Toon posts:

btw betalen bij aankopen in duitsland ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goedenavond tweakers,

ik had een vraagje over aankopen vanuit duitsland.
Ik heb dit forum al eens doorgespit, en al het een en ander gelezen, maar ik kom er niet uit. :?

Wat is namelijk het geval, ik was van plan om een mobiele telefoon te bestellen op de site, amazon.de.
nl. een nokia 620. dit scheelt behoorlijk in prijs als hier in nederland dus vandaar.
nou lees ik echter op de site dat er voor elektronische produkten nog 21 % btw overeen komt.
dat zou dus betekenen dat de telefoon 171.82 kost i.p.v 142 euro.
en heeft het weinig zin om de telefoon bij amazon.de te bestellen.
maar nou is mijn vraag, geldt deze belasting alleen voor produkten buiten de eu of ook binnen de eu.

als iemand mij daar duidelijkheid in kan verschaffen, heel graag.

En nu ik toch aan het typen ben :) geldt de garantie op de telefoon alleen voor het land waar de telefoon is gekocht, of voor alle landen ?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Alle prijzen die dit "Alle Preisangaben inkl. MwSt" er onder heeft staan hebben al BTW in de prijs. Je betaal in de EU BTW in het land waar je je de aankoop doet.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Maar Amazon wil het verschil in BTW nog wel eens verrekenen, ook al is het ook EU.
Andere shops in DLD doen dat niet.

Wat je kunt doen is het artikel in je mandje gooien en dan naar het mandje toegaan. Je kunt dan daar de uiteindelijk prijs met verzendkosten bekijken. Ik zie dan dat het verschil van 19% en 21% wordt gecorrigeerd en betaal je dus 21% ipv 19%.

Bij de Nokia 620 zie ik dit trouwens niet en zie ik dat de prijs 142 euro blijft, ook verder in het proces. Dat is die uit UK.
Als ik dat voor die van 143,70 doe wordt het wel 148,-.
Dus gewoon even proberen.

Je zult voor garantie dan bij Amazon moeten zijn. Moet dus worden opgestuurd dan. Volgens mij is dat gratis maar weet ik niet helemaal meer zeker. Kun je wel op de site vinden. Weet niet hoe dat zit als de verkoper niet amazon zelf is (geval van die 142). Ik zelf zou dan voor de zekerheid die van amazon zelf kopen van 147,84. Die wordt dan 150,33 bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oké bedankt voor de reacties, ik kan hier zeker wat mee.

vandaag even een poging gedaan om een 620 te bestellen bij amazon.de (de 620 voor 147.84 van amazon.de).
Wat je al schreef jobr, het wordt in totaal 150,33 (de btw wordt automatisch verrekend).
helaas gaat de bestelling niet door, want wat blijkt !!! je bent een creditkaart nodig voor betalingen uit het buitenland.
en om nou een creditkaart aan te schaffen voor de aankoop van 1 telefoon......nou nee, jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kl570
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09-2024
Normaal gezien betaal je online ook gewoon het BTW-tarief van het land waarin de winkel gevestigd is. Echter, aangezien Amazon een omzet heeft die groter is dan €100.000, is ze verplicht om de btw aan te reken van het land waarin de koper zich bevindt (indien Amazon onder de €100.000 grens zou vallen, zou ze trouwens 15% BTW aanreken, het Luxembergse tarief, aangezien Amazon daar officieel gevestigd is). Vandaar het prijsverschil (2%) bij de checkout.

Ik vermoed dat je toch soms de Duitse BTW-aangerekend krijgt als je koopt bij een andere handelaar via Amazon. Aangezien die vaak geen omzet hebben van €100.000, kunnen die gewoon het Duitse tarief van 19% aanrekenen.

http://www.eccbelgie.be/k...sen-inbegrepen-s40851.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=41520969,noline]want wat blijkt !!! je bent een creditkaart nodig voor betalingen uit het buitenland.
Om daar nou uitroep tekens voor te gebruiken. CC is buiten nederland nou eenmaal de normaalste zaak van de wereld. En amazon.de is geen NL bedrijf. En bankoverschrijvingen is gewoon lastiger voor een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 21:51
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:30:
[...]

Om daar nou uitroep tekens voor te gebruiken. CC is buiten nederland nou eenmaal de normaalste zaak van de wereld. En amazon.de is geen NL bedrijf. En bankoverschrijvingen is gewoon lastiger voor een bedrijf.
Idd.
Ideal is ook een Nederlands initiatief.
Open gewoon een paypal account en koppel deze met je bankrekening. Paypal wordt ook vaak geaccepteerd. Soms moet je wel extra betalen voor het betalen met paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Russel88 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:55:
[...]

Idd.
Ideal is ook een Nederlands initiatief.
Open gewoon een paypal account en koppel deze met je bankrekening. Paypal wordt ook vaak geaccepteerd. Soms moet je wel extra betalen voor het betalen met paypal.
Of neem een prepaid creditcard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even gekeken op de site, en helaas PayPal wordt ook niet geaccepteerd.

ik denk dat ik de telefoon gewoon in ned.bij redcoon ga kopen. het kost mij daar 165 euro.

ik ben dan weliswaar 15 euro duurder uit, maar heb geen gezeur met betalen en weet i.i.g zeker dat het een toestel is met een ned. gebruiksaanwijzing en geschikt voor het ned. netwerk.

iedereen bedankt voor de reacties,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Anders koop je de gift cards van amazon hier

http://www.amzcode.nl/amazon-gift-card.php

Heb zo ook mijn X1 gekocht op amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rockvee bedankt, dat is ook een mogelijkheid.
ik denk dat ik dat ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:06
Waar ik nog wel even over zou informeren is hoe de garantie verloopt. Kun je bij Nokia Nederland terecht of verwijzen ze je door naar Nokia Duitsland? Verwijst Nokia Duitsland je door naar Amazon?

Je bespaart 'maar' €15 en die ben je misschien al kwijt wanneer je dat toestel naar Duitsland moet retourneren.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kl570
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09-2024
Je hebt bij Amazon.de ook gewoon 2 jaar wettelijke garantie. Amazon betaalt de verzendkosten als het om een garantiegeval gaat.

http://www.amazon.de/gp/h...lay.html?nodeId=201152830

Nokia heeft normaal gezien twee jaar Europese beperkte garantie: http://www.nokia.com/be-n...ropese-beperkte-garantie/ Aangezien fabrieksgarantie een extra service is van de fabrikant, kan het zijn dat er hier wel kosten aan verbonden zijn. Je kan normaal gezien wel gewoon in Nederland of België je fabrieksgarantieclaim indienen.
Pagina: 1