Advies snelle multimedia desktop €500

Pagina: 1
Acties:

• rick_1986_
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-12-2025
Hoi,

Ik ben zoekende naar een mulimedia pc waarbij alles met een klik van de vinger opstart en alles snel reageerd. Ik wil 30 taps tegelijk open kunnen hebben, muziek afspelen op de achtergrond, visualisaties open kunnen hebben met 90fps , beetje photoshoppen erbij (niet extreem), soundcloud die snel streamed, een computer die snel opstart. Ik ben snel geirriteerd door dingen die traag gaan. Ik speel geen games dus ik hoef geen hele dure videokaart.

Ik heb matig verstand van de voor en nadelen van technische eigenschappen van hardware onderdelen (bussnelheid, verschil in processors).

Wil graag advies over waar ik het meest baat bij heb bij technische details bij hardware onderdelen.

Ik heb zelf al:
-behuizing (deze ben ik zelf aan het modden dus pas ik aan aan de hardware die erin moet/ gaat)
-samsung 840 evo 120 gb ssd
-wd sata 1tb hdd
- dvd brander (geen idee welk merk deze is iig sata aansluiting)

ik heb dus nog nodig:
- processor (geen merk voorkeur)
- koeling
- videokaart
- ram
- voeding
- moederbord

Aan dit laatste lijstje wil ik zo'n 500 euro uitgeven

Het is de bedoeling dat hij op windows 7 gaat draaien aangezien ik hier nog een licentie voor heb.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,50€ 189,50
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 89,90€ 89,90
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Adata XPG Gaming V2.0 AX3U1600W4G9 (goud)€ 66,01€ 66,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 381,91

[ Voor 67% gewijzigd door rick_1986_ op 29-03-2014 00:16 ]

Verwijderd

Misschien zou je wat meer eigen input kunnen inbrengen. Wat voor behuizing, sdd, hdd etc

• rick_1986_
nou de behuizing ben ik zelf aan het modden dus die pas ik aan aan de hand van wat erin moet komen.

heb een samsung 840 evo ssd en een 1tb wd hdd

• RedDashGuy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:20
Lees aub even het DAA beleid door

• rick_1986_
Ik ben dus nog op zoek naar een moederbord, processor, videokaart en ram.
Het is de bedoeling dat hij op windows 7 gaat draaien aangezien ik hier nog een licentie voor heb

Ik vind dit soort informatie best lastig te vinden aangezien de meeste mensen online om een game pc vragen.
De grote, geluid en het energie verbruik maken me opzich niet zo heel veel uit aangezien ik toch alijd muziek aan heb staan.

[ Voor 18% gewijzigd door rick_1986_ op 27-03-2014 23:39 ]

Verwijderd

Kan je deze even toepassen
DAA beleid

En deze zodat we een lijstje krijgen
Handleiding Pricewatch

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-04 18:03
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 01:10:
Kan je deze even toepassen
DAA beleid

En deze zodat we een lijstje krijgen
Handleiding Pricewatch
Dit dus, pas dit aan in je 1e post, dan hou je het ovetzichtelijk voor anderen.

Ps: Waarom steeds dat vette? Vette winamp, vette frameraten, vette videokaart. Beter is om gewoon de framerate die je wilt gebruiken er bij te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Sp3dy op 28-03-2014 01:19 ]

• rick_1986_
Heb de openingspost even aangepast :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:30

br00ky

Moderator Harde Waren
Nog niet voldoende.

Wat heb je zelf al in gedachten/uitgezocht/in een lijstje gezet?

Heel moeilijk is het niet! Kijk rond op het forum naar soortgelijke desktops en naar de Best-buy guides. Bedenk daarbij dat je niet hoeft te gamen, een systeem zoals het basis game systeem is al overkill (past ook niet in het budget ;)).

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 28-03-2014 13:11 ]

• rick_1986_
[quote]br00ky schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:10:
Nog niet voldoende.

Wat heb je zelf al in gedachten/uitgezocht/in een lijstje gezet?

Ik heb zelf nog geen ideeen met wat ik moet kopen. Anders zou ik jullie niet om advies vragen.

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-03 10:49
Ik heb zelf nog geen ideeen met wat ik moet kopen. Anders zou ik jullie niet om advies vragen.
Dan kun je je er beter misschien iets meer in verdiepen. Lees bijvoorbeeld de best buy guide van tweakers eens. Kijk welke onderdelen populair zijn (die in jou budget passen) en kom met een suggestie.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:30

br00ky

Moderator Harde Waren
Er zijn legio voorbeelden te vinden op het forum en in de BBG! Wat ik zeg, je kan weinig fout doen. Veel gehoord is dat dit forum geen helpdesk is "u vraagt wij draaien", eigen inzet is noodzakelijk.

Uit het al eerder aangehaalde beleid omtrent posten:
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze. Niemand is geboren met die kennis; neem andere topics door, kijk naar de BBG en lees reviews. Zo leer je er zelf ook het meeste van.
Daarna kunnen we het aanpassen als je nog specifieke wensen hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 28-03-2014 15:56 ]

• rick_1986_
oke nogmaals de openingspost aangeoast

wat ik nu dus nog mis is voeding en een video kaart

Zouden jullie feedback kunnen geven op mijn lijstje? en eventueel tips qua voeding en videokaart?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Nog steeds een slecht topic, onleesbaar, geen info etc. Dus veel tijd stop ik er ook niet in.

De videokaart (igp) die je nu hebt is ruim voldoende.
Nu een goede voeding van 300 watt en klaar ben je bijv pricewatch: be quiet! System Power 7 300W

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:50
Ik zou nog geheugen toevoegen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Geheugen staat er bij.

• rick_1986_
Reepje schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 08:11:
Nog steeds een slecht topic, onleesbaar, geen info etc. Dus veel tijd stop ik er ook niet in.

De videokaart (igp) die je nu hebt is ruim voldoende.
Nu een goede voeding van 300 watt en klaar ben je bijv pricewatch: be quiet! System Power 7 300W
Nou wat wil je nogmeer voor info hebben dan om me verder te helpen, want van al jullie geklaag word ik ook niet wijzer.

Lekker bureaucratisch forum dit als er een puntje of lijstje verkeerd staat gaan we piepen dat het niet volgens de regeltjes is en snappen we het opeens niet meer.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Als je niet gaat overklokken heb je geen K-CPU nodig -> Intel Core i5 4670 Boxed (of de iets tragere, maar ook goedkopere Intel Core i5 4570 Boxed) en je hebt dan ook geen Z87 moederbord nodig.
Omdat je volgens mij ook geen RAID gaat gebruiken heb je genoeg aan een B85 moederbord (hier kan je goed de verschillen tussen de Haswell chipsets zien: Wikipedia: LGA 1150)
bvb dit: ASRock B85M Pro4. Dit is een m-ATX bord en dus kleiner dan een ATX, wat mss handig is voor je casemod? Als je liever ATX wilt, kan je dat zoeken in de pricewatch (B85 en ATX)
Verder heb je als je niet gaat overklokken ook niet zo'n dikke koeler nodig. Een Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 voldoet al ruim. Als je een beetje lawaai niet erg vindt, kan je zelfs de bij de CPU meegeleverde koeler gebruiken.
Aangezien je geen zware gafische eisen hebt, zou je met de iGPU kunnen werken (GPU die mee in de processor zit).
Wil je toch wat meer, kan je een GPU vanaf een R7 260 of GTX 650 nemen.
Als laatste heb je idd een voeding nodig.
Hoeveel vermogen je nodig hebt, hangt af van je andere componenten.
een be quiet! System Power 7 300W is goed als je geen aparte GPU neemt (of een GTX 750/GTX 750 Ti). Neem je wel een aparte GPU verschillend van de GTX 750 en GTX 750 Ti, neem dan bvb deze voeding: Corsair Builder CX430 Bronze

[ Voor 17% gewijzigd door Robbedem op 30-03-2014 00:22 ]

Verwijderd

rick_1986_ schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:11:
[...]

Nou wat wil je nogmeer voor info hebben dan om me verder te helpen, want van al jullie geklaag word ik ook niet wijzer.

Lekker bureaucratisch forum dit als er een puntje of lijstje verkeerd staat gaan we piepen dat het niet volgens de regeltjes is en snappen we het opeens niet meer.
Ik wil je er even aan herinneren dat wij dit allemaal uit ons zelf doen in onze vrije tijd dus een klein beetje eigen inbreng zou niet teveel gevraagd moeten zijn.

ontopic
@Robbedem
Was er niet iets mis met de CX voedingen van Corsair? Of is dat bij deze serie niet?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2014 02:47 ]

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:04
rick_1986_ schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:11:
[...]

Dit heeft niet zoveel met zeuren en bureaucratie te maken. Dit is een forum van en voor tweakers. Dit houdt in dat de forumleden (die geheel vrijwillig hun kennis, kunde en tijd willen delen) er van uit kunnen gaan dat de Topic start(er) een bepaald niveau heeft. Op dat niveau kan men dan ook advies geven. En dat advies is dus niet een antwoord op de vraag: Welk moederbord moet ik pakken? Maar meer iets in de geest van: Ik heb dit moederbord gekozen om deze redenen, is dit het beste bord of heeft iemand nog andere suggesties?

Voor de eerste vraag zijn er de BBG's. Deze geven genoeg info (samen met vergelijkbare topics) om een basisopstelling te kunnen maken. En vergeet deze basisopstelling niet toe te lichten (waarom heb je bijvoorbeeld een K CPU gekozen en waarom dat moederbord?), dit heb je tot nu toe nog niet gedaan. Vind je dit moeilijk? Dan is het tijd om je in te lezen in de materie. Het is namelijk niet de bedoeling om het niveau dusdanig te verlagen dat we dit forum moeten gebruiken om uit te leggen wat het verschil tussen bijvoorbeeld de verschillende chipsets is.

Voorbeeld van een goede topic start is bijvoorbeeld PC voor een die hard gamer Hoewel ik daar zo snel het budget niet zie ;)

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Voor zover ik weet zijn het enkel de modulaire versies van de CX voedingen die wat minder goed zijn.
Een Seasonic S12II-Bronze 430W is natuurlijk beter, maar ook weer duurder en de CX lijkt mij voor dit budget een goede oplossing.
Pagina: 1