Zoek geraakt pakketje, graag jullie mening/visie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 22:59
Ik heb van een tweaker een videokaart overgenomen, helaas is de transactie niet helemaal succesvol afgerond. 1 maand na datum heb ik nog steeds geen kaart bij me. Onderstaand is een extract uit onze DM-wisseling. Ik heb zijn username/naam gewijzigd in "verkoper" en de mijne in fluppie007.

Ik ben van mening dat hij mij moet compenseren gezien hij het adres zonder bedrijfsnaam had vermeld op het pakje alsook geen afzender op zijn pakje had geschreven. Dat de zending zonder T&T was, dat wil ik nog in het midden laten. Wat vinden jullie?

Beste verkoper,

Onderstaand bericht is een reactie op 'aangeboden videokaart'

----------

Beste,

Wat is de meeneemprijs incl. verzending naar België?

Gr.

fluppie007

----------

Dit bericht is verstuurd via de website van Tweakers. Informeer jezelf goed over veilig handelen op internet, voordat je een aan- of verkoop doet. Lees voor meer informatie How to - Veilig handelen op V&A

--------------------------------------------------------------------------------

vrijdag 28 februari 2014 18:35

--------------------------------------------------------------------------------

verkoper

Hallo

Dat is €69,00 inclusief de kaart.

Mvg verkoper

zaterdag 01 maart 2014 11:55

verkoper

Heeft u geen interesse meer?

maandag 03 maart 2014 10:28

fluppie007

Hoi verkoper,

Voor mij is dit goed. Afgelopen weekend was ik niet in xxxxx :).
Stuur je mij je IBAN/BIC door?

Gr.

fluppie007

maandag 03 maart 2014 15:52

verkoper

Mijn banknummer is 123 456 789 t.a.v verkoper xxxxx

Zodra u het geld heeft overgemaakt en ik heb het ontvangen stuur ik de kaart op naar xxxxx voor 69 Inclusief verzending.

PS* vergeet uw adresgegevens niet door te geven

maandag 03 maart 2014 16:21

fluppie007

Dag verkoper,

Doe je even IBAN/BIC, anders kan ik niet kostenloos overschrijven.

De gegevens zijn:
Bedrijf bvba
tav fluppie007
Straat 1
B-Postcode Gemeente/Stad
België

Gr.

fluppie007

maandag 03 maart 2014 16:22

verkoper

NL82RABO0123456789
Dat is hem.

Gr.

dinsdag 04 maart 2014 12:22

verkoper

Heeft u het al over gemaakt?

Gr.

dinsdag 04 maart 2014 14:05

fluppie007

Yes, BE-NL duurt meestal 2-3 dagen.

dinsdag 04 maart 2014 14:23

verkoper

Oke, ik wacht af!

dinsdag 04 maart 2014 22:51

fluppie007

Zou je mij willen sturen als het er vrijdagmiddag niet opstaat? Dan maak ik een screencapje vanuit online banking. Ben dan weg tot woe-avond naar de sneeuw. Als je kan zorgen dat de kaart tegen donderdag in BE zou dat geweldig zijn.

donderdag 06 maart 2014 16:50

verkoper

Hey fluppie,

Het geld staat er op.
Ik doe hem morgen op de post!

Gr.

maandag 10 maart 2014 13:28

verkoper

De videokaart heb ik vrijdag op de post gedaan, ik hoop dat je het even meld dat hij aangekomen is. Vind ik namelijk wel prettig, dat het op het juiste adres is aangekomen of niet.

Mvg verkoper

dinsdag 11 maart 2014 08:45

fluppie007

Ben donderdag terug op kantoor en zal je dan wat laten weten.

dinsdag 11 maart 2014 14:09

verkoper

Is goed

Gr.

donderdag 13 maart 2014 10:04

fluppie007

Hoi verkoper,

De kaart is hier nog niet toegekomen. Misschien dat ze vandaag of morgen aankomt.
De overige onderdelen die ik elders besteld had zijn wel aangekomen.
Had je een Track & Trace nummer?

Gr.

fluppie007

donderdag 13 maart 2014 14:08

verkoper

Ik heb geen Track & Trace nummer, dat was 4 euro duurder. Ik heb ook geen idee hoelang als het duurt van noord Nederland naar Belgie.
Ik heb de bonnetjes nog wel van de verzending, die wil ik wel inscannen en naar u toemailen?

Gr.

zaterdag 15 maart 2014 12:25

-------------------------------------------------------------------------------

fluppie007

Helaas nog steeds niet aangekomen :-(. Had je onze bedrijfsnaam vermeld op het pakje?

Gr.

fluppie007

zaterdag 15 maart 2014 19:53

verkoper

Pff wat rottig...

Dit adres heb ik op het pakket gezet:
fluppie007
Straat 1
B-Postcode Gemeente/Stad
België

maandag 17 maart 2014 10:30

fluppie007

Aha, dan ga je het pakket vast retour ontvangen. Aangezien de bedrijfsnaam op de postbus en bel vermeld staat. Is nog een keer gebeurd bij iemand die Stabiplan bvba niet vermeld had.

Gr.

fluppie007

maandag 17 maart 2014 19:01

verkoper

Ik heb er geen afzender opgezet.. dus ik weet niet of die wel weer bij mij terecht komt?

Gr.

verkoper

maandag 17 maart 2014 23:20

fluppie007

Hmmm :-/ :-/. Dan moet je maar eens bij je postkantoor horen hoe dat pakje kan achterhaald worden.
Wel stom, je hebt onze bedrijfsnaam niet vermeld dus kon de postbode niet weten voor wie het pakje bestemd was. Ook kan de post nu niet achterhalen wie de afzender van het pakje was...

Nu goed, daarmee geraakt die videokaart niet hier. Wat ga je ondernemen om die kaart alsnog bij mij te krijgen?

dinsdag 18 maart 2014 15:45

verkoper

Ik zal even horen bij de winkel, daar breng ik de pakjes altijd heen. Of ze hem ook terug hebben gekregen. Maar zonder die bedrijfsnaam hoort hij alsnog aan te komen lijkt mij, het adres klopte verder wel.

Gr.

dinsdag 18 maart 2014 16:24

verkoper

Hallo,

Ik ben net bij de winkel geweest, ze hadden niks retour gekregen maar ze zeiden wel dat het wel 3 weken zou kunnen duren maximaal.
Dus ik kan niks anders zeggen dan afwachten...

Sorry dat het u moet overkomen...

Gr.

dinsdag 18 maart 2014 16:25

verkoper

7 Maart heb ik het verzonden trouwens.

fluppie007

Hmmm 3 weken? Meestal heb ik pakje vanuit NL binnen de 2-3 dagen binnen.
Met welke koerierdienst heb je het verzonden?

dinsdag 18 maart 2014 17:14

verkoper

Gewoon post NL, ik vond het ook wel wat vreemd...
Misschien is het pakje bij de douane. Dat het daarom wat langer duurt..

dinsdag 18 maart 2014 17:16

fluppie007

Ik zal hier op kantoor doorgeven wanneer de postbode nog een keer tot binnen komt om eens bij hem te informeren. Post NL is soms 1 dag later al hier. Overigens heb ik altijd wel traceernummers gekregen van verkopers/webshops. Erg raar dat ze bij jou geen traceernummers voorzien hebben.

dinsdag 18 maart 2014 17:18

verkoper

Een track en trace nummer koste 4 euro meer. Daarom zat er geen track en trace nummer bij.

dinsdag 18 maart 2014 17:21

verkoper

Kunnen we wel zeggen ja wat is 4 euro nou over dat hele bedrag, maar dan had je hem misschien niet gekocht.. of geld van het bedrag afwillen. Dat is altijd achteraf zo..

woensdag 19 maart 2014 09:58

fluppie007

Ik wacht deze werkweek nog af of er iets in de bus valt, daarna verwacht ik wel actie van jouw kant uit om de gekochte kaart hier te krijgen.

vrijdag 21 maart 2014 16:11

fluppie007

Dag verkoper,

Ik heb tot op heden helaas nog geen videokaart mogen ontvangen. Ik vrees dus dat de post het pakket is kwijtgeraakt. Kan jij aub actie ondernemen om de kaart te laten terugzoeken en bij jou of mij af te leveren?

Gr.

fluppie007

zaterdag 22 maart 2014 12:44

verkoper

Ik zal mijn best doen om te achterhalen waar die kaart is gebleven.

Gr.

vrijdag 28 maart 2014 11:46

fluppie007

Hoi verkoper,

Helaas nog geen kaart aan het adres van Stabiplan aangekomen. Ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat de kaart zoek is.
Wat stel je voor? Ik heb nu geen kaart en jij hebt wel het geld ervoor...

Gr.

fluppie007

dinsdag 01 april 2014 10:08

fluppie007

Hoi verkoper,

Heb je al eens nagedacht hoe we dit gaan oplossen?

Gr.

fluppie007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
"Ik heb geen Track & Trace nummer, dat was 4 euro duurder. Ik heb ook geen idee hoelang als het duurt van noord Nederland naar Belgie."

Keuze van verkoper om te versturen zonder T&T + niet volledige adresgegevens opgeschreven. Dan zou ik toch zeggen dat de verkoper in dezen aansprakelijk is. Hij mag het dan gaan uitzoeken bij TNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 19:25
Uit de regels hier: Het is niet de bedoeling onderlinge communicatie 1:1 op het forum te plaatsen.

Je hebt wel de naam weg gehaald, maar nog steeds niet echt netjes in mijn ogen om privé communicatie hier te plaatsen in mijn ogen.

Raar dat er geen Track & Trace nummer afgegeven is, dit staat altijd op het bonnetje wat je meekrijgt als je een zending afdropt bij PostNL, heb nog nooit meegemaakt dat ik daar extra voor moest betalen. Net even nagekeken en het kan idd zonder.

[ Voor 6% gewijzigd door theJB op 01-04-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:29
Misschien was hij in de war met aangetekend versturen.
Maar T&T staat altijd op het bonnetje, dus zou even scan van het bonnetje vragen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
De verkoper is in dit geval ook verantwoordelijk voor de zending, behalve wanneer hij heeft aangegeven dat de zending op risico van de koper is.

http://blog.iusmentis.com...bij-particuliere-verkoop/
Bij een verkoop tussen consumenten onderling waarbij in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product zal verzenden of bezorgen, is de verkoper aansprakelijk voor het kwijtraken.

Echter als de verkoper expliciet “op eigen risico van de koper” in de advertentie zet, dan verschuift daarmee het risico naar de koper want je mag als consumentkoper en -verkoper contractueel dat risico bij de consumentkoper leggen.

Als de advertentie expliciet vermeldt dat de koper het moet komen ophalen, en de koper vraagt achteraf of het toch opgestuurd kan worden, dan is dat op eigen risico van de koper.

Als de advertentie niets vermeldt over versturen of ophalen, dan is het juridisch een grijs gebied. Als aspirant-koper kun je dan maar beter zelf even navragen hoe de verkoper zich de aflevering had voorgesteld. En wel graag vóórdat je de koop sluit.
Omdat hij zelf ook om jouw adres vraagt en aangeeft het te verzenden lijkt hij mij in dit geval gewoon verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 19:25
De verkoper heeft tevens zelfstandig gekozen voor verzending zonder Track & Trace, de koper had hier wel om kunnen vragen maar heeft dit blijkens de communicatie niet gedaan.

Tevens heeft de verkoper nagelaten om het correcte adres te vermelden en ook geen retour adres opgegeven.

Aangezien de verkoper verantwoordelijk is volgens de interpretatie van het privaatrecht volgens Arnoud lijkt het erop dat de verkoper aansprakelijk is voor de correcte afhandeling van deze situatie.

Alleen zit er dan nog het verschil tussen recht hebben en recht krijgen.... succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Jungle schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:15:
Uit de regels hier: Het is niet de bedoeling onderlinge communicatie 1:1 op het forum te plaatsen.

Je hebt wel de naam weg gehaald, maar nog steeds niet echt netjes in mijn ogen om privé communicatie hier te plaatsen in mijn ogen.
Gezien alles geanonimiseerd is, en er verder weinig 'privézaken' in zitten, is dit wel toelaatbaar. Een link naar communicatie als die via DM heeft plaatsgevonden is op zich wel beter de volgende keer.

@TS; zoals in een eerdere reactie is aangehaald (Iusmentus), is verzending op risico gebeurd van de verkoper. Het blijft natuurlijk sowieso een vervelende situatie. Ik zou daarom in ieder geval coulant zijn met den termijn waarop je een oplossing wil hebben. De postdiensten zijn helaas niet heel pro-actief en snel met dit soort dingen.

Als er uiteindelijk niets terug te vinden is, zal nakoming van de overeenkomst waarschijnlijk niet langer mogelijk zijn of redelijkerwijs gevergd kunnen worden, waarmee alleen ontbinding rest. In dat geval heb je dus recht op je geld terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
Het is via een Spar verzonden geweest, er is een transactienummer: 1646324300029368 op de bon aanwezig. Ben ik daar iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij kan als ontvanger sowieso niets. De verzender heeft de postdienst opdracht gegeven, en is de enige die een verzoek / klacht in kan dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro-bbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 16:00
Het enigste wat gedaan kan worden is een klacht indienen, de koper heeft in principe geen poot om op te staan om het geld terug te eisen, als verkoper zou ik eerst wachten op de reactie van PostNL. Als blijkt dat het pakket zoek is zou het wel netjes zijn om de koper de compenseren door bijvoorbeeld de helft terug te betalen maar dit is niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:44

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

ro-bbo schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:38:
Het enigste wat gedaan kan worden is een klacht indienen, de koper heeft in principe geen poot om op te staan om het geld terug te eisen, als verkoper zou ik eerst wachten op de reactie van PostNL. Als blijkt dat het pakket zoek is zou het wel netjes zijn om de koper de compenseren door bijvoorbeeld de helft terug te betalen maar dit is niet verplicht.
Dat is dus precies allemaal niet waar. JJerome heeft zelfs de relevante informatie gequote uit de gegeven bron.

De verkoper is verantwoordelijk voor de levering, en die heeft nog niet plaatsgevonden. Het niet nakomen van de overeenkomst is wanprestatie. Of dat nou komt omdat de post het pakket is kwijtgeraakt of omdat de verkoper een incompleet verzendadres en geen retouradres heeft ingevuld.

Als de koper bereid is de koop te ontbinden (dat is waarschijnlijk minder moeite dan eisen dat verkoper alsnog eenzelfde grafische kaart ergens vandaan haalt en verstuurt), zal het volledige bedrag terugbetaald moeten worden en niet uit coulance de helft.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro-bbo
Dat is allemaal leuk en aardig maar in de praktijk gaat het toch anders mocht de koper de koop willen ontbinden, als de verkoper het geld niet wil terugsturen wordt er dan ook helemaal niks aan gedaan zelfs al wordt er aangifte gedaan!

Mocht de verkoper het geld niet willen terugstorten dan eindigt het in een eindeloze welles nietes discussie en daar houdt het dan mee op.

Nogmaals ik bedoel hiermee hoe het in de praktijk gaat, op papier kan het nog wel zo mooi staan maar daar wordt niks mee gedaan als het om tweede hands verkopen gaat.

Heb het zelf meegemaakt dat ik een defect product heb gekocht, geld teruggeëist, aangifte gedaan maar als antwoord ja sorry meneer maar dat is het risico van onverzekerd verzenden. In dit geval zal je dus naar PostNL worden verwezen.

[ Voor 30% gewijzigd door ro-bbo op 02-04-2014 09:11 . Reden: zin verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 13:58
Heb ook eens zoiets meegemaakt alleen bij mij ging de verkoper op een helemaal van de kaart na een tijdje nooit meer wat van gehoord en ik kon helemaal niks beginnen. mocht niet van post NL :/ ik hoop dat het voor jou beter afloopt.

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro-bbo
ik zie nu dat van NL naar BE zonder T&T €9,- kost, met T&T €13,- en een verzekerde verzending kost €19,80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:28
Klopt, Tarieven paketten Post.NL: bronvermelding he... dus inderdaad is verzending van NL naar BE met T&T geen 9 EUR maar 13 EUR.
Daarover had vooraf gesproken kunnen worden. Als ik zelf via ebay wat uit UK of US laat komen, onderzoek ik ook wat de verzending kost en met welke carrier het gebeurt...

Je kunt de schuld volledig bij de verkoper leggen maar zelf was vooraf kijken naar de verzendmogelijkheden ook mogelijk geweest. Just saying... heb je nu weinig aan. Geleerde les.

Anderzijds is het niet opgeven van de bedrijfsnaam en geen retour adres ronduit niet handig, maar wel iets wat in 6/10 gevallen gebeurt. Ik zie regelmatig geen retour adres als ik iets koop via marktplaats. Of vraag wel een T&T en krijg die niet. Maar hier is de verkoper wel fout geweest imo.

Ik denk dat je inderdaad zeker 2 tot 3 weken vanaf dit moment moet wachten en hopen dat de verkoper actief erachteraan gaat. Post.NL heeft niet te maken met de ontvanger vreemd genoeg. Dus zelf kun je niets behalve de relatie goed houden en straks bij niet-terugvinden een deel of het volledige bedrag proberen terug te krijgen.

Ben zo 'ns voor 20 EUR de boot ingaan met een paar motorhandschoenen. Kreeg een opengescheurde enveloppe thuis zonder inhoud. Foto's gestuurd naar Post.NL via de verkoper maar na 4 wkn een brief thuis gekregen van Post.NL dat ze niets konden terugvinden, jammer dan en sorry enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
Aangezien mijn persoonlijke naam hier niet op de bel staat maar enkel de bedrijfsnaam heb ik precies daarom mijn gegevens zo opgegeven. De verkoper heeft mij laten weten geen klacht of dergelijke te hebben ingediend bij PostNL, dat vind ik toch getuigen van weinig inzet... Ik heb hem aangespoord om dit te doen en een onderzoek in te laten stellen, ook al komt er misschien niets van.

In mijn ogen is de verkoper verantwoordelijk gezien hij onvolledige gegevens gebruikte om zijn waar te verzenden. Ik heb hem een (meeneem)prijs gevraagd incl. verzending en daar verder niet op genegotieerd/afgedingd in de veronderstelling dat hij dan netjes de kaart zou inpakken en versturen op een gepaste wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:21
Qua naam zal dat toch wel mee vallen? Ik ontvang ook wel eens pakketjes met foutieve naam, zonder naam, met bedrijfsnaam, zonder bedrijfsnaam, met een compleet andere naam....

Zolang het adres goed is komt hij wel aan...maar misschien is dat anders in BE :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Ik neem aan dat je een pand deelt met andere bedrijven. Heb je al bij die bedrijven rond gevraagd of er iets binnen is gekomen wat niet voor hun bestemd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
Yes, bij de buren gaan horen en bij de bedrijven/bewoners in ons pand. Zelfs onze gebruikelijke postbode aangesproken of hij een pakket gehad had aan mij persoonlijk gericht dat hij geretourneerd had aan het sorteercentrum. Helaas, zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:58
Ik heb zelf ook helaas ervaring met zoekgeraakte pakketjes bij post nl, in mijn geval was ik de verzender en ben ik zeer netjes geholpen door post nl na een telefoontje werd er netjes een onderzoek ingesteld waar het pakketje nu was gebleven en dat is ook weer teruggevonden.

Alleen dan moet wel de verzender de moeite nemen om even te bellen met post nl (kleine moeite lijkt mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:59
Maar ik neem aan dat als er een pakketje wordt aangeboden op jullie adres, waarop geen bedrijfsnaam aanwezig is.
Dat dat toch wel ergens in het pand wordt aangeboden onder het mom van "zoeken jullie maar uit voor wie het is, ik heb het in ieder geval bezorgd"

Al helemaal als er geen retour adres op staat lijkt mij?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 13:35
Ik ben ook van België en heb ook een slechte ervaring met verzending via PostNL van NL naar BE meegemaakt.
In totaal waren er 3 verzendingen nodig om het pakketje uiteindelijk bij mij te krijgen. Bij de 2de verzending ging het bij aankomst in depot in België zelfs direct retour naar NL.
Indien een zending van NL naar BE vraag dan aan de verkoper om niet via PostNL te versturen dat spaart je een hoop ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
Volgens mij was ik redelijk duidelijk over het nogmaals plaatsen van integrale communicatie

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij hoort in ieder geval een onderzoek te starten bij PostNL. Heeft hij dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:03
Volgende keer je 06 nummer er ook maar op laten zetten, dan kan de bezorger je bellen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:58
Wel triest als hij niet eens een onderzoek laat starten bij PostNL dat is toch wel het minste wat je dan kan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:47:
Volgende keer je 06 nummer er ook maar op laten zetten, dan kan de bezorger je bellen :Y
Dat moet je verkoper dit er wel op zetten. De bedrijfsnaam heeft deze gemakshalve ook maar weggelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zolang de ontvanger niets heeft ontvangen is de verzender aansprakelijk. In dit geval komt het bij mij over als "ik heb het verstuurd en de groeten'. Toon in ieder geval begrip en doe er alles aan om dat pakket boven water te krijgen d.m.v. een call.

Wat mij betreft zou je inderdaad de kosten kunnen delen tot het pakket gevonden is. Gedeelde smart... Daarom zou het 'redelijk' zijn als de verkoper 30 euro zou overmaken naar ontvanger. Tuurlijk kan iemand zeggen dat hij 'niets ontvangen' heeft (en zo nog een bedrag van de verkoper wil aftroggelen)

Samenvattend:

+ Koper meldt volledige adres gegevens
- Verkoper neemt deze niet goed over
(Fout verkoper)

-Koper speekt bedraf af incl verzendkosten zonder te vermelden dat er een T&T code bij moet
+ Verkoper stuurt het zonder poes pas op.
(Fout Koper)

- Verkoper toont geen begrip / Onderneemt geen actie
+Koper zoekt vaak contact en probeert tot een nette oplossing te komen.
(Fout verkoper)

Ik praat zaken niet goed maar de manier waarop de 'verkoper' omgaat met je vind ik betreurenswaardig.
Als verkoper zou ik in ieder geval een bedrag terugstorten en een klacht indienen. Zeggen dat hij niet meer verantwoordelijk is na verzending is toch echt een misvatting.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkoper is gewoon aansprakelijk - en als hij had willen weten dat het aankwam (want dat is blijkbaar een argument) dan had hij voor aangetekend moeten kiezen.

Maar... Je hebt hem ook nergens verteld of verwezen naar hoe het recht in elkaar zit, terwijl dat netjes hier voor je is opgenoemd. Je kan hem moeilijk kwalijk nemen te denken dat hij in zijn recht staat als je hem er niet op wijst dat dat niet zo is. Dat dus eerst maar eens doen - desnoods verwijs je hem naar dit topic.

Als dán nog geen oplossing komt, dan zou ik hem in gebreke stellen (schriftelijk), en 14 dagen geven om de zaak op te lossen. Bij geen oplossing zal je dan een vordering in kunnen stellen en daar ook de kosten voor verhalen. Een hoop gedoe, maar een andere optie heb je niet, en het zou wel goed zijn als er een keer jurisprudentie uit zoiets ontstaat.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
Ik heb de verkoper de kans gegeven om met een compensatie voorstel af te komen. Indien hij dat niet voor het einde van deze week doet, dan zal ik hem via DM in gebreke stellen, via een aangetekend schrijven aan zijn thuisadres (gelukkig was dat gemakkelijk te vinden). Ook zal ik dan het aankoopbedrag + alle gemaakte kosten (aangetekende brief etc.) terugvorderen. Alsook een negatieve feedback met verwijzing naar dit topic

Ik vind het vooral niet netjes dat hij niet meer reageert, geen onderzoek laat instellen, geen afzender vermeld had & het adres incompleet op het pakket geschreven stond.
Pagina: 1