NMe schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:07:
[...]
Dat gaat wat ver.

Ik vind dat ze wel heel erg simpel heel erg veel kracht heeft gekregen, en de manier waarop ze ermee omgaat en niks tegen Nick wilde zeggen vond ik niet bepaald geloofwaardig. Nouja, ze is van een vervelend karakter veranderd in een ongeloofwaardig karakter.
Laten we het vooruitgang noemen.

Nou, ze hebben Juliette 180 graden laten draaien qua persoonlijkheid. Het heeft 0,0 met haar hexenbiest krachten te maken, want er zijn 1 of 2 afleveringen geweest waarbij ze nog zoekende was, ontdekkend naar wat haar allemaal is overkomen en hoe ze het gaat aanpakken, en ineens BAM! 180 degrees-personality-change. Daar is 0,0 verklaring voor gegeven, en is totaal niet logisch.
Vooruitgang? Nee achteruitgang.
Gaat het dan werkelijk erop neerkomen dat de schrijvers Julliette over de kling gaan laten jagen door Nick himself, net zoals de schrijvers van Sleepy Hollow Katrina maar bleven opdringen terwijl ze helemaal geen klik had met de rest?
En Nick die saaie ezel, hij had de trailer allang kunnen verplaatsen toen ie wist dat Juliette zichzelf niet meer was. Ze worden met Grimm net als de schrijvers van Supernatural: veel coole concepten aanzwengelen, en er vervolgens niks mee doen, dusdanig slecht dat je karakters totaal niet op situaties reageren zoals je in werkelijkheid zou doen. Wat doen ze dan? Juist, teruggaan naar de superbelangrijke case-of-the-week
En dan het feit dat ze met zijn allen dat laatste beetje wonderdrankje gewoon zo aan Juliette geven en zich niet bedenken dat ze dit kapot zou maken.....come on
Iedereen zegt tegen haar dat ze haar terug willen veranderen, m.a.w.: je bent niet meer goed zoals je nu bent; iets wat je natuurlijk niet wilt horen.
Sean Renard helpt ook totaal niet in deze situatie, noch praat Nick met hem, als mede hexen/zauberbiest.
Dat wat nu met Sean Renard aan de hand is...komt totaal uit de lucht gevallen, timing couldn't be worse. En nu is er nog steeds niet duidelijk wat het betekent, net zoals er tig andere dingen totaal niet duidelijk zijn. Wie/wat zijn de Royals en waarom zijn ze zo enorm populair/belangrijk. Wat dafuq betekenen die keys nou? Zit ook totaal 0 voortgang in.
Dan Adalind...ik heb het idee dat ze Claire Coffee gewoon te leuk vinden om de serie uit te schrijven, want dat met haar hexenbiest-kindje gaat ook geen enkele kant uit. Ze laten haar maar wat schipperen tussen Nick en de royals en nu moet Nick haar beschermen tegenover Juliette??? Echt waardeloze storyline.
De enige persoon die ik nu echt tof vind in de serie is Wu.
Ik ben wel ergens blij dat de trailer nu out-of-the-way is, want die had ook weinig functie meer, behalve dat ze ALTIJD naar die trailer toe moeten zodat in elke aflevering iemand anders iets kan voorlezen uit één van de boeken...
Nee, ik kijk dit seizoen af om te kijken of ze er nog wat van maken, en anders kijk ik niet meer verder volgend seizoen. Ik trap nu niet weer in dezelfde val als bij Supernatural