Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[KAKU] Hotelschakeling uitbreiden met KAKU schakelaar

Pagina: 1
Acties:

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 13:59
Hallo,

Op dit moment heb ik in mijn garage een hotelschakelaar om de verlichting (2 TL balken) in en uit te schakelen. De garage staat los van het huis, en mijn vriendin vind het niet fijn om in het donker naar de garage te lopen. Hiervoor wil ik voor haar een mogelijkheid maken zodat de verlichting in de garage kan inschakelen dmv. een afstandbediening. De manier die de KAKU site geeft is een achter 1 stopcontact een AWMR-1000 schakelaar te stoppen (die de lampen daadwerkelijk schakelt) en achter het andere stopcontact een AWMT-230 of AWMT-003 schakelaar te plaatsen (waar in het geval van de AWMT-003 geen enkele draad meer nodig is).

Omdat ik liever niet de hele bedrading (weer) overhoop ga halen hiervoor wil ik weten of er ook een aansluitmogelijkheid is waarbij de hotelschakeling behouden blijft, maar er toch een KAKU schakelaar toegevoegd kan worden

Mess with the best, die like the rest

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:55

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

KIKA=KAKU?
Je wilt dus het licht aan met de KAKU óf met de hotelschakeling? Dan moet de KAKU parallel bedraad worden. Als er al een ongeschakelde draad in de buurt ligt is dat niet zo'n grote operatie.

Out of the box: een ledschijnwerper met bewegingsmelder. Veruit het goedkoopst en makkelijkst.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 13:59
Ja KAKU, geen idee hoe ik bij KIKA kom :P
Zal het even aanpassen..

Nee ik wil de lampen het liefste met de KAKU EN hotelschakeling bedienen dus 1 van de schakelaars uit == alles uit. Niet dat ik moet kijken welke van de 2 nu aan staat en die moet uitschakelen.
Probleem is dat ze dan nog niet ziet of er iets in de garage verstopt is (ze is bang dat er iemand zich verbergt in de garage).

Mess with the best, die like the rest

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Titlefix

Wise enough to play the fool

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je hebt nu een bestaande hotelschakeling, welke je wilt behouden en uitbreiden?
Meest simpele (maar niet goedkoopste):

- Plaats een ACM-1000 in de plafonddoos van je TL-balk
- Haal je inbouwschakelaars uit de muur en haal de bedrading eruit. Bedrading dmv lasdoppen permanent verbinden (let hierbij even op je hotelbedrading). Doel is om te zorgen dat er geen bedrading meer in je schakelaars zit, en dat je verlichting altijd aan is.
- Achter elke inbouwschakelaar een AWMT-003 plaatsen. Je schakelaar verbind je dus met de zender, de zender verbind je NIET met je bedrading
- Leer alle AWMT-003 zenders in op de ACM-1000 ontvanger

Voila, je hebt nu een draadloze hotelschakeling dmv KaKu. Mocht je nu extra lichtknoppen willen hebben kun je simpelweg een extra AWST-8800 ergens opplakken (en inleren op de ACM-1000), of extra AWMT-003 inbouwen.

Tijd voor een nieuwe sig..