goedenavond tweakers,
ik had een vraagje over aankopen vanuit duitsland.
Ik heb dit forum al eens doorgespit, en al het een en ander gelezen, maar ik kom er niet uit.
Wat is namelijk het geval, ik was van plan om een mobiele telefoon te bestellen op de site, amazon.de.
nl. een nokia 620. dit scheelt behoorlijk in prijs als hier in nederland dus vandaar.
nou lees ik echter op de site dat er voor elektronische produkten nog 21 % btw overeen komt.
dat zou dus betekenen dat de telefoon 171.82 kost i.p.v 142 euro.
en heeft het weinig zin om de telefoon bij amazon.de te bestellen.
maar nou is mijn vraag, geldt deze belasting alleen voor produkten buiten de eu of ook binnen de eu.
als iemand mij daar duidelijkheid in kan verschaffen, heel graag.
En nu ik toch aan het typen ben
geldt de garantie op de telefoon alleen voor het land waar de telefoon is gekocht, of voor alle landen ?
alvast bedankt.
ik had een vraagje over aankopen vanuit duitsland.
Ik heb dit forum al eens doorgespit, en al het een en ander gelezen, maar ik kom er niet uit.
Wat is namelijk het geval, ik was van plan om een mobiele telefoon te bestellen op de site, amazon.de.
nl. een nokia 620. dit scheelt behoorlijk in prijs als hier in nederland dus vandaar.
nou lees ik echter op de site dat er voor elektronische produkten nog 21 % btw overeen komt.
dat zou dus betekenen dat de telefoon 171.82 kost i.p.v 142 euro.
en heeft het weinig zin om de telefoon bij amazon.de te bestellen.
maar nou is mijn vraag, geldt deze belasting alleen voor produkten buiten de eu of ook binnen de eu.
als iemand mij daar duidelijkheid in kan verschaffen, heel graag.
En nu ik toch aan het typen ben
alvast bedankt.