GPU Club 3D Radeon HD7870 Royalking mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views

• LQG
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2022
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart voor mijn PC. Jammer genoeg ben ik niet echt een expert op dat gebied, dus wil ik jullie om hulp vragen.
Ik heb op azerty even rond gekeken en de Club 3D Radeon HD7870 Royalking zag er interessant uit (denk ik)
Wat ik wel weet is dat mijn voeding dat niet trekt, dus ook daarvoor heb ik een nieuwe gezocht. Dan kom ik op de volgende specs:

Processor: AMD Bulldozer fx6100
8GB intern geheugen
Asus M5A78L-M moederbord
Club 3D Radeon HD7870 Royalking
Corsair VS550 (https://azerty.nl/8-1073-610154/corsair-vs550-voeding.html)

Nou is mijn vraag of dit een goede optie is, of dat het eventueel voor minder even goed kan..

Alvast bedankt,
LQG

[ Voor 9% gewijzigd door LQG op 27-03-2014 10:51 . Reden: Nog niet af ]

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-02 21:35
Ik heb zelf ook een HD7870 met een Intel i5 2500K. Ik heb zelf een voeding van 600W en dat is ruim voldoende (pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W). 550W zou ook wel moeten lukken.

Het enige nadeel is dat deze 550W voeding geen 80% certificaat heeft.

Link met specs Corsair voeding: http://www.corsair.com/se...550-550-watt-power-supply

[ Voor 13% gewijzigd door LongBowNL op 27-03-2014 11:47 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

die voeding kan zo'n 500W op de 12V lijn leveren, dat is ruim genoeg voor je systeem. verder zou ik toch wel iets meer kwaliteit in je systeem stoppen; https://azerty.nl/8-1073-...ster-gm-series-g450m.html bijvoorbeeld,

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum...

1) Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora.

Move VB -> CAA

2) CAA beleid
. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Je komt hier met een specifieke kaart met een specifieke GPU zonder een woord aan onderbouwing waarom die en niet een van de tientallen andere GPUs of honderden zo niet duizenden kaarten gekozen hebt. Zonder jouw motivatie daarvoor (denk aan welke toepassingen, vereiste performance in die toepassingen, formaat, lawaai, stroomverbruik, andere features dan performance, aansluitingen etc etc etc). Daarom gaat dit topic zoals hierboven beschreven dicht.

Zie voor meer tips hoe dit wel aan te vliegen:
*Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.