Beste mede-tweakers,
Sinds kort heb ik het probleem dat mijn Adobe CS5.5 en/of CS6 programma's niet meer willen laden (After Effects, Premiere Pro & Photoshop).
Het probleem ligt eraan dat hij (errornaam verschilt per programma) mijn videokaart niet geschikt vind.
Ik heb op het moment de gehele error messages even niet bij de hand, omdat ik al de hele dag bezig ben met van alles aan het herinstalleren en dit type vanaf een lege PC.
Maar bijvoorbeeld:
Premiere Pro could not find any capable video play modules
loadlibrary failed with error 87 the parameter is incorrect
After Effects has encountered an error with OpenGL, bla bla bla
Photoshop "Monitor profile appears defective"
Beide versies hebben gewoon al een keer gedraaid op mijn PC en merk als ik alleen mijn 2e videokaart aan heb (HD6450) na een windows reinstall dat ze nog wel willen starten. Maar zodra ik mijn HD4890 installeer/activeer, om mijn 2 hoofdschermen aan te zetten, werkt ineens geen van allen adobe programma's meer
Is het gewoon ineens zo dat mijn videokaart (HD4890) opeens het weigert/aan het begeven is.... of zie ik iets over het hoofd?
Edit:
Om alvast wat misverstanden te voorkomen, ik heb het probleem al gegoogled en heb daar alle 'oplossingen' uitgeprobeerd
1. Drivers updaten
2. Registery line aanmaken voor de loadlibrary error
3. Switchable Graphics Technology niet aanwezig op mijn systeem
4. Primary Video Card omwisselen (in windows)
5. Videokaarten omwisselen qua GPU slots
6. Running as administrator
Sinds kort heb ik het probleem dat mijn Adobe CS5.5 en/of CS6 programma's niet meer willen laden (After Effects, Premiere Pro & Photoshop).
Het probleem ligt eraan dat hij (errornaam verschilt per programma) mijn videokaart niet geschikt vind.
Ik heb op het moment de gehele error messages even niet bij de hand, omdat ik al de hele dag bezig ben met van alles aan het herinstalleren en dit type vanaf een lege PC.
Maar bijvoorbeeld:
Premiere Pro could not find any capable video play modules
loadlibrary failed with error 87 the parameter is incorrect
After Effects has encountered an error with OpenGL, bla bla bla
Photoshop "Monitor profile appears defective"
Beide versies hebben gewoon al een keer gedraaid op mijn PC en merk als ik alleen mijn 2e videokaart aan heb (HD6450) na een windows reinstall dat ze nog wel willen starten. Maar zodra ik mijn HD4890 installeer/activeer, om mijn 2 hoofdschermen aan te zetten, werkt ineens geen van allen adobe programma's meer
Is het gewoon ineens zo dat mijn videokaart (HD4890) opeens het weigert/aan het begeven is.... of zie ik iets over het hoofd?
Edit:
Om alvast wat misverstanden te voorkomen, ik heb het probleem al gegoogled en heb daar alle 'oplossingen' uitgeprobeerd
1. Drivers updaten
2. Registery line aanmaken voor de loadlibrary error
3. Switchable Graphics Technology niet aanwezig op mijn systeem
4. Primary Video Card omwisselen (in windows)
5. Videokaarten omwisselen qua GPU slots
6. Running as administrator
[ Voor 15% gewijzigd door Beukgevaar op 07-02-2014 21:32 ]