Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu een 2 a 3 maanden heb ik mijn Asus N56VV in huis en ben ik een beetje aan het rondkijken voor een SSD om in de laptop te plaatsen.
Zo kwam ik uit op de SSD van Samsung, de 840 EVO 120 GB (alleen voor mijn Windows). En hiernaast nog een HDD Caddy gaan bestellen voor mij harddisk die er nu in zit.

Wordt na het plaatsen van de SSD deze automatisch herkent? Kan ik bijvoorbeeld direct mijn Windows 8.1 opnieuw installeren op de nieuwe C:/ (SSD), me oude files behouden zodat de standaard 500GB harddisk mijn nieuwe D:/ is?

Stel ik heb dus twee schijven in mijn laptop. Waarvan mijn oude HDD op dit moment nog twee partities heeft. Een C en een D. Hiernaast zit de nieuwe SSD erin en ga ik mijn Windows opnieuw installeren.
Formateer ik mijn HDD en kies ik voor de installatie de nieuwe SSD. Is het dan opgelost?

Windows 8 stond al standaard op deze laptop. Moet ik hierbij nog ergens op letten? Of heb ik een key hiervoor nodig want heb geen idee waar ik die vandaan kan halen.

Hopelijk kan iemand mij hier verder mee helpen.

Bedankt!

Gr,

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Normaal gezien wordt die automatisch herkend ja. Bij het installeren van windows moet je dan je SSD kiezen. Let vooral op dat je toch niet je oude HDD kiest, want als je die formatteert ben je uiteraard toch je gegevens kwijt. Een backup nemen is, zoals altijd, toch aangeraden.

Je key zit in je BIOS, dat zou geen probleem mogen opleveren. Er zijn ook tooltjes waarmee je je key kan uitlezen als ik mij niet vergis.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
Of je maakt een kloon van je HDD naar je SSD. Zo hoef je geen her-installatie uit te voeren. Wat ik persoonlijk zou doen is het volgende (maar wellicht hebben andere tweakers daar betere ideeen over):

HDD backuppen
klonen naar SSD m.b.v. onderstaande link.
SSD inbouwen
HDD in caddy
data van D-partitie kopieren/verplaatsen naar HDD (neem aan dat je dit wilt, zo niet ben je klaar, onderstaande stappen gelden dan ook niet.)
D-partitie op SSD formatteren
C-partitie extenden

http://nl.hardware.info/r...n-met-correcte-uitlijning

[ Voor 1% gewijzigd door revolised op 08-04-2014 15:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt!

Kom er op deze manier wel uit (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Mag ik even het topic kapen?

Kan je in zijn geval ook Windows downloaden van de MS site naar je HDD / USB en met een lege SSD booten en via de HDD / USB clean installeren? De key gebruikt ie dan van de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sheik schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:16:
Mag ik even het topic kapen?

Kan je in zijn geval ook Windows downloaden van de MS site naar je HDD / USB en met een lege SSD booten en via de HDD / USB clean installeren? De key gebruikt ie dan van de bios.
Vraag die je zelf kan antwoorden als je iets verder kijkt, dit is echt al tientallen keren langs gekomen:
Windows 8.1 cd burnen naar USB
Windows 8 Flashdrive maken voor installatie SSD
Eerste twee die ik op de eerste pagina al zie. Met de search vind je nog meer. Ik had van jou toch wel meer verwacht dan zonder vooronderzoek een vraag neerzetten. En al helemaal een poging tot topickaping.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik geef je gelijk inzake topickaping, echter mijn vraag zie ik niet 1 2 3 beantwoord na zoeken. Gaat erom of het mogelijk is om windows te downloaden van de site, op te slaan op flash en daarna met de ingebakken product key te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Samsung levert software mee (iets met Magic) waarmee je windows kunt clonen naar de nieuwe SSD. Hier wordt ook naar verwezen in de papieren instructies.

Je moet wel zorgen dat je C schijf niet groter is dan die 120 GB (of een grotere SSD bestellen). Daarnaast moet je de SSD tegelijk kunnen aansluiten, indien dit niet mogelijk is levert Samsung ook een USB naar Sata verloopstekker zodat het alsnog kan.

Moeilijk doen met alignen en windows installatie disks is dus niet nodig (!).

[ Voor 31% gewijzigd door sdk1985 op 09-04-2014 15:06 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1