Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:53
lasharor schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:50:
Dit ziet er wel een beetje groot en log uit eerlijk gezegd. Waarom heb je niet gekozen voor bijv die Ricmotech build? Ook als je die blueprint niet hebt is het niet heel moeilijk om iets soortgelijks in elkaar te zetten.

Zie: http://www.ricmotech.com/...t_Plans_p/rmt-rs1-diy.htm
vergeet niet de toetsenbord houder bij deze build en de houder voor een pak drinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
De houder voor een pak drinken moet nog gemaakt of gekocht worden. Zat wel in mijn hoofd maar heb ik nog niet een beslissing over genomen. :9

Life is too short to drink bad whisky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Vanochtend heb ik de eerste laag lak aangebracht. Het was wel doorwerken, want de verf droogde al voordat het op het hout zat, zo warm was het vanochtend om 10 uur al...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9WMT0kl.jpg

Morgenochtend gaat de tweede laklaag erop. Als zaterdagochtend de verf goed gedroogd is en ik tevreden ben met het resultaat wordt de rig weer helemaal in elkaar gezet. Met de computerkast die erbij komt te staan ben ik nog bezig, dus echt testen wordt het nog niet. Dit gebeurt misschien eind volgende week. Maar ik zal wel een update doen, zaterdag aan het eind van de middag of zondagochtend over hoe het er in zijn totaal uit ziet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 13:50
Moet wel zeggen dat het met een laklaag erop gelijk ergens op begint te lijken! maakt echt een groot verschil!
KUTGW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
thedon46 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:39:
Moet wel zeggen dat het met een laklaag erop gelijk ergens op begint te lijken! maakt echt een groot verschil!
KUTGW!
Inderdaad ja, is echt een verschil. Helaas kan ik door het warme weer vandaag en morgen niet de tweedelaklaag erop doen, dit gaat zondagochtend en dinsdag gebeuren, als het weerbericht klopt tenminste.

Verder wil ik er nog een transparante laag op doen ter bescherming. Heeft iemand een goed idee wat ik het beste kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
als je het een beetje krasvast wil hebben: Bootlak, die is behoorlijk hard en kan tegen een stootje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Bootlak is helemaal geen slecht idee, dankjewel voor de tip! Ik ga eens kijken waar dat verkrijgbaar is en in wat voor varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Morgenavond wordt alles in elkaar gezet, misschien wel met de pc eraan om alles te testen. Ik heb vanochtend namelijk alles nog een keer een laag lak gegeven. Hopelijk kan ik van het weekend mijn pc afmaken zodat alles volgende week af is.

Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:31
Post je wel ff pics als alles weer in elkaar zit, ben wel benieuwd hoe het lakwerk is geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Ik heb de race rig in elkaar kunnen zetten nadat deze gedroogd was van de tweede laklaag. Helaas moest de rig vanmiddag naar mijn studentenkamer omdat er bij mijn ouders thuis geen plek voor was. De rig ligt jammer genoeg nu dus helemaal uit elkaar. Hopelijk heb ik aankomend weekend de tijd om het in elkaar te zetten, maar garanties kan ik niet geven. Ik ben momenteel erg druk.. :/

Ik heb gister twee foto's kunnen maken, al zijn het niet de beste.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ghS8OPU.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vLUCY0e.jpg
(sorry voor de grootte van de foto's, ik kan er tijdelijk niks anders van maken)

Dit geeft een beetje een idee van hoe het er uitziet. Hopelijk kan ik jullie snel blij maken met een update over de rig als die in elkaar zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Vistiaantje op 27-07-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
Ben toch wel benieuwd hoe dit project verder is gegaan! zou zonde zijn als dit in de kast komt te liggen -O- , dus bij deze: MEER MEER MEER *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Het project staat zeker niet in de kast, aankomend weekend ga ik weer naar mijn studentenkamer, dus wordt alles in elkaar gezet. Ook heb ik de hardware voor mijn pc in een kastje gegooid, moet alleen nog even alles op gezet worden (windows en games) en dan is volgende week de rig up and running!!!! :)

(Eindelijk gaat het gebeuren, dat moet ik er wel bij zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Hierbij even een kleine update.

Ik ben vandaag begonnen met het in elkaar zetten van de rig, heb alle apparatuur erop gezet, maar nog niks aangesloten. Deze week wordt alles aangesloten en alle software geinstalleerd op de computer, zodat aankomend weekend de set helemaal werkt. oOo

Even een sneak preview:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E3F6nCl.jpg

Als alles werkt komen er foto's en een filmpje(s), waarbij dat ook gelijk de laatste update (voorlopig) wordt van dit topic. De casemod van de powermac g4 staat nu even op pauze, wanneer die klaar is en aangesloten staat op de race rig komt daar natuurlijk ook nog even een update van, maar dat duurt nog een paar maanden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 20:48
Nu nog de eerste meters maken he? Leuk hoor :)

Misschien volgend jaar verhuizen naar een grotere woning (huisje boompje beestje enzo) en dan misschien ook eens nadenken over een echte rig ipv een bureau, het gaat wel jeuken!

[ Voor 66% gewijzigd door Schuey op 25-08-2014 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Alles zit in elkaar en werkt met Dirt 3. De foto's en filmpje komen eraan dus hou het topic in de gaten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 557310

Dit ziet er niet verkeerde uit zeg! Geweldig om te zien hoe je dit hebt gemaakt.
Ik moet zeggen dat je me wel wat op ideeën nu hebt gebracht aangezien ik dit zelf ook al langer wilde maar een beetje plaatsgebrek heb op de zolder.. :P In ieder geval helpt me dit al een heel eind op weg denk ik.

Keep going!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Het resultaat:

Zondag begon de dag met alle onderdelen bij elkaar te zoeken en samen te voegen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ibLe0Oy.jpg

Toen alles in elkaar zat, moest alle software nog op de pc gezet worden
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QtgCtm3.jpg
En de zondag was alweer om, maandag dus alles aansluiten en games installeren en hopen dat ik nog tijd over had om zelf nog even wat te gaan racen.

Ambx setje en G27 aangesloten, wallpaper erbij, en dan is dit het resultaat
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9qqz899.jpg

Uiteindelijk alles werkend gekregen, vooral de software van de ambx set was nog een gedoe, omdat het allemaal in een bepaalde volgorde moet. Gelukkig staat er een handleiding op de site. :) Dirt 3 maar als eerste geinstalleerd en geopend. En gelijk ook maar even zitten racen natuurlijk. :9
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yCCLGpI.jpg

Gisteravond laat had ik alles werkend, dus vandaag de foto's van de rig zelf gemaakt, want de baksteen (HTC One X+) waarmee ik de foto's en het filmpje heb gemaakt is waardeloos in het donker.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lTOcXcv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VcwUEOi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WbdcaPE.jpg

Omdat de stoel en de G27 zwart met rood zijn, heb ik er een mooi zwart/rood muisje (Action spul) bij gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PQmbEhD.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gfpmg05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fEcmNGP.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GgmFem7.jpg

Ook heb ik vanochtend nog even een filmpje gemaakt (lang leve de verduisteringsgordijnen _/-\o_ ) zodat de werking van de ambx set goed te zien is.

Als ik mijzelf mag beoordelen zou ik deze rig nu een 8 geven. Vooral omdat alles best stevig in elkaar zit, en ik comfortabel zit, en voornamelijk omdat het mijn eerste rig is die ik heb gebouwd.

Schermen: het middelste scherm zit op de goede afstand, de twee schermen aan de zijkanten moeten nog iets gedraaid worden, dus daar moet nog iets van een blokje tussen het scherm en de vesa mount komen.
Stuur: de hoek die het stuur nu maakt is eigenlijk best goed, voelt vertrouwd aan en houdt prima vast.
Stoel: best aardig geplaatst, ik zit goed voor het stuur, zou alleen nog 5 cm dichterbij willen zitten. Het is net niet perfect zeg maar.
Pedalen: deze zouden in zijn geheel een stuk omhoog en dan dus ook klein stukje verder naar achter moeten. De hoek die de plaat maakt is goed, maar het voelt niet als een raceauto aan, mijn knieen maken een te grote hoek naar mijn idee.
Schakelpook: helemaal goed, zit precies op de goede hoogte en afstand van de stoel en het stuur.

Dit zijn zo'n beetje de punten waarop ik de rig nog zou kunnen verbeteren. Alleen de verandering aan de monitoren ga ik nog doen, de rest komt wel als ik een nieuwe rig ga bouwen over een jaar of twee. ;)

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden. Wat ik in ieder geval nog wil zeggen is dat ik er goed blij mee ben en zeer tevreden over het resultaat en dat ik jullie alvast wil bedanken voor het volgen van de build en het geven van alle tips!! :Y d:)b

Vragen tips of weet ik het wat kan je altijd nog stellen, blijf het interessant vinden om hierover te praten/discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Bravo, ziet er gewoon goed uit! En helemaal zelf gemaakt :)

Maar gast, goddamn, dan bouw je zo een mooi knutselfwerk, met 3 dikke triplescreens, en dan ga je arcade style achter je auto hangen :X :X :X Als je zo gaat gamen had je de rig niet hoeven bouwen, dan doe je jezelf en je beleving zo gruwelijk tekort.. Dan had je net zo goed een nieuwe bank en controller kunnen kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:44
Mag je trots op wezen, ziet er goed uit!

Wat betreft de arcade style hoop ik dat dat alleen voor de replay is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Schuey schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:22:
Bravo, ziet er gewoon goed uit! En helemaal zelf gemaakt :)

Maar gast, goddamn, dan bouw je zo een mooi knutselfwerk, met 3 dikke triplescreens, en dan ga je arcade style achter je auto hangen :X :X :X Als je zo gaat gamen had je de rig niet hoeven bouwen, dan doe je jezelf en je beleving zo gruwelijk tekort.. Dan had je net zo goed een nieuwe bank en controller kunnen kopen :+
R0y. schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:30:
Mag je trots op wezen, ziet er goed uit!

Wat betreft de arcade style hoop ik dat dat alleen voor de replay is :9
Danku en danku!

Wat voor verbeteringen zouden jullie willen maken aan de rig zodat het niet meer arcadestijl is, zoals jullie het noemen? En hoe noemen jullie de nieuwe stijl dan? Formule 1? Dat lijkt me namelijk een beetje moeilijk te realiseren met een semi kuip autostoel namelijk..

Vind het leuk om deze feedback te horen trouwens, ben er altijd voor in wat nieuws/meer te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Aan de rig niks, dat moet de man aan de knoppen regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-06 18:29
Ziet er goed uit, je bent klaar voor een Rift ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Schuey schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:28:
Aan de rig niks, dat moet de man aan de knoppen regelen ;)
Hmm ja, compleet slecht. Duurde even voordati het snapte.. 8)7 Gelukkig is het de benchmark, en niet ik zelf die aan het rijden ben, dan zit ik e wel gewoon in, zoals het hoort. 8)
z1rconium schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:28:
Ziet er goed uit, je bent klaar voor een Rift ;)
Danku. Een rift, zou de beleving wel een stuk beter maken denk ik. Misschien wel het proberen waard op zn tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:44
Vistiaantje schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:25:
[...]

[...]

Danku en danku!

Wat voor verbeteringen zouden jullie willen maken aan de rig zodat het niet meer arcadestijl is, zoals jullie het noemen? En hoe noemen jullie de nieuwe stijl dan? Formule 1? Dat lijkt me namelijk een beetje moeilijk te realiseren met een semi kuip autostoel namelijk..

Vind het leuk om deze feedback te horen trouwens, ben er altijd voor in wat nieuws/meer te leren :)
Met je rig is niets aan de hand, we doelde op dirt 3 waarbij je de achterkant van de wagen zag. Met zo'n (imo elke racer met een stuur) wil je natuurlijk vanuit de bestuurdersstoel kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
R0y. schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:59:
[...]

Met je rig is niets aan de hand, we doelde op dirt 3 waarbij je de achterkant van de wagen zag. Met zo'n (imo elke racer met een stuur) wil je natuurlijk vanuit de bestuurdersstoel kijken!
Daar kwam ik inderdaad al achter. Ik rijd zeker alsof ik achter het stuur van de auto zelf zit, een overview van de auto in game is, zoals Schuey al zei, meer iets voor bank+controller gamen. Ik had alleen de settings nog niet veranderd. Draaide even snel een benchmark om foto's en een filmpje te maken. ;)

Vervelende is nu alleen dat de Ambx software raar zit te doen, spel hapert af en toe tijdens racen en dat soort onzin, dus hoop dat het op te lossen is, want wil die licht effecten wel erbij houden... :9

[ Voor 14% gewijzigd door Vistiaantje op 27-08-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Vistiaantje schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:44:
Vragen tips of weet ik het wat kan je altijd nog stellen, blijf het interessant vinden om hierover te praten/discussieren.
Hmm, ik hoop dat ik volgend jaar aan een rig kan beginnen. Meestal kan een standaard product me niet bekoren. Is het een idee om een keer een algemeen topic te openen en daar met zijn allen de ultimate got rig te bedenken? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Dit zou zeker geen verkeerd idee zijn. Misschien is dit iets om bij de beheerders van spielerij neer te leggen om het eventueel wat groter aan te pakken of aan een ander topic te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Als ik er aan toe ben zal ik wel een topic openen en de daadwerkelijke interesse peilen, denk dat er perse een mod zich over moet buigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:17
Eerste post van dit topic iets aanpassen en je hebt al een algemeen topic getiteld: Zelf een race rig bouwen.
Zie niet echt in waarom je daar een nieuw algemeen topic voor wilt maken als het onderwerp gewoon in dit topic verder besproken kan worden en andere mensen hier ook hun bouw foto's en/of plannen kunnen posten en bespreken met anderen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• Schuey
Het idee is om er soort van groepsproject van te maken om voor meerdere mensen een 'low budget' rig neer te kunnen zetten en misschien ook in bulk inkopen :)

Een apart topic past daar beter denk ik bij, met dito topicstart, al is het alleen al om dit topic niet geheel te kapen.

Tevens een subtiele bump/interesse peiling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Helaas moet ik jullie bij deze mededelen dat ik de rig zojuist te koop heb gezet.

Wegens enorm tijdgebrek heb ik geen tijd meer om te racen, helaas.... ;(

Wie weet komt er in de toekomst wel een tweede versie, en ook dan zal ik jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 11:32
Vistiaantje schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:40:
Helaas moet ik jullie bij deze mededelen dat ik de rig zojuist te koop heb gezet.

Wegens enorm tijdgebrek heb ik geen tijd meer om te racen, helaas.... ;(

Wie weet komt er in de toekomst wel een tweede versie, en ook dan zal ik jullie op de hoogte houden.
Heb je hem al verkocht ?

Voor hoeveel ?

Heb je winst gemaakt ?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Niet online
Uberoon schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:52:
[...]

Heb je hem al verkocht ?

Voor hoeveel ?

Heb je winst gemaakt ?

:P
Dit verkoop je niet in twee dagen tijd, ik zou de juiste tweaker moeten vinden, en je weet hoeveel er aangemeld zijn op deze site... ;).

En verder kan je beter de advertentie bekijken, daar staat alles op wat je wilt weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 857833

Leuk gedaan!

Ik heb het allemaal gelezen en wil ook beginne met het bouwen! Ik wou het allemaal zelf gaan bedenken/ontwerpen maar zag de setup/filmpje van Niels Heusinkveld, ik heb ik bij de beschrijving gekeken op youtube maar word dan verwezen naar een site waar ik niet uitkom.. Iemand die mij zou kunnen helpen die handleiding te verkrijgen? Het gaat om dit filmpje :)

YouTube: Free DIY simulator rig guide: Build my cockpit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-06 11:56
Anoniem: 857833 schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:57:
Leuk gedaan!

Ik heb het allemaal gelezen en wil ook beginne met het bouwen! Ik wou het allemaal zelf gaan bedenken/ontwerpen maar zag de setup/filmpje van Niels Heusinkveld, ik heb ik bij de beschrijving gekeken op youtube maar word dan verwezen naar een site waar ik niet uitkom.. Iemand die mij zou kunnen helpen die handleiding te verkrijgen? Het gaat om dit filmpje :)

YouTube: Free DIY simulator rig guide: Build my cockpit!
http://www.mediafire.com/...xcbok35k/FoFoFuOne_v1.pdf <> gewoon op Download klikken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 857833

Werkt dus niet via telefoon.. pc even aangezet en gelukt, thanks! (Ja ik ben nogal suf met die dingen en vraag meestal te snel, sorry!) bouwen moet daarentegen wel lukken, hopelijk het racen ook ^^
Pagina: 1 2 Laatste