Amazon.de rekent opeens BTW door voor bepaalde producten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindcrimeNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 11:31
Bijv:
pricewatch: Sigma 18-250mm F3.5-6.3 DC Macro HSM (Sony)

Kost dus niet EUR 319, maar EUR 324,36 als je hem gaat bestellen.
Reden: BTW verschil tussen DE en NL. Waarom het bij andere produkten niet geldt is mij onduidelijk, sommige wel, sommige niet...
Ik heb al bij hun geklaagd, maar ik wacht nog op een antwoord...

De eerste vragen hieromtrent werden niet beantwoord en bij een chat wilde ze me opeens opbellen, en nu hebben ze beloofd een e-mail te sturen, ik ben benieuwd....

[ Voor 16% gewijzigd door MindcrimeNL op 03-04-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:54

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Mocht je idd meer info krijgen, meld het dan in dit topic, dan kunnen wij eens kijken hoe we dit kunnen gaan oplossen. Stomme btw-dingen altijd :( Bedankt voor deze melding in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit heeft Amazon.co.uk ook altijd gedaan. Is het toeval dat sinds vandaag Amazon.co.uk niet meer gratis levert naar NL? Wellicht verwacht men dat iedereen nu in Duitsland zal bestellen, en hebben ze hetzelfde BTW systeem daar doorgevoerd.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Vreemd. Ze horen het Duitse BTW-tarief te rekenen. Of komt het doordat er een Amazon-depot in Amsterdam zit? Misschien gelden er weer andere regels als product fysiek van een andere locatie komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindcrimeNL
Hier hun antwoord:

herzlichen Dank für Ihren Chat mit Amazon.de, es tut mir leid, dass meine Kollegin Ihnen nicht gleich weiterhelfen konnte.

Die Preisdifferenz bei der Rechnungsstellung erklärt sich durch die unterschiedlichen Umsatzsteuersätze in Deutschland (19%) und in die Niederlande (21% seit Oktober 2012, davor auch 19%). Vor Oktober 2012 gab es also kein unterschied, seit dem zahlen Sie die 2% mehr.

Vielleicht ist dies bei der letzte Bestellung in Oktober 2013 nicht so aufgefallen, da bei Bücher es nur 1% unterschied gibt (7% in Deutschland 6% in die Niederlande). Bei Ihre Bestellung davor am 10. Januar 2013 wurde aber auch schon den neuen Steuersatz berechnet.

In Übereinstimmung mit den Umsatzsteuergesetzen für den Fernhandel berechnen wir für alle Lieferungen in Länder der Europäischen Union den jeweils dort geltenden Umsatzsteuersatz.

Sobald Sie auf unserer Website eine Versandadresse in die Niederlande eingeben, berechnet unser System den entsprechenden Umsatzsteuer-Aufschlag beziehungsweise Abschlag. Dieser wird im Bestellformular in Ihrer Bestellübersicht ausgewiesen.

Wir hoffen, wir konnten mit diesen Informationen weiterhelfen, und danken für Ihren Besuch. Bei Fragen stehen wir jederzeit gerne wieder zu Ihrer Verfügung. Sie erreichen uns jederzeit über unser E-Mail-Kontaktformular (http://www.amazon.de/kontaktformular), das Sie auch auf den Hilfe-Seiten finden.

Ich hoffe, ich konnte Ihnen weiterhelfen und wünsche Ihnen einen schönen Tag. Ihr Amazon Kundenservice in Berlin.

Freundliche Grüße
Bastiaan Bastmeyer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In Übereinstimmung mit den Umsatzsteuergesetzen für den Fernhandel berechnen wir für alle Lieferungen in Länder der Europäischen Union den jeweils dort geltenden Umsatzsteuersatz.
Huh? Die wetgeving bepaalt toch juist dat er vrij verkeer van goederen is en je gewoon BTW afdraagt in/aan het land waar je het product koopt zolang je binnen de EU blijft?

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 03-04-2014 18:20 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

NMe schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:20:
[...]

Huh? Die wetgeving bepaalt toch juist dat er vrij verkeer van goederen is en je gewoon BTW afdraagt in/aan het land waar je het product koopt zolang je binnen de EU blijft?
Volgens de overheid wel: http://www.rijksoverheid....innen-de-europese-unie-eu
Particuliere consumenten die goederen kopen in een ander EU-land, betalen meestal in dat land de btw. Zij hoeven in Nederland dus niet nog een keer btw te betalen over deze goederen.

Uitzondering: aankoop nieuwe auto
Er geldt een uitzondering voor de aankoop van een nieuwe auto in een ander EU-land. Particuliere consumenten betalen in dat geval btw in het land waar ze de auto inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindcrimeNL
Extra note:
Dit geldt volgens mij ALLEEN voor produkten aangeboden door Amazon.de. Andere leveranciers op Amazon.de (geleverd door dus, ook die met verzending door Amazon.de) schijnen geen BTW verschil te rekenen...

Bijvoorbeeld:
http://www.amazon.de/gp/p...psc=1&smid=A20UZELQNI6BUJ
Die kost niets extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Als je in het buitenland iets koopt, dan wordt de BTW toch gewoon verlegd? Gebeurt zowel binnen de EU als binnen de VS.

[ Voor 23% gewijzigd door Trommelrem op 03-04-2014 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Trommelrem schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:41:
Als je in het buitenland iets koopt, dan wordt de BTW toch gewoon verlegd? Gebeurt zowel binnen de EU als binnen de VS.
Bij mijn weten wel ja. Alleen als je iets bestelt buiten de EU moet je BTW afdragen in Nederland en dat doet je wanneer je pakketje de grens over komt en de douane constateert dat je BTW moet betalen. Althans, voor zover mij bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindcrimeNL
Wat Amazon.de volgens mij nu doet is automatisch de BTW afdragen aan de NL belasting. Dus moeten ze die belasting meteen verrekenen, dus 21% berekenen. In het verleden was jezelf waarschijnlijk zelf verplicht die 2% verschil af te dragen aan de douane. Dit was echter toen in de 19% BTW tijd geen issue, omdat toen de BTW hetzelfde was als in Duitsland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou binnen de EU geen klap moeten uitmaken. Buiten de EU wel. Binnen de EU heb je niets met de douane te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niet met de douane, wel met de Belastingdienst (ja, ik weet dat de douane daaronder valt :P). Maar ook BD zou hier niks in te brengen moeten hebben omdat de BTW binnen de EU verlegd wordt naar het land van aankoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

't Is trouwens niet sinds gisteren ofzo. Iig op 3 februari was het ook al zo:
[Bug] PW incorrecte prijs buitenlandse webshops

En ook op 1 januari gaven mensen al aan dat het gebeurde:
btw betalen bij aankopen in duitsland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindcrimeNL
ACM schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 07:50:
't Is trouwens niet sinds gisteren ofzo. Iig op 3 februari was het ook al zo:
[Bug] PW incorrecte prijs buitenlandse webshops

En ook op 1 januari gaven mensen al aan dat het gebeurde:
btw betalen bij aankopen in duitsland ?
Amazon.de geeft ook aan dat het schijnbaar al sinds Oktober 2012 aan de hand is (zie correspondentie boven)
Maar het gebeurd dus schijnbaar niet met alle producten die ze aanbieden, het lijkt alleen die Amazon.de zelf aanbied te zijn...

[ Voor 11% gewijzigd door MindcrimeNL op 04-04-2014 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:12
wcduck schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:26:
Dit heeft Amazon.co.uk ook altijd gedaan. Is het toeval dat sinds vandaag Amazon.co.uk niet meer gratis levert naar NL? Wellicht verwacht men dat iedereen nu in Duitsland zal bestellen, en hebben ze hetzelfde BTW systeem daar doorgevoerd.
Ik kreeg net deze email van amazon, dus geen gratis verzending meer.
As you've previously had orders delivered to The Netherlands, we wanted to let you know that our delivery options to The Netherlands are changing. From April 3, 2014, FREE Super Saver Delivery will no longer be available. You'll have the option of Standard or Priority Delivery for orders being delivered to The Netherlands.

More information about international delivery rates and times can be found here.

We strive to provide our European customers the greatest possible selection at low prices and hope to see you again soon.

Regards,

Customer Service Department

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Dat herberekenen van de prijs op basis van de Nederlandse BTW is toch al jaren het geval bij alle Amazons. Voorheen betaalde je bij Amazon.de altijd dezelfde prijs, want dezelfde BTW (6%/19%) en bij Amazon.co.uk (0%/20%) en Amazon.fr (?%/19,6%) juist minder dan de aangegeven prijs. (Tenzij je boeken kocht bij Amazon UK, want dan betaalde je juist 6% meer).

Sinds oktober 2012 betalen we helaas meer door de 21% BTW. Je betaalt echter wel minder voor je boeken als je ze in Duitsland bestelt, want blijkbaar hebben de Duitsers de lage BTW op boeken met 1% verhoogd.

Het schijnt te maken te hebben met de omzet die je als bedrijf maakt met afstandsverkopen naar het buitenland. Omdat Amazon meer dan 100.000 euro omzet behaalt met levering naar Nederland, moeten ze de Nederlandse BTW berekenen aan Nederlandse particulieren.
Als je dus via Amazon bij een andere aanbieder iets koopt betaal je dan ook vaak gewoon de buitenlandse BTW, omdat die bedrijven niet tot dat omzetbedrag komen.

Ik wil met mijn webwinkel producten leveren aan EU landen. Hoe zit het met de btw?

[ Voor 5% gewijzigd door MartijnS72 op 04-04-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Even een herinnering aan dit topic voor de pricewatch-mensjes :)

Dit issue speelt nog steeds, alle prijzen gaan met 1,68% omhoog dankzij het BTW verschil met Duitsland zodra ze in je winkelmandje terecht komen.

Lijkt mij toch echt niet de bedoeling dat dit al zo lang speelt. Naast het feit dat het vervelend is voor de gebruikers, is het ook niet fair tegen de andere webshops in de pricewatch dat er een partij consequent lagere prijzen adverteert dan dat ze daadwerkelijk leveren.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hooglander1 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:25:
Naast het feit dat het vervelend is voor de gebruikers, is het ook niet fair tegen de andere webshops in de pricewatch dat er een partij consequent lagere prijzen adverteert dan dat ze daadwerkelijk leveren.
Gelukkig staat de shop wel consequent onderaan de lijst, in het grijs. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

NMe schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 14:21:
[...]

Gelukkig staat de shop wel consequent onderaan de lijst, in het grijs. :P
Hangt van je filters af.

Die laagste prijs staat wel telkens in de overzichten, dus ik zoek hem wel elke keer consequent op.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik zal morgen mijn sales/support collega vragen hiernaar te kijken.

Welcome to the League of Draven

Pagina: 1