Tweakers,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn huidige pc heb gekocht (6 jaar!) met als gevolg dat het een enorm traag barrel is geworden en aan vervanging toe is.. Na mij wat verdiept te hebben in de laatste BBG's en het lezen van diverse reviews heb ik zelf al een lijstje samengesteld, maar voor dat ik over ga tot koop wil ik graag van jullie weten of er nog verbeterpunten zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal er voornamelijk mee gaan gamen. Op het moment speel ik voornamelijk Diablo 3, omdat mijn huidige pc de nieuwere/zwaardere games niet meer trekt. Maar ik wil ook weer de nieuwste games knap kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 1.800-2.000 inclusief verzendkosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn muis en toetsenbord zijn nog prima, DVD speler gebruik ik amper, maar zet ik denk ik wel over. Onderstaande HDD heb ik nog liggen en kan ik er bij prikken, de rest van mijn data heb ik op mijn server hangen. Ik wil liever niet investeren in een nieuwe HDD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In eerste instantie denk ik dit nodig te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel, prima ervaringen mee en geen reden om hier van af te stappen. Verder wil ik in principe bang for the buck.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een Nvidia Surround setup hebben om verschillende redenen. Ik heb een server in mijn netwerk hangen waar ik vrij veel mee werk en wil hier in ieder geval één apart scherm voor gebruiken, daarnaast vind ik het fijn om mijn overige applicaties te verspreiden over twee schermen. En het lijkt mij leuk om te gamen met een Nvidia Surround setup.
Verder zou ik het prettig vinden een zo stil mogelijk en energie efficiënt systeem te krijgen.
Ga je overklokken?
Ja, ik wil hier in de toekomst graag eens mee gaan spelen.
Overige
Nu blijf ik met de volgende vraag zitten welke ik graag beantwoord zie worden:
Stel dat ik in de toekomst besluit om een extra GPU er bij te prikken en te gaan werken met een SLI setup, heb ik dan voldoende aan deze PSU? Zo niet, welke raden jullie aan?
Graag jullie op- en/of aanmerkingen op deze setup.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn huidige pc heb gekocht (6 jaar!) met als gevolg dat het een enorm traag barrel is geworden en aan vervanging toe is.. Na mij wat verdiept te hebben in de laatste BBG's en het lezen van diverse reviews heb ik zelf al een lijstje samengesteld, maar voor dat ik over ga tot koop wil ik graag van jullie weten of er nog verbeterpunten zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal er voornamelijk mee gaan gamen. Op het moment speel ik voornamelijk Diablo 3, omdat mijn huidige pc de nieuwere/zwaardere games niet meer trekt. Maar ik wil ook weer de nieuwste games knap kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 1.800-2.000 inclusief verzendkosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn muis en toetsenbord zijn nog prima, DVD speler gebruik ik amper, maar zet ik denk ik wel over. Onderstaande HDD heb ik nog liggen en kan ik er bij prikken, de rest van mijn data heb ik op mijn server hangen. Ik wil liever niet investeren in een nieuwe HDD.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | WD Blue SATA 3 Gb/s, 640GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech G15 Gaming Keyboard | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Razer Naga Expert MMO Gaming Mouse | € 68,99 | € 68,99 |
| 1 | Logitech Wireless Gaming Headset G930 | € 138,41 | € 138,41 |
| 1 | Sony NEC Optiarc AD-7200S Wit | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 207,40 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In eerste instantie denk ik dit nodig te hebben.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 192,50 | € 192,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-D3H | € 116,95 | € 116,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 780 Gaming | € 414,99 | € 414,99 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,04 | € 84,04 |
| 3 | Dell Ultrasharp U2412M Zwart | € 228,69 | € 686,07 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 54,54 | € 54,54 |
| 1 | Seasonic M12II 620W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 480GB | € 187,- | € 187,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.840,54 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel, prima ervaringen mee en geen reden om hier van af te stappen. Verder wil ik in principe bang for the buck.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een Nvidia Surround setup hebben om verschillende redenen. Ik heb een server in mijn netwerk hangen waar ik vrij veel mee werk en wil hier in ieder geval één apart scherm voor gebruiken, daarnaast vind ik het fijn om mijn overige applicaties te verspreiden over twee schermen. En het lijkt mij leuk om te gamen met een Nvidia Surround setup.
Verder zou ik het prettig vinden een zo stil mogelijk en energie efficiënt systeem te krijgen.
Ga je overklokken?
Ja, ik wil hier in de toekomst graag eens mee gaan spelen.
Overige
Nu blijf ik met de volgende vraag zitten welke ik graag beantwoord zie worden:
Stel dat ik in de toekomst besluit om een extra GPU er bij te prikken en te gaan werken met een SLI setup, heb ik dan voldoende aan deze PSU? Zo niet, welke raden jullie aan?
Graag jullie op- en/of aanmerkingen op deze setup.
"Be brave, don't shave"