat ze het toch over het seizoen heen trekken

3: ze jagen Juliette op eender welke manier over de kling.

Alleen bij optie 1 ben ik bereid om verder te kijken. Bij optie 2, zal ik wachten tot mei volgend jaar om vervolgens alles achter elkaar te kunnen kijken.

Bij optie 3 kap ik er definitief mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:45
:w dan :+

Ik had het half zien aankomen, maar niet op de manier waarop. Wel leuk om te kijken. Zien hoe ze het volgend seizoen gaan opvullen nu...

[ Voor 88% gewijzigd door azerty op 16-05-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Echt? :N ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:45
Ze laten toch uitschijnen van wel... Maar wie weet, mirakels gebeuren vaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik zou het zo inconsistent schrijfwerk vinden. Ik bedoel, Adalind...wat die allemaal heeft gedaan, goed, slecht, met name slecht, en nu krijgt ze alle credits en moet iedereen haar beschermen...Het feit dat ze Juliette dan zo snel over de kling jagen lijkt me dan niet echt consistent, zeker niet als je kijkt hoe lang ze alles rekken.

Ik blijf toch het idee houden dat het zwanger-zijn van Adalind op de een of andere manier gelinked is Juliette, en dat idee heb ik al vanaf de keer dat Nick verkracht was door Adalind (toen zij zich als Juliette voordeed). Wellicht gaan ze het 5e seizoen wel hier aan wijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Deathchant schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:50:
Ik zou het zo inconsistent schrijfwerk vinden. Ik bedoel, Adalind...wat die allemaal heeft gedaan, goed, slecht, met name slecht, en nu krijgt ze alle credits en moet iedereen haar beschermen...Het feit dat ze Juliette dan zo snel over de kling jagen lijkt me dan niet echt consistent, zeker niet als je kijkt hoe lang ze alles rekken.
Adalind heeft nooit een voor de serie belangrijk persoon vermoord, ook niet als medeplichtige. Juliette wel. Het is een beetje lam dat ze nog steeds niet uitleggen waarom ze nou ineens zo nodig evil wilde zijn (aangezien dat allesbehalve in haar karakter zat) maar ik ben wel blij met de afloop van het seizoen. Volgend seizoen is er eindelijk wat veranderd aan de status quo. De royals hebben een klap gehad, Nick heeft op het persoonlijke vlak meer gezeik te verduren, geen caravan meer die voor elk probleem dat ze hebben de oplossing biedt. Als ze nu ook eindelijk iets met die sleutels gaan doen ben ik tevreden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Ik had me erop ingesteld dat het een brakke aflevering zou zijn, dus het viel me goed mee. :P Good riddance Julliette, never mind hoe onlogisch het allemaal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik vind het per saldo een win inderdaad. Ik verwachtte op het laatst toch nog even een zoetsappige reset van de status quo maar gelukkig liep dat anders. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Deathchant schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:05:
Hehe idd :)

Heeft iemand al durven kijken? Ik nog niet en ik kom voor mezelf tot de volgende conclusie:

1: we krijgen IETS van uitleg waarom Juliette is zoals ze is en ze wordt "genezen" en de banden worden hersteld (voor zover dat kan).

2: we trekken dit hele debacle door naar volgend seizoen. Lijkt me niet het geval aangezien het de seizoensfinale is. Maar het zou zomaar eens kunnen dat ze het toch over het seizoen heen trekken

3: ze jagen Juliette op eender welke manier over de kling.

Alleen bij optie 1 ben ik bereid om verder te kijken. Bij optie 2, zal ik wachten tot mei volgend jaar om vervolgens alles achter elkaar te kunnen kijken.

Bij optie 3 kap ik er definitief mee.
Is toch goed optie 3 zijn we eindelijk van haar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Juliette dood, Juliette dood *O*

Ik vond haar al zo lang irritant, ook toen ze nog maar een bijrol speelde.
Ben blij dat we daar volgend seizoen vanaf zijn, ze moeten alleen wel deze verhaal trend door zetten en niet weer in een Case of the Week serie vallen.

Die griet van het laatste Shot had is met Trubel van doen toch? Kon ik heel even niet meer plaatsen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat was die FBI-agent met die arendskop die Trubel een tijdje geleden ontvoerd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Ja maar ik vroeg me af of dat ook de vrouwenstem was van dat telefoontje dat Trubel kreeg, toen ze met Bud in de auto zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:32

rjong5

?

Dat vermoed ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zou niet weten wie dat anders zou kunnen zijn geweest, dus het lijkt me wel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Allen, tja, ik ben het er toch niet mee eens. Dat Adalind geen belangrijk persoon vermoord heeft (Juliette heeft ook geen belangrijk persoon vermoord), wilt niet zeggen dat Juliette nu eerlijk behandeld is. Adalind is met enorm veel weg gekomen waaronder meerdere verkrachtingen, en ze heeft meerdere pogingen gedaan om Nick te vermoorden.

Juliette heeft de moeder van Nick erin geluisd, maar ze wist niet dat ze haar gingen vermoorden. Beetje naïef idd, maar goed. Juliette, die 0,0 kwaad in de ziel heeft (ze heeft Nick bijgestaan god weet ik niet hoelang, ze heeft zelfs Adalind - die ze erg haatte btw - herhaaldelijk opgevangen thuis, ze was dierenarts, ze heeft Trubel een jaar lang opgevangen...Kan mij iemand die het geloofwaardig vindt dat Juliette evil in zich heeft mij eens precies uitleggen waarom?

Het feit is gewoon dat het nu veel te contrasterend en ongeloofwaardig is: Juliette die in 1 aflevering 180 graden gedraaid is qua persoonlijkheid met 0,0 uitleg en Adalind die nu beschermd wordt tégen Juliette.
Nope, just nope.

Die vrouwenstem (en dus ook die vrouw op het laatste met het rooie jasje) is waarschijnlijk van die ene organisatie die toen contact met Trubel had opgenomen vlak voordat ze de serie uitging. Ik hoop nog steeds dat Trubel wist wat ze deed en dus de hexenbiest in Juliette heeft vermoord, en dat ze met die ene vrouw had afgesproken om Juliette op te halen om haar te genezen, of zoiets dergelijks. We hebben namelijk geen bevestiging gehad dat Juliette echt dood is.
Want het is ook alles behalve geloofwaardig dat Trubel Juliette zomaar zou neerschieten als ze nét pas te horen heeft gekregen dat Juliette een hexenbiest is. Ze heeft een jaar lang voor Trubel gezorgd; zo iemand vermoord je niet zomaar.

Monroe en Rosalee hebben ook al tig afleveringen niks meer te doen. En ik vind dat Rosalee, nog voordat Juliette probeerde Monroe te vermoorden (wellicht miste ze wel met opzet?), Juliette als vriendin behoorlijk tekort gedaan heeft. Er is altijd overal een oplossing voor en bij Juliette geven ze gewoon op omdat ze evil is.

Ik vond Grimm altijd zo'n langdradige, weliswaar redelijk "onschuldige" case-of-the-week serie die lekker wegkeek, maar sinds die persoonlijkheidsverandering van Juliette van het één op het ander moment, vind ik het behoorlijk ergerlijk, vooral de laatste 2 afleveringen. Ik vind het zelfs nóg erger dan het schrijfwerk van Supernatural.
In ieder geval ben ik er dus echt klaar mee. Ik kijk volgend jaar nog wel eens de summaries op wikipedia en dan kijk ik wel of ik het de goeie kant vind opgaan, maar ik trap er niet in om Grimm nu zolang nog door te kijken zoals ik met Supernatural heb gedaan.

Ik hoop voor iedereen die nog verder gaat kijken dat ze eindelijk wat met die keys gaan doen en dat ze gaan uitleggen waarom de royals zoveel te betekenen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ze breken juist nu met alles dat die monster of the week in stand hield en uitgerekend nu wil je ophouden met kijken? Juliette dood = geen veilig thuis voor Nick. Trailer weg = geen mogelijkheid om uitgebreid research te doen. De schrijvers hebben bovendien aangegeven dat seizoen 5 een stuk duisterder wordt.

Juliette die ineens evil werd was ongeloofwaardig, dat klopt. Tegelijkertijd ben ik blij dat ze uit de serie geschreven is omdat zij de hoofdreden was waarom de serie af en toe niet aan te zien is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb toch echt al een paar keer uitgelegd (en in mijn vorige post vrij duidelijk) waarom ik wil stoppen met kijken ;)
Ja, je hebt gelijk met wat je zegt, maar dat neemt niet weg dat hetgeen hoe ze het nu aangepakt hebben voor mij echt het meest ongeloofwaardige schrijfwerk is van alles wat ik de afgelopen tijd volg.
Zeker de hele rape-relation Nick-Adalind verhaal vind ik echt niet kunnen en het baart me zorgen dat de schrijvers niet erkennen dat het een rape-relation is, en dat vind ik een verkeerd signaal naar de kijker toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Volgens mij waren ze aardig duidelijk over hoe Nick (en Juliette) zich voelden n.a.v. dat incident? Het is verder ook niet alsof ze op dit moment aan het hokken zijn, het is niet voor niks dat ze bij Bud slaapt en niet bij Nick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Deathchant schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:43:
Ik heb toch echt al een paar keer uitgelegd (en in mijn vorige post vrij duidelijk) waarom ik wil stoppen met kijken ;)
Ja, je hebt gelijk met wat je zegt, maar dat neemt niet weg dat hetgeen hoe ze het nu aangepakt hebben voor mij echt het meest ongeloofwaardige schrijfwerk is van alles wat ik de afgelopen tijd volg.
Zeker de hele rape-relation Nick-Adalind verhaal vind ik echt niet kunnen en het baart me zorgen dat de schrijvers niet erkennen dat het een rape-relation is, en dat vind ik een verkeerd signaal naar de kijker toe.
Wat maakt het uit als het rape is. Volgens mij voelt nick het niet echt als een rape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

jaaoie17 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:29:
[...]

Volgens mij voelt nick het niet echt als een rape.
En dát is dus het probleem. Ook mannen kunnen verkracht worden. Dat Nick dat niet zo voelt is een fout van de schrijvers (ze erkennen het niet).

Maar goed, ik ben duidelijk in de minderheid hier ;) Is niet erg. Ieder het zijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Daar heb je ook gelijk in. Nick is seksueel misbruikt, maar daar steekt het met 2-maten-meten-systeem de kop op.... "want het was toch een lekker wijf...".
Maar goed, in zo'n serie stap je over zoveel onlogische dingen heen, dat die er wat mij betreft ook nog wel bij kan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik zou me persoonlijk ook best wel willen laten verkrachten door Adalind hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Donstil schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:20:
Ik zou me persoonlijk ook best wel willen laten verkrachten door Adalind hoor :)
I rest my case. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik begrijp het probleem niet? Ze zijn er aardig op ingegaan dat zowel Nick als Juliette zich er klote over voelden, en bovendien is erover geruzied toen Adalind weer opdook. Meer dan dat moeten ze er ook niet op ingaan, niet omdat mannen niet verkracht kunnen worden maar omdat dat Nick's karakter als een bad-ass monster killer zou aantasten. Niet helemaal realistisch? Misschien. Maar toch de betere keus omdat ze anders zijn karakter moeten ondermijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-05 23:22
Nu heb ik de laatste 2 afleveringen nog niet gezien, maar ben ik de enige die in de loop van seizoen 4 meer sympathie heeft gekregen voor Adalind dan voor Juliette? En dat wil veel zeggen, aangezien ik Adalind één van de meest verschrikkelijke karakters in een serie vind/vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Zou trouwens de vrouw die Trubel aan de telefoon had niet gewoon Nicks moeder zijn? Het lijkt er toch op dat ze met opzet hebben gehapt op die val van de Royals. Die lange kerel zei ook al dat het hem verbaasde hoe makkelijk ze konden winnen van zijn moeder, oftewel het was zijn moeder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Ik vond het best wel een spannend seizoen moet ik zeggen.
En ik ben het niet helemaal mee eens dat het 'onverklaarbaar' was dat Juliette ineens evil werd.
Ze werd immers plotseling een heksenbiest, en niet zomaar een heksenbiest, als we die Gipsy tante mochten geloven was zij iets veel sterkers dan je gemiddelde heksenbiest.
Het is door de serie heen ook duidelijk geworden dat Heksenbiests over het algemeen alles behalve vriendelijk of netjes zijn, dus mijn vermoeden is gewoon dat dit invloed had op Juliette en daardoor de duistere kant in haar los maakte (volgens het idee dat in iedereen een duister iets zit).

Dus nee, zo helemaal gek vond ik het niet.

Dat Adalind zo overdreven beschermd wordt nu vind ik wel wat minder. Ook snap ik wel waarom (uiteindelijk heeft ze niets gedaan waar Nick haar officieel dingen tot last voor kan leggen, en haar leven is/was in gevaar en ze draagt zijn kind).
Dat Juliette van kant gemaakt werd was ook wel te verwachten. Trouble is gewoon een stuk killer dan Nick (die haar niet wilde vermoorden, remember). En als het aan Trouble lag was Adalind ook al lang dood ;)

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Carthrax schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:09:
Zou trouwens de vrouw die Trubel aan de telefoon had niet gewoon Nicks moeder zijn? Het lijkt er toch op dat ze met opzet hebben gehapt op die val van de Royals. Die lange kerel zei ook al dat het hem verbaasde hoe makkelijk ze konden winnen van zijn moeder, oftewel het was zijn moeder niet.
Nee, die vrouw aan de telefoon was Agent Chavez. De actrice die Nick's moeder speelde kon niet eens tijd maken om daadwerkelijk mee te doen in de aflevering waarin ze vermoord werd omdat ze nodig was bij de opnames van de pilot van een of andere nieuwe serie. De schrijvers hebben haar er daarom off-screen uit geschreven. Ze is echt dood. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:01

DarkUnreal

Postmaster General

Na een half jaar wachten (ish?) is het morgen weer zo ver. Episode 1 van Season 5. Vanavond nog maar eens even de laatste aflevering kijken, even alles opfrissen.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Nou ik vond het weer een goed begin. We hadden inderdaad dringend een nieuwe vijand nodig! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-05 22:16

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Zal Juliette nou nog leven? Lijkt er wel op in ieder geval.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
FREAKJAM schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:29:
ff spoilers voor degene die het nog niet heeft gekeken:
spoiler:
Lijkt er inderdaad op, en hoe ze haar krachten gebruikten om de hele groep te redden. Kan niet wachten op meer. Vraag me af hoe ze is bijgedraaid dan :? Helaas wel in januari pas weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

w00t!

*O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

FREAKJAM schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:29:
spoiler:
Juliette is dood. Wie je ziet is Eve, een kloon van Juliette, weliswaar ook gespeeld door Bitsie Tulloch. Ze heeft de herinneringen van Juliette, maar is een compleet ander karakter.

Juliette zelf is toch heel, heel erg dood.

[ Voor 12% gewijzigd door mindcrash op 13-12-2015 21:58 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat een laffe manier om een alom gehaat karakter toch weer terug de serie in te schrijven. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-05 22:16

FREAKJAM

"MAXIMUM"

mindcrash schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:58:
[...]

spoiler:
Juliette is dood. Wie je ziet is Eve, een kloon van Juliette, weliswaar ook gespeeld door Bitsie Tulloch. Ze heeft de herinneringen van Juliette, maar is een compleet ander karakter.

Juliette zelf is toch heel, heel erg dood.
Mijn post was zes weken oud, niet vergeten ;-) Inmiddels is het wel bekend ja :D

is everything cool?

Pagina: 1 2 Laatste