Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Quadral of Jamo ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakeraars ,
Ik heb niet heel veel verstand van hifi maar zit te twijfelen welke ik zal kiezen .

receiver : pioneer vsx-528-s

Alleen welke boxen zal ik hierbij nemen ?
Jamo s426 of quadral quintas 5000.

Ik zelf ga voor de quidral kwa kleur maar de specificaties weet ik niet welke precies beter uitkomen op de receiver.
Ik hoop dat iemand hier goed advies op kan geven.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Kleur = persoonlijk.

Specs = niet relevant. Check de FAQ maar eens.

Advies = gaan luisteren. Elk merk/type speaker klinkt anders en alleen jij kan bepalen wat juist is want sound is erg persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Dat luisteren word een groot probleem gezien de winkel in Groningen ligt en ik in zuid-limburg woon.
Ik kan ook via internet niet 1.2.3 zo winkel vinden hier in de buurt.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tja, dan wordt het op de gok kopen. Het zijn op zich budget-sets dus je gooit geen duizenden euro's weg maar als het niet bevalt, is het nog altijd zonde van het geld. Het is onmogelijk om zinnig advies te geven over welke speakers je moet kopen omdat geluid persoonlijk is. Die knoop zul je toch echt zelf moeten doorhakken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan heb je vast bij hificorner gekeken ;)
Gelukkig zijn d'r meer aanbieders. Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar loop een keer bij Stassen binnen, of rij desnoods naar Schulderbacher in Duitsland. Smaak qua geluid en qua design is heel persoonlijk. Ik ging kijken met het idee dat ik Kef of B&W zou kopen, en kwam met Klipsch thuis :+

Having said that: qua kwaliteit en algehele specs zou ik eerder naar Quadral neigen. Jamo is op zich niet slecht, maar toch een wat meer budget merk (en valt inmiddels onder de Klipsch Group).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof graag dat dat B&W en Klipsch heel mooi geluid hebben maar gezien mijn budget beperkt is kan ik dat niet betalen.
Ik zocht een 5 luidsprekers voor een 400 a 500 euro receiver is er al .
Maar als ik bij die winkels kijk ga ik daar pas de 2 front speakers mee halen 8)7

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je toch niets kunt gaan luisteren: Jamo S606 HCS3 is vanuit Duitsland ook al voor ongeveer €500 te krijgen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Kijk als luisteren word aangeraden wat ik ook wel snap en niet eens zo raar is pak ik wel de trein ervoor want inderdaad stel het valt tegen dan sta ik mooi erbij met een grote teleurstelling.

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:57:
Ik geloof graag dat dat B&W en Klipsch heel mooi geluid hebben maar gezien mijn budget beperkt is kan ik dat niet betalen.
Ik zocht een 5 luidsprekers voor een 400 a 500 euro receiver is er al .
Maar als ik bij die winkels kijk ga ik daar pas de 2 front speakers mee halen 8)7
Met 500 euro red je dat idd net niet nee.
Ik draai zelf met een Klipsch Synergy F3/F1/C20 set op een Denon AVR2311.
Maar als je zou gaan voor een combi van F1, B2 in kersen en C10 in zwart (zie link) kom je op 2x 149 + 2x79 + 149 = 605 euro uit. Persoonlijk zou ik dan nog naar de C20 gaan omdat die center wat groter is en dat voor stemmen fijn is, maar dan heb je wel wat leuks staan.

Of je spaart nog even verder natuurlijk :)

Alternatief: 2e hands is er leuk spul te krijgen. Of even verder sparen totdat je 750 euro op tafel kunt leggen voor een echt mooie speakerset :) Of je fronts en center nieuw kopen, en de rears tijdelijk van MP af plukken voor weinig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat setje is wel een leuke van Klipsch , ben ook wel bereid te gaan naar een 800 euro alleen vaak zijn deze sets nergens te beluisteren ?

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:44

Moofnor

King of my castle

Bij Correct is Klipsch in ieder geval te beluisteren.
Maar als je geen haast hebt, adviseer ik je te wachten op een mooie aanbieding. De prijzen bij Correct, en dan vooral van de Klipsch, schommelen nogal. Ik heb bijvoorbeeld in november de F-10 gekocht voor 99,- per stuk. Inmiddels kosten ze weer 199,- 8)7
Hetzelfde geld voor de B-2's, die waren een paar maanden terug nog 39,- ipv de 79,- die ze nu kosten...

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• The Eagle

The Eagle

Yup, beetje in de gaten houden. Correct is importeur voor Klipsch in NL dus die hebben nog wel eens wat extra oude voorraad staan ;)
Maar als je budget naar 800 euro kan is er best wat leuks te krijgen denk ik zo. Doe jezelf lol, maak er een dagje Rotterdam van. Zo kom je nog eens ergens. Pak je avondeten op de euromast (leuk restaurant!) en laat je evt het spul thuisbezorgen.

Verwijderd

Topicstarter
Dan mail ik wel als eerst naar het bedrijf gezien ik er dan wel zeker van wil zijn dat ze daar zijn 😄 want om in de trein zitten 3 uur lang is geen pretje

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week eindelijk me setje binnen gekregen :9~
Het is een Jamo S526 set geworden en gisteren eerste filmpje gekeken wat een geluid en ervaring tegenover de tv _/-\o_
Ik heb de boxen op advies gekocht dat wel maar ze bevallen me prima en de service is ook top!
Pagina: 1