Windows 8 Flashdrive maken voor installatie SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag een verse Windows op mijn ssd installeren, nu wil ik dat via usb gaan doen en ben ik dit bestand nodig: en_windows_8_x64_dvd_915440.iso

Tot op heden is het met nog niet gelukt om dat iso bestand op usb te krijgen omdat mijn productkey niet voor handelsdoeleinden... etc etc

Als ik een herstelstation door Windows laat maken op mijn usb, creëer ik dan hetzelfde als met het iso bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farg0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 18:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een installatie DVD hebt, waarom gebruik je die dan niet? Als je echt via USB wilt, kan je die DVD er ook gewoon opzetten. Desnoods maak je eerst met een tooltje een ISO van. Mare, hoe kom je aan zo'n specifieke bestandsnaam? Als je een howto oid volgt, moet je niet altijd uitgaan van bestandsnamen die wordt weergegeven bij die dingen. Beetje hetzelfde als "na installatie maak je een gebruiker aan, noem deze 'Jan-Klaassen van Bourgondië'".

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Installeer ik dan niet windows 7 ipv 8? ik heb vooor windows7 geen sleutel, alleen voor windows 8 een OEM-sleutel.
Hero of Time schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 23:24:
Als je een installatie DVD hebt, waarom gebruik je die dan niet? Als je echt via USB wilt, kan je die DVD er ook gewoon opzetten. Desnoods maak je eerst met een tooltje een ISO van. Mare, hoe kom je aan zo'n specifieke bestandsnaam? Als je een howto oid volgt, moet je niet altijd uitgaan van bestandsnamen die wordt weergegeven bij die dingen. Beetje hetzelfde als "na installatie maak je een gebruiker aan, noem deze 'Jan-Klaassen van Bourgondië'".
Helaas heb ik geen DVD dus moet het wel met een USB flashdrive. Het gaat me niet perse om dat specifieke bestand maar meer om een windows 8 iso. Ik kan hem nergens vandaan halen, ook niet via ms zelf omdat mijn sleutel dus niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
Met dat tooltje kun je ook je Windows 8 iso kiezen om op USB te zetten. Gewoon downloaden en installeren.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mozart schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 08:31:
Met dat tooltje kun je ook je Windows 8 iso kiezen om op USB te zetten. Gewoon downloaden en installeren.
Het probleem is dus dat ik geen windows 8 iso bestand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Als je we de dvd hebt kun je die ook gebruiken, moet je wel een pc met dvd speler zien te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Altijd_Lastig schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 08:44:
Als je we de dvd hebt kun je die ook gebruiken, moet je wel een pc met dvd speler zien te vinden
Ik heb een dvd speler maar geen dvd van windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Heb je een productkey op je sticker staan of staat er geen een op?
Bij OEM kan je namelijk een pre-activated image hebben waardoor er een ander systeem gebruikt wordt voor de activatie. In dat geval kan je niet zelf je Windows 8 opnieuw installeren zonder een nieuwe sleutel te kopen.

Het verstandigste lijkt me in dat geval dat je een image maakt van je huidige Windows 8 partitie en deze laat terug zetten op de SSD. Je zal dan alleen nog de boot flags goed moeten zetten om de installatie op de SSD te kunnen starten.
Microsoft levert daarvoor de benodigde tools. Imagex kan je gebruiken voor de image, en bcdedit voor de flags.

afhankelijk van de installatie op de hardeschijf zal je mogelijk ook de boot partitie moeten maken en deze kopiëren naar de SSD

[ Voor 9% gewijzigd door MdBruin op 05-04-2014 09:50 . Reden: toevoeging + typo telefoon ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:19
Als je een herstelpartitie hebt hoef je helemaal geen image te maken. Die kun je zo overzetten naar USB. Dat zit standaard in Windows 8. Bijna elke pc met Windows8 voor geïnstalleerd heeft zo'n herstelpartitie.

http://windows.microsoft....create-usb-recovery-drive

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MdBruin schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 09:45:
Heb je een productkey op je sticker staan of staat er geen een op?
Sinds 8 heb je geen sticker meer. Goed ook, want die dingen slijten toch altijd waardoor je ze niet meer kan lezen.
Bij OEM kan je namelijk een pre-activated image hebben waardoor er een ander systeem gebruikt wordt voor de activatie. In dat geval kan je niet zelf je Windows 8 opnieuw installeren zonder een nieuwe sleutel te kopen.
Wat een onzin. De licentiesleutel zit in de hardware en zal tijdens installatie opgepakt worden om te kunnen installeren.
Het verstandigste lijkt me in dat geval dat je een image maakt van je huidige Windows 8 partitie en deze laat terug zetten op de SSD. Je zal dan alleen nog de boot flags goed moeten zetten om de installatie op de SSD te kunnen starten.
Microsoft levert daarvoor de benodigde tools. Imagex kan je gebruiken voor de image, en bcdedit voor de flags.

afhankelijk van de installatie op de hardeschijf zal je mogelijk ook de boot partitie moeten maken en deze kopiëren naar de SSD
Het klonen van de installatie van een HDD naar een SSD is niet optimaal. Je mist de instellingen voor SSDs. Defragmenteren is bijvoorbeeld niet meer nodig, maar met een kloon zal dat gewoon op de achtergrond blijven gebeuren, met als gevolg dat de levensduur van de SSD vermindert. Ook TRIM wordt niet ingeschakeld. Het werkt wel, maar niet optimaal.

Voor de rest, TS included, dit is al zo vaak hier op GoT langs gekomen, dat het mij tegenvalt dat er allerlei vage antwoorden gegeven. Ook lezen is blijkbaar lastig, de TS geeft duidelijk aan dat hij al het een en ander heeft geprobeerd en tegen het probleem aanloopt dat de officiële download niet werkt door z'n OEM key.

Het is helaas dat deze manier van werken met MS niet handig is voor het opnieuw kunnen installeren van Windows op een OEM systeem. Nu ligt het voornamelijk aan de OEM leveranciers, die geven geen media mee voor herinstallatie. Hier kan je wel om vragen, maar moet je vaak betalen (iets van €25,- ofzo). Dat is een optie. Dat van Winwiz is iig zeker de moeite waard om te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 10:45:

Het klonen van de installatie van een HDD naar een SSD is niet optimaal. Je mist de instellingen voor SSDs. Defragmenteren is bijvoorbeeld niet meer nodig, maar met een kloon zal dat gewoon op de achtergrond blijven gebeuren, met als gevolg dat de levensduur van de SSD vermindert. Ook TRIM wordt niet ingeschakeld. Het werkt wel, maar niet optimaal.

Voor de rest, TS included, dit is al zo vaak hier op GoT langs gekomen, dat het mij tegenvalt dat er allerlei vage antwoorden gegeven. Ook lezen is blijkbaar lastig, de TS geeft duidelijk aan dat hij al het een en ander heeft geprobeerd en tegen het probleem aanloopt dat de officiële download niet werkt door z'n OEM key.

Het is helaas dat deze manier van werken met MS niet handig is voor het opnieuw kunnen installeren van Windows op een OEM systeem. Nu ligt het voornamelijk aan de OEM leveranciers, die geven geen media mee voor herinstallatie. Hier kan je wel om vragen, maar moet je vaak betalen (iets van €25,- ofzo). Dat is een optie. Dat van Winwiz is iig zeker de moeite waard om te bekijken.
Ik heb HEEL veel gelezen over dit specifieke probleem voordat ik uiteindelijk toch moor besloot om deze vraag hier neer te leggen.

Mijn vraag waarmee ik dit topic ben gestart luid ook als volgt:
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 23:14:
Hallo,

Ik wil graag een verse Windows op mijn ssd installeren, nu wil ik dat via usb gaan doen en ben ik dit bestand nodig: en_windows_8_x64_dvd_915440.iso

Tot op heden is het me nog niet gelukt om dat iso bestand op usb te krijgen omdat mijn productkey niet voor handelsdoeleinden... etc etc

Als ik een herstelstation door Windows laat maken op mijn usb, creëer ik dan hetzelfde als met het iso bestand?
Winwiz en hero of time geven dan ook tot op zekere hoogte antwoord op mijn vraag.

Ik ga dus door windows een herstelstation/herstelpartitie laten maken op mijn usb stick en hiermee zou ik dus windows volledig kunnen installeren op mijn nieuwe ssd? daarna drivers etc installeren en de hdd formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je iemand kent die Windows 8 heeft met installatie DVD kan je die gebruiken. Anders moet je het op een andere manier oplossen, wat ze in andere gerelateerde topics doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Misschien een andere oplossing, 8.1 is gratis als update op 8 dus als je de iso hiervan pakt zou je het kunnen proberen.
Hier worden de stappen uitgelegd om een iso ervan te downloaden:
http://www.tomshardware.c...-iso-version-windows.html

Doe dit op je eigen PC en dan zou deze de juiste OEM ISO voor je moeten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 15:06
Allereerst excuses voor het kapen van het topic...

Bij een laptop van mijn schoonzus heb ik de harde schijf vervangen nadat de laptop gevallen was. Er zit nu een SSD in. Nu wil ik W8 opnieuw installeren, maar heb geen Dvd's en ook geen recovery-data. In het weekend kan ik de klantenservice niet bereiken. Is het mogelijk om W8 op een legale wijze te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:57

TommieW

Numa numa.

Stiems4 schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:00:
Allereerst excuses voor het kapen van het topic...

Bij een laptop van mijn schoonzus heb ik de harde schijf vervangen nadat de laptop gevallen was. Er zit nu een SSD in. Nu wil ik W8 opnieuw installeren, maar heb geen Dvd's en ook geen recovery-data. In het weekend kan ik de klantenservice niet bereiken. Is het mogelijk om W8 op een legale wijze te installeren?
Je kan gewoon een Windows 8 ISO downloaden van dezelfde Windows als de sleutel voor is (dus taal, x86/x64, Retail/OEM) en met die ISO Windows opnieuw installeren. De key staat in je EFI (BIOS).

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 15:06
Bedankt voor je snelle reactie. Op Acer.nl vind ik Windows 8 64 bit. Ik ga er dan vanuit dat dit geen Pro is (lijkt me ook niet voor een basislaptop). Het lijkt me dat ik de OEM-versie dan moet hebben..?

Ik probeer via we windows-site een ISO te downloaden, maar de productcode zit in de BIOS ingebakken en is volgens mij niet zichtbaar. Dit werkt dus volgens mij niet..

Waar kan ik de ISO's downloaden? Of hoe kom ik achter de goede code?

[ Voor 30% gewijzigd door Stiems4 op 06-04-2014 14:55 ]

Pagina: 1