PC voor een die hard gamer

Pagina: 1
Acties:

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-04 01:23
Ik wil eigenlijk een PC bouwen voor mijn beste vriend. Hij is een diehard gamer

Hij wil met het nieuwe systeem voornamelijk BF 4, CS 1.6 spelen. Hij wil ook wat andere zwaardere spellen spelen zoals Thief, Tomb Raider ect en de nieuwe spellen die komen (Wolfenstein, Doom 4) Daarnaast gebruikt hij veel Steam en heeft zijn oude spellen als Steam port staan. Hij doet ook wat fotoschoppen en een beetje 3D modellen maar niet zo zeer dat hij daar een OPC voor nodig heeft.

Hij heeft al randapparatuur zoals het beeldscherm (75 Hz) de muis en het toetsenbord enzo en hij heeft ook nog een tube koelpasta. Verder wil hij niks van zijn oude systeem gebruiken op dit geval na. Zijn voorkeur gaat uit naar Nvidia en hij heeft nog een kortingsbon om een OCZ product te kopen maar het moet dus OCZ zijn en geen Toshiba.

Verder gaat zijn voorkeur uit naar een energiezuinig ATX systeem. Aangezien het energiezuinig moet zijn wil hij niet overklokken. Het mag maximaal €1000,- kosten maar minder heeft hij liever. Het OS word Windows 7 die hij via via heeft.

Aangezien nu ik een Window PC aan het bouwen ben heb ik wat onderdelen uitgezocht die niet in de BBG ofzo staan. Ik wil me aan het thema blue/black houden. Vandaar dat ik bijvoorbeeld niet heb gekozen voor de Crucial Ballistix Tactical aangezien die geel is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 166,50€ 166,50
1MSI B85-G43€ 71,94€ 71,94
1Gigabyte GV-N770OC-2GD€ 258,55€ 258,55
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,50€ 69,50
1Corsair Obsidian 750D€ 136,99€ 136,99
1Gelid Solutions GX-7€ 35,94€ 35,94
1Gelid Solutions SpeedTouch 6 Fan ControllerNVTNVT
3Cooler Master R4-L2R-20AC-GP, 120mm€ 5,33€ 15,99
1G.Skill RipjawsX D3 8GB 1866-899 RipjawsX K2 GSK€ 71,35€ 71,35
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 52,03€ 52,03
1OCZ Vertex 460 240GB€ 93,05€ 93,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 971,84

En dus dat MSI USB ding.

De Intel Core i5 4570 Boxed is een logische keus aangezien die vriend toch niet gaat overklokken. De Xeon lijkt me overdreven maar is een alternatief. Ik pak de boxed versie omdat ik de stock koeler ga gebruiken.

MSI B85-G43 Dit is eigenlijk een perfect moederbord. Hij heeft 5 fan punten, Blauw zwart thema, 4 geheugensloten, USB 3.0, COM en een B85 chipset. Hij is ATX aangezien die vriend van mij een ATX systeempje wil.

G.Skill RipjawsX D3 RipjawsX Een mooi setje voor €10,- meer dan de gele Ballistix Tactical, hij
heeft helaas meer stroom nodig maar zijn CAS timing is verder hetzelfde als de Ballistix ook het uiterlijk ziet er goed uit omdat ik toch het blue/black thema kies is dit een mooi Ram setje

Corsair Obsidian 750D Obsidian van Corsair er mooi uitziet en van alle gemakken is voorzien. er zijn 5 punten waar ik fans kan installeren dus de perfecte Airflow.

Cooler Master R4-L2R-20AC-GP, 3 fans voor de bovenkant en de achterkant. 2 standaard fan's komen op de voorkant te zitten. Blue led fans omdat die vriend van mij heel erg mooi vind. Ik kan de fans ook bijstellen in de Bios of met de toekomstige fancontroller dus ik ben niet bang voor geluidsoverlast.

Seasonic S12II-Bronze 520W Het hart van deze PC word de Seasonic 520W voeding. Met 520 Watt kan de PC ooit worden uitgebreid met een 2e videokaart als dat nodig is. De PC zal tegen de 300W gebruiken op load dus deze voeding is meer dan genoeg en zal dus ten alle tijden stil zijn. Ik heb ook een gold voeding overwogen maar die vriend gamet net te weinig om ook kost/effectief te blijven met de gold voeding.

Gigabyte GV-N770OC-2GD De videokaart is een Nvidia GTX 770. Deze Graka is wat beter dan de MSI qua koeling. Vandaar dat ik deze kies ipv de MSI.

OCZ Vertex 460 240GB Zoals ik al aangaf in het verhaal heeft die vriend een kortingsbon voor een OCZ apparaat. Als we de Vertrex 460 pakken komen we uit op €93,05 net zo duur als de Crucial. Je zou zeggen dat OCZ rotzooi is en ik beter de Crucial moet pakken maar de nieuwe OCZ word door tweakers maar ook door andere viewers als zeer goed beoordeeld. De OCZ is verder gewoon sneller dan de Crucial en ik ben benieuwd naar de nieuwe Barefoot controller van Toshiba. Als deze beter is dan de brak SandForce controller is dit verder een prima SSD.

Seagate Barracuda 2TB Tja wat valt er van te zeggen, 2 TB sata-600-aansluiting en 64MBcachegeheugen. Goed genoeg.

Gelid Solutions SpeedTouch 6 Fan Controller Een fanctroller is een optie die wel leuk kan zijn. Het gaat wel ten kosten van de voorkant van de kast. Maar de fans kunnen ten alle tijden worden bijgesteld.

Gelid Solutions GX-7 Een aftermarket koeler is niet nodig hoewel het wel een optie kan zijn. Deze Gelid Solutions ziet er mooi uit en is aardig stil. Ook heeft hij blue led wat weer mooi is voor het thema Hij moet er wel een beetje mooit uitzien aangezien ik voor een Window PC ga en niet voor een dichte. Dus de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 bijvoorbeeld ziet er minder mooi uit.

TIME TO UPGRADE !!!

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025

Kyle98

Kyle

Ik weet niet of het uitmaakt, maar die cpu koeler past niet op het socket 1150.
Mischien zou je een andere kunnen nemen en dan z'n blauwe fan op de cpu koeler zetten en dan de andere gebruiken in je kast waar je hem niet ziet.

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

• ykp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2024

ykp

Kyle98 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 18:29:
Ik weet niet of het uitmaakt, maar die cpu koeler past niet op het socket 1150.
Mischien zou je een andere kunnen nemen en dan z'n blauwe fan op de cpu koeler zetten en dan de andere gebruiken in je kast waar je hem niet ziet.
Koeler gaat gewoon passen. Volgens de specs past de koeler op een 1155 socket en 1155 gebruikt dezelfe mounting holes als 1150.

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-04 23:43
Ik vind dit een heel degelijke setup. Voor sli zal ik toch wel een betere voeding pakken. Iets van 650 watt misschien.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:39

Thomg

Aww yiss

Je zegt dat energziezuinigheid belangrijk is en vervolgens pak je een bronze voeding, ik zou toch die extra geld neerleggen voor de gold voeding ( eg. S12G ).
pricewatch: Seasonic S12G 450W
pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt
Die 10€ haal je er rap uit + nog betere kwaliteit, laat staan de extra 2 jaar garantie ;)
In het geval van SLI.
pricewatch: Seasonic S12G 650W
pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt

Qua fans vind ik dat je wel heel "cheap" doet. Verder zou ik ook echt 140mm nemen als het kan.
pricewatch: Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm
Komt met blauwe strips.

Als je echte kwaliteit wilt is Noctua de fabrikant van waar je wilt kopen, maar ik vind ze wel een beetje duur qua prijs/kwaliteit ( maar de kwaliteit is er wel(!) ).
pricewatch: Noctua NF-P14 FLX, 140mm
Helaas geen blauw/zwart.

Als dat toch wat te duur wordt heb je deze ook nog.
pricewatch: BitFenix Spectre All Black, 140mm
Maar ik wil blauw!?
pricewatch: BitFenix Spectre Blue Led, 140mm
Of
http://tweakers.net/price...;345021;345020/categorie/
Gewoon goedkoop. Geen kleurtjes of wat dan ook. Zo simpel als het maar kan.

Geheugen vind ik apart, maar als het echt bij de looks moet passen... eh...

[ Voor 11% gewijzigd door Thomg op 30-03-2014 19:44 ]

• martji
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-11-2022
De AF-serie van Corsair is er ook met blauwe lichtjes : pricewatch: Corsair Air Series AF140 LED Quiet Edition Blauw, 140mm. Als je de exhaust fan wilt vervangen, moet je wel een 120mm fan nemen.

En dat mobo gaat trouwens niet in die kast passen.

• NLBUURMAN
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

je zou ook een waterkoelersetje erin kunnen zetten, al dan niet met LED-fans. ik heb zelf AF120's en ben daar zeer over te spreken; verplaatsen erg veel lucht zonder luidruchtig te zijn, en mét Lampjes verkrijgbaar (ook de 140mm). op de waterkoeler zou ik dan SP120's zetten.
520W gaat geen SLI-opstelling draaien.

verder als energie zo'n issue is, waarom dan een bronze-voeding? overklokken neemt natuurlijk meer energie, maar levert ook meer snelheidswinst op.

als je vriend een ATX-kast wil, moet je geen uATX selecteren ;)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• rickboy333
Nja energiezuinigheid is meer voor het geld, Een gold voeding zou je bij 24/7 zo terug hebben verdient. Maar zo veel gamet hij dus niet. Gold en bronze is 7%, dat is per jaar als je maar 3/5 uur per dag gamet €4,00 of zoiets ? (De E=P*t formule zou ik moeten gebruiken maar ik heb geen rekenmachine bij de hand met machten dus ik kan niet omrekenen naar kWh) in SLI haalt 520 W het zeker. Deze setup gaat ongeveer 320W gebruiken. SLI rond de 430W Load in totaal iets van 460W misschien, maar dan hebben we het over load. 600W is niet nodig. Voor een gold voeding zou ik even moeten rekenen of het wel rendabel is.

Ik ben het wel eens dat de koelers wat cheap zijn. Maar ik wil wel blue led hebben. aangezien die vriend niet overklokt vond ik 120 mm wel voldoende. Een 140 MM alternatief is de Enermax T.B. Vegas Blauw, 120mm. Die corsair fans komen standaard bij die kast mee en wil ik aan de voorkant schroeven.

Een Noctua kan ik evt aan de voorkant schroeven.

Ik heb trouwens de verkeerde kast in de build staan. Die was voor een andere build bedoeld De Corsair Obsidian 750D moet het idd zijn. In fancy land wil hij alleen de Sharkoon REX8 Value Black maar die vind hij ook niet al te mooi. Hij houd van desin kastjes.

Vloeistofkoeling heb ik ook over nagedacht, maar hij gaat niet overklokken dus eigenlijk onzin. Waterkoeling is een risico wat hij niet wil lopen.

TIME TO UPGRADE !!!

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-03 22:56
De 750D is wel een zeer lijvige behuizing voor wat je erin gaat bouwen. Is de 450D geen alternatief? Vers van de pers en is praktisch een 750D, maar dan wat warmer gewassen ;) Verder is het een mooi evenwichtige build, al zou ik dit niet echt bestempelen als "die-hard gaming"...

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• rickboy333
De 450D is een alternatief. Maar nog niet voldoende aanbod. Ook het rooster voor vind ik wat minder maar ik zal het voorleggen.

Ik heb gekozen voor de titel die hard (let op die spatie het is een easter egg ;)) omdat hij toch aardig wat gamet en dus kwalitatief goede onderdelen nodig heeft en minder office gerelateerd spul nodig heeft CS 1.6 kan op de goedkoopste build die je kan vinden. Maar als je dat 4 uur per dag speelt ben je ook een Die hard gamer ook al heb je een pc van €250,0 :*)

Is het beter om die Gelid Solutions GX-7 nu al te bestellen ? Een processor koeling is niet nodig maar ziet er wel leuker uit. Dan zou ik zelfs nog de Intel Core i5 4670 Tray kunnen nemen ipv de boxed wat me wat geld bespaard.

Oo en er komt zo'n USB ding in. Het nut snap ik niet maar het had te maken dat de printer het anders net niet haalt.

[ Voor 35% gewijzigd door rickboy333 op 30-03-2014 22:29 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:39

Thomg

Aww yiss

De tray is goedkoper?
Ik ziet wat anders...

De koeler zelf is degelijk voor de prijs.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:20
Je linkt naar de 4570 tray, en die is duurder dan de boxed versie (net als bij de 4670 tray).
4570 is prijstechnisch sowieso geen verkeerde keus.

• rickboy333
Hmm Tray is idd duurder dan boxed wat een logica 8)7

Maar goed voor 2 tientjes meer heb ik 200 mHz meer power. Zal ik gewoon bij de 4570 blijven of toch de 4670 ?

Koeler doe ik er dan maar bij. Ik zal morgen ook even kijken hoe het zit met de fans.

[ Voor 11% gewijzigd door rickboy333 op 30-03-2014 22:36 ]

TIME TO UPGRADE !!!

Pagina: 1