Mensen hier gaat iets mis.
Hoe kom ik erachter wie de winnaar van de veiling is als zij hetzelfde bedrag hebben geboden?
Hoe kom ik erachter wie de winnaar van de veiling is als zij hetzelfde bedrag hebben geboden?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ah! Bedankt voor de uitleg.Orion84 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:32:
Er wordt gewoon een winnaar aangewezen zodra de veiling afloopt. En voor zover ik weet is dat op basis van wie als eerste dat bod had gedaan.
Dit heeft te maken met automatisch bieden. Als iemand auto-bieden aanzet met max bod 12,50 en daarna biedt iemand handmatig 12,50, dan biedt de auto-bieder ook 12,50. Dat autobod was er eerder, dus die zal als ik me niet vergis winnen.
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2014 14:33 ]
zeef schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 02:34:
Afgehandeld dus.In TWK 7.0 en later gaan we deze bugs fixen.
crisp schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:11:
Dat is dan aan product om daar voor eens en altijd een duidelijke oplossing voor te verzinnen
--> Mooie Features
[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 05-04-2014 14:35 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nou, ja, de V&A veilingen zijn niet bindend. Als jij om wat voor reden dan ook een beter gevoel hebt bij het verkopen van je product aan nummer 2 uit het lijstje, dan is dat je goed rechtVerwijderd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:33:
Thanks Raven, toch niet eerlijk lijkt mij. Ik kies de laatste bieder dan maar.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2014 15:14 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 05-04-2014 15:23 ]
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2014 16:16 ]
En wat is daar mis mee dan, dat die met 7,50 wint? Mensen bieden (al dan niet automatisch) tegen elkaar op. Het bieden stopt als de tijd verlopen is, of niemand het staande bod meer overbiedt. Dat degene die het winnende bod deed er wellicht nog wel wat meer voor over zou hebben gehad is jammer voor de verkoper, maar dat is toch gewoon het idee van een veiling?Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 16:00:
Als T.net het technisch onmogelijk zou maken om 2x hetzelfde bedrag te bieden, zou dat al een hoop schelen.
Zoals in mijn bovenstaande voorbeeld, als iemand een max prijs van €20 biedt, maar het artikel op dat moment op €7 staat (en dat het maximale bedrag van een andere bieder is) wordt het bedrag met €0,50 verhoogd.
Stel dat de tweede bieder (met een max bod van €20) wint, dan betaalt die persoon €7,50
Volgens mij zou dan eerst het autobod van #3 en #4 nog tegen elkaar worden uitgespeeld. Dus wint #4 met 27,50 of iets dergelijks?In de laatste minuten van die veiling, komt er nog een bieder #3, die biedt €26,99 - hoger dan het max. bod van bieder #2, de prijs voor het artikel komt hiermee op €21 te staan.
Een fractie van een seconde voordat de veiling afloopt komt nog een bieder #4 met een bod van €50 - die wint de veiling voor €21,50 aangezien niemand hoger heeft geboden dan €20.
[ Voor 47% gewijzigd door Orion84 op 05-04-2014 16:20 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2014 16:32 ]
Dat gebeurt ook helemaal niet. Tenzij iemand exact hetzelfde biedt als wat een ander als max. bod had ingesteld. Dan komen de losse bieding en de autobieding op z'n max. beide in het lijstje te staan, met de autobieder voor zover ik weet als winnaar, want die was eerst.Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 16:25:
Daar is helemaal niks mis mee, dat de bieder van €7,50 wint. Maar tenminste geen biedingen van 2x €7,00 - waardoor er dus een voedingsbodem is gecreëerd voor discussie/interpretatie.
Dat is hier toch ook het geval? (zo niet, dan zit daar mogelijk een verbeterpunt, maar afaik is dat hier ook gewoon hoe het werkt)eBay heeft de situatie dat verschillende mensen hetzelfde bedrag instellen als max bod ondervangen door de eerste persoon die dat bedrag als max heeft ingevuld, als winnaar uit te roepen. (mits er niet hoger wordt geboden)
Omdat je als verkoper niet altijd een goed idee hebt wat je ergens voor kan vragen. Dan zet je een veiling op en kijk je wat er geboden wordt. Of omdat je als verkoper het idee kan hebben dat er bij open bieden wellicht een betere prijs uitkomt.Als je als verkoper niet aan de veiling vastzit, waarom dan die optie beschikbaar stellen?
Dat is inderdaad een verschil van opzet ja. Mede doordat bij dwingende overeenkomsten uit zo'n veiling er van het platform al snel meer verwacht wordt in de zin van arbitrage bij geschillen etc., waar Tweakers geen capaciteiten voor heeft. V&A is bewust bedoeld om mensen bij elkaar te brengen, niet als veilingplatform met bindende uitkomst zoals eBay.Ik zou behoorlijk pissig zijn als ik een winnend bod heb van €25 en de verkoper mij mailt "Jammer, reeds verkocht voor $hogerbedrag"
Winnend bod = winnend bod, dat er daarna nog iemand hoger gaat bieden is leuk, maar dat artikel behoort aan de winnaar v/d veiling toe te komen.
Kennelijk denkt T.net daar anders over. Of ik ben verwend hoe het er aan toegaat op eBay.
Verwijderd
Grote glimlacht op m'n gezicht nu, regelmatig op eBay situaties gezien waar de winnaar maar met 50 cent hoger won, dat zou op V&A dus ook kunnen lukken. Hetzij de aanbieder niet verplicht is het artikel voor de biedprijs te verkopen. (Ik begrijp de impact qua mankracht om dat te enforcen)Orion84 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 16:33:
[...]
Dat gebeurt ook helemaal niet. Tenzij iemand exact hetzelfde biedt als wat een ander als max. bod had ingesteld. Dan komen de losse bieding en de autobieding op z'n max. beide in het lijstje te staan, met de autobieder voor zover ik weet als winnaar, want die was eerst.
Dat zou kunnen, ik heb nog nooit aan een veiling op T.net meegedaan, dus kan niet uit ervaring spreken.Dat is hier toch ook het geval? (zo niet, dan zit daar mogelijk een verbeterpunt, maar afaik is dat hier ook gewoon hoe het werkt)
Dat is het fijne m.b.t. eBay. Ook al kost een item bizar veel meer dan het uiteindelijke geboden bedrag, de aanbieder is verplicht tot levering over te gaan. Met als gevolg zure aanbieders.[...]
Omdat je als verkoper niet altijd een goed idee hebt wat je ergens voor kan vragen. Dan zet je een veiling op en kijk je wat er geboden wordt. Of omdat je als verkoper het idee kan hebben dat er bij open bieden wellicht een betere prijs uitkomt.
QFT[...]
Dat is inderdaad een verschil van opzet ja. Mede doordat bij dwingende overeenkomsten uit zo'n veiling er van het platform al snel meer verwacht wordt in de zin van arbitrage bij geschillen etc., waar Tweakers geen capaciteiten voor heeft. V&A is bewust bedoeld om mensen bij elkaar te brengen, niet als veilingplatform met bindende uitkomst zoals eBay.
Als dat je niet aanstaat dan is V&A (of in elk geval de veilingmodus van V&A) inderdaad niets voor jou. Dat kan natuurlijk
Wat zou er op V&A ook moeten lukken?Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 16:44:
[...]
Grote glimlacht op m'n gezicht nu, regelmatig op eBay situaties gezien waar de winnaar maar met 50 cent hoger won, dat zou op V&A dus ook kunnen lukken.
De auto-bod-bot zou de 20 euro moeten overbieden, dat kan hij niet. De veiling is gewonnen door degene die de 20E heeft geplaatst.Orion84 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:26:
[...]
Wat zou er op V&A ook moeten lukken?
Als iemand een max. bod van 20 euro instelt en even later biedt er iemand anders exact 20 euro. Wat zou er in jouw ogen op dat moment moeten gebeuren? En wat zou er op eBay in dat geval gebeuren?
Ik denk dat er hier een definitie probleem is :Orion84 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:46:
De bot zal dan de 20 euro matchen, want hoger kan ie niet, maar hij was (onzichtbaar) wel eerder met die 20 euro.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq