Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LBBG] Basislaptop april 2014

Pagina: 1
Acties:

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter

[LBBG] Basislaptop april 2014

Het is alweer bijna april, tijd voor een nieuwe laptop best buy guide, waarbij we op zoek zijn naar een basislaptop, met als maximale prijs 600 euro.

Wat verwachten we van een basislaptop?
Bij voorkeur een 15,6"-schermdiagonaal, want dat is het populairste formaat en door de grote productieaantallen krijg je daar al gauw de meeste waar voor je geld.
Voor 600 euro zijn er al aardig wat laptops te krijgen met Core i5-processor. Een full hd-scherm zou leuk zijn, maar hoger dan 1366x768 wordt het op het moment niet in deze prijsklasse. Ook ssd's zijn schaars, hoewel Asus en HP wel een aantal laptops met hybride schijven hebben. Daarbij zit je in de meeste gevallen wel vast aan een i3-processor van de vorige generatie.
Kandidaten
Er staan 478 laptops van onder de 600 euro in de pricewatch. Een greep uit die selectie:

- pricewatch: Asus R453LA-WX080H Pas sinds half februari verkrijgbaar, dus er zijn nog weinig reviews over deze laptop te vinden. Het lijkt er op dat het om de opvolger van de Vivobook S400 gaat. De specs: 14", Core i5-4200U, 4GB, 500GB hdd met 8GB ssd caching. Niet de snelste, maar wel een hybride schijf, waardoor alles net wat vlotter aan voelt dan met een volledig mechanische schijf.

- pricewatch: Lenovo Essential B5400 (MB825MH) Afgaande op de specs zo ongeveer het snelste wat er voor 600 euro te krijgen is: Core i5-4200M, 8GB geheugen, 1TB hdd. Het matte scherm heeft helaas een resolutie van 1366x768 pixels.

- pricewatch: Toshiba Satellite C55-A-1N9 Lijkt een beetje op bovenstaande Lenovo qua specificaties, maar haalt het net niet: Core i5-4200M, 6GB geheugen, 500GB hdd.

- pricewatch: Acer Aspire V5-552-10578G1Taii Relatief dunne Acer-laptop met AMD's snelste quadcore-processor (A10-5757M) en HD8650G-gpu. Een i5-4200M zou sneller zijn dan deze cpu, maar de gpu is weer sneller dan de HD4600-gpu van Intel. Overige specificaties: 8GB geheugen en 1TB schijfruimte.

Een van deze vier, of kunnen we beter voor heel iets anders gaan? Laat het weten!

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 16:50
Waarom niet deze 15" Lenovo Ideapad. Snelle i5 processor, 8gb werkgeheugen, 1TB aan opslag en een dedicated 720m videokaart

pricewatch: Lenovo IdeaPad G500s-00731

edit: Danwel geen 4e generatie processor maar de i5 3230M presteerd echt niet onder in vergelijking met de i5-4200M. Het enige minpuntje is dat er geen SSD in zit

[ Voor 24% gewijzigd door Cwookie op 19-03-2014 13:08 . Reden: redenen toegevoegd ]

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Leuk topic, ga ik zeker volgen! Van de 4 genoemde lijkt de Asus mij het mooist vanwege het hybride systeem!

edit: en het schermformaat van 14" lijkt mij prettiger!

[ Voor 21% gewijzigd door itsyaboy op 19-03-2014 12:44 . Reden: toevoeging over schermdiagonaal ]

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Die Asus heb ik al een poosje op het oog. Heeft trouwens ook nog een optische drive.
Weinig reviews? Heb er nog geeneen kunnen vinden!

[ Voor 19% gewijzigd door iglo op 19-03-2014 21:19 ]

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
@ Cwookie Die G500s lijkt heel erg op de B5400, maar heeft een glanzend scherm. Ik zou liever een mat scherm hebben dan een GF720M waar je eigenlijk nog steeds niet mee kan gamen ten opzichte van de intel-igp.

@ iglo Ik kan er natuurlijk altijd eentje over het hoofd hebben gezien :P

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Lenovo Thinkpad E540 met full hd scherm voor slechts 13 euro boven het budget: http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e540/

Ik ben het er verder mee eens dat een 720m nauwelijks wat toevoegt aan een laptop, je wilt toch wel een 730m/640m hebben (want kepler gpu).
Dan is dit wellicht een optie: pricewatch: Medion Akoya P6643 (30016131)
Voor 50 meer een touchscreen met hybride hdd, echter een ulv i3 is niet ideaal: pricewatch: Medion The Touch 300 S6615T laptop

Ik zou zelf de lenovo aanraden.

Edit: leuke outsider in de form van een tablet: pricewatch: Microsoft Surface Pro 64GB Zwart
Krappe, maar snelle ssd, full hd ips scherm, echter kun je betwisten of je het een laptop kan noemen.

Edit2: pricewatch: Toshiba WT310-108 Zwart
Ook leuke optie, groter scherm en grotere ssd dan de surface pro. Ik zie helaas dat de prijs van €600 een (tijdelijke) aanbieding is :(

[ Voor 27% gewijzigd door Jornv op 22-03-2014 12:35 ]

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:04

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Zelf neigde ik ook eerder naar een E540 dan naar een B5400. Afgezien van de snelle hardware is http://www.notebookcheck....GE-Notebook.110064.0.html kritisch op de wat zware instabiele behuizing en de invoerapparaten. Het display van de E540 is een tikje beter, maar bij http://www.notebookcheck....41-Notebook.109012.0.html lees ik dingen over power issue met de E540 (http://forums.lenovo.com/...-issue/m-p/1414861#M25587). Eerst eens kijken wat daar de zin en onzin van is. Voor wat betreft de uitvoering van de behuizing en invoerapparaten zou de E540 mijn duidelijke voorkeur hebben.

Edit: is er een reden dat Dell niet wordt genoemd? Momenteel (NL-site) biedt Dell daar een Inspiron 15 aan (Core™ i5-4200U (HD4400), 6GB 1600Mhz, 750GB HD (Oke, maar 5400 rpm) voor 499 (http://www.dell.com/nl/p/...15-3537#RatingsAndReviews). Toch eens kijken of Dell met dit ding zijn koeling onder controle heeft. Behalve de Telegraaf-achtige http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2422857,00.asp vind ik er weinig reviews over. Hoe is het scherm van dit ding? De klanten lijken wel blij.

[ Voor 37% gewijzigd door teacup op 26-03-2014 22:13 ]

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• Jornv
pricewatch: Samsung ATIV Book NP905S3G-K01NL Zwart
Leuke optie met ssd. Niet voor niets een populair model, want lekker licht en mooi design (persoonlijk). Voor deze prijs is hij zeker te overwegen.

De inspiron 15 is best een leuke optie, en zit nog mooi binnen het budget. Wel zijn er betere opties te krijgen rond €600 op bijna alle vlakken. Zoals elke laptop met een full voltage i5 processor zoals de B5400, die ook meer RAM en grotere hdd heeft.

Echter blijf ik bij mijn aanbeveling van de 1080p versie van de lenovo thinkpad edge e540. De core i3 is meer dan voldoende voor dagelijks gebruik, er zit een snellere 7200 rpm hdd in en de 4gb ram kan je makkelijk uitbreiden, ook is de laptop verder van heel behoorlijke kwaliteit.
Bovendien kun je nog korting krijgen met de code: n3aff
Dan zit dit model zelfs ruim binnen het budget en hebben we eindelijk een basis laptop met een full HD scherm :D

[ Voor 9% gewijzigd door Jornv op 26-03-2014 23:34 ]

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Die Ativ Book 9 Lite vind ik niet echt een aanrader. Het is leuk dat 'ie licht en compact is, maar het scherm is niet fantastisch zie reviews: Samsung Ativ Book 9 Lite: sneller met minder cores en de AMD-apu is gewoon bedoeld voor tablets (reviews: Samsung Book 9 Lite: ultraportable met 'quadcore') en is niet te vergelijken met een Core i5. Ik vind het meer een laptop voor 'erbij' dan een basislaptop.

Wat mij betreft gaat het tussen de B5400 en de E540. Ik ben geneigd om voor de B5400 te gaan, want: Ci5, 8GB, 1TB, binnen budget; en als alternatief nummer 1 de E540 met full hd-scherm die op 613 eu uitkomt en wat lagere specs heeft (Ci3, 4GB, 500GB).
Kortingscodes nemen we overigens niet mee in de bbg, omdat die meestal tijdelijk zijn.

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

For the record nog wat reviews van de Dell Inspiron 15 gezocht. http://nl.hardware.info/r...5z-review-door-dik-en-dun. Het scherm van de 15 (TN) zou volgens hen modaal zijn, met een laag contrast, matige helderheid en best wel kleurafwijkingen, resulterend in een blauwzweem bij het recentie exemplaar. Ook meldt HardwareInfo dat geheugen eenvoudig is op te waarderen, of dit ook bij het huidige 6GB systeem het geval is, is de vraag. het toetsenbord wordt niet als een topper beschouwd. Over het touchpad, en de bijbehorende fysieke knoppen is HardwareInfo positief. Als ik voor mijzelf spreek ben ik kritisch op het matig ingestelde scherm, de combinatie van TN paneel met een glanzend scherm en de slechte configureerbaarheid van de laptop. Ik begrijp niet dat ondanks de sterk toegenomen mogelijkheden op het vlak van fabrieksautomatisering Dell tegenwoordig niet meer in staat is om zijn klanten hun ideale systeem te laten configureren. Als Tweaker ben ik nog het meest kritisch op het laatste. Al kan ik me goed voorstellen dat dit voor veel mensen, bij een relatief tot de prijs goed geconfigureerd systeem, minder een probleem zal zijn. Ondanks alle Kritiek denk ik dat de Inspiron 15 voor zijn geld heel veel computer biedt. HardwareInfo vond het systeem (getest i3/4GB) interessanter dan zijn broertje de 15Z.

Nog even over de te beoordelen specificaties voor de laptop. Ik zie hier een sterke focus op de elektronica specificaties. Zonder aanmatigend te willen overkomen ga ik toch een waarom roepen. Als wij ons een gemiddelde basis laptop gebruiker voorstellen. Wat voor persoon zien we dan voor ons? Een basis laptop zal geen gamemachine worden. Zo'n apparaat zal gebruikt worden voor internet, email en office. In dit licht plaats ik een vraagteken bij de noodzaak van een terabyte harde schijf, en in tweede instantie bij de keuze voor een i5. Is de behoefte aan een terabyte realistische voor de doelgroep? De bonus van een i5 ten opzichte van een i3 is een verschil in basis kloksnelheid (die is behoorlijk met 600 Mhz > http://www.cpu-world.com/...e_i5_Mobile_i5-4200M.html) en de single thread turbo klok. De trade off is het sneller opwarmen van je laptop en snellere batterij leegloop. Maar laten we eens eerlijk zijn. Is het verschil tussen een i3 en i5 qua performance wel te merken bij office software of internetten? Over de 8GB durf ik nog het minst een uitspraak te doen. Omdat de integrated GPU RAM gebruikt acht ik meer dan 4GB snel gerechtvaardigd. En van de andere kant. Is een W8 systeem met 4GB onwerkbaar?

Door het accent op de elektronische specs wordt de kwaliteit van de mechanica van de opties wat onderbelicht. Voor basis gebruik is een i5/8GB/1TB systeem zodanig geconfigureerd dat het de genoemde taken over 6 of 8 jaar ook nog naar behoren kan uitvoeren. Dit is op zich heel mooi, allen trekt de behuizing van opties dit? Ingeval van Dell (toetsenbord, dunne oppervlakken) en Lenovo (B5400, toetsenbord, touchpad en stabiliteit behuizing) denk ik dat we hierop kritisch moeten zijn. Op dit vlak heb ik een beter gevoel bij de E540, al heeft die de trade off dat ze geen knoppen bij de touchpad heeft.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• Jornv
Ik ben ook voor de E540, omdat het verschil in dagelijks gebruik tussen een i5 en een i3 niet echt merkbaar is bij de meeste taken. Mocht je wat willen gamen dan maakt het ook niet zo veel uit omdat ze beiden beschikken over een intel hd4600. De 8gb ram van de B5400 is wel lekker natuurlijk.

Notebookcheck is niet echt heel enthousiast "So there are not many reasons for acquiring the B5400. You can get a ThinkPad Edge E540...."
http://www.notebookcheck....GE-Notebook.110064.0.html

Meer quotes:
"A spongy typing experience and the cheap touchpad are not very convenient. The stability of the flexible plastic case is just acceptable for the desk."
"Battery runtimes are comparatively short and the TN panel has limited viewing angles and a visible blue cast. However, the contrast (495:1) is decent."

Dat de prestaties wel goed zijn weten we natuurlijk al.

@ PiweD
het scherm is niet fantastisch
Dat is bij de meeste laptops in dit segment het geval. In ieder geval bij de B5400.
de AMD-apu is gewoon bedoeld voor tablets en is niet te vergelijken met een Core i5.
Een hdd is ook niet te vergelijken met een ssd. Ik ben het wel eens met je statement. De vraag is waar je meer van gaat merken. Misschien overwegen voor een plekje in de alternatieven.
Ik ben geneigd om voor de B5400 te gaan, want: Ci5, 8GB, 1TB, binnen budget;
Niet alleen op de specs letten ;)
Ik kan wel begrijpen dat je niet over het budget wil gaan, ookal is het maar €13

@ teacup over de touchpad van de e540
Volgens http://www.notebookcheck....41-Notebook.109012.0.html is de touchpad van de e540 "close to perfect"

edit: Bij het aanbevelen van de e540 (in welke vorm dan ook) mag wat mij betreft ook wel even worden vermeld dat je gratis een Finger Print Reader op je laptop krijgt als je hem configureert met E540 UltraNav with FPR PC

[ Voor 7% gewijzigd door Jornv op 27-03-2014 23:19 ]

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 13:51

Solid Seal

3D Printer N00b

Klopt het dat bij de meeste laptops geen dvd speler meer zit? of staat het er simpel weg niet meer (of niet altijd) bij de specificaties?

[ Voor 6% gewijzigd door Solid Seal op 29-03-2014 22:56 ]

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Solid Seal schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 22:55:
Klopt het dat bij de meeste laptops geen dvd speler meer zit? of staat het er simpel weg niet meer (of niet altijd) bij de specificaties?
In laptops die zo licht en/of klein mogelijk moeten zijn zit tegenwoordig meestal geen DVD meer in. In de Lenovo E540 (die volgens mij de beste kandidaat is hier) zit er wel een bv.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Verwijderd

Waarom zou je onderweg een DVD-brander (die natuurlijk ook kan spelen) willen hebben is een betere vraag. Voor thuis kun je altijd een USB DVD-brander kopen.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11 16:04

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het maakt het wel een stuk makkelijker om het systeem uit te bereiden met een goedkope kleine ssd. Dan heb je de ssd voor het OS en de hardeschijf voor data opslag :)
Bij een aantal zit wel een caching ssd maar of die te vervangen is voor een grotere echte ssd?

• Jornv
Het verschilt per laptop of de caching ssd te vervangen is. Soms wordt het caching geheugen vastgesoldeerd en dan wordt vervangen lastig. Vaak heb je gelukkig meer geluk.

Dan over de E540, er is een review van een topconfiguratie met full hd scherm verschenen:
http://www.notebookcheck....GE-Notebook.114194.0.html
job89 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:28:
[...]

Er is in deze review meer te vinden over het FHD scherm van de L540
Verder staat er ook een nieuwe review van de E540 online met een FHD scherm.
Als je kijkt naar de schermen lijken ze toch wel verschillend.

Ook lijken de problemen met de E540 voorbij.

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Opmerkelijk, op de NL site van Lenovo maakt de schermresolutie va de E540 een sprongetje van 1366x768 naar 1920x1080. Een E540 met dat scherm heeft ook gratis een 3G module erbij (je weet nooit wanneer dat gelegen komt). Deze systemen bevinden zich wel boven de 600 euro, (669) en vallen dus buiten de scoop.

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Je kan de non 3g versie ook configureren met een full hd scherm en zelfs een 16gb ssd cache dan kom je zonder korting op 645 euro en met korting op 600 euro.

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Afhankelijk van welke configuratie je kiest kan je de E540 nog goedkoper krijgen via de Franse Lenovo site (vergeet dan niet Clavier avec pavé numérique - Anglais (États-Unis) avec symbole euro te kiezen):
tot eind maart met de 5% coupon code:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En dan nadat je op Validation de l'achat Lenovo hebt gedrukt kun je in de adresbalk het volgende aanpassen:
Members only:
en je hebt de E540 in veel gevallen nog goedkoper.

[ Voor 10% gewijzigd door job89 op 31-03-2014 11:57 ]

• masterrobo
  • Laatst online: 10:03
job89 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:55:
Afhankelijk van welke configuratie je kiest kan je de E540 nog goedkoper krijgen via de Franse Lenovo site (vergeet dan niet Clavier avec pavé numérique - Anglais (États-Unis) avec symbole euro te kiezen):
tot eind maart met de 5% coupon code:
Members only:

En dan nadat je op Validation de l'achat Lenovo hebt gedrukt kun je in de adresbalk het volgende aanpassen:
Members only:
en je hebt de E540 in veel gevallen nog goedkoper.
Oke ik kom nu dus op €598,05
Het enige was ik heb veranderd is van i3 naar i5, en scherm naar 1920x1080.
Dit lijkt me toch wel een uitstekende deal zo. Alleen de intel hd graphics 4400 is jammer.
Wat is eigenlijk het verschil tussen Antiglare-black en Antiglare-red? Zit er dan een rode afwerking over het scherm?? Is niks over te vinden op Google.

Specs:

Processeur Intel Core i5-4200M (cache 3 Mo, jusqu'à 3,1 GHz)
Windows 8 64 bits
Windows 8 64 bits multilingue (Europe de l'ouest)
Écran 15,6 pouces Full HD (1920 x 1080) antireflets - Capot noir
Intel HD Graphics 4400
4 Go de mémoire DDR3L PC3-12800 (1 SODIMM)
Clavier avec pavé numérique - Anglais (États-Unis) avec symbole euro
TrackPoint et pavé tactile multipoint UltraNav sans lecteur d'empreintes digitales
Caméra et microphone
Disque dur 500 Go, 7200 tr/min
Graveur de DVD 8x, double couche
Batterie lithium-ion 6 cellules 48 Wh, 75+
Adaptateur secteur 65 W - Union européenne
Carte sans fil Wireless-N Intel 7260 (2x2 BGN) + Bluetooth
Publication - Europe occidentale (FR/GE/IT/DU/EN)
Garantie 1 an retour atelier

[ Voor 8% gewijzigd door masterrobo op 31-03-2014 18:04 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Wat is eigenlijk het verschil tussen Antiglare-black en Antiglare-red?
Eerste hit op google: ;)
Afbeeldingslocatie: http://img.cbcdn.net/products/275971?width=200&max-height=300

[ Voor 28% gewijzigd door wappiewappie op 31-03-2014 18:19 ]

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Voor de Franse site van Lenovo weer een Coupon voor 5% tot eind april gevonden:
Members only:

En nu ook weer de 7% korting voor de Nederlandse site van Lenovo tot eind mei:
Members only:

[ Voor 32% gewijzigd door job89 op 04-04-2014 15:12 ]

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Nog een tip: bestel met je creditcard via www.spaarwinkelen.nl: krijg je 2,5% cashback! 8)

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 14:28
Vandaag de Asus R453 binnen gekregen, besteld via Bol.com voor 589,-.

Eerste ervaring is niet goed; touchpad is scheef gemonteerd (gleuf tussen de behuizing en de rechterkant van het touchpad) en knoppen werken niet goed. Vooral de rechtermuisknop onderaan het touchpad reageert vaak niet. Laptop gaat retour.

Verder werkt de laptop naar behoren. Snel en lijkt lang mee te gaan op een batterij, laptop geeft aan 7 uur en 45 minuten mee te gaan op een accu tijdens het schrijven van een bericht met de accu op 93%.

Tijdens het schrijven van het bericht valt ook op dat de spatiebalk niet perfect werkt, klik geluid klinkt wel maar niet altijd een spatie...

Scherm valt ook wat tegen (TN) als je IPS schermen gewend bent; kijkhoeken vallen tegen, kleuren worden snel flets als je er niet precies recht voorzit.

Verwijderd

Staat er nog iemand negatief tegenover Windows 8 op een non-touch laptop? Ik ben namelijk geinteresseerd in de Thinkpad E540. met i5 processor. Is 16 gb ssd micro hard drive een leuke optie of zeggen jullie doe maar niet? Verder, is een 1920x1080 een must op deze laptop?

• Jornv
3 vragen, 3 antwoorden:
- Ik niet
- Kies er bij voorkeur voor om er een echte ssd in te zetten, zo niet, dan is het de moeite wel waard denk ik.
- Ja

• HikL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-11 20:57
masterrobo schreef op maandag 31 maart 2014 @ 17:13:
[...]

Oke ik kom nu dus op €598,05
Het enige was ik heb veranderd is van i3 naar i5, en scherm naar 1920x1080.
Dit lijkt me toch wel een uitstekende deal zo. Alleen de intel hd graphics 4400 is jammer.
Wat is eigenlijk het verschil tussen Antiglare-black en Antiglare-red? Zit er dan een rode afwerking over het scherm?? Is niks over te vinden op Google.

Specs:

Processeur Intel Core i5-4200M (cache 3 Mo, jusqu'à 3,1 GHz)
Windows 8 64 bits
Windows 8 64 bits multilingue (Europe de l'ouest)
Écran 15,6 pouces Full HD (1920 x 1080) antireflets - Capot noir
Intel HD Graphics 4400
4 Go de mémoire DDR3L PC3-12800 (1 SODIMM)
Clavier avec pavé numérique - Anglais (États-Unis) avec symbole euro
TrackPoint et pavé tactile multipoint UltraNav sans lecteur d'empreintes digitales
Caméra et microphone
Disque dur 500 Go, 7200 tr/min
Graveur de DVD 8x, double couche
Batterie lithium-ion 6 cellules 48 Wh, 75+
Adaptateur secteur 65 W - Union européenne
Carte sans fil Wireless-N Intel 7260 (2x2 BGN) + Bluetooth
Publication - Europe occidentale (FR/GE/IT/DU/EN)
Garantie 1 an retour atelier
Lukt je dat nog steeds voor deze prijs? Ik kom met korting namelijk op 640 uit. Zouden ze de prijs wat verhoogt hebben.

• Tukkerrandy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11-2023
Mensen!

Ik ben op zoek naar een laptop en die basislaptop, die Lenovo, lijkt me op zich wel wat. Alleen kan ik van een dergelijke basislaptop ook verwachten dat er games op gedraaid kunnen worden? En nou ben ik niet van plan een BF4 oid op hoogste settings te spelen, maar bijvoorbeeld games als League of Legends, een paar oldskool Steam games als Team Fortress 2 enzo. Verder gebruik ik 'm straks voor afstuderen, series kijken en the usual shit, en is een beetje degelijke bouw en een goed scherm natuurlijk niet onbelangrijk.

Budget zit ik niet echt aan vast, maar m'n voorkeursprijs zit wel rond de 600/700.

Alle hulp wordt gewaardeerd! :) Heb zelf de ballen verstand nog van die dingen.

• Jornv
Je kan een grafische kaart selecteren bij die lenovo. Dan is die best geschikt voor een spelletje. Lol en tf2 zullen geen enkel probleem zijn

• Tukkerrandy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11-2023
Jornv schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:31:
Je kan een grafische kaart selecteren bij die lenovo. Dan is die best geschikt voor een spelletje. Lol en tf2 zullen geen enkel probleem zijn
Zag in een ander topic deze voorbij komen: pricewatch: Acer Aspire V5-573G-74508G50aii

Tel je wel een paar cent meer voor neer, maar heeft betere specs en m'n pa heeft me sowieso aangeraden een hogere processor te nemen dan een i3, met oog op de toekomst. Wat zouden jullie zelf aanraden?

Verwijderd

Iemand al een Lenovo van de Franse site besteld? Waarom is hij daar zoveel goedkoper? (ook als in de Duitse of Engels shops). Gaat verzenden goed en een beetje snel?

• masterrobo
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:19:
Iemand al een Lenovo van de Franse site besteld? Waarom is hij daar zoveel goedkoper? (ook als in de Duitse of Engels shops). Gaat verzenden goed en een beetje snel?
Ja, heb de mijne al binnen. Maar heb geen idee of die kortingscode nog werkt.

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:59
Tukkerrandy schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:40:
[...]

Zag in een ander topic deze voorbij komen: pricewatch: Acer Aspire V5-573G-74508G50aii

Tel je wel een paar cent meer voor neer, maar heeft betere specs en m'n pa heeft me sowieso aangeraden een hogere processor te nemen dan een i3, met oog op de toekomst. Wat zouden jullie zelf aanraden?
Ik ben zelf ook op zoek naar een vervanger van mijn laptop, oud beestje inmiddels, bijna 10 jaar oud, en nog een echte xpklant ;-)
Nu vroeg ik mij eigenlijk ook af, of het verstandiger is om voor de lenovo540 te gaan (met fhdscherm, en de i5processor, en de kleine 16gb ssd) of toch voor de acer die tukerrandy aanhaalt.

Uiteraard weet ik dat het van vele factoren afhangt, maar als ik de lenovo op dit moment zo configureer kom ik rond de 690 euro uit. Is die extra 100 euro het dan waard om voor de acer te gaan? Om wat meer "futureproof" te zijn?

De laptop zal op dit moment niet voor bizar zware taken gebruikt worden, en ook gamen zal er niet op gebeuren. Echter is fotografie wel een hobby van me, en het eventueel nabewerken van de fotos zou ik dan ook op de laptop willen gaan doen. Wat zouden jullie mij aanraden?
Er van uitgaande dat ik toch wel weer een tijdje met mijn laptop zou willen kunnen doen.

Alle advies is van harte welkom, omdat ik door de hoeveelheid laptops de bomen door het bos niet meer zie..

• Jornv
Om meer futureproof te zijn hoef je die Acer niet te halen in plaats van de Lenovo. In dat opzicht is de Lenovo waarschijnlijk de betere keus vanwege een wat snellere processor. Wat wel een groot voordeel is van de Acer is het scherm dat veel beter is. Dat betere scherm lijkt me in verband met je fotografie hobby dan ook het prijsverschil meer dan waard. Bovendien zou je ook de pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii kunnen overwegen die wat goedkoper is en een veel betere gpu heeft en een iets mindere cpu.

• NileZ_
Hmm verrek je hebt gelijk, wat beteft dat die processor van de lenovo inderdaad iets sneller is.
Ik zat me weer eens blind te staren op de i7 vs i5 specificatie.
Daar moet ik toch echt eens mee ophouden geloof ik haha.

Nu lees ik zo her en der op de verschillende fora hier, dat acer niet echt aan te raden valt qua algehele kwaliteit? Of ben ik nu in de war met asus?
En dat terwijl ik veel positiefs hoor over lenovo.
De laptop zal door mijn vriendin ook voor verschillende kleine werkzaamheden gebruikt gaan worden, maar echt zware taken zullen dit niet zijn.
Je punt met betrekking tot het betere scherm had ik over het hoofd gezien, bedankt!
Echter gebeurt het nogal eens dat de laptop semi-permanent op tafel staat met de monitor er los op aangesloten als tweede scherm.
Ook had ik begrepen dat de lenovo wat makkelijker uit te breiden valt (geheugen, ssd etc) maar nogmaals ik ben helaas geen laptop expert. Je wordt echt doodgegooid met i5, i7 specs, vooral bij de winkels als saturn, mediamarkt en dergelijke.

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
masterrobo schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:23:
[...]

Ja, heb de mijne al binnen. Maar heb geen idee of die kortingscode nog werkt.
Hoelang heeft dat geduurd bij jou, ik heb de mijne gisteren besteld via de Franse site.
Ben niet zo'n geduldig type ;)

• masterrobo
rsint schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:28:
[...]

Hoelang heeft dat geduurd bij jou, ik heb de mijne gisteren besteld via de Franse site.
Ben niet zo'n geduldig type ;)
het duurde bij mij 3 weken. Ging niet echt snel nee. Maar dat ding moet helemaal uit China komen natuurlijk x).

• Maxjj4
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11 19:45
Nu lees ik zo her en der op de verschillende fora hier, dat acer niet echt aan te raden valt qua algehele kwaliteit? Of ben ik nu in de war met asus?
Nee hoor, je bent niet in de war met Asus. Dat is juist wel een degelijk merk. Acer staat bekend om haar slechte service en garantiebeleid, maar je hebt dan wel meestal een goedkopere laptop. (Goedkoop is duurkoop. Ik zou zeggen: niet voor een Acer gaan.)

• NileZ_
Ok ik denk dat ik dan toch voor de lenovo ga, aangezien de positieve verhalen over de kwaliteit er van.
Is het aan te raden om die kleine m2 ssd schijf mee te configureren?
En hoe denkt men, lees:jullie over windows 8?

Ik kom qua laptop namelijk nog van xp ;) en heb ook maar mondjesmaat met windows 7 gewerkt.
Of is het aan te raden om windows 7 mee te configureren? Waarom dit een meerprijs moet hebben is mij trouwens een raadsel, maar vooruit ;-)
Pagina: 1