Het aanlaten van speakers

Pagina: 1
Acties:

• Yaron-l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-12-2025
Hallo,

Ik zit met een vraag , afgelopen week heb ik de logitech z623 met een bluetooth adapter aangeschaft.
Dit werkt allemaal naar behoren,
alleen als ik savonds in bed lig en nog even naar wat muziek lig te luisteren wil ik eigenlijk niet meer van mijn bed af en staan de speakers de hele nacht aan.

Is dit schadelijk voor mijn speackers of alleen voor mijn stroom rekening.

Alvast bedankt,
Ps van Google wordt ik ook niet echt wat wijzer van

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De speakers zelf merken er niks van. Voor de elektronica is het niet erg om aan te blijven. Het is vooral een principekwestie dat je niet onnodig stroom verbruikt.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 19:46
Als het goed gaan ze vanzelf in een soort standby (oranje lampje brandt ook minder fel dan). Je zou het eens kunnen opmeten met een energiemeter.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 20:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je je niet stoort aan de kosten, lampjes en mogelijk lichte ruis (?) gewoon doen. Afweging tussen vaker aan/uit of langer aan laten staan is lastig te maken. Zo duur zijn ze nu ook weer niet dus als ze buiten garantie sneuvelen heb je slechts pech en binnen garantie wordt het gerepareerd/vervangen/vergoed.

[ Voor 10% gewijzigd door mr.paaJ op 26-03-2014 23:55 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Koop zo'n klik-aan-klik-uit stekkerblok en afstandsbediening en je gooit er vanuit je bed de stroom vanaf. Problem solved. :+

• Yaron-l
ShittyOldMan schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 23:34:
Als het goed gaan ze vanzelf in een soort standby (oranje lampje brandt ook minder fel dan). Je zou het eens kunnen opmeten met een energiemeter.
Dat het lampje minder fel brand klopt inderdaad.
Het stroomverbruik heb ik nog niet opgemeten.

Maar wat ik uit de reacties haal is dat het niet echt uitmaakt als je ze aanlaat staan.

Iedereen bedankt voor het snelle reageren.

Groeten yaron

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-01 20:55
Wat een moeite om even op te staan..... Pak anders idd een klik-aan/uit systeem.

• bluewater
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-01 18:59
Als je dan gelijk een stekkerblok haalt die je met je smartphone kunt uitschakelen, dan ben gelijk klaar :)

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:35:
Wat een moeite om even op te staan..... [...]
Ja, dat is een grote moeite ja. Als je in bed muziek ligt te luisteren met als doel lekker in slaap te doezelen dan ga je niet nog een keer opstaan om dat ding uit te zetten, dan heeft het namelijk geen zin.

Verwijderd

Blubber schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:55:
[...]

Ja, dat is een grote moeite ja. Als je in bed muziek ligt te luisteren met als doel lekker in slaap te doezelen dan ga je niet nog een keer opstaan om dat ding uit te zetten, dan heeft het namelijk geen zin.
Misschien een clapper er tussen zetten? *klap klap* en uit :)

• donotwant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-01 20:30
S1NN3D schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 07:04:
Koop zo'n klik-aan-klik-uit stekkerblok en afstandsbediening en je gooit er vanuit je bed de stroom vanaf. Problem solved. :+
inderdaad wat hij zegt :)

ik gebruik de el-cheapo variant van de Action, en ben er eigenlijk zeer tevreden over:
http://www.koopjespakker....AFSTANDSBEDIENINGSET.html

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Of een tijdsslot misschien ? Je zet dat tijdslot op 2 uur of zo en dan gaat de stroom om 2 uur s'nachts uit totdat hij op een bepaald tijdstip aangaat.

TIME TO UPGRADE !!!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-01 23:19
donotwant schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:38:
[...]

inderdaad wat hij zegt :)

ik gebruik de el-cheapo variant van de Action, en ben er eigenlijk zeer tevreden over:
http://www.koopjespakker....AFSTANDSBEDIENINGSET.html
Heb dezelfde.. vraag me echter nog steeds af waarom je met de afstandbediening 5 sets kan bedienen terwijl er 3 geleverd worden... :?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:51

AzzKickah

06-CENSORED

kever678 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:55:
[...]

Heb dezelfde.. vraag me echter nog steeds af waarom je met de afstandbediening 5 sets kan bedienen terwijl er 3 geleverd worden... :?
Zomaar een gokje: je zult wel losse ontvangers bij kunnen kopen..?

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
S1NN3D schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 07:04:
Is dat juist niet funest? Meen ooit gehoord te hebben dat pats boem de stroom van een speaker halen funest is voor je speaker

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ze zijn op dat moment niet actief aan het spelen, neem ik aan. En aan-uit schakelaar dan, die doet hexelfde.

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-01 09:51
1dags aanbieding. Toevallig precies wat je zoekt!
Stopcontact wat je via wifi aan en uit kan zetten : http://www.123dagaanbiedi...rolled-stopcontacten.html

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Of een stekkerblok die master-slave contacten heeft. Computer zit op de master, wanneer deze aan gaat krijgen de slaves ook stroom. Computer uit? Slaves ook uit.

Verwijderd

Geen enkel probleem, ik heb zelf wel een gevoelig gehoor en soms hoor ik dus een irritant zoem geluid wat bij mij weer lijd tot hoofdpijn.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-01 15:08
eL_Jay schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:02:
[...]Is dat juist niet funest? Meen ooit gehoord te hebben dat pats boem de stroom van een speaker halen funest is voor je speaker
Dat ligt aan de versterker, een goeie heeft een "anti-plop" die als de voeding begint in te zakken de speakers loskoppelt (klik van het relais bij oude versterkers).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een setje pc-speakers is over het algemeen niet zo gevoelig voor dit soort zaken. Hoogstens hoor je een plop.

• reneetjuhh1991
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-01 14:15
Zelf heb ik alles op KlikAan-KlikUit setjes gezet.

Werkt ideaal. Lig je in bed wil je je lamp uit: Klik, Speakers uit: Klik ga maar door.

Zelf heb ik een goedkoop el cheapo PC setje op mn slaapkamer staan en die draaien al 3 jaar met de KlikA set, zonder enig probleem. Enige wat je even hoort is de "plop" als je ze uit zet.

Advies wat al eerder is gegeven kun je dus gerust op volgen, mediamarkt heeft ook van die goedkope alternatieve setjes.

• Yaron-l
Het is inderdaad iets om over na te denken om een wifi stopcontact of één met een afstandsbediening te kopen.

Lekker lui allemaal maar zoals al door verschillende mensen is gezegd, maar je wilt echt niet meer uit bed als je lekker naar muziek ligt te luisteren en bijna slaapt :)

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-01 22:35
Neem me niet kwalijk maar dit is toch een luxe-probleem?

Ik ga naar bed om te lezen, slapen en de soort in stand te houden. TV-kijken is al geen optie want ik ben niet van plan om in bed te liggen met contactlenzen in en muziek luisteren doe ik liever alleen: mijn gezin houdt gewoon weg niet van mijn muziek.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-01 22:21
MarkS90 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:48:
Neem me niet kwalijk maar dit is toch een luxe-probleem?

Ik ga naar bed om te lezen, slapen en de soort in stand te houden. TV-kijken is al geen optie want ik ben niet van plan om in bed te liggen met contactlenzen in en muziek luisteren doe ik liever alleen: mijn gezin houdt gewoon weg niet van mijn muziek.
Desalniettemin nog steeds een probleem.
En Tweakers houden er doorgaans wel van om problemen op te lossen. Hoe klein of onbenullig de problemen ook zijn.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Yaron-l
Xyphoid schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:01:
[...]

Desalniettemin nog steeds een probleem.
En Tweakers houden er doorgaans wel van om problemen op te lossen. Hoe klein of onbenullig de problemen ook zijn.
Als ik savonds in bed lig luister ik graag naar wat muziek voorheen deed ik dit met een koptelefoon maar dan kan je niet op je zei liggen. Nu ik dit geluids setje heb is het een mooi alternatief. Ik heb geen vrouw of kind waar ik rekening mee moet houden dus kan ik lekker muziek op de speakers afspelen. Bedenk dan wel dat het de muziek enorm rustig en relaxed is, en wanneer ik gewoon weg slaap wil ik niet meer uit mijn bed stappen om de speakers uit te zetten om vervolgens weer actief in bed te liggen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:42

Jag

Problemen zijn er om opgelost te worden. Ik heb een logitech serje wat net zoveel gebruikt als het aan staat als uit. Als je een energie meter hebt Miet je hem er eens aanhangen.

Verwijderd

eL_Jay schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:02:
[...]

Is dat juist niet funest? Meen ooit gehoord te hebben dat pats boem de stroom van een speaker halen funest is voor je speaker
Wat denk je dat er gebeurd als je de Off knop van je speakers indrukt?

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 00:09:
[...]

Wat denk je dat er gebeurd als je de Off knop van je speakers indrukt?
Ik dacht dat de ontlading dan geleidelijker plaatsvond (bijv 1 sec ipv 1 miliseconde)

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04-2025
Zoiets?

Als je niet te dure speakertjes hebt gaan die dingen volgens mij echt niet kapot. Ik heb mijn computerspeakers op allerlei wijze al verkeerd gebruikt, die dingen gaan niet kapot. je hoeft niet je bed uit en t wordt vanzelf stil.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Voor de levensduur van je speakerset zal het niet veel uitmaken. Wat betreft energie is het handig om te eerst te kijken wat je speakerset in standby verbruikt, het zou zo maar kunnen dat zo'n stekkerdoos met WiFi meer verbruikt dan je speakerset, dat lijkt me niet de bedoeling :P

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Cheezus schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:21:
Voor de levensduur van je speakerset zal het niet veel uitmaken. Wat betreft energie is het handig om te eerst te kijken wat je speakerset in standby verbruikt, het zou zo maar kunnen dat zo'n stekkerdoos met WiFi meer verbruikt dan je speakerset, dat lijkt me niet de bedoeling :P
Waarbij je nog met twee andere punten rekening moet houden ;)
- Die stekkeroplossing staat permanent aan, dus ook op momenten dat je geen stroom hoeft te besparen omdat je de speakers gebruikt
- Zelfs als je uiteindelijk stroom bespaart met die oplossing is het maar de vraag hoe lang het duurt voor je e.e.a. terugverdient. Een verbruik van 1W continu kost uiteindelijk op jaarbasis zo'n 1,5-2 euro, dus als je dat nog corrigeert voor de momenten dat de speakers wel aan staan, zou elke watt bespaarde opgenomen vermogen je waarschijnlijk zo'n 1,5 euro opleveren op jaarbasis

Als je dus uiteindelijk 5W bespaart, dan verdien je zo'n afstandsbediening van 8 euro wel binnen een jaar terug. Maar het is ook goed mogelijk dat je veel minder bespaart, en dan wordt het al snel onzin om erin te investeren ;)
Pagina: 1