hulp gevraagd bij het zoeken naar videokaart

Pagina: 1
Acties:

• jerom3112
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-02-2023
ik heb nu een desktop met een ingebouwde videokaart van intel: intel HD 3000
maar ik wil graag een betere videokaart want ik game erg graag en ik denk dat deze zijn beste tijd gehad heeft hebben jullie advies over welke videokaart ik zou moeten kopen?
ik zit met een budget van 100 euro.

• GraFX
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-01 13:45

GraFX

The Bartender

Even een snelle blik in de pricewatch:

MSI GeForce GTX 750 1GB Gaming
Palit GeForce GTX 750 StormX OC
Sapphire R7 250 1GB Ultimate

[ Voor 18% gewijzigd door GraFX op 07-04-2014 12:15 . Reden: typo ]

Comfort is the enemy of achievement.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

dit betekent dat je een SB CPU hebt, kun je de rest van je systeem geven? processor/moederbord/kast/ en met name voeding zijn belangrijk om even te weten.
op een HD3000 wordt gamen idd onmogelijk als je een beetje resolutie en kwaliteit wilt. wat voor scherm heb je?

je zou in V&A kunnen kijken voor leuke kaartjes, maar kijk eerst wel of 't kan!

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• jerom3112
System Model: V-P8H67E
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.3GHz
voeding: Peak 350 W (PFC)

dit is alles wat ik kon vinden kun jij hier iets mee?

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-02 14:01

Gmount

Ecorunner lid

We zouden ook graag de resolutie van je beeldscherm weten. als je het niet weet het merk en type.
en welke spellen speel je of ga je spelen?

Als ik zo even snel kijk lijkt een GTX 750 me de beste oplossing, heeft geen extra power van het moederbord nodig en is vergelijkbaar met de iets duurdere r7 260

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

• jerom3112
de resolutie is 1280 x 960

ik speel nu meestal nu MOBA's maar dat is vooral omdat ik daar niet echt veel voor nodig heb.
maar ik heb nog een aantal spellen op steam staan die ik graag wil gaan spelen zoals Tomb raider, Metro en assasins creed

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18

Thomg

Aww yiss

jerom3112 schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:08:
System Model: V-P8H67E
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.3GHz

dit is alles wat ik kon vinden kun jij hier iets mee?
Peak 350W

Je pakt de voeding.
Je loopt naar de kliko.
Je gooit het erin.
Je steekt de vuilnisbak in de fik.
Je koopt een kwaliteitsvoeding.

;w

• jerom3112
nou bedankt daar heb ik erg veel aan :? , maar als je zegt dat ik een nieuwe voeding moet hebben welke moet ik dan hebben, en hoeveel moet dat dan kosten?

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 18:50
Naar alle waarschijnlijkheid is je voeding niet van een topmerk. Omdat je nu geen videokaart er in hebt zitten zal deze voeding geen probleem hebben met het verbruik van je huidige setup.

De videokaart waar je het over hebt is namelijk gewoon onderdeel van je (trouwens retegoeie) processor.
Alleen wanneer je een pc in de winkel koopt zetten ze dat als zijnde een videokaart op.

Ik vermoed dat je een kant en klaar systeem hebt (Asus?) met een door hen geleverde voeding.

Kun je niet de naam van je systeem achterhalen (Bon of stickertje zijkant onderkant achterkant...where ever :) )

Dat maakt het makkelijker om je iets aan te kunnen raden.

Wanneer we zomaar een videokaart aanraden en je blaast daarmee je voeding op en eventueel het systeem beschadigt omdat deze het toch niet aankon dan zou dat wel heel erg zonde zijn..

• Thomg

Thomg

Aww yiss

pricewatch: be quiet! System Power 7 300W
pricewatch: HIS R7 250 iCooler Boost 1GB

Beter dan een 250 heb je echt niet nodig met zo'n resolutie...

Je kan er ook voor kiezen een 2e handse videokaart te nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 07-04-2014 16:56 ]

• jerom3112
Baloes schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:52:
Naar alle waarschijnlijkheid is je voeding niet van een topmerk. Omdat je nu geen videokaart er in hebt zitten zal deze voeding geen probleem hebben met het verbruik van je huidige setup.

De videokaart waar je het over hebt is namelijk gewoon onderdeel van je (trouwens retegoeie) processor.
Alleen wanneer je een pc in de winkel koopt zetten ze dat als zijnde een videokaart op.

Ik vermoed dat je een kant en klaar systeem hebt (Asus?) met een door hen geleverde voeding.

Kun je niet de naam van je systeem achterhalen (Bon of stickertje zijkant onderkant achterkant...where ever :) )

Dat maakt het makkelijker om je iets aan te kunnen raden.

Wanneer we zomaar een videokaart aanraden en je blaast daarmee je voeding op en eventueel het systeem beschadigt omdat deze het toch niet aankon dan zou dat wel heel erg zonde zijn..
nou ik heb ff een kijkje genomen en als het goed is is de productnaam: ASUS PC (Desktop Barebone)

en ja ik heb hem inderdaad kant en klaar gekocht :)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Vind de voeding interessanter :p

• Baloes
Ben ook wel nieuwsgierig welke voeding er in zit...
Lastig in te schatten wat de voeding wel en niet aankan...je kunt mazzel hebben...maar boem is ho in dit geval..

Kun je misschien (nadat je de stekker eruit gehaald hebt en de aan en uit knop een aantal maal hebt ingedrukt) misschien in de pc kijken naar de voeding of had je dat al gedaan?

Advies van Thomg qua voeding is prima voor jouw pc en de videokaart van Thomg is voor jouw resolutie genoeg
Je zou eventueel ook nog deze kunnen nemen: pricewatch: Club3D Radeon HD 7770 Ghz. Edition

Ongeveer even duur maar wel wat krachtiger en mocht je eventueel in het bezit komen van een andere monitor (je weet maar nooit) dan hebbie dur nog meer plezier van.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Thomg, je bent niet echt behulpzaam. bovendien weet je de kast niet, en zou je dus niet zomaar een voeding aan kunnen raden, noch een GPU.

@TS; heb je een kant en klare pc? zoja, maak even een fotootje van de achterkant van de kast, en van de sticker op de voeding, daar kunnen wij wel uit opmaken hoe en wat.
Afbeeldingslocatie: http://www.txcesssurplus.com/catalog/SeaSonic-SS350ET-Lbl-A.jpg zoiets

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Baloes
Beter een goeie buur...:)

Had ik niet aan gedacht...fotootje dus...

• jerom3112
dit zijn een paar foto's van de kast, maar helaas kan ik mijn kast nou niet openen om een foto van de voeding te maken maar zal er voor proberen te zorgen zo snel mogelijk. ;)

http://www.asus.com/Barebone_PCs/V8P8H67E/gallery/

• Thomg

Thomg

Aww yiss

NLBUURMAN schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:13:
Thomg, je bent niet echt behulpzaam. bovendien weet je de kast niet, en zou je dus niet zomaar een voeding aan kunnen raden, noch een GPU.

@TS; heb je een kant en klare pc? zoja, maak even een fotootje van de achterkant van de kast, en van de sticker op de voeding, daar kunnen wij wel uit opmaken hoe en wat.
[afbeelding] zoiets
Bijna goed, afgezien dat je mijn hele punt mist.
Als een voeding adverteert met piekspanning is het een shitvoeding.
Vuistregel in computerland en domweg wet.
Bewijs maar eens het tegendeel. :/
jerom3112 schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:27:
dit zijn een paar foto's van de kast, maar helaas kan ik mijn kast nou niet openen om een foto van de voeding te maken maar zal er voor proberen te zorgen zo snel mogelijk. ;)

http://www.asus.com/Barebone_PCs/V8P8H67E/gallery/
Kan ik niet echt veel uit opmaken behalve dat ik er allesbehalve warm van word.

[ Voor 22% gewijzigd door Thomg op 07-04-2014 17:53 ]

Verwijderd

Thomg schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:52:
[...]
Als een voeding adverteert met piekspanning is het een shitvoeding.
Welke fabrikant adverteert hier dan mee? Ik heb nog nooit zoiets gezien:
Nu 50% extra spanning om de seconde, voor al u sloop werk
Of bedoel je piekvermogen? :D
Bewijs maar eens het tegendeel. :/

Kan ik niet echt veel uit opmaken behalve dat ik er allesbehalve warm van word.
Ik zie een Delta logo

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Whoa, nu je het zegt.
Wordt hier iets warmer van ;)
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:07:
[...]
Welke fabrikant adverteert hier dan mee? Ik heb nog nooit zoiets gezien:
Piekvermogen, excuses :/

[ Voor 39% gewijzigd door Thomg op 07-04-2014 18:21 ]

• Baloes
Ok....denk dat dit um is :

V&A aangeboden: 350W voeding uit Asus barebone, perfecte voeding voor mooie prijs

https://fbcdn-sphotos-f-a...989379978_882821965_o.jpg

Deze voeding wordt dus idd geleverd als de 350W voeding....

Of als er een switch op zit voor 110 of 220 volt dan kan het deze zijn

-Edit-

Of toch niet ...er zijn meerdere mogelijkheden las ik links en rechts....wel allemaal goedkope oplossingen...even fotootje afwachten van TS dan maar :)

[ Voor 30% gewijzigd door Baloes op 07-04-2014 21:13 ]

• GraFX
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-01 13:45

GraFX

The Bartender

Even googelen levert mij het volgende op..

De handleiding van de PC
Het moederbord van de PC (mogelijk zit er een oude revisie van dit moederbord in de PC van jerom)

Over de specificaties van de voeding is zeer weinig te vinden. Inderdaad even afwachten op een foto.
De kwaliteit van de voeding blijft in deze ene belangrijke factor.

Comfort is the enemy of achievement.

• jerom3112
sorry alllemaal voor het lange wachten maar hier heb ik een fotootje van mijn voeding
is het goed?

http://gyazo.com/f0f7196c803a55e52d07ad49d4a2adbf

• Baloes
jeeeeej ik had um goed :)

Affijn dan lijkt het me toch verstandig om er een andere voeding in te zetten wanneer je er een videokaart bij wil gaan prikken...just to be sure..

100 euro wordt dan wel erg krap...

Nou bedenk ik me dat ik, weet niet of dat hier mag van de moderators, dat ik nog een xfx 6870 double dissipation heb liggen. Hij doet het nog prima maar ik en m'n zoon hebben allebei een 7950 dus ligt deze maar te verstoffen. En ach als ik er iemand mee uit de brand kan helpen...
Voor 4 a 5 tientjes mag je um zo hebben.
Moet je maar ff een Dm sturen..

En mocht ie het nou binnen een jaar begeven dan geef ik je die vijf 10tjes gewoon weer terug..snie zo'n probleem (iedereen getuige :) )

Hebbie in ieder geval budget voor een fatsoenlijke voeding.

Koop dan deze pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W

Heb je ook nog ruimte voor toekomstige upgrade.

Zeg al, komt een beetje out of the blue maar is goedbedoeld en niet als verkooppraatje..

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Op zich ben ik niet zo'n fan van zulke schaamteloze V&A verwijzing van wat je zelf verkoopt, maar de prijs is wel heel erg redelijk. Ik zou zeggen, doen :)

• jerom3112
aah dank je wel ik stuur je wel een Dm over de xfx 6870 double dissipation
maar ik wil even iedereen hier bedanken voor jullie info jullie hebben me hier echt mee geholpen d:)b oOo :)

• Baloes
Ja voelde idd beetje schaamteloos..sry to all dan maar..

De kaart is van m'n zoon en die vindt het prima.

Ben nie zo'n verkopert en had het idd beter via DM kunnen doen maar bedacht me echt net dat ik die nog had...anders had ie er over een jaar nog gelegen :)

-Edit-

Maar dan potverdrie wel die goeie voeding kopen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Baloes op 08-04-2014 21:25 ]

• jerom3112
zal ik zeker doen :Y :Y

Verwijderd

jerom3112 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:39:
sorry alllemaal voor het lange wachten maar hier heb ik een fotootje van mijn voeding
is het goed?

http://gyazo.com/f0f7196c803a55e52d07ad49d4a2adbf
Hooguit redelijk en 216W op de 12V is erg weinig dus meer als een GTX 750 Ti zit er dan niet in. Alles zonder PEG stekker (externe voeding) moet kunnen en dan is de GTX 750 Ti verreweg de snelste kaart.

• Baloes
Daarom heb ik um al gematst...ik had nog een kaart liggen en hij kan een fatsoenlijke voeding aanschaffen

Had het alleen ff via DM moeten doen :)
Pagina: 1