Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Een nieuwe tv voor de slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:44
Hallo,

voor op mijn slaapkamer ben ik op zoek naar een nieuwe tv. Ik heb er eerlijk gezegd weinig verstand van, dus hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik denk aan de volgende specificaties/wensen en hoop onder de 300 euro te kunnen blijven:

- 32 inch (lijkt mij een mooi formaat en grof gekeken moet dat qua prijs wel mogelijk zijn)
- (full?) HD
- 3D (zou leuk zijn, maar waarschijnlijk niet reëel ivm prijs)
- smart-tv (zou leuk zijn, maar waarschijnlijk niet reëel ivm prijs)
- (draadloos) netwerk mogelijk (of is dit altijd gekoppeld aan smart-tv?)
- 1 (of meerdere) hdmi aansluitingen
- 1 (of meerdere) usb aansluitingen
- hij moet aan de muur kunnen hangen (evt draaien zit aan de muurophanging?)
- lcd, led, plasma (geen idee..)
- ziggo compatible (hij zal aangesloten worden op de kabel van Ziggo)

Hebben jullie tips waar ik op moet letten en wat denken jullie zelf wat mogelijk is?

Alvast bedankt

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het helpt alvast als je je topic in het goede subforum dropt: Consumentenelektronica Aankoopadvies
Met het handje links bovenin je topic kun je een topic report indienen en een move aanvragen :)

Verder had je misschien boven aan dit forum de link naar [FAQ] Welke TV moet ik kopen? gemist. Neem die eens door zou ik zeggen :)
Tot slot: in de T.net pricewatch kun je precies zien welke TV's aan je eisen voldoen. Denk dat je daar ook even overheen hebt gekeken ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:14
We zijn geen klantenservice he kerel.

Gewoon ff googlen of in de pricewatch kijken. Hoe moeten wij nou uit ons hoofd weten welk model tv aan al jouw eisen voldoet?

• DennisZ88
The Eagle schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:39:
Het helpt alvast als je je topic in het goede subforum dropt: Consumentenelektronica Aankoopadvies
Met het handje links bovenin je topic kun je een topic report indienen en een move aanvragen :)
Hmm, ik dacht dat ik hem goed geplaatst had, maar heb mijn eigen topic gereport, bedankt.
The Eagle schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:39:
Verder had je misschien boven aan dit forum de link naar [FAQ] Welke TV moet ik kopen? gemist. Neem die eens door zou ik zeggen :)
Tot slot: in de T.net pricewatch kun je precies zien welke TV's aan je eisen voldoen. Denk dat je daar ook even overheen hebt gekeken ;)
Dat topic had ik inderdaad gemist, ga ik eens doorlezen, met de pricewatch ben ik bekend, daar had ik grof ook al een beetje via gekeken.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Als ik in de PW kijk komen er wel een aantal modellen uit die leverbaar zijn. Alleen 3D wordt lastig. Ziggo certified staat niet in de PW, dat zul je bij Ziggo op moeten vragen. Maar is uiteraard alleen relevant als je een CI+ module gebruikt. Wat wel aan te raden is.
Wallmount hebben ze eigenlijk allemaal wel.

En heel eerlijk: die FAQ hoort daar eigenlijk niet (meer) thuis. Maar daar heb ik de crew al even op geattendeerd. T.net verwacht namelijk meer toeloop en daarmee vrij veel vragen over "wat moet ik kopen" nu ze zelf reclame maken. Daar zijn ze wel op ingesteld, maar soms vallen er wat zaken tussenwal en schip. Nier erg, is vanzelf dus iemand die er een opmerking overmaakt en dan wordt het opgepakt. Anders zou T.net T.net niet zijn ;)

[ Voor 41% gewijzigd door The Eagle op 08-04-2014 22:52 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DennisZ88
3D zou mooi zijn, maar niet bepaald een must. Ik zie her en der wel dat wordt aangegeven dat het geschikt is voor Ziggo of UPC bijvoorbeeld en een CI+ module is inderdaad de bedoeling. Wallmount naar boven-onder en links naar rechts? Dat zou mooi zijn iig.

Wat betreft het topic, Welke tv moet ik kopen:

Stap 1: Budget (max 300 euro)

Stap 2: Eisen
Welke aansluitmogelijkheden heb ik nodig? (hdmi, usb/netwerk)
Hoe groot moet de TV zijn? (32inch)
Waar ga ik de TV voor gebruiken? (kijken van interactieve tv(ziggo) en kijken van films/series via laptop of externe hdd)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

En stap 0: eerst zelf zoeken, en dan pas met vragen komen.
Wat dat betreft zijn we op GoT idd geen helpdesk; er wordt zeker eigen inzet verwacht.
Als ik 10x per dag iemand had willen adviseren over welke TV ie moest kopen, was ik wel bij de BCC gaan werken ipv de ICT :P

• DennisZ88
Ja klopt, heb je gelijk in. Het was nu wel erg makkelijk van mij. Zal morgen eens goed op onderzoek uit met dit in het achterhoofd.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

> CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• DennisZ88
CEA?

Ik ben tot de volgende shortlist gekomen

samsung-ue32eh5300w (50-100hz, geen wifi, PAL, reactietijd: onbekend, lcd, geluid: 10w)
toshiba-32l4333dg-zwart (50-100hz, wel wifi, PAL/NTSC/SECAM, reactietijd: 12ms, lcd, geluid: 14w)

Als ik het zo een beetje inschat, zou ik het beste voor de Toshiba kunnen gaan volgens mij. Meer mogelijkheden (PAL én NTSC en SECAM), wifi en 12ms reactie tijd is niet zo slecht toch? Wat geeft verder de betere resultaten / mooiere beeld? LED of LCD? En wat is aardig geluid? Is 10w voldoende, het komt wel over als erg weinig?

[ Voor 6% gewijzigd door DennisZ88 op 10-04-2014 12:00 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
CEA staat voor Consumentenelektronica Aankoopadvies. Je topic is verplaatst omdat je het op de verkeerde plek geopend had.

Als ik naar je wensen en shortlist kijk, zou ik iets meer uitgeven en de Sony W655 halen. Naar mijn een betere tv. Als je het er niet voor over hebt dan toch maar de Samsung. Toshiba is mijn ogen niet zo'n beste tv fabrikant.

• DennisZ88
Toshiba is inderdaad meer van de laptops denk ik bijv. Sony is wat dat betreft een stuk beter qua merk. Wat betreft tv, geen verkeerde opties, alleen geluid 5w, dat lijkt mij erg weinig, in welke verhouding moet ik die aantallen zien? Omdat het om een slaapkamer tv gaat, komt er geen geluidsinstallatie bij en zal al het geluid van de tv moeten komen. Zal dat wel voldoende zijn?

Edit:

Deze vind ik ook interessant, wel wat duurder:
samsung-ue32f5500-zwart (en ik begrijp niet wat er bedoelt wordt met dit: 'Composiet-ingang is de Y-connector van component, ze kunnen dus niet tegelijkertijd gebruikt worden.') Iemand?

Zoals al eerder gezegd, het moet kunnen werken via een CI module (Ziggo) en wel even mee kunnen gaan. Moet ik dan nog rekening houden met de tuner types? De een heeft Analoog, DVB-C, DVB-T, de ander Analoog, DVB-C, DVB-C HD, DVB-T, DVB-T HD en nu lijkt die laatste mij beter, maar ik zag ook iets met DVB-C-2 en DVB-t 2 is dat hetzelfde als bij eerder genoemde HD? Of is dat iets nieuws?

Edit 2:
Ik denk dat het gaat tussen deze (philips-32pfl4208h-zwart) en
deze (Samsung UE32f6100. De één heeft smart-tv en de ander 3d, als grootste verschil. De refresh rate ligt bij de Philips lager, maar hoe makkelijk/gebruikelijk is het om die geoptimaliseerde refresh rate te gebruiken? Is dat net zoiets als overclocken? Of hoe moet ik dat zien? (Standaard is ie 50hz, max 200hz, hoe is die 200hz te benaderen? Bij instellingen aangeven dat ik 100 of 200hz bijv wil of? Hoe werkt zoiets? :)

Zelf denk ik momenteel aan de Samsung. Het is alleen geen smart-tv en heeft geen internet (zou je dat evt met een dongel ofzo kunnen opvangen of is dat gewoon niet mogelijk en is internet eigenlijk wel nodig? Programmagids en dergelijke worden gewoon via de kabel geladen?)

[ Voor 97% gewijzigd door DennisZ88 op 11-04-2014 10:23 ]

Pagina: 1