Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe receiver; Yamaha RN500B of RS700B

Pagina: 1
Acties:

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:29

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Na een tijdje gebruik te hebben gemaakt van oude, tweedehands, gevonden en gerepareerde versterkers is het moment aangebroken om een keer een goede te kopen.

Ik heb wat onderzoek gedaan en een keer geluisterd hier in de buurt bij een kleine audiozaak, inclusief budgetoverweging loop ik nu tegen de volgende keuze aan; Een Yamaha RS700B (die ik tijdens het luisteren als prettig heb ervaren) of de RN500B, waarvan ik alleen de netwerkloze broer beluisterd heb. Tot slot een Marantz PM7004.

Het prijsverschil tussen de Yamaha's is te verwaarlozen, aangezien ze op diverse plekken te koop staan voor omennabij 400 euro, de Marantz is duurder met ongeveer 520 euro.

Nu de vraag, tussen de Yamaha's.. kan ik beter voor de iets rijkere sound van de RS700 gaan, of is de netwerkaansluiting van de RN500 de moeite waard? Rare vraag misschien, want ik kan voor mezelf prima bepalen of ik een netwerkaansluiting nodig heb. Waar ik dus naar op zoek ben is iemand die me kan vertellen of die netwerkmogelijkheden ook fatsoenlijk werken. Ik heb eerder een receiver met netwerkmogelijkheden gehad en dat was drama; het stond fantastisch beschreven in het boekje maar in de praktijk was er niet mee te werken. Instellen was een drama, muziek zoeken ook, ga zo maar door.

Tweede vraag;
In hoeverre is het de moeite waard om voor de Marantz te gaan? 120 euro duurder, maar misschien een beter merk?

Hoe dan ook wordt de receiver aangesloten op twee Jamo S 608's, die heb ik al staan.

Alvast bedankt voor de reacties :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 08:34
Ik heb de RX-A830 en ben qua sound erg tevreden. Ik gebruik hem alleen op stereo (heb ook maar 2 speakers).
De netwerkmogelijkheden zijn leuk en handig, ik ga er even vanuit dat de implementatie overal hetzelfde is. Ik heb mijn NAS ingericht voor DLNA en kan gewoon door mijn muziek heen bladeren en kiezen wat ik wil. Dat kan op map of artiest (alfabet) of album etc, net wat je handig vindt op dat moment. Het werkt en de afspeelkwaliteit is erg goed. Ook de enhancer voor compressed music werkt best aardig voor lage bitrate MP3tjes.Ik ben nu al mijn CDs aan het rippen naar FLAC.

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:23
Het ligt er een beetje aan welk programma je gebruikt om te streamen. Mijn RX-V2067 heeft een tijdje moeite gehad om mijn Plex server te vinden. Inmiddels lijkt dit opgelost te zijn. Ik heb ook Serviio gebruikt en de dlna client van WHS2011 en dit ging altijd probleemloos.

Daarnaast is het niet alleen voor dlna. Je kunt het ook gebruiker voor de bedieningsapp (aanrader!) en airplay.

Anderzijds, als het je echt gaat om de geluidskwaliteit dan zou ik voor de RS700 gaan. Netwerkfunctionaliteit is altijd toe te voegen door aanschaf van (als je bij Yamaha wilt blijven) de CD-N500 of een Yamaha blu-ray speler.

• motormuis
Klopt, maar dan ben je weer meer kwijt. Geluidskwaliteit is een lastige, er staat hier ergens naar een link naar twee set-ups, een oud samengeraapt zooitje en een hele dure, blind luisteren, geen verschil....
HiFi is een standaard qua vervorming etc, daar zou geen verschil in mogen zitten.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Hmm, dit weekend ook even de tijd gehad om de Marantz te beluisteren, kan weinig échte verschillen ontdekken tussen de Marantz en de RN500. Wel goed om te lezen dat de netwerkfunctie van de RN500 goed zou moeten werken. Binnenkort nog maar even langs bij een audiozaak in Rotterdam oid, kijken of ik de Marantz en de RS700 naast elkaar kan krijgen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• motormuis
Zie de youtube film in deze post, audio is zo subjectief, het zelfde stuk luisteren maar dan op een 3 cm andere positie geeft al een ander (meetbaar) geluid. Maakt het niet gemakkelijker en eigenlijk ook weer wel.

FLAC is "old school" geworden

[ Voor 50% gewijzigd door motormuis op 10-04-2014 10:50 ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Ook waar.

Dan wordt het de RS700 en knoop ik er zelf wel een netwerkspeler aan.. Thanks voor de reacties,

Pagina: 1