In het vorige fototopic The old man of Storr, had ik een voorbeeldje geplaatst van mijn volgende case, Neist Point. Hier is ie dan 
Neist Point is het meest westelijke stukje op Isle of Skye. Een landschap dat zich herkent aan zijn steile rots die de zee inloopt met aan het einde een vuurtoren.
Dit is de wandeling:
http://walkhighlands.co.uk/skye/neistpoint.shtml
Het is er vaak erg winderig. Handheld foto's maken kan een uitdaging zijn.
Het weer is vaak onstuimig. Ik ben er 3x geweest en heb geprobeerd de beste foto's eruit te halen, maar helaas heb ik niet altijd het geluk gehad van goed weer. Vandaar ook het wisselend karakter van de foto's.
De foto's zijn genomen met een Canon 40D, Canon 10-22/3.5-4.5 USM, en de Canon 70-200/2.8L IS II USM bijgestaan met een B+W Circ. Pol Kaesemann filter. Bewerkingen zijn gedaan in Lightroom 5.
Excuses als de sharpening iets te heftig is. Flickr voegt dat toe helaas...
#1: De beroemde rots:

Groter
#2: De enorm stijle en hoge traptredes, waar oudere mensen goed moeten uitkijken. Het terug oplopen is zelfs voor mensen met een conditie een uitdaging om die in 1 tempo op te lopen:

Groter
#3: Naar onder lopend, heb je links van je dit uitzicht:

Groter
#4: Op het einde van de wandeling sta je in dit landschap:

Groter
#5: en dit:

Groter
#6: Tussendoor, mijn vriendin zittend op een rots kijkend naar de vuurtoren:

Groter
#7: En dan kom je bij de vuurtoren uit:

Groter
#8: Even verder lopend zie je de vuurtoren van de andere kant op de rots staan. Het weer is erg afwisselend!

Groter
#9: Toen we terugwandelden, zijn we nog even teruggegaan naar een rots om daar even te zitten kijken en genieten van het uitzicht. Dus ik heb even ingezoomed op de vuurtoren:

Groter
#10: en op de rots aan het begin van de wandeling vanuit een ander perspectief:

Groter
Nou heb ik zwaar getwijfeld over foto 1.
Want ik heb ook deze: Neist Point
Maar ik moest er ene kiezen, dus koos ik voor de iets verder ingezoomde foto.
Feel free to comment
EDIT: hierbij een preview van de volgende case:
Glen Coe
Neist Point is het meest westelijke stukje op Isle of Skye. Een landschap dat zich herkent aan zijn steile rots die de zee inloopt met aan het einde een vuurtoren.
Dit is de wandeling:
http://walkhighlands.co.uk/skye/neistpoint.shtml
Het is er vaak erg winderig. Handheld foto's maken kan een uitdaging zijn.
Het weer is vaak onstuimig. Ik ben er 3x geweest en heb geprobeerd de beste foto's eruit te halen, maar helaas heb ik niet altijd het geluk gehad van goed weer. Vandaar ook het wisselend karakter van de foto's.
De foto's zijn genomen met een Canon 40D, Canon 10-22/3.5-4.5 USM, en de Canon 70-200/2.8L IS II USM bijgestaan met een B+W Circ. Pol Kaesemann filter. Bewerkingen zijn gedaan in Lightroom 5.
Excuses als de sharpening iets te heftig is. Flickr voegt dat toe helaas...
#1: De beroemde rots:

Groter
#2: De enorm stijle en hoge traptredes, waar oudere mensen goed moeten uitkijken. Het terug oplopen is zelfs voor mensen met een conditie een uitdaging om die in 1 tempo op te lopen:

Groter
#3: Naar onder lopend, heb je links van je dit uitzicht:

Groter
#4: Op het einde van de wandeling sta je in dit landschap:

Groter
#5: en dit:

Groter
#6: Tussendoor, mijn vriendin zittend op een rots kijkend naar de vuurtoren:

Groter
#7: En dan kom je bij de vuurtoren uit:

Groter
#8: Even verder lopend zie je de vuurtoren van de andere kant op de rots staan. Het weer is erg afwisselend!

Groter
#9: Toen we terugwandelden, zijn we nog even teruggegaan naar een rots om daar even te zitten kijken en genieten van het uitzicht. Dus ik heb even ingezoomed op de vuurtoren:

Groter
#10: en op de rots aan het begin van de wandeling vanuit een ander perspectief:

Groter
Nou heb ik zwaar getwijfeld over foto 1.
Want ik heb ook deze: Neist Point
Maar ik moest er ene kiezen, dus koos ik voor de iets verder ingezoomde foto.
Feel free to comment
EDIT: hierbij een preview van de volgende case:
Glen Coe
[ Voor 1% gewijzigd door Deathchant op 10-04-2014 15:28 . Reden: Preview van volgende case toegevoegd ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar