Toon posts:

via pc out naar meerdere kanalen uitzenden naar normale tv?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een aantal dagen aan het zoeken naar het volgende; Ik ben een enorme leek op het gebied van moniteren en van pc's die daar iets op uitzenden. Veel van de informatie die ik tegenkom is abracadabra omdat ik inmiddels al 100 afkortingen tegenkom die ik eerst moet uitpluizen voor ik begrijp wat er staat. Vandaar dat ik t zo even probeer.

Hier komt de vraag kan ik via een bepaalde pc out kaart naar meerdere kanalen uitzenden naar een normale oldschool tv(bijvoorkeur coax) ?
Voor een kunstwerk moet ik meerdere monitoren aansluiten met daarop verschillende filmpjes er op.
Ik kan natuurlijk opzoek gaan naar goedkope tweedehands video kaarten op ebay en deze in een oude pc stoppen. Toen bedacht ik mij het volgende: zou het niet mogelijk zijn om met een tv-out kaart een signaal op een serie oude tv's uit te zenden op verschillende kanalen? Oude tv's liggen letterlijk voor het oprapen en oude videokaarten worden ook steeds goedkoper. Stel ik vind bij wijze van 10 oude tv's en doormiddel van zappen kan ik op iedere film iets anders zien. Op de pc heb ik dan software staan waar 10 verschillende filmpjes tegelijk in worden geladen. Tussen de pc en tv zet ik dan een signaalversteker of rf modulator.

Ik realiseer me dat het waarschijnlijk een erg kort door de bocht gedachte is, maar wie weet wie niet vraagt die niet wint :)

Tijdens het zoeken kom ik telkens uit bij tv-out kaarten met een sdi uitgang. Zoals bijvoorbeeld de nvidia quadro sdi kaarten. Wat oudere kaarten zijn voor onder de 100 euro te verkrijgen. Kunnen deze kaarten uitzenden op meerderere frequenties tegelijk? Of kan alleen het kanaal waarop uitgezonden wordt vanaf de pc veranderd worden? Is er iemand die wat suggesties heeft hoe ik dit kan bewerkstellingen?

met vriendelijke groet, Gijs

mijn excuses alvast als dit onderwerp op de verkeerde plek staat in het forum of als ik een domme vraag stel. Het is de eerste keer dat ik hier een vraag stel.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:37
SDI gebruikt wel coaxkabels voor transport, maar is geheel anders dan de coax ingang die je in oude tv's vindt (of nieuwe tv's ook niet).
Je zou een pc moeten hebben met 10 verschillende video uitgangen, vervolgens een RF modulator met 10 verschillende ingangen. Dat lijkt me lastig haalbaar.
Je kunt net zo goed de RF modulator achterwege laten en gewoon analoge composite video gebruiken (enkele gele stekkertje). Als je tv's gebruikt met een scart ingang (zo'n breed blokje met 21 pinnen) dan gaat dat ook goed. Je kunt echter niet zappen, je kunt enkel kijken naar het beeld dat binnenkomt op die ingang.
Maar nog veel makkelijker is om 10 goedkope mediaplayers te kopen die je aan de tv hangt en zo 10 verschillende video's afspelen. Valt er eentje uit dan vervang je dat ook vrij makkelijk (ook wel handig voor een kunst installatie lijkt me, gedoe met een pc zit je toch niet op te wachten?)

Mijn Home Cinema in aanbouw