Hallo allemaal,
Deze topic wordt geüpdate zodat de belangrijkste gegevens en conclusies samen blijven en ik zelf overzicht blijf houden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zuinige server - 2 VM's - alle 3 installaties werkend vanaf SSD met 40GB op SSD voor bijkomend opslag. Extra HDD voor onder 1 van de VM's voor opslag.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Gehele systeem mag ±650€ kosten aan onderdelen. Meer indien nodig of verantwoord.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, muis, toetsenbord, alles reeds beschikbaar
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zuinig en stil indien mogelijk.
Momenteel denk ik aan het volgende:
Kan dit beter/goedkoper? Servers en zeker VM's zijn nogal een 'ver-van-mijn-bed-show', dus suggesties of goed leesvoer zijn ook zeker welkom!
Deze topic wordt geüpdate zodat de belangrijkste gegevens en conclusies samen blijven en ik zelf overzicht blijf houden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zuinige server - 2 VM's - alle 3 installaties werkend vanaf SSD met 40GB op SSD voor bijkomend opslag. Extra HDD voor onder 1 van de VM's voor opslag.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Gehele systeem mag ±650€ kosten aan onderdelen. Meer indien nodig of verantwoord.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, muis, toetsenbord, alles reeds beschikbaar
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zuinig en stil indien mogelijk.
Momenteel denk ik aan het volgende:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 3225 Boxed | € 109,99 | € 109,99 |
| 1 | ASRock B75M-ITX | € 62,91 | € 62,91 |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB | € 83,85 | € 83,85 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 107,- | € 107,- |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 118,99 | € 118,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 596,69 | |
Kan dit beter/goedkoper? Servers en zeker VM's zijn nogal een 'ver-van-mijn-bed-show', dus suggesties of goed leesvoer zijn ook zeker welkom!
Hartelijk dank voor jullie tijd, kennis en medewerking. Ik ben zeer benieuwd!Bijkomende gegevens
Ik heb net een nieuwbouwappartement gekocht en in augustus neem ik een tekenaar aan om mijn tekenbureau uit te bouwen. Dit project heeft een planning op lange termijn aangezien het financieel een stevig plaatje zal worden. Graag ontvang ik eender welk advies/suggestie/opmerking omdat ik het appartement zowel zakelijk als privé wil voorzien van de nodige multimedia.
PlanningOok hoor ik graag of er beter suggesties zijn voor het multiroom audiosysteem.
- Belangrijkste van alles: opslag en veiligheid van data (tegen crash/brand, NSA is niet echt mijn zorg
).
Centraal gaat een zuinige server komen die twee VM's zal draaien. De hele server en de twee VM's worden geïnstalleerd op een SSD.Back-up zal gebeuren met twee schijven in RAID die direct onder de server zullen werken.
- één VM zal het zakelijk netwerk dragen, waarbij opslag op SSD zal gebeuren voor snel toegang.
- de andere VM zal het privé netwerk dragen zodat alles gescheiden blijft. Voor de privé data zal een aparte HDD gebruikt worden.
Verder zal cloudopslag van de zakelijke gegevens gebeuren als extra zekerheid in geval van brand via one.com (waar ook de website gehost wordt).- Cadpc: Zelf werk ik via laptop/docking/24"scherm, maar nieuwe tekenaar zal werken op een vaste pc. Prijzen wisselen nog teveel tegen augustus, dus dit wordt nog uitgesteld.
- Multiroom audio: vermoedelijk een investering op langere termijn gezien het best wel wat kost, maar de bureau zou toch al voorzien moeten worden van muziek, dus misschien dat de basis nu al gelegd kan worden. Momenteel neig ik naar het systeem van Sonos. Zijn er beter suggesties? Zeker ivm samenwerking met TV's
- TV in slaapkamer en leefruimte: toestellen worden pas in de toekomst aangeschaft, er is bijna geen tijd om tv te kijken momenteel, maar er moet wel aan gedacht worden. Toestellen in samenwerking met multiroom en digitale TV zou op beide toestellen moeten werken, alsook toegang tot de centrale server voor het afspelen van video of muziek. Data, coax en speakerkabel is overal voorzien.
Tenslotte: financieel wil ik natuurlijk niet overdrijven, maar de basis moet gezond zijn, dus als iets verantwoord is, wil ik het er graag voor betalen.
[ Voor 122% gewijzigd door KurtH op 07-04-2014 21:51 ]