Moederbord dat past bij deze componenten

Pagina: 1
Acties:

• Tjz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-02-2021
Beste,

Ik heb een PC samengesteld, en ik zoek enkel nog een passend moederbord voor bij deze componenten.
Naast onderstaand lijstje heb ik nog 2 identieke harddisks liggen, die ik graag in een RAID 1 setup wil laten werken. Kan dit altijd? of moet een moederbord hier in voorzien?
Verder zou ik later graag de mogelijkheid hebben om later een goede geluidskaart en videokaart aan het systeem toe te voegen.

Heeft iemand wat goede tips voor een passend moederbord met een goede prijs/kwaliteit verhouding?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770 Boxed€ 254,70€ 254,70
1Fractal Design Define R4 Arctic White€ 88,50€ 88,50
1Scythe Mugen 4€ 35,50€ 35,50
2Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1608DT1TX0CEU€ 66,50€ 133,-
1Cooler Master VS V550S€ 75,40€ 75,40
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 161,90€ 161,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 749,-

[ Voor 8% gewijzigd door Tjz op 01-04-2014 23:24 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem eens een kijkje in *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? om wat bordjes uit te kunnen zoeken.

Niet ieder bord heeft een RAIDchip, dus daar kun je al op gaan filteren waardoor je er al een hoop weg kan strepen. Een videokaart en geluidskaart kun je in ieder systeem wel prikken, dus wat dat betreft heb je nog steeds keuze uit borden tussen de 60 en 300+ euro.

Dus ik zou voor jezelf op een rijtje zetten wat je precies wilt, en kijken welke borden daar aan voldoen.

Verwijderd

Is de voeding niet wat overdreven? Een voeding zoals de Cooler Master V550S gebruik je voor een high-end videokaart zoals de R9 290X en een dik overgeklokte CPU en videokaart. Videokaart noem je niet en de CPU is niet overklokbaar, dus het lijkt mij wat overdreven.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18

Thomg

Aww yiss

Raid 1?
Deze lijkt me dan het beste.
pricewatch: ASRock H87 Pro4
Goedkoopste H87 moderbord met ATX-formaat en 4 geheugensloten.

Zou wel fijn zijn als je iets specifieker zou zijn ( eg. budget ).

• Tjz
Die highend videokaart-optie wil ik graag wel hebben. En verder dacht ik dat een wat zwaardere voeding wellicht wat minder warm en dus minder herrie zou maken. Maar, als 550 echt te zwaar is, wat voor wattage raadt je dan aan?

• Tjz
Okay, wat betreft budget, dat is me niet zo belangrijk. Maar, uiteraard wil ik niet iets kopen waar ik echt niets aan heb. Maar kwaliteit gaat zeker voor goedkoop!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18

Thomg

Aww yiss

Daar hoeven we bij moederborden gelukkig geen rekening mee houden :)

Verwijderd

Tjz schreef op woensdag 02 april 2014 @ 00:06:
Die highend videokaart-optie wil ik graag wel hebben. En verder dacht ik dat een wat zwaardere voeding wellicht wat minder warm en dus minder herrie zou maken. Maar, als 550 echt te zwaar is, wat voor wattage raadt je dan aan?
De 450W versie van die serie is dan prima, warmte afvoer zal bij beiden vergelijkbaar zijn, aangezien het rendement dat ook is.
Pagina: 1