PayPal - Directe overboekingen van bank niet meer geldig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Heb jij ook dat je directe betalingen opeens uitgestelde betalingen zijn geworden? Ik kon maar niet bedenken waar het aan lag, en zelfs PayPal support zelf zei dat ik wellicht recent een keer negatief salso had waardoor automatische beveiligingsmechanismen het directe betalen voor mij (tijdelijk) onbeschikbaar zou hebben gemaakt.

Wat blijkt nu, de goedkeuring die ik heb gegeven om geld van mijn bankrekening af te halen was stilzwijgend niet meer geldig. Als daar al een mail over uit is gegaan, dan heeft de content een spam-actie van gmail getriggered, want die heb ik nooit gezien.

Bij deze dus even voor iedereen met het zelfde probleem, zodat je niet ook een eeuw hoeft te zoeken: In je control panel kan je bij bankrekeningen deze goedkeuring opnieuw goedkeuren. Dit is nodig ivm nieuwe Europese regels. Je hebt dan een SEPA Direct Debit Mandate.

Maargoed. Weet er toevallig iemand details? Is dit nu beter of slechter voor mij (als consument)? Heb jij dit ook gehad? Wel/niet een mail hierover gehad?

offtopic:
@moderator: Titel change naar PayPal - SEPA Direct Debit Mandate pls? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sando op 10-04-2014 11:26 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:16
Ik kan me ook niet een email hier over herinneren, maar bedankt voor de tip. Heb mijn bankrekening weer opnieuw goed gekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kreeg eergisteren wel een email van paypal over nieuwe voorwaarden, natuurlijk niet gelezen maar gok dat daar wel het een en ander in vermeld is geweest :P
Zojuist maar even ingelogd om het te controleren en moest inderdaad opnieuw autoriseren, bedankt voor de tip!

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:12

hellknight

Medieval Nerd

Thnx voor de tip - hier ook maar even geupdate

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bedankt voor de tip :) Blijkbaar is dat de afgelopen week verandert, heb namelijk op 3 april nog succesvol een betaling gedaan via PayPal, maar (na checken) moest die nu toch opnieuw geautoriseerd worden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:51

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Toevallig vandaag hetzelfde gezien op Paypal nadat alle betalingen terugkwamen ivm. te weinig saldo.

Ook geen mail van gezien. Volgens mij is het enkel een nieuwe machtiging voor automatische incasso ivm. IBAN.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:03
Hmm, 3 april nog iets gekocht, dat is op 6 april van mijn bankrekening afgeschreven. Zie nog geen vreemde dingen in mijn PayPal-account en ik zie ook nergens een melding.

Maar ik weet ook waarom, want op 27 januari heb ik dit mailtje gekregen:
PayPal stapt over op het SEPA-systeem voor automatische incasso's

Beste X,

We willen u informeren dat PayPal het nieuwe SEPA-systeem voor automatische incasso's in gebruik heeft genomen voor uw aankopen met PayPal. Conform nieuwe Europese voorschriften kunt u met de SEPA-machtiging tot automatische incasso direct met PayPal betalen via uw bankrekening.

U hoeft op dit moment niets te doen. We hebben uw bestaande bankgegevens automatisch aan de Europese SEPA-indeling aangepast.

Hieronder vindt u het referentienummer van uw machtiging en de crediteurreferentie van PayPal. Bewaar deze informatie voor toekomstig gebruik:

(ga ik natuurlijk niet hier neerplempen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:43
Moet je ook iets doen als je je creditcard hebt gekoppeld of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Voor zover ik weet gaat SEPA alleen over bankoverboekingen/incasso's, niet over creditcardbetalingen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
JeroenV_ schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:32:
Moet je ook iets doen als je je creditcard hebt gekoppeld of niet?
Nee. :) Dat blijft goed gaan.
Belindo schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:56:
Toevallig vandaag hetzelfde gezien op Paypal nadat alle betalingen terugkwamen ivm. te weinig saldo.
Pas even op dat je niet de machtiging aanpast of saldo erbij zet of een credit card koppelt en de betalingen dan handmatig opnieuw uitvoert, want de betalingen zijn (bij mij althans) al in gang gezet (plus gratis 10 dagen vertraging) waardoor ze volgende week mogelijk nog een keer betaald worden.
maarud schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:02:
Maar ik weet ook waarom, want op 27 januari heb ik dit mailtje gekregen:
Dat mailtje heb ik (bij nader inspectie) ook gehad (op 26 januarie), inclusief de regel:
"U hoeft op dit moment niets te doen."

Dat klopte dus niet, ik moest wel iets doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Sando op 10-04-2014 14:56 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
edit:
knip

[ Voor 95% gewijzigd door Sando op 10-04-2014 14:55 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
arjants schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:34:
Kreeg eergisteren wel een email van paypal over nieuwe voorwaarden, natuurlijk niet gelezen maar gok dat daar wel het een en ander in vermeld is geweest :P
Zojuist maar even ingelogd om het te controleren en moest inderdaad opnieuw autoriseren, bedankt voor de tip!
Moest denken aan plaatje op internet met top5 gelogen momenten, zat 'ik heb de voorwaarden gelezen bij'. Ook ik ging de fout in

Ik ga dat mailtje terughalen, blijkbaar toch iets belangrijker dan ik dacht

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:24
Bedankt voor de tip! Gisteren nog een betaling kunnen voltooien dus kennelijk is het pas sinds vandaag gebeurt bij mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Sando schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:52:
[...]

Dat mailtje heb ik (bij nader inspectie) ook gehad (op 26 januarie), inclusief de regel:
"U hoeft op dit moment niets te doen."

Dat klopte dus niet, ik moest wel iets doen.
Vanwaar die 'e' vetgedrukt?
Ik heb inderdaad niets hoeven doen. Maar wie weet hebben jullie een ander soort bankkoppeling? Bij mij is het naadloos overgegaan in SEPA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 22:02
Chris_L schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:04:
Bedankt voor de tip! Gisteren nog een betaling kunnen voltooien dus kennelijk is het pas sinds vandaag gebeurt bij mijn rekening.
Hier precies hetzelfde. Gisteren toevallig nog iets besteld en betaald met PayPal, ging prima.
Nu zag ik dit topic, uiteraard even ingelogd bij PayPal en nu krijg ik ook het volgende bericht:
U moet uw huidige autorisatie voor bankbetalingen bijwerken, anders kunt u niet meer direct vanaf uw bankrekening betalen met PayPal. Dit is vereist conform nieuwe voorschriften van de Europese Unie.
Ik heb de "beleidsaanpassingen"-mail van gisteren nog even erbij gepakt. Daarin staat duidelijk:
3. U hoeft niets te doen als u akkoord gaat met de wijzigingen, de aanpassingen treden dan automatisch in werking.
Nogal vreemd dat PayPal dit niet even laat weten, en dat we hier dus toevallig door de tip van Redsandro achter komen?
Of wellicht komt er een dezer dagen nog een mailtje, dat kan ook natuurlijk.

Edit:
@hierboven: Ik heb een gewone Rabobank betaalrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31
Wel email gekregen hier maar niet doorgelezen uiteraard :+

Dus dan maar even ingelogd, niks aan de hand.
Net nog even wat kunnen betalen op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Volgens mij staan die beleidsaanpassingen van afgelopen dagen los van deze SEPA-kwestie waar als het goed is eind januari een mailtje over gekomen is. Hebben jullie die wel ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:49

Wimmel

Hello

Ik heb zojuist ook even gekeken, gisteren nog een steam-aankoop verricht, en op het eerste gezicht lijkt alles in orde. Ga ik echter naar mijn rekeninggegevens zie een waarschuwingsicoon en daaropvolgend de melding dat ik mijn autorisatie moet bijwerken. Dit ondanks dat ik ook het mailtje van januari heb ontvangen.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Als ik verder ga kijken heb ik idd ook het gele icoontje bij mijn rekening. Vaag! Terwijl ze inderdaad zeiden dat ik niets hoefde te doen. Mijn nieuwe machtigingsnummer verschilt ook van die ene uit januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Heb er ook een hoop gezeik mee gehad , kregen niks afgeschreven van de bank.
En maar mails sturen dat ik in de min stond, dus het bedrag maar via bank naar hun overgemaakt.
Maar ze bleven maar zeuren en bellen , nu heb ik dus geen PayPal meer de zeikers ze kunnen me wat.
Support van hun weten helemaal niet waar ze mee bezig zijn, op elke mail kreeg ik een ander antwoord.
Pagina: 1