Hoi allemaal,
Waarschijnlijk vraag ik naar de bekende weg. Maar na een hoop wikken en wegen kom ik tot de de onderstaande keuze. Mijn vorige laptop was een Acer Aspire 9423WSMiB. Deze heb ik gehad vanaf 2005 tot begin dit jaar. Ze gaan bij mij tot letterlijk end-of-life. Zaken waar ik de laptop voor gebruik:
Java ontwikkeling
Beeldbewerking met GIMP
Mediaconversie
Streaming naar chromecast of smart tv
Misschien wat gaming (niets high-end, HL2)
En nog veel meer...
Ik had de volgende absoluut minimale eisen:
1080p (matte of touch)
8 GB
Intel quad core (liefst haswell)
usb 3.0
bluetooth (4.0)
displayport
en elke extra interface is welkom
Overige overwegingen:
Mijn vorige laptop was een 17 inch model. Dit formaat is voor mij niet meer relevant en portabiliteit is voor mij belangrijker geworden. Vandaar een 15.6 inch model hoewel iets kleiner geen probleem is (14 inch is denk ik net te klein).
Acer heeft mij in het verleden nogal teleurgesteld en de bouwkwaliteit van mijn vorige laptop liet te wensen over. Gevoelsmatig neig ik nu meer naar Asus of Lenovo toe. Ik werk veel met Lenovo en ik ben wel fan van het functie over vorm. Initieel heb ik geprobeerd een passende lenovo (thinkpad) te vinden. De y510p komt in de buurt (afgezien van de displayport) maar hij komt mij bulky over.
Mijn budget ligt ergens tussen de €1000 en €1500.
Waarschijnlijk vraag ik naar de bekende weg. Maar na een hoop wikken en wegen kom ik tot de de onderstaande keuze. Mijn vorige laptop was een Acer Aspire 9423WSMiB. Deze heb ik gehad vanaf 2005 tot begin dit jaar. Ze gaan bij mij tot letterlijk end-of-life. Zaken waar ik de laptop voor gebruik:
Java ontwikkeling
Beeldbewerking met GIMP
Mediaconversie
Streaming naar chromecast of smart tv
Misschien wat gaming (niets high-end, HL2)
En nog veel meer...
Ik had de volgende absoluut minimale eisen:
1080p (matte of touch)
8 GB
Intel quad core (liefst haswell)
usb 3.0
bluetooth (4.0)
displayport
en elke extra interface is welkom
Overige overwegingen:
Mijn vorige laptop was een 17 inch model. Dit formaat is voor mij niet meer relevant en portabiliteit is voor mij belangrijker geworden. Vandaar een 15.6 inch model hoewel iets kleiner geen probleem is (14 inch is denk ik net te klein).
Acer heeft mij in het verleden nogal teleurgesteld en de bouwkwaliteit van mijn vorige laptop liet te wensen over. Gevoelsmatig neig ik nu meer naar Asus of Lenovo toe. Ik werk veel met Lenovo en ik ben wel fan van het functie over vorm. Initieel heb ik geprobeerd een passende lenovo (thinkpad) te vinden. De y510p komt in de buurt (afgezien van de displayport) maar hij komt mij bulky over.
Mijn budget ligt ergens tussen de €1000 en €1500.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth | € 20,59 | € 20,59 |
1 | Asus N550JV-CN270H | € 944,10 | € 944,10 |
1 | Samsung 840 series Pro 512GB | € 322,48 | € 322,48 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.287,17 |