Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even teruggekeken en het nieuwe wereldrecord texting op een Windows phone is 18 seconden tegenover het oude Swype record van 25 seconden op de S4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
EektheMan schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:12:
OK, OK, ik geef op :)

Maar een keus tussen een 160 Euro kostende dual-sim 630 en een 129 Euro single sim 525 lijkt me een no-brainer voor Oost-Europeanen. Waarschijnlijk ook voor Indiers en andere Aziaten.
Dat daar de groeiruimte zit heeft MS/Nokia goed gezien. Daar de markt pakken met goedkope telefoons is een prima manier om aandeel te winnen. Als je aandeel wint zou de aandacht van developers ook moeten stijgen, waardoor je aandeel groter word, etc :) Hopelijk pakken de door op dat momentum

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Is er trouwens al een datum genoemd voor de developer preview?
(tijdens //build/)

[ Voor 13% gewijzigd door Whatson op 02-04-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Nee, de gast die het zou aankondigen kwam niet verder dan deze maand tijdens de presentatie.
Was iets als:
8 april Windows 8.1 update 1
dan nog wat ergens
WP8 deze maand.

[ Voor 44% gewijzigd door Caelorum op 02-04-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Dat was het voor vandaag. Precies 3 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:23
Mijn developer hartje wordt heel warm van deze Build...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 17:17
Is de 930 dual sim? Welk toestel wordt er nu bedoeld met dual sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 21:16
Russel88 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:43:
Is de 930 dual sim? Welk toestel wordt er nu bedoeld met dual sim?
Lumia 630/635 de 930 heeft geen dualsim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

Aan de andere kant zit Dual-SIM wel mooi in het OS verwerkt. Zo kun je misschien met een Dual-SIM adapter toch genieten van ondersteuning?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat vraag ik me af. We zullen moeten zien. Ik vermoed dat er uiteindelijk ook wel 1 high-end telefoon met dual-sim support gaat komen van een fabrikant. Wellicht huawei? Maar vooralsnog zit het merendeel van de doelgroep die het wil in lagelonenlanden zoals India.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Er zijn nu heel veel onbekende fabrikanten bij gekomen. Als die zich willen onderscheiden van de rest, dan zullen ze met onderscheidende features moeten komen, e.g. een high end dual sim telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Ik vraag me af wat de 630 biedt boven de 620. Geen fysieke cameraknop meer, geen flitser meer, geen fysieke terug/windows/zoek-knoppen meer, geen frontcamera of NFC meer, en verder dezelfde hoeveelheid geheugen, resolutie etc. Aangezien de 620 ook gewoon WP8.1 zal draaien, heb je met de 620 dan niet voor veel minder geld een veel betere smartphone dan de 630? Wat mis ik?

[ Voor 4% gewijzigd door HooksForFeet op 03-04-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Inderdaad Caelorum, Whatson, als het komt, dan zal het van nieuwkomers of kwakkelende bedrijven(HTC) afkomen. Maar in landen als NL en BE is het geloof ik ook een soort van handreiking richting de providers toe om geen dual sims aan te bieden?

Ik nu niet zo op de hoogte van de BE/NL markt, maar met een dual SIM zou je als low cost provider een toestel aan kunnen bieden die enkel op data of spraak laag geprijsd is. 1 SIM voor data gebruik en de andere voor spraak. Investeringen in enkel spraak zou voor nieuwkomers misschien interessant kunnen zijn?

Ook zijn er steeds meer Aziatische bedrijven in NL en BE die telefoons in de bakken leggen. Neem het Chinese Kruidvat. Die zou nog weleens een dual sim Huawei of ZTE kunnen neerleggen met eigen SIM (met bv enkel spraak). Een aantrekkelijke manier om toch jouw SIM te kunnen verspreiden. Met Single SIM kom je niet gemakkelijk tussen de grote providers.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

Gaat er op Tweakers frontpage nog wat gemeld worden over de Azure/Visual Studio keynote van dit moment? Ze laten aardig wat indrukwekkende dingen zien. Ook fijn om te zien dat ze bij de demo ook even Google Chrome voorbij laten komen, iOS/Android/WP Pushnotificaties via 1 notificationhub en ook even AngularJS en NodeJS. Zelfs Java-ondersteuning voor Webdevelopment.

Ook werd even gemeld dat sites zoals bv Github ook bij Azure gehost zijn. Geinig :)

Zal me niet verbazen als Azure nu toch wat dichter bij Amazon gaat komen (dat is toch wel de grote partij om te verslaan op dit moment).

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 03-04-2014 20:45 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
O! was die bezig? Zo maar even de stream er bij pakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Zijn er eigenlijk nog mensen die wat teleurgesteld zijn in de 630?

Ik heb nu zelf de 620. En ik vind het heel gek dat de opvolger bijvoorbeeld geen flitser heeft. Geen 2de camera. En geen NFC. Ook vind ik het best jammer dat het aantal RAM gelijk is, dat had wel 1GB mogen zijn in mijn ogen. Het toestel mocht gerust iets duurder zijn en dat dit er dan wel bijzit. Voor de rest wel sjiek dat ze voor een tiental euro meer met een 4G versie komen.

Maar in ieder geval zal de 630/635 niet de opvolger worden van me 620... Jammer dat Nokia met de 630 de bal niet helemaal juist slaat

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:41
BM schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:35:
[...]

_O- Die zal lamme duimen krijgen ;)
Er zit een dame backstage (stenograaf) te typen voor alle subtitles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

KoensSocialL schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 00:59:
Zijn er eigenlijk nog mensen die wat teleurgesteld zijn in de 630?

Ik heb nu zelf de 620. En ik vind het heel gek dat de opvolger bijvoorbeeld geen flitser heeft. Geen 2de camera. En geen NFC. Ook vind ik het best jammer dat het aantal RAM gelijk is, dat had wel 1GB mogen zijn in mijn ogen. Het toestel mocht gerust iets duurder zijn en dat dit er dan wel bijzit. Voor de rest wel sjiek dat ze voor een tiental euro meer met een 4G versie komen.

Maar in ieder geval zal de 630/635 niet de opvolger worden van me 620... Jammer dat Nokia met de 630 de bal niet helemaal juist slaat
Het zal me niet verbazen als de 730 het stokje over gaat nemen. De 720 zit eigenlijk wel tussen de 520 en 620 in. Maar ik had zelf ook nog wel een opvolger van de 820 verwacht eerlijk gezegd.

Verder vind ik het jammer dat er niet meer video's over de 2e keynote zijn verschenen op tweakers. Zaten namelijk aardig wat interessante demo's bij. Gezien er toch aardig wat ontwikkelaars rondhangen op tweakers zouden dergelijke video's (hoeft niet eens een artikel bij) wel hier passen.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 05-04-2014 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Martinspire schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 03:06:
Verder vind ik het jammer dat er niet meer video's over de 2e keynote zijn verschenen op tweakers. \
Ook op Enterprise niveau zijn er interessante updates voor WP. Lijkt me dat er ook genoeg mensen op tweakers rond lurken die hierin geïnteresseerd zijn.

Live streams in het algemeen van de grote Techs verwacht ik eigenlijk op de voorpagina. Als ik het niet geweten had, dan kon ik het enkel in dit draadje terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mja ik snap het ook niet helemaal. Het is super makkelijk om even wat berichten te typen aan de hand van de 2 keynotes en mogelijk nog een paar andere video's. Misschien dat niet iedereen erop zit te wachten, maar ik vind dat het wel gewoon op Tweakers thuis hoort

Sure, het is dan wel promotie voor Microsoft, maar er is dan ook gewoon een heleboel positief nieuws te melden. Zeker als je kijkt wat men laatst allemaal wel niet liep te zeuren over MS. Dat ze nooit meededen met open source, dat Windows te duur was, dat ze nooit luisterden naar de wensen van consumenten en professionals. Terwijl ze dat nu dus gewoon wel doen en dan hoor je ze er op Tweakers weer niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Martinspire schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:54:
Mja ik snap het ook niet helemaal. Het is super makkelijk om even wat berichten te typen aan de hand van de 2 keynotes en mogelijk nog een paar andere video's. Misschien dat niet iedereen erop zit te wachten, maar ik vind dat het wel gewoon op Tweakers thuis hoort

Sure, het is dan wel promotie voor Microsoft, maar er is dan ook gewoon een heleboel positief nieuws te melden. Zeker als je kijkt wat men laatst allemaal wel niet liep te zeuren over MS. Dat ze nooit meededen met open source, dat Windows te duur was, dat ze nooit luisterden naar de wensen van consumenten en professionals. Terwijl ze dat nu dus gewoon wel doen en dan hoor je ze er op Tweakers weer niet over.
Snap persoonlijk ook niet waarom er niks te vinden is over het bedrijf dat ze hebben overgekocht dat zich helemaal focust op virtual reality. Die zijn namelijk 100 stappen verder dan de Google glass.. Mja, het is geen Google dus niet interessant (die indruk krijg ik de laatste tijd van tweakers.net)...

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 05-04-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

vali schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 18:06:
[...]

Snap persoonlijk ook niet waarom er niks te vinden is over het bedrijf dat ze hebben overgekocht dat zich helemaal focust op virtual reality. Die zijn namelijk 100 stappen verder dan de Google glass.. Mja, het is geen Google dus niet interessant (die indruk krijg ik de laatste tijd van tweakers.net)...
Misschien dat ze VR of AR gaan aftrappen met Xbox One?

Ik denk dat ze nu wel voldoende dingen hebben laten zien, dit is toch nog wel wat toekomstmuziek en een Xbox One is wel een goede manier om een eerste game te maken die hier wat mee doet lijkt me? Nouja we gaan het zien. Ik vind het niet erg als ze nog wat achter de hand houden. Was al blij een Occulus te zien bij de keynote ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Martinspire schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:08:
[...]

Misschien dat ze VR of AR gaan aftrappen met Xbox One?

Ik denk dat ze nu wel voldoende dingen hebben laten zien, dit is toch nog wel wat toekomstmuziek en een Xbox One is wel een goede manier om een eerste game te maken die hier wat mee doet lijkt me? Nouja we gaan het zien. Ik vind het niet erg als ze nog wat achter de hand houden. Was al blij een Occulus te zien bij de keynote ;)
We zullen het inderdaad wel zien. Vond tevens de nieuwe embedded in-care computer systeem van Microsoft er ook best mooi eruit zien. Zou leuk zijn als daar ook wat concurrentie ontstaat :)

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 05-04-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Toen er onlangs een nieuwsbericht kwam dat tweakers reclame ging maken, waren er een hoop mensen aan het klagen dat tweakers niet technisch genoeg meer was en meer een soort computer totaal was geworden. Dat vond ik toen wat overdreven, maar nu het enige MS-nieuws gaat over mobiele telefoons en updates voor Windows, en het (technischer) nieuws uit de keynote van Guthrie volledig genegeerd wordt begin ik toch ook achter m'n oren te krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:23
Klopt... zo ontzettend veel tof nieuws op //build/ en iedereen heeft het slechts over een budget telefoon en een nutteloos start menu :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Heb wat info over de ''behind the scenes van BUILD' op mijn blog gezet. http://familie.hoekstraon...d-2014-behind-the-scenes/ We zijn er echt heel druk mee geweest om er iets moois van te maken. Je hebt alleen niet altijd door als je de stream bekijkt of in de zaal zit hoeveel werk er achter de schermen gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 14:47

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Leuk om te zien die behind the scenes. Had werkelijk waar geen idee dat het er zo aan toe ging.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
Weet iemand of je al je settings/apps kwijt bent als je de Developer preview van Windows Phone 8.1 installeert? Of blijft alles gewoon geinstalleerd staan?

En als de officiële release van Microsoft/Nokia komt kan je die dan er gewoon overheen installeren?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 07 april 2014 @ 06:50:
Heb wat info over de ''behind the scenes van BUILD' op mijn blog gezet. http://familie.hoekstraon...d-2014-behind-the-scenes/ We zijn er echt heel druk mee geweest om er iets moois van te maken. Je hebt alleen niet altijd door als je de stream bekijkt of in de zaal zit hoeveel werk er achter de schermen gebeurd :)
Al een idee waarom Oprah tijdens de keynote erdoorheen tetterde? :P

Maar serieus: leuk verhaal. Tijdens MIX '11 was er op de laatste dag een sessie over het hele proces met C9 live en de registratie/publicatie van alle sessies in z'n werk ging, dat had op zich niks met programmeren te maken maar was wel heel interessant (en een welkome afwisseling na drie dagen programmeersessies. :P).

[ Voor 23% gewijzigd door HooksForFeet op 07-04-2014 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

@urk_forever:
Bij de GDR2 en 3 updates worden deze updates gewoon als updates geïnstalleerd, ik zie niet hoe dit bij Windows Phone 8.1 anders zou zijn.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Cool :) Ook leuk dat je je avatar weer eens laat zien hier ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
CAP-Team schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:11:
@urk_forever:
Bij de GDR2 en 3 updates worden deze updates gewoon als updates geïnstalleerd, ik zie niet hoe dit bij Windows Phone 8.1 anders zou zijn.
Ok, ik heb zelf de GDR 2/3 Dev previews niet geinstalleerd, dus dat wist ik niet. En ik kon er ook zo snel niets over vinden. Kan je dan als de officiële update uitkomt die ook gewoon installeren?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Waarschijnlijk wel. Geen garantie, maar het was zo bij de vorige dev previews wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Leuk om te zien. Heb je ook nog Keynote 2 meegemaakt of alleen de eerste dag?

En heb jij misschien nog wat inside info over Nederlandse ondersteuning? Cortana in NL zou ik wel graag snel zien namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Martinspire schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:59:
[...]
Leuk om te zien. Heb je ook nog Keynote 2 meegemaakt of alleen de eerste dag?

En heb jij misschien nog wat inside info over Nederlandse ondersteuning? Cortana in NL zou ik wel graag snel zien namelijk.
in de US is nu beta, later dit jaar komen UK en China erbij. volgende jaar nog 15 landen. Weet niet welke landen daarbij staan. Ik denk dat je in NL al aardig uit de voeten kan met Cortana wanneer je dit aanzet. Echt goede ondersteuning zal nu nog lastig zijn (local traffice, restaurants etc. Dat zijn vooral de dingen die de ervaring heel goed maken, maar afspraken, reminders etc zou volgens mij wel moeten werken. Ik zal het volgende week wanneer ik in NL ben voor TechDays eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Caelorum schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:28:
[...]

Cool :) Ook leuk dat je je avatar weer eens laat zien hier ^^
Ja, beetje druk en ik kon niet echt heel veel over mijn werk vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Erg leuk zo een insiders look! Danks!

Om weer terug te komen op de Lumia 525.........

Ook op de FP wordt nu gemeld dat de 630/635 nu het budget model is en de 525 gaat vervangen.
Vreemd dat er vanwege een tekort aan RAM de 520 werd vervangen door de 525 (of hadden ze een leuk partijtje goedkope RAM gescoord?) en nu leuk een nieuw model weer teruggaat naar 512MB.

Positieve wat ik daar dan weer op kan bedenken is dat 8.1 niet zwaarder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ze hebben WP8.1 zelfs lichter gemaakt zodat het beter draait op devices met "low memory" (lees 512MB). Dat zal ook de reden zijn dat dat toestel dat geleverd wordt met WP8.1 gewoon 512MB krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Da's heel mooi. Maar zelf zou ik mijn geld niet in een 512MB investeren. Een OS wordt er meestal niet lichter op. Bij WP gaat het voorlopig op en neer (herinner me het HTC HD2 verhaal en de 520/525).

De 630 staat inmiddels op websites. Nog wel zonder prijs (al had in NL geloof ik 1 partij een prijs van 149 Euro gemeld?), maar wel met de beschikbare kleurekes: Oranje en Geel. Weet je alvast welke kleur schoenen je mag scoren >:)

Zometeen een 1320 oppikken. Voor 160 a 170 Euro is dat een hele geode deal in vergelijking met bv de 630. Ben wel verbaasd dat die prijzen zo snel duikelen van nieuwe modellen. De 1520 staat inmiddels ook op net iets meer dan 300 Euro. Helaas wel bijna over uitverkocht hier in UA, net zoals de 1320.

Pagina: 1 2 3 Laatste