[help] Alles-in-1-provider Harderwijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 17:05

murphsy

Product Monkey

Topicstarter
De afgelopen 6 jaar heb ik probleemloos een Ziggo Alles-in-1 pakket afgenomen. Weinig tot geen storingen, altijd stabiel internet en digitale televisie wat gewoon werkt. Geen stress, geen gedoe. Nu moet ik in verband met een verhuizing overstappen. Ziggo biedt niet aan op onze nieuwe postcode. Balen.

Via breedbandwinkel heb ik al flink vergeleken. Alleen lijkt er maar één echt alles-in-1 pakket beschikbaar te zijn, namelijk Tele2. Helaas zitten we zo'n 4 km van de centrale, waardoor breedbandwinkel schat dat we maximaal 5 Mb download gaan halen. Van de 20 Mb. Dat is, euh, niet indrukwekkend. Kost wel slechts € 33 per maand.

Eventueel is Telfort een optie. Daar kan ik Internet + Bellen afnemen. Dat kost € 21 per maand. Dan moet ik wel digitale televisie ergens anders vandaan halen. Geen totaaloplossing dus. Alleen breedbandwinkel geeft aan dat ik dan ongeveer 2 Mb download kan verwachten. Dat is echt karig.

Een alternatief is Solcon. Solcon biedt ook glasvezel aan op mijn adres. Het 35 Mb glasvezelpakket is € 55 per maand. Duurder dan Tele2. Ze geven geen indicatie van welke snelheden ik dan daadwerkelijk ga halen.

Nu mijn vragen:
  • Hoe is het 'verval' van glasvezel qua snelheid. Ze zeggen 35 Mb, wat kan ik ongeveer verwachten? Laten we ervan uitgaan dat de centrale weer op 4 km staat.
  • Is er een alternatief dat ik over het hoofd zie? (ik heb nodig digitale televisie, internet en telefonie - maximaal € 50 pmnd.)
  • Hoe zijn de ervaringen met Tele2 in Drielanden Harderwijk?
  • Hoe zijn de ervaringen met Telfort in Drielanden Harderwijk?
  • Hoe zijn de ervaringen met Solcon in Drielanden Harderwijk?
Ik hoop eigenlijk een Harderwijker te treffen die hierover iets zinnig kan zeggen, want ik kom er niet echt uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
CAI Harderwijk nemen voor je (digitale en analoge) radio/tv die al vanaf 13,65 euro p/mnd is (83 tv zenders, 46 radio zenders) en daarnaast je internet en telefonie nemen bij Solcon, XSYou of Caiway lijkt me de beste prijs/kwaliteits deal. Je kunt 3-1 abo's nemen via XSYou of Solcon, maar dat valt qua prijs een stuk duurder uit.

[ Voor 28% gewijzigd door funrider op 07-04-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
En er is geen VDSL beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 09:12
En UPC is niet gewenst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Topicstarter
UPC bekijk ik ook wel, maar ik zie zoveel slechte ervaringen met de Horizon Box en ik zit eigenlijk niet te wachten op een wi-fi hotspot in mijn huis.

@Funrider: ik heb Solcon via Twitter benaderd om wat vragen te stellen. Lijkt me een geschikte partij. Wel is de prijs niet echt concurrerend. CAI Harderwijk was ik een beetje van de website geschrokken. Dat is wel een geschikte partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 09:12
murphsy schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:32:
[...]

UPC bekijk ik ook wel, maar ik zie zoveel slechte ervaringen met de Horizon Box en ik zit eigenlijk niet te wachten op een wi-fi hotspot in mijn huis.

@Funrider: ik heb Solcon via Twitter benaderd om wat vragen te stellen. Lijkt me een geschikte partij. Wel is de prijs niet echt concurrerend. CAI Harderwijk was ik een beetje van de website geschrokken. Dat is wel een geschikte partij?
Als je kiest voor het Basis pakket (€ 44) dan krijg je geen Horizon box, enkel bij "Power" en "Power Extra":
http://www.upc.nl/pakketten/abonnementen-alles-in-1

En via "Mijn UPC" kun je de WiFi hotspot uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:16

kraats

Ik rol

UPC is niet te krijgen in Harderwijk. Alle kabelabonnementen lopen via CAI Harderwijk (eigen stichting in Harderwijk). Televisiesignaal nemen zij af van Caiway en distribueren dat zelf verder. Solcon is voor internet weer de verkopende partij en zij nemen de administratie dan over van CAI Harderwijk voor zowel internet, televisie als telefonie. Ik heb zelf in de wijk ernaast Solcon 50/50 en ben er erg tevreden mee, hoewel de prijs wel wat mag zakken :)
Ik hoor in Drielanden veel klachten over DSL en de snelheid ervan. Qua kabel zit je wel altijd aan de max van de aangeboden bandbreedte, voor zowel upload als download.
En oh ja, glas is nog niet beschikbaar in Harderwijk, ook al ligt het wel in je meterkast. Het wordt nog niet actief aangeboden

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Idd,
Kabelaars zijn bij de Ai1 pakketten nog steeds het meeste bang for buck.
Horizon box hoeft niet perse. Als jij bij het bestellen opgeeft dat je die graag niet wilt, dan moet dat ook te doen zijn.
Die Wifi hotspot kan idd ook gewoon uit.
Per saldo heb je dan relatief het goedkoopste, snelste en stabielste abo dat je kunt krijgen, met het ebste zenderaanbod qua TV :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Drielanden zit erg ver van de telefooncentrale, vandaar dat ADSL of VDSL daar bijzonder traag is. Ziggo/UPC mag je vergeten: er is één kabelaar en dat is CAI Harderwijk. Ze zijn nu (al veel te lang) bezig om glasvezel te regelen in Harderwijk. CAI Harderwijk werkt met verschillende internet providers om internet aan te bieden op het kabel en glasvezel netwerk.

Neem ook even dit topic door:
[CAI Harderwijk/CIF] Glasvezel in gemeente Harderwijk

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Topicstarter
basst85 schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:42:
[...]

Als je kiest voor het Basis pakket (€ 44) dan krijg je geen Horizon box, enkel bij "Power" en "Power Extra":
http://www.upc.nl/pakketten/abonnementen-alles-in-1

En via "Mijn UPC" kun je de WiFi hotspot uitzetten :)
Goede tip.

Ik zie net dat Solcon alleen glasvezel biedt bij Alles-in-1. Als ik internet + tel of internet + tv afneem dan is het DSL (VDSL inderdaad). Alleen internet kan wel, maar dat is dan € 54 pmnd terwijl alles-in-1 € 58 kost. Zelf iets samenstellen krijg ik niet in de buurt van de prijs van de Alles-in-1 pakketten.

@kraats UPC zelf geeft aan wel beschikbaar te zijn, maar jij zegt van niet?

@blackbird dat topic had ik inderdaad doorgelezen. Balen.

Blij dat dit topic in elk geval duidelijk maakt dat ik er niet gewoon niks van snap. Wat een doolhof. Maar de meest concrete stelling is dus:

Ik moet een alles-in-1 pakket van een kabelaar kiezen (want DSL is langzaam ivm locatie) en de enige beschikbaar kabelaar is CAI Harderwijk

Sla ik dan de spijker op zijn kop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 21:41
Voor zover ik weet levert Caiway diensten over de COAX in jouw gebied. Doe eens een postcode check via Caiway.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Topicstarter
Neyluzz schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:57:
Voor zover ik weet levert Caiway diensten over de COAX in jouw gebied. Doe eens een postcode check via Caiway.nl?
Enkel internet & telefonie... Vanaf € 31,50 pmnd. voor 8 Mbit. Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 21:41
Ik zie op de website 40/4 internet+telefonie, helaas dus geen TV via Caiway. Waar haal jij die max 8Mb/s vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

murphsy schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:56:
Ik moet een alles-in-1 pakket van een kabelaar kiezen (want DSL is langzaam ivm locatie) en de enige beschikbaar kabelaar is CAI Harderwijk
Ja, maaarrrrrr.... CAI Harderwijk levert de kabel en je mag daar zelf een dienstenaanbieder over afnemen. En van die aanbieders is Solcon het meest in trek: http://www.solcon.nl/part...ketten/harderwijk-hierden
De aanbieders bij elkaar: http://www.caiharderwijk.nl/p_293.php

[ Voor 12% gewijzigd door kraats op 07-04-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Topicstarter
Neyluzz schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:00:
Ik zie op de website 40/4 internet+telefonie, helaas dus geen TV via Caiway. Waar haal jij die max 8Mb/s vandaan?
Die 40/4 kost € 53 per maand, als ik daar nog tv bij neem voor € 14 per maand dan ben ik in totaal € 67 per maand kwijt. Dat is me te gek. Dan kan ik goedkoper bij Solcon het 100/100 glasvezel abonnement afnemen en hopen dat ze dat ooit aan de praat krijgen ;)

@kraats Solcon geeft bij mij aan dat het een DSL verbinding betreft, waarvan jijzelf zij dat het erg traag is in Direlanden :)

Solcon lijkt me, behalve dat ze wat duur zijn, wel een goede organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triple play via Solcon hierrr http://www.solcon.nl/part...ketten/harderwijk-hierden

en glasvezel werkt voorlopig nog niet in Harderwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 09:53
Ik weet niet wat jouw kijk gedrag is, maar ikzelf heb eerder overwogen om gewoon geen TV abo meer af te nemen.
NOS journaal kun je ook online kijken en de nodige series kun je net zo goed zien (zonder reclame) met bijv. Netflix.

Helaas ging dit voor mij niet op, ben namelijk enorm tevreden met Ziggo en vond KPN maar niks.
Ziggo bied alleen wel eerste instantie (digitale) TV over de kabel en daarover dan weer internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:05:
Triple play via Solcon hierrr http://www.solcon.nl/part...ketten/harderwijk-hierden

en glasvezel werkt voorlopig nog niet in Harderwijk.
Ja die website is een beetje een doolhof, maar inmiddels ben ik overtuigd van Solcon als aanbieder. Als ze de beloofde 20/20 echt halen is hun basispakket voor mij voldoende. Dan zou ik voor € 45,50 per maand klaar zijn en hoef ik maar één aanbieder. Dat vind ik prima. Mochten ze dan ooit het glasvezel echt gaan gebruiken ga ik ook daarop, dat is leuk.

@rieshjart voor mij een prima optie. Maar dan kan ik direct weer verhuizen want de vrouw zal dan enigzins moordlustig worden ;) Ziggo beviel mij ook uitstekend, het is een gedwongen overstap.

Dus laatste vraagje: Als Solcon 20 Mb up en 20 Mb down beloofd. Gaan ze dat dan waarmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier haal ik altijd 20/20 met Solcon over de Cai Harderwijk kabeltjes. Voor 25 euro vind ik dat ook nog wel een redelijke prijs :)

[ Voor 30% gewijzigd door Gumball op 07-04-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Topicstarter
Dan wil ik bij deze graag iedereen heel erg bedanken. Eerlijk is eerlijk: hier was ik zonder de nodige sturing (wel geen DSL, doet glasvezel het nu wel/niet, kan UPC nou wel/niet) niet uitgekomen. Ik ben eruit.

Dus even samenvattend voor een volgende persoon met hetzelfde probleem: Alles-in-1 via Solcon 20/20 voor € 46 per maand is voor mijn situatie de beste keuze gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Top! En welkom in Harderwijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor een voormalige universiteitsstad vind ik het maar een rommeltje daar in Harderwijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Duh.. Daarom hebben ze de Universiteit gesloten ;)

XSYou heeft nu een actie bij een twee jarig abbo.
Gratis upgrade naar 50/50 Mb bij een 35/35 Mb Abo
Gratis upgrade naar 100/100 Mb bij een 50/50 Mb Abo

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Topicstarter
Bl@ckbird schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:03:
Duh.. Daarom hebben ze de Universiteit gesloten ;)

XSYou heeft nu een actie bij een twee jarig abbo.
Gratis upgrade naar 50/50 Mb bij een 35/35 Mb Abo
Gratis upgrade naar 100/100 Mb bij een 50/50 Mb Abo
Goede aanbieding en goede tip! Maar ik heb na het rond Googlen van ervaringen en contact hebben met Solcon meer vertrouwen in Solcon dan XSYou. Ik kan wel even met ze bellen om te kijken of ze de aanbieding willen matchen.

Iedereen bedankt nogmaals. Nu eerst maar eens alle fysieke spullen verhuizen. Dat is altijd zo'n gedoe. :X

::edit::

Reactie van Solcon via Twitter @murphsy ^JA We verwachten binnen nu en een aantal weken hier meer duidelijkheid over te hebben. Houd onze website goed in de gaten.^JA

[ Voor 12% gewijzigd door murphsy op 07-04-2014 17:22 . Reden: Twitter reactie Solcon toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:24
Welkom in de stad waar de wereld ongeveer 20 jaar stil heeft gestaan qua ontwikkeling... ;)

Even zonder dollen, welk gedeelte van de wijk ga je wonen? Behalve oost-Drielanden zijn alle wijken voorzien van hele goede VDSL dekking... Welke snelheid kan je volgens de DDS.nl en Telfort.nl postcodecheck halen?

Ik zit tegen Drielanden aan (nog net Stadsweiden) en mijn DSL lijn traint netjes in op 80/8 over een enkel aderpaar namelijk. Straatkast staat hier letterlijk op de hoek :)

[ Voor 6% gewijzigd door RadioAir op 07-04-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben telfort alles in een pakket bijna twee weken...drama, beeld blijft hangen moeten stekkers eruit halen en resetten volgends de helpdesk helpt voor een halfuur. Hebben een smart tv en alle kanalen hangen. Kijk voegbal op België. Belachelijk. Hadden met ziggo geen problemen alleen hadden ze de telefoon kosren veranderd waardoor naar het buitenland duurder is. Heb spijt ....mijn dochter heeft in Amsterdam hetzelfde probleem.....
Pagina: 1