Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop voor vriendin , zelf Apple gebruiker .

Pagina: 1
Acties:

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Mijn vriendin is opzoek naar een nieuwe laptop , aangezien ik zelf sinds 4 jaar met Apple werk ben ik niet meer thuis in wat goed is voor een laptop met Windows .

Max prijs €600 , beeldscherm grote 13" tot 15,6" , laptop wordt voornamelijk gebruikt voor internetten en foto,s opslaan en bekijken en het maken van fotoboeken , geen foto bewerking .

Zelf had ik voor mijn Apple goede ervaring met Sony en Toshiba , zag dat Sony over het algemeen wel duurder is en voor dit geld geen I5 te vinden is .

Gaat zij het verschil merken tussen een I3 en een I5 , of kan ze net zo goed een I3 nemen met meer werkgeheugen .

Hoop op een aantal goede aanbevelingen , alvast bedankt .

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 09:13
Tweakers heeft net weer de laptop best buy guide van april gepubliceerd: reviews: Laptop Best Buy Guide: april 2014

• ramrodwillem
  • Nu online
Ja dat zag ik , maar daar komt maar 1 laptop naar voren , hoorde dat bij een aantal modellen het toetsenbord van Lenovo niet al te best zijn , geldt dit ook voor dit model ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lenovo wordt juist geroemd om de toetsenborden. Het zijn juist de beeldschermen die meestal wat minder zijn (zeg ik heerlijk typend op een Lenovo x220). Dat gezegd, ik haat chicklets waardoor ik geen enkel modern laptopkeyboard echt waardeer, maar goed in deze prijscategorie kun je sowieso niet al te veel eisen stellen.

Als je twijfelt over keyboards, bedenk dat dat subjectief is. Ga eens naar de Mediamarkt/Saturn en ga eens wat gevallen betasten.

Iig zou ik me met die eisen totaal niet druk maken om i3 vs i5, een dualcore Pentium zou al prima voldoen. Wel zou ik zodra de woord 'foto' valt kijken naar een IPS-scherm. Dat is voor EUR 600 uitdagend, maar is haalbaar. Als je dat niet kiest zou ik bovenal SSD erin vrotten (zo niet per default, dan zelf achteraf toevoegen)

Oslik blyat! Oslik!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 16:03
Op mijn werk, werk ik ook achter een Lenovo computer. Toetsenbord is inderdaad erg goed.
Mijn prive Dell 15-7000 heeft overigens ook een prima toetsenbord. Zou je ook kunnen overwegen. (wel ietsje duurder)

wijze woorden

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
dion_b schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:13:
Wel zou ik zodra de woord 'foto' valt kijken naar een IPS-scherm. Dat is voor EUR 600 uitdagend, maar is haalbaar.
Vertel. Ik kan niks bedenken namelijk op wat apparaten na waarvan ik betwijfel of je het een echte laptop kan noemen (zoals een surface pro of de 11 inch 'netbook' variant van de acer v5)
Als je dat niet kiest zou ik bovenal SSD erin vrotten (zo niet per default, dan zelf achteraf toevoegen)
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Dat gaat veel meer verschil maken dan een i5 of een i3.

• ramrodwillem
  • Nu online
Dank voor de reactie's

SSD is echt niet nodig voor haar laptop dus dat valt af .

Het zal wel een Toshiba of Lenovo worden , hoe is het met Toshiba wordt dat over het algemeen als goede en stabiele laptops gezien met weinig problemen ?

Verwijderd

Toshiba heeft ruk toetsenborden. Plastic feel en veel flex.
Gaat zij het verschil merken tussen een I3 en een I5 , of kan ze net zo goed een I3 nemen met meer werkgeheugen .
Voor jouw taken is een i3 voldoende. Pak wel een M-versie processor dus de 3110M of 4000M bijvoorbeeld. Dit zijn vrij krachtige CPU's en hebben een grafische unit die ook veel kan zoals 3D blurays weergeven (als je een 3D TV hebt natuurlijk) en video's transcoderen. Een SSD is zoals al eerder gezegd de belangrijkste snelheidsverbetering die er te koop is voor een relatief laag bedrag.
Performanceverschil met grote bestanden: factor 3 ofwel 300% sneller dan een moderne schijf.
Performanceverschil met kleine bestanden: factor 100 tot 1000 ofwel tienduizend tot honderdduizend procent sneller dan een moderne schijf.
CiPHER's Storageblog
Een laptop van 600 euro, eigenlijk 500 euro want een SSD kost ook 100 euro met een IPS scherm ken ik niet. Maar doe voor het gemak maar even dat budget van 600 voor de laptop aanhouden. Zelfs een dure laptop vinden met een IPS scherm is al lastig. Dus ben ook benieuwd naar de opties hiervoor.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2014 18:00 ]

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

ramrodwillem schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:52:
SSD is echt niet nodig voor haar laptop dus dat valt af .
Als je iets nodig hebt is het een SSD, dat maakt juist voor dagelijkse taken veel meer uit dan een betere prosessor of een videokaart. Dingen als sneller opstarten, sneller in en uit standby, etc maaken voor een normale gebruiker heel veel verschil. Als ik een nieuwe laptop met een harde schijf onder ogen krijg dan is deze in mijn beleving traag.

• ramrodwillem
  • Nu online
Ja maar jij maakt er op een andere manier gebruik van als dat zij zal doen , voor 75% zal ze er mee internetten , mailen en de rest foto,s kijken en een fotoboek maken en soms een filmpje kijken , lijkt me niet dat een SSD enig voordeel biedt . Ik werk zelf ook met SSD en het werkt prettig maar ik gebruik hem intensiever en voor totaal andere dingen dan dat zij zal doen , dat het opstarten en afsluiten wat sneller zal gaan vindt ze totaal niet interessant en ook niet een meer prijs waard .

>Toshiba heeft ruk toetsenborden. Plastic feel en veel flex.
Ok bedankt , we zullen er eens opletten als we in de winkel gaan kijken .

> Pak wel een M-versie processor dus de 3110M of 4000M
Goede info ,bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door ramrodwillem op 03-04-2014 18:06 ]

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Bekijk ook eens dit Topic als je dat nog niet gedaan hebt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ramrodwillem schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:03:
Ja maar jij maakt er op een andere manier gebruik van als dat zij zal doen , voor 75% zal ze er mee internetten , mailen en de rest foto,s kijken en een fotoboek maken en soms een filmpje kijken , lijkt me niet dat een SSD enig voordeel biedt.
Een SSD is juist *DE* upgrade die dagelijkse taken zoals browser starten, mailprog starten, foto's laden of office-programma's gaat versnellen. Gewoon de basics dus.

Een snellere CPU is daarentegen totaal onzinnig tenzij je een gamer bent of zware rekentaken (forse spreadsheets, databases, CAD/CAM etc) hebt. Daar valt ivm power management wat op af te dingen bij moderne CPU's (een i7 is zuiniger dan een i3), maar ik lees geen batterijduur eisen, en dan nog, met dit budget koop je geen i7.
Ik werk zelf ook met SSD en het werkt prettig maar ik gebruik hem intensiever en voor totaal andere dingen dan dat zij zal doen , dat het opstarten en afsluiten wat sneller zal gaan vindt ze totaal niet interessant en ook niet een meer prijs waard.
Tja, moet je vooral zelf weten, maar als iemand die op z'n laptop ook eigenlijk weinig anders doet dan browsen, mailen, rapporten schrijven en testplannen opstellen vind ik iig dat de upgrade naar SSD (die ik nu drie keer gedaan heb, dus voor/na kan vergelijken) verreweg de beste investering was die ik gedaan heb qua gebruiksgemak. Ooit.
> Pak wel een M-versie processor dus de 3110M of 4000M
Goede info ,bedankt
Mwoeah, alleen relevant als accuduur een eis is. Zo ja gaat alles op z'n kop (nagenoeg geen enkele 15" laptop is daar echt op gebouwd...), zo niet boeit het weinig, een non-M wordt iets warmer, meer maakt het niet uit.

Oslik blyat! Oslik!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 16:53
dion_b schreef op donderdag 03 april 2014 @ 21:38:
[...]

Tja, moet je vooral zelf weten, maar als iemand die op z'n laptop ook eigenlijk weinig anders doet dan browsen, mailen, rapporten schrijven en testplannen opstellen vind ik iig dat de upgrade naar SSD (die ik nu drie keer gedaan heb, dus voor/na kan vergelijken) verreweg de beste investering was die ik gedaan heb qua gebruiksgemak. Ooit.
Een SSD is altijd lonend imho. Ik heb de upgrade nu 2x achter de rug, en kan ook goed voor/na vergelijken. Ik geef eerlijk toe dat een laptop met SSD af fabriek enigszins overpriced is. In mijn Asus heb ik de dvd-drive vervangen door een caddy. Daarin de HDD geplaatst en de interne bay een OCZ Vertex. Mijn Dell Precision(werk) had een mSSD slot. Daar een mSSD kaartje in gezet en de normale HDD laten zitten. Scheelt gevoelsmatig factor 4 in performance.

Dus, SSD? Jazeker! Af fabriek of achteraf installeren? Misschien liever zelf(laten) installeren vanwege prijs en materiaalkeuze.
Pagina: 1