Videokaart vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Beukgevaar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06-2021
Beste mede-tweakers,

Helaas is het (waarschijnlijk tijd) om mijn (main)videokaart te vervangen..

Waarom?
Omdat ik de laatste tijd steeds vaker deze melding krijg:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.computertipsfree.com/wp-content/uploads/vista-nvidia-nvlddmkm.png(Google Images)

En omdat ik nu al een tijd mijn Adobe programma's niet kan gebruiken. (Zie Adobe probleem)

Wat wil ik met de videokaart kunnen?
Simpel -> League of Legends kunnen spelen, maar vooral wil ik weer aan de gang met Premiere Pro, After Effects, Photoshop en Lightroom.

Nu ben ik zelf best bekend met het systeem van AMD qua videokaarten, maar heb advies gekregen om naar een nVidia te stappen i.v.m. CUDA cores ( :? ), zodat de videokaart beter tot zijn recht komt bij de Adobe programma's.

Mijn huidige systeem: PC

Ik zit zelf af en toe bij "Vraag en aanbod" en Marktplaats te kijken, maar zie af en toe door de bomen het bos niet meer. Ik wil er ongeveer 100-120 euro aan uitgeven(tweedehands), maar daar zit wel een marge in als er echt een goede rede is om een stapje hoger te nemen :9

Hopelijk heeft iemand hier een super advies voor mij O-)

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
rond die prijs kun je een nieuwe 750ti aanschaffen wat prima kaarten zijn.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

of 2e-hands een GTX660, die wel weer een tikje sneller is. officieel worden deze niet ondersteund door Adobe voor Cuda, maar daar was dacht ik wel een trucje voor. anders zou je moeten kijken naar een 580, die marginaal sneller is, maar wel duidelijk meer prik vraagt.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Beukgevaar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06-2021
Ik lees zojuist net weer dat Adobe meer gaat richten op OpenCL, oftwel de AMD markt.

Mocht dat zo zijn, is een R9 270x een beetje overkill voor wat ik zoek? Of is een stap (of 2) al genoeg voor mij?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18

Thomg

Aww yiss

Iets als dit is voldoende.
pricewatch: MSI R9 270 2GB GAMING

Verwijderd

Heb je je huidige gpu overclocked. Ik kreeg deze wolkjes namelijk ook toen mijn gpu een niet stabiele oc had.

Ik denk dat een r9 270(x) niet nodig is. Ik zou gaan voor een gtx 750 ti.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Waarom krijg je een fout op een nVidia driverfile terwijl je PC een AMD kaart lijkt te hebben? Overigens merk ik dat je nog op vista zit, je zit vast aan WDM1.0 dus, waardoor niet alle drivers lekker werken. Check de adobe site om het zeker te weten. Een upgrade naar win7 of win8 zou, ook voor performance, niet verkeerd zijn.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Scherp opgemerkt, een upgrade naar Windows 7 zou al wonderen moeten doen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:06
Umbrah schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:55:
Waarom krijg je een fout op een nVidia driverfile terwijl je PC een AMD kaart lijkt te hebben? Overigens merk ik dat je nog op vista zit, je zit vast aan WDM1.0 dus, waardoor niet alle drivers lekker werken.
Plaatje komt van Goolge Images, staat er bij.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:22

Hupske

AFCA

Als jullie goed kijken, heeft hij het plaatje van Google. Althans dat maak ik op aan zijn bronvermelding. Voor de toekomst kan je wellicht beter de R9 270 nemen, vooral je later nog eens besluit om een andere spelletje gaan spelen. Wil je toch een stukje goedkoper zitten dan kan je idd naar een GTX 750 TI kijken of naar een R7 260x.

Edit: Nielson, was met net 10 seconden voor :9

[ Voor 6% gewijzigd door Hupske op 13-04-2014 22:05 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Benchmarks: http://www.pugetsystems.c...CS6-GPU-Acceleration-161/

Oftewel: tussen een kaartje van 70 euro en een kaart die 4x zoveel kost zie je nagenoeg geen verschil.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Hij zegt ook LoL te willen spelen, een 270 is een leuke kaart om stabiel 60fps te houden met alles op max ;)
Pagina: 1